Zakończył się konkurs „Spotkania ze sztuką”. Prezes PGE: Dzieci i młodzież chcą mieć kontakt ze sztuką
Fundacja PGE zainicjowała konkurs plastyczny „Spotkania ze sztuką” w celu upowszechniania kultury w miejscowościach liczących mniej niż 50 tys. mieszkańców. Uczniowie klas podstawowych mieli za zadanie przedstawić autorską interpretację obrazu namalowanego przez polskiego malarza. Dzieło musiało pochodzić z jednego z trzech muzeów: Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Narodowe w Lublinie lub Muzeum Narodowe w Krakowie.
Spośród 500 nadesłanych prac wyłoniono dziewięćdziesiąt zwycięskich klas, którym przyznano następujące nagrody: jednodniowe wycieczki do Muzeum Narodowego w Warszawie, Lublinie lub Krakowie; uczestnictwo w lekcji muzealnej, w jednym ze wspomnianych Muzeów; bony o wartości 300 zł do wykorzystania w sklepie Empik dla autorów zwycięskich prac; udostępnienie zwycięskich prac w ramach wystaw w Muzeach.
Lekcje dla szkół rozpoczęły się 23 listopada br., a do końca grudnia odbyły się już 34 z nich, z czego większość, bo 29 w Muzeum Narodowym w Warszawie. Kolejne 5 lekcji miało miejsce w Muzeum Narodowym w Lublinie. Zajęcia dla pozostałych dzieci będą kontynuowane w 2023 roku do 31 marca.
Dzięki konkursowi „Spotkania ze sztuką” dzieci i młodzież z miejscowości, w których nie funkcjonują instytucje kultury, mogą poznać zbiory najpiękniejszych polskich muzeów, na co zwracał uwagę prezes PGE, Wojciech Dąbrowski.
– Bardzo nas cieszy, że konkurs „Spotkania ze sztuką” wywołał taki duży odzew. Ponad 500 prac, które otrzymaliśmy jest dowodem na to, że dzieci i młodzież interesują się i chcą mieć kontakt ze sztuką. Jestem przekonany, że udział w lekcjach muzealnych, w których weźmie udział 90 zwycięskich klas z miejscowości zamieszkanych przez mniej niż 50 tysięcy mieszkańców, będzie zachętą do jeszcze częstszego kontaktu z kulturą – powiedział Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej - Konkurs ten jest przejawem naszego aktywnego podejścia do mecenatu kultury i promocji uczestnictwa w kulturze
– dodał.
To nie pierwszy raz, kiedy Polska Grupa Energetyczna podejmuje działania na rzecz promocji i upowszechniania kultury. We wrześniu 2022 roku PGE zrealizowała kampanię pt. „Zapraszamy do bywania”, która zachęcała do uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych i czerpania z nich inspiracji.
PGE Polska Grupa Energetyczna jest mecenasem 20 instytucji kultury w całej Polsce, w tym Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Zamku Królewskiego na Wawelu, Muzeum Narodowego w Lublinie oraz 16 filharmonii i instytucji muzycznych.
Zwycięskie prace konkursu „Spotkania ze sztuką” można zobaczyć na stronie: https://www.spotkaniazesztuka.pl/wyniki
Artykuł powstał we współpracy z PGE Polską Grupą Energetyczną S.A.