Narodowe Centrum Kultury pochwaliło się nowymi akcjami, które mają za zadanie promocję pamięci o zbrodni katyńskiej.
– NCK realizuje kampanię społeczno-edukacyjną „Pamiętam. Katyń 1940”. Jest to akcja, która pojawia się na Facebooku i w innych mediach. Elementami kampanii są: Guzik Katyński, czyli replika, którą wpinamy jako przypinkę, pamiętając o oficerach pomordowanych w Katyniu, seria wydawnicza Biblioteka Katyńska, a także dzisiejsze wydarzenie, czyli film „Sztafeta” zrealizowany przez Narodowe Centrum Kultury. „Ludzie żyją, kiedy o nich pamiętamy. Narodowe Centrum Kultury pamięta” - powiedział na premierze dyrektor Narodowego Centrum Kultury, dr hab. Rafał Wiśniewski, prof. UKSW.
„Sztafeta” opowiada historię Kacpra Ciesielskiego, studenta historii i pracownika Muzeum Katyńskiego, który prowadzi swoiste dochodzenie - podróż śladami zamordowanego w Katyniu pradziadka Czesława Ciesielskiego, przedwojennego urzędnika i oficera rezerwy.
Kacper odkrywa tajemnice historii Polski przez pryzmat historii swojej rodziny. Stare klisze, zaginiony list napisany przed śmiercią pradziadka, czy fajka z inicjałami wykopana z dołów śmierci to swoiste dowody zbrodni, które prowadzą naszego bohatera do odkrycia rodzinnej tajemnicy. Wszystkie postacie w filmie są autentyczne i grają same siebie.
NCK wyemituje cały pięcioodcinkowy serial wyłącznie w internecie, na stronie www.facebook.com/GuzikKatynski.
#NOWA_STRONA##REKLAMA_POZIOMA#
Premiery kolejnych odcinków: 5, 9, 10, 11 i 13 kwietnia 2018 roku. Film opatrzony będzie napisami polskimi i angielskimi.
Stałym elementem kampanii jest Guzik Katyński - promowany przez NCK symbol Zbrodni Katyńskiej - replika przedwojennego polskiego guzika mundurowego. Aby otrzymać guzik, wystarczy wejść na facebook.com/GuzikKatynski i wziąć udział w konkursie.
kos
#REKLAMA_POZIOMA#