Atak hakerski na znanego operatora telekomunikacyjnego. Wyciekły dane osobowe klientów

Virgin Mobile informuje, że doszło do nieuprawnionego dostępu do systemów spółki i ujawnienia danych części klientów, w tym Pana/Pani imienia, nazwiska, numeru PESEL lub numeru dokumentu tożsamości. Prosimy uważać na próby wyłudzenia danych. Podjęliśmy działania zabezpieczające. Więcej informacji wkrótce
– czytamy w treści SMS jednego z klientów operatora, dziennikarza Marcina Makowskiego.
– Dotyczy to 12,5% rejestracji abonentów prepaid dokonanych przez Spółkę. Atak hakerski nie dotyczy abonentów Virgin Mobile Polska korzystających z oferty abonamentowej, którzy nie dokonywali rejestracji prepaid – informuje operator.Właśnie taki SMS przyszedł od @virginmobilepl. Włamanie do sieci użytkowników, wyłudzenie danych. W jaki sposób - już po ich kradzieży, maja być niby zabezpieczone? Przecież to jakiś absurd. Właśnie straciliście klienta. pic.twitter.com/JXlQH7aBak
— Marcin Makowski (@makowski_m) December 26, 2019
Virgin Mobile Polska poinformowało na Facebooku, że „niezwłocznie po wykryciu ataku podjęła działania mające na celu zabezpieczenie danych abonentów przed dalszymi atakami, złożyła stosowne zawiadomienie do organu nadzoru zgodnie z RODO, złoży również zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do organów ścigania. Spółka wzmocniła również procedury uniemożliwiające wykorzystanie danych abonentów, które zostały nielegalnie pozyskane (wprowadzenie dodatkowych/ponadstandardowych środków weryfikacji tożsamości), do składania dyspozycji dotyczących umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych z tymi abonentami”.
Źródło: Twitter / Facebook
kpa