Co z CPK? Ważny polityk KO: „Mamy wystarczającą liczbę lotnisk”

Temat Centralnego Portu Komunikacyjnego w ostatnim czasie bardzo rozgrzewa media. Głośno zrobiło się o akcji „Tak dla CPK”. Wielu internautów domaga się, by projekt centralnego lotniska stał się ponadpolityczny. Tymczasem rząd Donalda Tuska sprzeciwia się budowie CPK, argumentując, że projekt ten nie ma sensu. Takiego zdania jest chociażby poseł KO Joanna Mucha. – Budowa portu w Baranowie, w czasie kryzysu klimatycznego, gdzie ten ruch lotniczy będzie coraz mniejszy, a nie większy, w moim przekonaniu jest po prostu bez sensu – mówiła wiceminister edukacji.
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego  Co z CPK? Ważny polityk KO: „Mamy wystarczającą liczbę lotnisk”
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego / grafika CPK Sp. z o.o.

Sprawę skomentował również poseł KO Dariusz Joński, który był gościem Radia Plus. Wiceprzewodniczący Inicjatywy Polskiej otrzymał pytanie: „«Tak» czy «nie» dla Centralnego Portu Komunikacyjnego”? 

Dość sceptycznie podchodzę do pomysłu CPK

– odparł gość programu. 

Jak pan mnie pyta jako łódzkiego posła, co znaczy CPK, to dla łódzkiego posła oznacza to likwidację łódzkiego lotniska. Ale nie tylko, bo również Modlin, Radom, wszystkie tak de facto regionalne ostatecznie byłyby zamykane i domykane. My powiedzieliśmy wprost i to mówiliśmy: audyt. Pełnomocnik rządu w tej sprawie zapowiedział, że go przedstawi. Czekam na ten audyt

– podkreślił wiceszef klubu KO.

W dalszej części wypowiedzi stwierdził, że w Polsce „mamy wystarczającą liczbę lotnisk”. Jako przykład podał warszawskie Okęcie, mówiąc, że można dostać się z niego praktycznie w każdy zakątek świata. Dodał, że prawdziwym problemem w naszym kraju są drogi i kolej. 

Internauci ponad podziałami politycznymi – #TakDlaCPK

Coraz więcej wskazuje na to, że rząd Donalda Tuska ma zamiar zamykać wielkie projekty inwestycyjne mające służyć rozwojowi Polski. I coraz więcej wskazuje na to, że hasła ich obrony łączą ludzi nawet w jego własnym obozie politycznym.

Przypomnijmy, że pełnomocnikiem rządu ds. CPK został znany ze swojego sceptycyzmu wobec projektu i skompromitowany śledztwem ws. katastrofy smoleńskiej Maciej Lasek, co budzi duże obawy co do tego, czy projekt będzie kontynuowany. Sam premier Donald Tusk wypowiadał się sceptycznie o budowie CPK wielokrotnie.

Wobec coraz bardziej nabrzmiałej sytuacji w mediach społecznościowych coraz szersze kręgi zatacza ruch społeczny w obronie strategicznych inwestycji pod hasłem #TakDlaCPK. Co ciekawe, ruch łączy nie tylko zwolenników PiS, ale również zwolenników lewicy, narodowców, a nawet… zwolenników Donalda Tuska i naczelnych krytyków Prawa i Sprawiedliwości. CPK popiera m.in. zajadle antypisowski Ruch Ośmiu Gwiazd, zaciekły zwolennik Tuska „Koneser Unii Europejskiej”, Młoda Lewica czy nawet pisarz Jakub Żulczyk, znany z tego, że nazwał prezydenta RP Andrzeja Dudę „debilem”.

Nowa wizytówka Polski

Na początku lipca spółka Centralny Port Komunikacyjny zaprezentowała publicznie koncepcję architektoniczną nowego lotniska przesiadkowego. Centralnym elementem węzła CPK będzie atrium, które pod jednym dachem w kształcie „diamentu” połączy przestrzeń przesiadkową dla pasażerów lotniska, dworca kolejowego i autobusowego. Atrium to swoisty przestronny „przedpokój portu lotniczego”. Spotka się tu większość pasażerów niezależnie od środka transportu, którym dotrą na lotnisko.

Szymon Kachniarz (senior project manager z Biura Projektowania i Inżynierii Podprogramu Lotniskowego w CPK) podkreśla, że będzie to wizytówka Polski. CPK będzie pierwszą rzeczą, którą zobaczą pasażerowie przylatujący do naszego kraju, ale również jedyną, z jaką zetkną się miliony turystów i biznesmenów, którzy będą się tu tylko przesiadać.

– Projektowaliśmy tę przestrzeń tak, by zachęcała do przebywania w tym miejscu. Myślimy o programie funkcjonalnym, który sprawi, że hub transportowy będzie żył własnym życiem. Chcemy, by ludzie spotykali się tam na kawę, robili zakupy i załatwiali interesy. Powierzchnia ogólnodostępnego atrium będzie porównywalna do wielkości Rynku Starego Miasta w Warszawie. Pojawi się dużo naturalnego światła i zieleni. Architektura będzie nowoczesna, ale ponadczasowa i nienarzucająca się. Mówimy o projekcie na wiele, wiele lat, więc nie możemy zastosować rozwiązań, które za dekadę uznano by za niemodne – wyjaśnia Kachniarz.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Kard. Parolin: Kapłan wezwany jest do „zanurzenia się w sercu zranionej ludzkości

ZOBACZ RÓWNIEŻ: RPP podjęła decyzję ws. stóp procentowych

 


 

POLECANE
Trwa spór o fotel marszałka Sejmu. Nie ma lepszego kandydata niż Hołownia Wiadomości
Trwa spór o fotel marszałka Sejmu. "Nie ma lepszego kandydata niż Hołownia"

Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska twierdzi, że "nie ma lepszego kandydata na marszałka Sejmu niż Szymon Hołownia". Natomiast zgodnie z umową koalicyjną w listopadzie nowym marszałkiem miałby zostać Włodzimierz Czarzasty.

SN przeliczył ponownie głosy w jednej z komisji wyborczych. Stwierdził, że głosy na Nawrockiego przypisano Trzaskowskiemu z ostatniej chwili
SN przeliczył ponownie głosy w jednej z komisji wyborczych. Stwierdził, że głosy na Nawrockiego przypisano Trzaskowskiemu

Sąd Najwyższy w ramach postępowania dowodowego dokonał oględzin kart do głosowania z obwodowej komisji nr 113 w Warszawie. W obecności przedstawicieli PKW, Prokuratora Generalnego i urzędnika wyborczego ujawniono istotne nieprawidłowości na niekorzyść Karola Nawrockiego.

Program kolejowy CPK został obcięty o 75%, a budowa lotniska opóźni się co najmniej o 4 lata Wiadomości
"Program kolejowy CPK został obcięty o 75%, a budowa lotniska opóźni się co najmniej o 4 lata"

- Program kolejowy CPK został obcięty o 75%, a budowa lotniska opóźni się co najmniej o 4 lata - powiedział Szymon Huptyś ze stowarzyszenia Tak dla CPK.

Niepokojące informacje z granicy. Komunikat Straży Granicznej [WIDEO] pilne
Niepokojące informacje z granicy. Komunikat Straży Granicznej [WIDEO]

Straż Graniczna regularnie publikuje raporty dotyczące wydarzeń na granicy polsko-białoruskiej, która znajduje się pod naciskiem ataku hybrydowego. Ostatnio załączyła film, jak imigranci niszczą umocnienia graniczne

Nowy komunikat IMGW. Oto co nas czeka z ostatniej chwili
Nowy komunikat IMGW. Oto co nas czeka

Z uwagi na dynamiczną pogodę warto skracać pobyt na zewnątrz, na terenie otwartym należy zachować ostrożność (zwłaszcza w pobliżu wysokich obiektów, jak drzewa i maszty), a także unikać miejsc eksponowanych na działanie wiatru. W prognozowanych warunkach właściwe jest kierowanie się wartościami temperatury odczuwalnej, a nie temperatury powietrza.

Niepokojące zaginięcie dyrektora NCBiR. Trop urywa się nad rzeką Wiadomości
Niepokojące zaginięcie dyrektora NCBiR. Trop urywa się nad rzeką

Od kilku dni trwają intensywne poszukiwania Macieja Grzegorzewskiego, dyrektora Działu Kontroli Projektów w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). 48-letni mężczyzna zaginął w niedzielę 22 czerwca.

Prof. Ewa Łętowska, RPO za czasów Jaruzelskiego, uderza na antenie neo-TVP w Bodnara i Giertycha Wiadomości
Prof. Ewa Łętowska, RPO za czasów Jaruzelskiego, uderza na antenie neo-TVP w Bodnara i Giertycha

– Obawiam się głupoty i uporu – powiedziała prof. Ewa Łętowska, mówiąc o sytuacji wokół wyborów prezydenckich i protestów wyborczych.

Mamy drugiego Polaka w kosmosie. Falcon wystartował z ostatniej chwili
Mamy drugiego Polaka w kosmosie. Falcon wystartował

Zgodnie z harmonogramem o godzinie 8:31 odbył się start rakiety Falcon 9, która wynosi na orbitę kapsułę Dragon. Na pokładzie jest polski astronauta Sławosz Uznański-Wiśniewski.

Odeszła od nas. Smutny komunikat wrocławskiego zoo z ostatniej chwili
"Odeszła od nas". Smutny komunikat wrocławskiego zoo

Wrocławskie zoo chętnie dzieli się informacjami o swoich podopiecznych, licząc, że zainteresuje ich losem jak największą rzeszę ludzi, którym na sercu leży ich dobro. Dziś ma szczególnie przykry komunikat.

A jednak! Sławosz Uznański leci w kosmos z ostatniej chwili
A jednak! Sławosz Uznański leci w kosmos

Trwają ostatnie przygotowania do startu misji Ax-4 – podała w trwającej transmisji z Przylądka Canaveral firma Ax-4. Załoga z Polakiem Sławoszem Uznańskim-Wiśniewskim siedzi już w kapsule Dragon. Start zaplanowano na godz. 2:31 czasu wschodnioamerykańskiego (godz. 8:31 czasu wschodnioeuropejskiego).

REKLAMA

Co z CPK? Ważny polityk KO: „Mamy wystarczającą liczbę lotnisk”

Temat Centralnego Portu Komunikacyjnego w ostatnim czasie bardzo rozgrzewa media. Głośno zrobiło się o akcji „Tak dla CPK”. Wielu internautów domaga się, by projekt centralnego lotniska stał się ponadpolityczny. Tymczasem rząd Donalda Tuska sprzeciwia się budowie CPK, argumentując, że projekt ten nie ma sensu. Takiego zdania jest chociażby poseł KO Joanna Mucha. – Budowa portu w Baranowie, w czasie kryzysu klimatycznego, gdzie ten ruch lotniczy będzie coraz mniejszy, a nie większy, w moim przekonaniu jest po prostu bez sensu – mówiła wiceminister edukacji.
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego  Co z CPK? Ważny polityk KO: „Mamy wystarczającą liczbę lotnisk”
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego / grafika CPK Sp. z o.o.

Sprawę skomentował również poseł KO Dariusz Joński, który był gościem Radia Plus. Wiceprzewodniczący Inicjatywy Polskiej otrzymał pytanie: „«Tak» czy «nie» dla Centralnego Portu Komunikacyjnego”? 

Dość sceptycznie podchodzę do pomysłu CPK

– odparł gość programu. 

Jak pan mnie pyta jako łódzkiego posła, co znaczy CPK, to dla łódzkiego posła oznacza to likwidację łódzkiego lotniska. Ale nie tylko, bo również Modlin, Radom, wszystkie tak de facto regionalne ostatecznie byłyby zamykane i domykane. My powiedzieliśmy wprost i to mówiliśmy: audyt. Pełnomocnik rządu w tej sprawie zapowiedział, że go przedstawi. Czekam na ten audyt

– podkreślił wiceszef klubu KO.

