Prezesi gigantów przemysłowych wysłali do Tuska list z poparciem dla CPK
W poniedziałek „Gazeta Wyborcza” poinformowała, że budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego została „odłożona”.
Wracają inwestycje na Lotnisku Chopina, którego przepustowość kosztem 2,4 mld zł wzrośnie do 30 mln pasażerów rocznie, czyli o połowę. Część samolotów ma być przeniesiona do Modlina, Radomia i Łodzi
– poinformowano w publikacji.
Najwięksi polscy przedsiębiorcy piszą do Tuska
Wobec powyższych doniesień medialnych – warto podkreślić, że rząd nie miał odwagi oficjalnie poinformować, że zdecydował się zaniechać budowy CPK – najwięksi polscy przedsiębiorcy zdecydowali się napisać list do premiera Donalda Tuska. O sprawie pisze tygodnik „Wprost”.
Zwracamy się z wyrazem poparcia dla budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, w sposób uwzględniający długoletnie, wielopokoleniowe potrzeby polskiej gospodarki, racjonalizm, transparentność i efektywność podejmowanych decyzji operacyjnych oraz maksymalne wsparcie polskich przedsiębiorców będących wykonawcami projektu
– piszą przedsiębiorcy do Donalda Tuska.
Przypomnijmy, że Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych zrzesza największe polskie firmy; należy do niej 19 przedsiębiorstw o zasięgu globalnym, m.in. firma farmaceutyczno-biotechnologiczna Adamed, chemiczny Synthos, spożywczy Maspex, producent naczep Wielton czy okien dachowych Fakro.
„Projekt podnoszący globalną konkurencyjność polskiej gospodarki”
Centralny Port Komunikacyjny jako wielki punkt przesiadkowy i przeładunkowy jest projektem podnoszącym globalną konkurencyjność polskiej gospodarki, jak również przynoszącym szereg innych korzyści gospodarczych
– piszą sygnatariusze listu i dodają, że „projekt nie jest politycznym przedsięwzięciem jednego z aktorów polskiej sceny politycznej, a koncepcją proponowaną i analizowaną od wielu lat”.
Trzydzieści pięć lat po rozpoczęciu demokratycznych i wolnorynkowych przemian w naszym kraju apelujemy o przyjęcie równie długofalowego podejścia do rozwoju gospodarczego i cywilizacyjnego Polski
– czytamy. Przedsiębiorcy podkreślają również, że „koszty związane z budową CPK, rozbudową systemu kolejowego i drogowego, w dużej mierze związane są z inwestycjami, które zostaną poniesione w każdym scenariuszu rozwoju gospodarczego Polski”.
Znaczną część wykonawców stanowić będą polskie firmy, dla rozwoju których inwestycje publiczne związane z realizacją projektu mogą być kluczowe
– podsumowali przedsiębiorcy.