Słynny komiks z Dilbertem usunięty z 77 gazet, po tym jak ośmielił się dotknąć kwestii klimatycznych?

„Dilbert” został usunięty z 77 gazet – przekazał Scott Adams, autor ukazującego się od 1989 r. komiksu. Firma Lee Enterprises, która jest właścicielem prawie 100 wydawnictw prasowych w USA, rozwiązała umowę z "Dilbertem" z nieznanych powodów.
– Sądzę, że była to część większego planu. Ale dlaczego tak zdecydowali, to chyba nie jest znane nikomu, poza nimi – stwierdził autor, który zauważył, że stało się to po tym, jak poruszył temat tzw. „wokeness”, czyli przewrażliwienia pewnej części współczesnej lewicy.
„To jest ukryte niebezpieczeństwo ESG”
Jak twierdzi konserwatywna organizacja Heritage Action, „Dilbert” został usunięty po tym, jak twórca zwrócił uwagę na śmieszność ESG.
„To jest ukryte niebezpieczeństwo ESG: lewica nie chce, abyś wiedział, co tak naprawdę oznaczają te zasady, i ocenzuruje każdego, kto spróbuje ci to powiedzieć” – czytamy.
W poniedziałkowym wydaniu „Dilberta” znalazł się bowiem krótki dialog między postaciami komiksu, w którym prześmiewczo została przedstawiona sprawa ESG (ang. Environmental, Social and Corporate Governance).
– Nasz wynik ESG spadnie, jeśli otworzymy nową fabrykę, która dodaje CO2 do atmosfery – mówi jedna z postaci, lecz po chwili dodaje: – Ale możemy to zrównoważyć poprzez zwiększenie różnorodności w naszym zarządzie.
– Ile CO2 planujesz zwiększyć? – pyta druga z postaci. – Wartość jednego niebinarnego członka zarządu – odpowiada.
#Dilbert was canceled in 77 newspapers after creator @ScottAdamsSays pointed out the ridiculousness of ESG.
— Heritage Action (@Heritage_Action) September 21, 2022
THIS is the hidden danger of ESG: the Left doesn’t want you to know what these policies actually mean, and they’ll cancel anyone who tries to tell you. https://t.co/oFc2PGpkY6 pic.twitter.com/TbGFV4ky32
Czym jest ESG?
„ESG (ang. Environmental, Social and Corporate Governance) dotyka obszarów związanych z ochroną środowiska naturalnego, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym. To kluczowe kryteria, na które powinna zwracać uwagę każda firma dążąca do odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju” – tłumaczy Puls Biznesu.
Jak podkreślono, „zmian w tym zakresie oczekują też inwestorzy, banki, pracownicy i sami konsumenci, dla których polityka zrównoważonego rozwoju często jest elementem wpływającym na decyzje zakupowe”.