PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami

PGE zainwestuje w nowe rozwiązania IT, aby lepiej rozumieć potrzeby klientów i wzmocnić jakość ich obsługi.
 PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami
/ fot. Adobe Stock

Spółka grupy PGE, PGE Systemy wyłoniła w postępowaniu przetargowym wykonawcę nowych systemów: bilingowego i CRM. Nowoczesne narzędzia informatyczne posłużą do obsługi klientów przez spółki PGE Obrót i PGE Dystrybucja.
 

Systemy bilingowe służą przede wszystkim do rozliczeń transakcji z klientami. Są często częścią systemów CRM, które wspomagają relacje z klientami.

Wdrożenie nowych systemów przez Grupę PGE, a konkretnie spółkę PGE Systemy, świadczącą usługi teleinformatyczne na rzecz pozostałych spółek z Grupy, ma pomóc koncernowi w lepszym odpowiadaniu na potrzeby klientów, dopasowaniu się do coraz szybciej zmieniających się realiów rynkowych oraz szybszym wdrażaniu nowych produktów.

Konsekwentna realizacja strategii

PGE poprzez wyłonienie w przetargu wykonawcy nowego systemu informatycznego obejmującego podsystemy bilingowe i CRM realizuje założenia przyjętej strategii. Jej filarami, obok oparcia wytarzania energii na nisko i zeroemisyjnych źródłach, są nowoczesne usługi energetyczne oraz sprawna i efektywna organizacja. System ma za zadanie znacząco poprawić i ustandaryzować pracę w dwóch spółkach Grupy PGE, w których zostanie wdrożony: PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz ustandaryzować procesy związane z obsługą klientów. System ma także wspierać procesy związane z obsługą techniczną w PGE Dystrybucja.
Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE podkreśla, że zakup i wdrożenie nowego systemu CRM i bilingowego jest jednym z zadań strategicznych w ramach transformacji cyfrowej Grupy PGE.

– Jest to największy tego typu projekt realizowany w kraju i jeden z największych w Europie. Wdrożenie systemu CRM i Billing oraz koordynacja wszystkich związanych z nim zadań i projektów obejmuje nie tylko przygotowanie i przeprowadzenie zakupu, a potem wdrożenie nowego systemu, ale także połączenie go z wieloma systemami informatycznymi, co jest niezbędne dla skutecznej realizacji procesów obsługi klientów w całej Grupie PGE

– mówi prezes Dąbrowski.

System będzie komunikował się z Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii.
Przetarg, wygrało konsorcjum dwóch polskich spółek: A2 Customer Care sp. z o.o. i Atende SA. Konsorcjum spełniło wszystkie wymagania przetargowe i otrzymało największą ilość punktów w postępowaniu. Spółki zobowiązały się wdrożyć do końca 2025 roku dwa odrębne systemy billingowe w PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz nowoczesny system CRM dla PGE Obrót. Nowe rozwiązania zastąpią obecnie użytkowane.
Wdrożenie systemów przez PGE zbiega się w czasie z budową przez ustawowego operatora elektroenergetycznego systemu przesyłowego w Polsce, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE). Systemy będą zintegrowane, a harmonogramy wdrożeń poszczególnych elementów zostały uzgodnione i powiązane.


Zawarta z wykonawcą umowa na wdrożenie systemu zakłada podział projektu na trzy etapy. W pierwszym nastąpi wdrożenie pilotażowe, w drugim, uruchomienie systemów w oddziałach spółek, na koniec wdrożone zostaną dodatkowe funkcjonalności. Prace nad wdrożeniem systemów przez PGE rozpoczną się jeszcze w tym roku. – Jestem dumy, że mamy możliwość pracować przy tym niezwykłym projekcie, w którym będziemy wykorzystywać doświadczenie spółek Grupy Atende, w tym ekspercką wiedzę A2CC pozyskaną m.in. w trakcie budowy i obsługi obecnie największego systemu billingowego w Polsce, zrealizowanego dla sektora gazowego. Projekt w PGE jest kluczowym projektem dla naszej Grupy: poza budową systemu CRM oraz billingu planujemy wspierać klienta w realizacji jego strategii transformacji, wspólnie unowocześniając i digitalizując polską energetykę – mówi Marcin Petrykowski, prezes zarządu Atende SA.

 

Artykuł powstał przy współpracy z PGE Polską Grupą Energetyczną S.A.


 

POLECANE
Wyrok ws. śmierci Pani Izabeli z Pszczyny: wina lekarzy, a nie wyroku TK ws. aborcji eugenicznej gorące
Wyrok ws. śmierci Pani Izabeli z Pszczyny: wina lekarzy, a nie wyroku TK ws. aborcji eugenicznej

17 lipca 2025 r. zapadł wyrok sądu I instancji (nieprawomocny) w sprawie trzech lekarzy, którzy w Szpitalu Powiatowym w Pszczynie sprawowali opiekę medyczną nad p. Izabelą, gdy ta zmarła w 2021 r., będąc w 22. tygodniu ciąży. Przypomnijmy – pacjentka trafiła do szpitala na wczesnym etapie ciąży po niespodziewanym odejściu wód płodowych.

Śmierć 15-latka na obozie. Prokuratura postawiła zarzuty dwóm osobom z ostatniej chwili
Śmierć 15-latka na obozie. Prokuratura postawiła zarzuty dwóm osobom

Dwóch młodych mężczyzn – dowódca drużyny harcerskiej i ratownik WOPR – usłyszało zarzuty w związku z tragiczną śmiercią 15-letniego harcerza, który utonął w jeziorze w miejscowości Wilcze podczas zdobywania sprawności harcerskiej.

Wakacyjny raj na krawędzi wojny? Kambodża zaatakowała Tajlandię pilne
Wakacyjny raj na krawędzi wojny? Kambodża zaatakowała Tajlandię

Minister zdrowia Tajlandii, Somsak Thepsuthin, poinformował w czwartek, że w ostrzale artyleryjskim sił kambodżańskich zginęło 12 osób, w tym 11 cywilów i jeden żołnierz – przekazała agencja Reutera. Minister dodał, że rannych zostało 24 cywilów i siedmiu żołnierzy.

Skandal. Europejski Bank Centralny chce usunąć polskie nazwisko Marii Skłodowskiej-Curie gorące
Skandal. Europejski Bank Centralny chce usunąć polskie nazwisko Marii Skłodowskiej-Curie

Mamy do czynienia z poważnym skandalem. Europejski Bank Centralny (EBC) może wykreślić polskie pochodzenie Marii Skłodowskiej-Curie.

Dramatyczny wypadek na A1. Ciężarówka przewróciła się na auto z dzieckiem Wiadomości
Dramatyczny wypadek na A1. Ciężarówka przewróciła się na auto z dzieckiem

Dramatyczne sceny na autostradzie A1 w kierunku Łodzi. W wyniku nagłego wybuchu opony, kierowca ciężarówki stracił panowanie nad pojazdem, którego naczepa runęła na jadący z naprzeciwka samochód osobowy. Auto zostało niemal zmiażdżone, a wewnątrz znajdowało się 9-letnie dziecko oraz jego ojciec – obywatel Estonii.

Co się dzieje z Donaldem Tuskiem? Opublikowano nagranie Wiadomości
Co się dzieje z Donaldem Tuskiem? Opublikowano nagranie

W czwartek w Pałacu Prezydenckim odbyła się uroczystość, podczas której prezydent Duda wręczył akty powołania nowym ministrom, których premier Tusk przedstawił w środę. Jak zauważyli internauci, premier był wyraźnie spięty, myliły mu się miesiące, lata, był rozkojarzony.

Tusk pożegnał Bodnara: Imponował, wykonał gigantyczne dzieło pilne
Tusk pożegnał Bodnara: "Imponował, wykonał gigantyczne dzieło"

W czwartek w Pałacu Prezydenckim po zaprzysiężeniu nowego składu Rady Ministrów Donald Tusk podziękował m.in. Adamowi Bodnarowi mówiąc m.in. że "w rządzie to były szef MS, prokurator generalny Adam Bodnar podjął się najcięższego i najtrudniejszego wyzwania. Imponował wysiłkiem, dobrą wolą i poszanowaniem konstytucji".

Nie żyje Hulk Hogan z ostatniej chwili
Nie żyje Hulk Hogan

Legenda wrestlingu Hulk Hogan zmarł w wieku 71 lat – poinformował w czwartek amerykański serwis TMZ Sports.

Tragedia we Włoszech. Polski turysta zignorował ostrzeżenia Wiadomości
Tragedia we Włoszech. Polski turysta zignorował ostrzeżenia

Zakończono poszukiwania 33-letniego obywatela Polski, który zaginął w środę w rejonie plaży Ciammarita we Włoszech. Jak podają lokalne media, tego dnia służby ratunkowe dwukrotnie interweniowały w związku z nim oraz jego znajomymi, którzy mimo zakazu weszli na zamknięte kąpielisko.

Niemcy chcą zablokować budowę terminala w Świnoujściu. Jest reakcja Polski z ostatniej chwili
Niemcy chcą zablokować budowę terminala w Świnoujściu. Jest reakcja Polski

Polska strona zareagowała na decyzję sądu o wstrzymaniu decyzji środowiskowej dla budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu – dowiedziała się w czwartek Interia.

REKLAMA

PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami

PGE zainwestuje w nowe rozwiązania IT, aby lepiej rozumieć potrzeby klientów i wzmocnić jakość ich obsługi.
 PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami
/ fot. Adobe Stock

Spółka grupy PGE, PGE Systemy wyłoniła w postępowaniu przetargowym wykonawcę nowych systemów: bilingowego i CRM. Nowoczesne narzędzia informatyczne posłużą do obsługi klientów przez spółki PGE Obrót i PGE Dystrybucja.
 

Systemy bilingowe służą przede wszystkim do rozliczeń transakcji z klientami. Są często częścią systemów CRM, które wspomagają relacje z klientami.

Wdrożenie nowych systemów przez Grupę PGE, a konkretnie spółkę PGE Systemy, świadczącą usługi teleinformatyczne na rzecz pozostałych spółek z Grupy, ma pomóc koncernowi w lepszym odpowiadaniu na potrzeby klientów, dopasowaniu się do coraz szybciej zmieniających się realiów rynkowych oraz szybszym wdrażaniu nowych produktów.

Konsekwentna realizacja strategii

PGE poprzez wyłonienie w przetargu wykonawcy nowego systemu informatycznego obejmującego podsystemy bilingowe i CRM realizuje założenia przyjętej strategii. Jej filarami, obok oparcia wytarzania energii na nisko i zeroemisyjnych źródłach, są nowoczesne usługi energetyczne oraz sprawna i efektywna organizacja. System ma za zadanie znacząco poprawić i ustandaryzować pracę w dwóch spółkach Grupy PGE, w których zostanie wdrożony: PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz ustandaryzować procesy związane z obsługą klientów. System ma także wspierać procesy związane z obsługą techniczną w PGE Dystrybucja.
Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE podkreśla, że zakup i wdrożenie nowego systemu CRM i bilingowego jest jednym z zadań strategicznych w ramach transformacji cyfrowej Grupy PGE.

– Jest to największy tego typu projekt realizowany w kraju i jeden z największych w Europie. Wdrożenie systemu CRM i Billing oraz koordynacja wszystkich związanych z nim zadań i projektów obejmuje nie tylko przygotowanie i przeprowadzenie zakupu, a potem wdrożenie nowego systemu, ale także połączenie go z wieloma systemami informatycznymi, co jest niezbędne dla skutecznej realizacji procesów obsługi klientów w całej Grupie PGE

– mówi prezes Dąbrowski.

System będzie komunikował się z Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii.
Przetarg, wygrało konsorcjum dwóch polskich spółek: A2 Customer Care sp. z o.o. i Atende SA. Konsorcjum spełniło wszystkie wymagania przetargowe i otrzymało największą ilość punktów w postępowaniu. Spółki zobowiązały się wdrożyć do końca 2025 roku dwa odrębne systemy billingowe w PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz nowoczesny system CRM dla PGE Obrót. Nowe rozwiązania zastąpią obecnie użytkowane.
Wdrożenie systemów przez PGE zbiega się w czasie z budową przez ustawowego operatora elektroenergetycznego systemu przesyłowego w Polsce, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE). Systemy będą zintegrowane, a harmonogramy wdrożeń poszczególnych elementów zostały uzgodnione i powiązane.


Zawarta z wykonawcą umowa na wdrożenie systemu zakłada podział projektu na trzy etapy. W pierwszym nastąpi wdrożenie pilotażowe, w drugim, uruchomienie systemów w oddziałach spółek, na koniec wdrożone zostaną dodatkowe funkcjonalności. Prace nad wdrożeniem systemów przez PGE rozpoczną się jeszcze w tym roku. – Jestem dumy, że mamy możliwość pracować przy tym niezwykłym projekcie, w którym będziemy wykorzystywać doświadczenie spółek Grupy Atende, w tym ekspercką wiedzę A2CC pozyskaną m.in. w trakcie budowy i obsługi obecnie największego systemu billingowego w Polsce, zrealizowanego dla sektora gazowego. Projekt w PGE jest kluczowym projektem dla naszej Grupy: poza budową systemu CRM oraz billingu planujemy wspierać klienta w realizacji jego strategii transformacji, wspólnie unowocześniając i digitalizując polską energetykę – mówi Marcin Petrykowski, prezes zarządu Atende SA.

 

Artykuł powstał przy współpracy z PGE Polską Grupą Energetyczną S.A.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe