Cyberbezpieczne gry na Dzień Dziecka
Cyberclash to gra w formie quizu skierowana do najmłodszych. Zawiera pytania dotyczące bezpieczeństwa cyfrowego oraz wiedzy o komputerach. Do każdego pytania dołączone są cztery odpowiedzi, z pośród których należy wybrać poprawną. W grze odwiedzimy dwadzieścia światów, każdy z nich składa się z 11 pytań w tym z jednego obrazkowego.
Defendix skierowana jest do uczniów nieco starszych. Podobnie jednak jak Cyber Clash, sprawdza ona poziom wiedzy o bezpieczeństwie internetowym. Uczestnik gry ma do dyspozycji 20 poziomów, które odblokowuje stopniowo w miarę postępów w grze. Każde z zadań posiada cztery lub pięć poprawnych odpowiedzi, które gracz musi odgadnąć i wpisać za pomocą klawiatury. Jeśli uczestnik nie jest w stanie odgadnąć poprawnego hasła, może wymienić wirtualne monety i odsłonić pojedyncze litery z hasła.
CyberNinja to quiz zapewniający bardzo dynamiczną rozgrywkę, a jego zasady przypominają popularnych Milionerów. W grze mamy tylko 15 sekund na udzielenie odpowiedzi. Nagradzane jest prawidłowe odpowiadanie na jak największą liczbę pytań. W pojedynczej rozgrywce dysponujemy trzema kołami ratunkowymi – pierwsze z nich pozwala nam pominąć pytanie, na które nie znamy odpowiedzi i bez konsekwencji przejść do kolejnego, jeśli jesteśmy pewni odpowiedzi na któreś z pytań możemy wykorzystać drugie „koło ratunkowe”, które podwoi zdobyte przez nas punkty.
Projekt Cyfrowobezpieczni.pl – Bezpieczna Szkoła Cyfrowa jest współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w ramach zadania publicznego „Poprawa kompetencji pracowników szkoły, uczniów i ich rodziców w zakresie bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni oraz reagowania na zagrożenia”.
W ramach projektu wsparciem informacyjnym, edukacyjnym i doradczym objętych jest 2200 szkół podstawowych, gimnazjów, ponadgimnazjalnych i zawodowych, w tym 165 tys. uczniów, 220 tys. rodziców i 22 tys. nauczycieli.
#REKLAMA_POZIOMA#
Źródło: men.gov.pl