W dalszej części wypowiedzi stwierdził, że w Polsce „mamy wystarczającą liczbę lotnisk”. Jako przykład podał warszawskie Okęcie, mówiąc, że można dostać się z niego praktycznie w każdy zakątek świata. Dodał, że prawdziwym problemem w naszym kraju są drogi i kolej. 

Internauci ponad podziałami politycznymi – #TakDlaCPK

Coraz więcej wskazuje na to, że rząd Donalda Tuska ma zamiar zamykać wielkie projekty inwestycyjne mające służyć rozwojowi Polski. I coraz więcej wskazuje na to, że hasła ich obrony łączą ludzi nawet w jego własnym obozie politycznym.

Przypomnijmy, że pełnomocnikiem rządu ds. CPK został znany ze swojego sceptycyzmu wobec projektu i skompromitowany śledztwem ws. katastrofy smoleńskiej Maciej Lasek, co budzi duże obawy co do tego, czy projekt będzie kontynuowany. Sam premier Donald Tusk wypowiadał się sceptycznie o budowie CPK wielokrotnie.

Wobec coraz bardziej nabrzmiałej sytuacji w mediach społecznościowych coraz szersze kręgi zatacza ruch społeczny w obronie strategicznych inwestycji pod hasłem #TakDlaCPK. Co ciekawe, ruch łączy nie tylko zwolenników PiS, ale również zwolenników lewicy, narodowców, a nawet… zwolenników Donalda Tuska i naczelnych krytyków Prawa i Sprawiedliwości. CPK popiera m.in. zajadle antypisowski Ruch Ośmiu Gwiazd, zaciekły zwolennik Tuska „Koneser Unii Europejskiej”, Młoda Lewica czy nawet pisarz Jakub Żulczyk, znany z tego, że nazwał prezydenta RP Andrzeja Dudę „debilem”.

Nowa wizytówka Polski

Na początku lipca spółka Centralny Port Komunikacyjny zaprezentowała publicznie koncepcję architektoniczną nowego lotniska przesiadkowego. Centralnym elementem węzła CPK będzie atrium, które pod jednym dachem w kształcie „diamentu” połączy przestrzeń przesiadkową dla pasażerów lotniska, dworca kolejowego i autobusowego. Atrium to swoisty przestronny „przedpokój portu lotniczego”. Spotka się tu większość pasażerów niezależnie od środka transportu, którym dotrą na lotnisko.

Szymon Kachniarz (senior project manager z Biura Projektowania i Inżynierii Podprogramu Lotniskowego w CPK) podkreśla, że będzie to wizytówka Polski. CPK będzie pierwszą rzeczą, którą zobaczą pasażerowie przylatujący do naszego kraju, ale również jedyną, z jaką zetkną się miliony turystów i biznesmenów, którzy będą się tu tylko przesiadać.

– Projektowaliśmy tę przestrzeń tak, by zachęcała do przebywania w tym miejscu. Myślimy o programie funkcjonalnym, który sprawi, że hub transportowy będzie żył własnym życiem. Chcemy, by ludzie spotykali się tam na kawę, robili zakupy i załatwiali interesy. Powierzchnia ogólnodostępnego atrium będzie porównywalna do wielkości Rynku Starego Miasta w Warszawie. Pojawi się dużo naturalnego światła i zieleni. Architektura będzie nowoczesna, ale ponadczasowa i nienarzucająca się. Mówimy o projekcie na wiele, wiele lat, więc nie możemy zastosować rozwiązań, które za dekadę uznano by za niemodne – wyjaśnia Kachniarz.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Kard. Parolin: Kapłan wezwany jest do „zanurzenia się w sercu zranionej ludzkości

ZOBACZ RÓWNIEŻ: RPP podjęła decyzję ws. stóp procentowych

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe