Problemy na niemieckiej kolei. Deutsche Bahn zmienia plany

Planowana przez Deutsche Bahn (DB) modernizacja 42 kluczowych tras kolejowych w Niemczech nie zostanie ukończona do 2030 roku, jak wcześniej zakładano. Według najnowszych informacji prace mogą potrwać nawet do 2035 roku. Powodem są ograniczenia w możliwościach budowlanych oraz potrzeba dostosowania harmonogramu do realiów branży kolejowej i budowlanej.
Tory kolejowe Problemy na niemieckiej kolei. Deutsche Bahn zmienia plany
Tory kolejowe / pixabay.com

Co musisz wiedzieć?

  • Deutsche Bahn (DB) planowała zmodernizować 42 główne trasy kolejowe do 2030 roku
  • Modernizacja potrwa jednak co najmniej do 2035 roku
  • Spółka DB InfraGo ogłosiła ograniczenie liczby rocznych remontów do 4–5 tras
  • Remonty oznaczają całkowite zamknięcie tras na około 6 miesięcy.

Zmiany w modernizacji tras kolejowych

Jak wynika z pisma spółki DB InfraGo - odpowiedzialnej za infrastrukturę - do firm transportowych, liczba modernizowanych tras zostanie ograniczona. „W porozumieniu z nowym rządem Niemiec planujemy zatem dostosować liczbę generalnych remontów do czterech, pięciu rocznie” - podano w dokumencie.

Celem jest zachowanie równowagi pomiędzy przepustowością sieci a potrzebą pilnych inwestycji. W praktyce oznacza to, że całkowite remonty 42 tras zakończą się najwcześniej w połowie lat 30. XXI wieku.

Modernizacja zakładała całkowite zamknięcie każdej z tras na około sześć miesięcy w celu gruntownej przebudowy. Prace rozpoczęły się już m.in. na odcinku Frankfurt nad Menem - Mannheim, a w tym roku remontowana jest trasa Hamburg - Berlin.

Nie wszystko poszło zgodnie z planem

Początkowo planowano, że rocznie modernizowanych będzie do dziewięciu tras, a wszystkie prace zakończą się do 2031 roku. Taki harmonogram od początku budził wątpliwości, zwłaszcza ze strony CDU/CSU, współrządzącej z SPD. Zgodnie z umową koalicyjną ustalono, że plan będzie poddawany analizie i w razie potrzeby modyfikowany. Rzecznik niemieckiego ministerstwa transportu przyznał, że rząd „uważnie przygląda się koncepcji modernizacji DB i w razie potrzeby ją zaostrza”. Dodał również, że spółka InfraGo aktualizuje harmonogram na podstawie danych z sektora budowlanego i kolejowego, co może wpłynąć na wydłużenie realizacji całego projektu.

Kilka faktów o DB

Deutsche Bahn AG to niemiecki gigant transportowy działający zarówno w kraju, jak i za granicą. Zajmuje się przewozem pasażerów, transportem towarów, logistyką i wsparciem technicznym dla kolei. W Niemczech działa łącznie około 350 przewoźników kolejowych, z czego 26 to spółki państwowe, a reszta to firmy prywatne. Historia niemieckiej kolei sięga 1835 roku, kiedy to uruchomiono pierwszą linię parową między Norymbergą a Fürth (6 km). Po zjednoczeniu kolei krajowych w 1920 r., powołano Deutsche Reichsbahn. W okresie Republiki Weimarskiej był to największy pracodawca w kraju - zatrudniał aż 700 tysięcy osób. Po II wojnie światowej kolej została podzielona - w RFN działała Deutsche Bundesbahn, a w NRD zachowano nazwę Deutsche Reichsbahn. Obecna Deutsche Bahn AG powstała po zjednoczeniu Niemiec.


 

POLECANE
Potężny skandal na Ukrainie. Sługa narodu stał się sługą korupcji tylko u nas
Potężny skandal na Ukrainie. Sługa narodu stał się sługą korupcji

Ukraiński parlament przyjął dziś ustawę likwidującą niezależność antykorupcyjnych instytucji, budowanych przez lata pod presją Zachodu. Dzień wcześniej SBU, czyli tradycyjnie polityczna policja kolejnych prezydentów, dokonała masowego najazdu na NABU (odpowiednik polskiego CBA), pod hasłem polowania na rosyjskich szpiegów. Jak widać, Wołodymyr Zełenski ostatecznie określił się w największym od lat problemie ukraińskim, czyli korupcji. Jak na to zareaguje Zachód?

MSZ ostrzega. Wydano ważny komunikat Wiadomości
MSZ ostrzega. Wydano ważny komunikat

Ministerstwo Spraw Zagranicznych wystosowało pilny apel do obywateli Polski przebywających na terytorium Federacji Rosyjskiej. Powodem są trwająca wojna Rosji z Ukrainą oraz rosnące napięcia polityczne.

Zaatakował nożem ratownika medycznego. Jest wyrok sądu z ostatniej chwili
Zaatakował nożem ratownika medycznego. Jest wyrok sądu

Sąd Okręgowy w Szczecinie we wtorek wymierzył karę łączną siedmiu lat i miesiąca pozbawienia wolności 64-letniemu mężczyźnie, który rok temu w szpitalu wojskowym dźgnął nożem ratownika medycznego i groził personelowi. Wyrok nie jest prawomocny.

Nie żyje Ozzy Osbourne, założyciel zespołu Black Sabbath Wiadomości
Nie żyje Ozzy Osbourne, założyciel zespołu Black Sabbath

W wieku 76 lat zmarł Ozzy Osbourne - słynny muzyk, autor tekstów, założyciel zespołu Black Sabbath - podaje we wtorek brytyjska telewizja Sky News, powołując się na oświadczenie rodziny.Wiadomo, że gwiazdor zmagał się m.in. z chorobą Parkinsona.

 Legendarny aktor walczy z chorobą. Są nowe doniesienia z ostatniej chwili
Legendarny aktor walczy z chorobą. Są nowe doniesienia

Bruce Willis od dwóch lat mierzy się z ciężką chorobą - demencją czołowo-skroniową. Znany aktor zrezygnował z życia publicznego i kariery filmowej, by skupić się na walce z postępującym schorzeniem. Codzienność gwiazdora wypełniona jest teraz opieką najbliższych i walką o zachowanie jakości życia.

Zmiany w aplikacji mObywatel. Prezydent zdecydował z ostatniej chwili
Zmiany w aplikacji mObywatel. Prezydent zdecydował

21 lipca prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o aplikacji mObywatel – poinformowało we wtorek biuro prasowe KPRP. Nowela wprowadza nowe usługi w aplikacji, m.in. mStłuczkę oraz funkcję wirtualnego asystenta.

Lewandowski inwestuje w Warszawie. Chodzi o 96 milionów złotych Wiadomości
Lewandowski inwestuje w Warszawie. Chodzi o 96 milionów złotych

Robert Lewandowski, choć być może zbliża się do końca swojej piłkarskiej kariery w Barcelonie, nie zwalnia tempa - zwłaszcza w świecie biznesu. Jego firma Monting Development zainwestowała aż 96 milionów złotych w projekt, który ma całkowicie odmienić fragment warszawskiej Woli.

Sankcje przeciwko nielegalnej migracji. Pierwszy kraj podejmuje zdecydowane kroki z ostatniej chwili
Sankcje przeciwko nielegalnej migracji. Pierwszy kraj podejmuje zdecydowane kroki

Wielka Brytania jako pierwszy kraj na świecie wprowadza sankcje wymierzone w gangi przemytników ludzi. Londyn chce w ten sposób ograniczyć nielegalną migrację przez kanał La Manche i rozbić międzynarodowe siatki przestępcze.

TVN24: Adam Bodnar odchodzi z rządu z ostatniej chwili
TVN24: Adam Bodnar odchodzi z rządu

Adam Bodnar straci stanowisko ministra sprawiedliwości – ustaliła we wtorek dziennikarka TVN24 Agata Adamek.

Ludobójstwo w Strefie Gazy. Pozwana Belgia z ostatniej chwili
"Ludobójstwo" w Strefie Gazy. Pozwana Belgia

Belgia została pozwana przez koalicję organizacji społecznych i prawników przed brukselski sąd w związku z zarzucanym jej niewywiązywaniem się z międzynarodowych zobowiązań wynikających z Konwencji o zapobieganiu i karaniu zbrodni ludobójstwa. Pozew dotyczy „ludobójstwa” w Strefie Gazy.

REKLAMA

Problemy na niemieckiej kolei. Deutsche Bahn zmienia plany

Planowana przez Deutsche Bahn (DB) modernizacja 42 kluczowych tras kolejowych w Niemczech nie zostanie ukończona do 2030 roku, jak wcześniej zakładano. Według najnowszych informacji prace mogą potrwać nawet do 2035 roku. Powodem są ograniczenia w możliwościach budowlanych oraz potrzeba dostosowania harmonogramu do realiów branży kolejowej i budowlanej.
Tory kolejowe Problemy na niemieckiej kolei. Deutsche Bahn zmienia plany
Tory kolejowe / pixabay.com

Co musisz wiedzieć?

  • Deutsche Bahn (DB) planowała zmodernizować 42 główne trasy kolejowe do 2030 roku
  • Modernizacja potrwa jednak co najmniej do 2035 roku
  • Spółka DB InfraGo ogłosiła ograniczenie liczby rocznych remontów do 4–5 tras
  • Remonty oznaczają całkowite zamknięcie tras na około 6 miesięcy.

Zmiany w modernizacji tras kolejowych

Jak wynika z pisma spółki DB InfraGo - odpowiedzialnej za infrastrukturę - do firm transportowych, liczba modernizowanych tras zostanie ograniczona. „W porozumieniu z nowym rządem Niemiec planujemy zatem dostosować liczbę generalnych remontów do czterech, pięciu rocznie” - podano w dokumencie.

Celem jest zachowanie równowagi pomiędzy przepustowością sieci a potrzebą pilnych inwestycji. W praktyce oznacza to, że całkowite remonty 42 tras zakończą się najwcześniej w połowie lat 30. XXI wieku.

Modernizacja zakładała całkowite zamknięcie każdej z tras na około sześć miesięcy w celu gruntownej przebudowy. Prace rozpoczęły się już m.in. na odcinku Frankfurt nad Menem - Mannheim, a w tym roku remontowana jest trasa Hamburg - Berlin.

Nie wszystko poszło zgodnie z planem

Początkowo planowano, że rocznie modernizowanych będzie do dziewięciu tras, a wszystkie prace zakończą się do 2031 roku. Taki harmonogram od początku budził wątpliwości, zwłaszcza ze strony CDU/CSU, współrządzącej z SPD. Zgodnie z umową koalicyjną ustalono, że plan będzie poddawany analizie i w razie potrzeby modyfikowany. Rzecznik niemieckiego ministerstwa transportu przyznał, że rząd „uważnie przygląda się koncepcji modernizacji DB i w razie potrzeby ją zaostrza”. Dodał również, że spółka InfraGo aktualizuje harmonogram na podstawie danych z sektora budowlanego i kolejowego, co może wpłynąć na wydłużenie realizacji całego projektu.

Kilka faktów o DB

Deutsche Bahn AG to niemiecki gigant transportowy działający zarówno w kraju, jak i za granicą. Zajmuje się przewozem pasażerów, transportem towarów, logistyką i wsparciem technicznym dla kolei. W Niemczech działa łącznie około 350 przewoźników kolejowych, z czego 26 to spółki państwowe, a reszta to firmy prywatne. Historia niemieckiej kolei sięga 1835 roku, kiedy to uruchomiono pierwszą linię parową między Norymbergą a Fürth (6 km). Po zjednoczeniu kolei krajowych w 1920 r., powołano Deutsche Reichsbahn. W okresie Republiki Weimarskiej był to największy pracodawca w kraju - zatrudniał aż 700 tysięcy osób. Po II wojnie światowej kolej została podzielona - w RFN działała Deutsche Bundesbahn, a w NRD zachowano nazwę Deutsche Reichsbahn. Obecna Deutsche Bahn AG powstała po zjednoczeniu Niemiec.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe