PE zadecyduje o regulacjach dot. branży motoryzacyjnej. „Założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł”

7 czerwca Parlament Europejski zadecyduje o kluczowej dla transportu samochodowego sprawie norm emisji CO2. Głosowanie ma związek z przedstawionym w zeszłym roku pakietem zmian „Fit for 55”, mającym w założeniu twórców doprowadzić państwa Unii Europejskiej do osiągnięcia „neutralności klimatycznej”.
 PE zadecyduje o regulacjach dot. branży motoryzacyjnej. „Założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł”
/ pxfuel.com

Transport jest jedynym sektorem, w którym wzrasta emisja gazów cieplarnianych. Emisja gazów cieplarnianych z sektora transportu drogowego nie stanowi wyjątku. Stanowi ona prawie 20 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE i znacznie wzrosła od 1990 r. Na jakość powietrza nadal mają wpływ ruch uliczny i zatory komunikacyjne, w związku z czym coraz więcej miast wprowadza strefy niskoemisyjne i bezemisyjne, w których lokalny dostęp dla pojazdów z silnikami spalinowymi jest ograniczony, a niektóre państwa członkowskie zapowiadają stopniowe wycofywanie ze sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi

– czytamy w projekcie.

Postulat branży motoryzacyjnej

Część firm branży motoryzacyjnej współpracuje z organami Unii Europejskiej w realizacji celu obniżenia poziomu emitowanych zanieczyszczeń. Organizacje branżowe w rodzaju European Association of Automotive Suppliers wskazują jednak, że transformacja prócz koncentrowania się na środowisku przyrodniczym, musi zachować równowagę między celami ekologicznymi a przemysłowymi.

Zamiast zakazywania technologii silników spalinowych organizacje branżowe opowiadają się jedynie za zakazem stosowania paliw kopalnych i rozwojem silników spalinowych poprzez zastąpienia paliw kopalnych paliwami ze źródeł odnawialnych. Organizacje w rodzaju belgijskiej European Biodiesel Board, niemieckiej Bundesverband der deutschen Bioethanolwirtschaft, hiszpańskiej Asociación Española de Gas Licuado czy polskiego Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych wystosowały list otwarty do władz Unii Europejskiej, w którym piszą, że zakaz stosowania technologii silników spalinowych ograniczy innowacyjność i konkurencyjność europejskiej branży motoryzacyjnej. Opowiadają się za ograniczeniem emitowanych zanieczyszczeń, ale nie kosztem rozwoju technologicznego. Ostrzegają przed uderzeniem w potrzeby konsumentów.

„Założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł”

O komentarz w sprawie poprosiliśmy eurodeputowaną PiS Beatę Kempę.

Fit 55 i cale założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł i miejsca pracy. To tsunami zniszczenia szczególnie w sektorze motoryzacyjnym, energetycznym oraz budowlanym. Timmermans jest znany z szalonych pomysłów. Najpierw temat praworządności, teraz zielona krucjata przeciwko europejskiemu przemysłowi. Proponowane zmiany to bezpośrednie zagrożenie dla prawie 20 mln miejsc pracy w Europie, to pogłębienie gospodarczego chaosu i niepewności, i to w momencie olbrzymich zmian geopolitycznych oraz wojny na Ukrainie. W PE oczywiście będziemy głosowali przeciw, jednak realnie największy potencjał zatrzymania tej szkodliwej legislacji jest po stronie Rady. Liczę na weto

– tłumaczy Beata Kempa w rozmowie z portalem Tysol.pl.

CZYTAJ TEŻ: „Szefowa KE publicznie posyła Tuska do Polski jak swojego żołnierza na front jakiejś wojny”. Wymowny komentarz von der Leyen

CZYTAJ TEŻ: Zaskakujące tłumaczenie Kalisza ws. żony. Mocna riposta Ziemkiewicza

W podobnym tonie wypowiedział się dr Marian Szołucha z Instytutu Prawa Gospodarczego.

– Proszę zwrócić uwagę, że pseudoekolodzy i lobbyści działający w Brukseli po kolei atakują akurat te branże, które mamy w Polsce najlepiej rozwinięte i których przedstawiciele z sukcesem wchodzą na zagraniczne rynki. Meblarstwo, transport, energetyka węglowa, rolnictwo. Teraz zagrożona jest nasza motoryzacja, oparta głównie na produkcji i dystrybucji części oraz na zapleczu warsztatowym. To ogromna wartość dla polskiego PKB, eksportu, rynku pracy i finansów publicznych. Dlatego liczę na twardą postawę rządu w jej obronie. Działania unijnych urzędników mają niewiele wspólnego z realną troską o środowisko naturalne. Są one zawoalowaną formą protekcjonizmu gospodarczego, teoretycznie w Unii zabronionego, a jednak wciąż skutecznie stosowanego na poziomie regulacyjnym przez państwa najbogatsze wobec takich jak Polska

– opisuje ekspert.

 

 


 


 

POLECANE
Cała Polska śpiewa z nami, wpie.dalać z płodziakami. Koszmar przed aborcyjną przychodnią w Warszawie [VIDEO] gorące
"Cała Polska śpiewa z nami, wpie.dalać z płodziakami". Koszmar przed aborcyjną "przychodnią" w Warszawie [VIDEO]

8 marca, przy ul. Wiejskiej 9 w Warszawie otwarto pierwszą w Polsce "przychodnię" aborcyjną "Abotak". Od tamtej pory przed placówką trwają protesty prolajferów i kontrprotesty aborcjonistów. W sieci pojawiły się nagrania z jednego z protestów.

„Naród się wkurzy”. Wałęsa apeluje do Trzaskowskiego przed wyborami polityka
„Naród się wkurzy”. Wałęsa apeluje do Trzaskowskiego przed wyborami

Były prezydent Lech Wałęsa w rozmowie z „Rzeczpospolitą” ostrzegł, że Polska stoi na granicy wewnętrznego konfliktu. Jego zdaniem, jeśli wybory prezydenckie wygrają prawicowi kandydaci, kraj może pogrążyć się w chaosie.

Nowy projekt księżnej Kate poruszył Brytyjczyków Wiadomości
Nowy projekt księżnej Kate poruszył Brytyjczyków

Księżna Kate, która sama zmagała się z nowotworem, teraz wspiera innych pacjentów onkologicznych w wyjątkowy sposób. Pałac Kensington oraz Królewskie Towarzystwo Ogrodnicze ogłosiły niezwykłą inicjatywę - powstała specjalna odmiana róży, nazwana imieniem księżnej.

Dramat na Mazowszu. Helikopter runął na ziemię z ostatniej chwili
Dramat na Mazowszu. Helikopter runął na ziemię

W sobotnie popołudnie we wsi Stopin, w województwie mazowieckim, doszło do groźnie wyglądającego wypadku z udziałem śmigłowca. Mała maszyna runęła na pole podczas próby awaryjnego lądowania. Na pokładzie znajdowało się dwóch mężczyzn.

Alarmujące dane o przemocy domowej w Niemczech. Rząd szuka rozwiązań z ostatniej chwili
Alarmujące dane o przemocy domowej w Niemczech. Rząd szuka rozwiązań

W Niemczech rośnie liczba przypadków przemocy domowej. Według najnowszych danych zebranych przez gazetę „Welt am Sonntag” od urzędów kryminalnych w poszczególnych landach, tylko w ubiegłym roku zgłoszono ponad 266 tysięcy ofiar. To wzrost o 4 procent w porównaniu z rokiem 2023. Eksperci zaznaczają jednak, że skala zjawiska jest znacznie większa – wiele osób nie decyduje się na zgłoszenie przemocy z obawy przed sprawcą, wstydem lub brakiem wiary w skuteczność pomocy.

Walczyło o nią wielu. Na licytacji w Oslo padł prawdziwy rekord Wiadomości
"Walczyło o nią wielu". Na licytacji w Oslo padł prawdziwy rekord

Wybita w Bydgoszczy XVII-wieczna złota "moneta chocimska" Zygmunta III Wazy została sprzedana na sobotniej aukcji w Oslo za 19,2 mln koron, czyli ok. 7 mln zł. To najwyższa cena osiągnięta za podobny obiekt w historii Skandynawii.

Nowe doniesienia ws. Szczęsnego. Trener Barcelony powiedział to wprost Wiadomości
Nowe doniesienia ws. Szczęsnego. Trener Barcelony powiedział to wprost

FC Barcelona przygotowuje się do wielkiego starcia z Realem Madryt w 35. kolejce La Liga. Przed niedzielnym El Clasico na konferencji prasowej pojawił się trener Hansi Flick, który nie tylko zapowiedział skład, ale też odniósł się do przyszłości Wojciecha Szczęsnego w klubie.

Szef MON pogratulował polskim pilotom. Chodzi o ważne szkolenie w USA Wiadomości
Szef MON pogratulował polskim pilotom. Chodzi o ważne szkolenie w USA

Wicepremier, minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz pogratulował w sobotę polskim pilotom, którzy ukończyli pierwszy etap szkolenia na samolotach F-35 w USA. Podkreślił, że żołnierze ci wzmacniają polskie zdolności obronne.

Sprawa śmierci 3-latki ze Słupska. Są zarzuty dla rodziców z ostatniej chwili
Sprawa śmierci 3-latki ze Słupska. Są zarzuty dla rodziców

Dożywocie grozi rodzicom 3-letniej dziewczynki, która z rozległymi oparzeniami ciała trafiła w piątek do szpitala w Słupsku. Mimo starań lekarzy dziecko zmarło.

Stanowski po spotkaniu z Nawrockim: „Zapamiętam to na długo” pilne
Stanowski po spotkaniu z Nawrockim: „Zapamiętam to na długo”

W piątek wieczorem odbyła się debata kandydatów na prezydenta, podczas której Krzysztof Stanowski wezwał Karola Nawrockiego do wyjaśnień dotyczących zakupu kawalerki w Gdańsku. Po wydarzeniu do Stanowskiego podszedł Karol Nawrocki. "Powiem wam, że dla mnie te wybory to także kolekcjonowanie w głowie pewnych scenek. Jedną z nich zapamiętam na długo" - opisuje swoją rozmowę z Nawrockim dziennikarz.

REKLAMA

PE zadecyduje o regulacjach dot. branży motoryzacyjnej. „Założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł”

7 czerwca Parlament Europejski zadecyduje o kluczowej dla transportu samochodowego sprawie norm emisji CO2. Głosowanie ma związek z przedstawionym w zeszłym roku pakietem zmian „Fit for 55”, mającym w założeniu twórców doprowadzić państwa Unii Europejskiej do osiągnięcia „neutralności klimatycznej”.
 PE zadecyduje o regulacjach dot. branży motoryzacyjnej. „Założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł”
/ pxfuel.com

Transport jest jedynym sektorem, w którym wzrasta emisja gazów cieplarnianych. Emisja gazów cieplarnianych z sektora transportu drogowego nie stanowi wyjątku. Stanowi ona prawie 20 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE i znacznie wzrosła od 1990 r. Na jakość powietrza nadal mają wpływ ruch uliczny i zatory komunikacyjne, w związku z czym coraz więcej miast wprowadza strefy niskoemisyjne i bezemisyjne, w których lokalny dostęp dla pojazdów z silnikami spalinowymi jest ograniczony, a niektóre państwa członkowskie zapowiadają stopniowe wycofywanie ze sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi

– czytamy w projekcie.

Postulat branży motoryzacyjnej

Część firm branży motoryzacyjnej współpracuje z organami Unii Europejskiej w realizacji celu obniżenia poziomu emitowanych zanieczyszczeń. Organizacje branżowe w rodzaju European Association of Automotive Suppliers wskazują jednak, że transformacja prócz koncentrowania się na środowisku przyrodniczym, musi zachować równowagę między celami ekologicznymi a przemysłowymi.

Zamiast zakazywania technologii silników spalinowych organizacje branżowe opowiadają się jedynie za zakazem stosowania paliw kopalnych i rozwojem silników spalinowych poprzez zastąpienia paliw kopalnych paliwami ze źródeł odnawialnych. Organizacje w rodzaju belgijskiej European Biodiesel Board, niemieckiej Bundesverband der deutschen Bioethanolwirtschaft, hiszpańskiej Asociación Española de Gas Licuado czy polskiego Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych wystosowały list otwarty do władz Unii Europejskiej, w którym piszą, że zakaz stosowania technologii silników spalinowych ograniczy innowacyjność i konkurencyjność europejskiej branży motoryzacyjnej. Opowiadają się za ograniczeniem emitowanych zanieczyszczeń, ale nie kosztem rozwoju technologicznego. Ostrzegają przed uderzeniem w potrzeby konsumentów.

„Założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł”

O komentarz w sprawie poprosiliśmy eurodeputowaną PiS Beatę Kempę.

Fit 55 i cale założenia zielonej rewolucji uderzają w polski przemysł i miejsca pracy. To tsunami zniszczenia szczególnie w sektorze motoryzacyjnym, energetycznym oraz budowlanym. Timmermans jest znany z szalonych pomysłów. Najpierw temat praworządności, teraz zielona krucjata przeciwko europejskiemu przemysłowi. Proponowane zmiany to bezpośrednie zagrożenie dla prawie 20 mln miejsc pracy w Europie, to pogłębienie gospodarczego chaosu i niepewności, i to w momencie olbrzymich zmian geopolitycznych oraz wojny na Ukrainie. W PE oczywiście będziemy głosowali przeciw, jednak realnie największy potencjał zatrzymania tej szkodliwej legislacji jest po stronie Rady. Liczę na weto

– tłumaczy Beata Kempa w rozmowie z portalem Tysol.pl.

CZYTAJ TEŻ: „Szefowa KE publicznie posyła Tuska do Polski jak swojego żołnierza na front jakiejś wojny”. Wymowny komentarz von der Leyen

CZYTAJ TEŻ: Zaskakujące tłumaczenie Kalisza ws. żony. Mocna riposta Ziemkiewicza

W podobnym tonie wypowiedział się dr Marian Szołucha z Instytutu Prawa Gospodarczego.

– Proszę zwrócić uwagę, że pseudoekolodzy i lobbyści działający w Brukseli po kolei atakują akurat te branże, które mamy w Polsce najlepiej rozwinięte i których przedstawiciele z sukcesem wchodzą na zagraniczne rynki. Meblarstwo, transport, energetyka węglowa, rolnictwo. Teraz zagrożona jest nasza motoryzacja, oparta głównie na produkcji i dystrybucji części oraz na zapleczu warsztatowym. To ogromna wartość dla polskiego PKB, eksportu, rynku pracy i finansów publicznych. Dlatego liczę na twardą postawę rządu w jej obronie. Działania unijnych urzędników mają niewiele wspólnego z realną troską o środowisko naturalne. Są one zawoalowaną formą protekcjonizmu gospodarczego, teoretycznie w Unii zabronionego, a jednak wciąż skutecznie stosowanego na poziomie regulacyjnym przez państwa najbogatsze wobec takich jak Polska

– opisuje ekspert.

 

 


 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe