Nowe informacje ws. audytu w CPK. Ekspert zabiera głos
Nowe informacje ws. audytu CPK
Dla audytów w części kolejowej i z obszaru marketingu nowy termin otwarcia ofert to 24 maja, a dla audytu dotyczącego innych projektów i z obszaru lotniskowego – 29 maja
– informuje CPK. W komunikacie przekazano również, iż spółka CPK zdecydowała o zmianie terminu na składanie ofert w przetargach na przeprowadzenie audytów zewnętrznych "z uwagi na szeroki zakres zagadnień objętych planowanymi audytami".
Do tej pory, od ogłoszenia postępowań, do wszystkich przetargów wpłynęło ponad 350 zapytań od potencjalnych oferentów. Spółce zależy na otrzymaniu jak największej liczby ofert
– podsumowano.
Czytaj także: Problemy zdrowotne Zbigniewa Ziobry. Niepokojące doniesienia
Ekspert: "Byłoby to wszystko nawet zabawne..."
Komunikat opublikowany przez spółkę w ostrym tonie skomentował ekspert ds. lotniczych Maciej Wilk, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines Maciej Wilk.
Historia audytów zewnętrznych #CPK to, w najlepszym przypadku, pokaz ŻAŁOSNEJ NIEUDOLNOŚĆI
– pisze Maciej Wilk i cytuje portal Money.pl, który informuje, iż "to oczywiste, że wszystkie przetargi zostaną unieważnione".
Byłoby to wszystko nawet zabawne, gdyby rzecz nie dotyczyła kluczowej inwestycji rozwojowej dla Polski. Dlatego też jako Stowarzyszenie #TAKdlaCPK w najbliższych dniach zaproponujemy dodatkowe formy nacisku, które jako społeczeństwo możemy wykorzystać, aby rządzący przestali traktować nas jak kretynów 😡
– gorzko podsumował Maciej Wilk.
Czytaj również: To koniec projektu CPK?
Historia audytów zewnętrznych #CPK to, w najlepszym przypadku, pokaz ŻAŁOSNEJ NIEUDOLNOŚĆI
— Maciej Wilk ✈️🌎🇵🇱🇨🇦 (@MacVVilk) April 23, 2024
- To oczywiste, że wszystkie przetargi zostaną unieważnione - pisze @Money_pl
Byłoby to wszystko nawet zabawne, gdyby rzecz nie dotyczyła kluczowej inwestycji rozwojowej dla Polski 🇵🇱… pic.twitter.com/o2RQ5Lyk4n
Co dalej z CPK?
Obecnie niewiele wskazuje na to, aby za czasów obecnego rządu kontynuowana była budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jako oficjalne powody niechęci, rządzący wskazują rzekomą nieopłacalność inwestycji, czy też jej "megalomańskie zapędy"; i to mimo, że oba argumenty były wielokrotnie i przez różnych ekspertów obalane.
Kluczowy ws. może być fakt, że idei budowy lotniska mocno sprzeciwiają się Niemcy, które postrzegają je jako dużą konkurencję. Sam wiceszef PO Rafał Trzaskowski kilka lat temu tłumaczył, że nie ma potrzeby budowy CPK w Polsce, skoro duże lotnisko powstaje pod Berlinem.
Wiele wskazuje na to, że nie tylko nie będziemy budować CPK, ale co więcej, polscy przedsiębiorcy dołożą się do... niemieckiego lotniska.
Czytaj więcej: CPK prawdopodobnie nie powstanie, ale Polacy wesprą niemieckie lotnisko