Rusza kampania "Kolej na Młodych"

Kariera zawodowa to długa i wymagająca podróż. To, jak ją pokonamy zależy w dużej mierze od nas samych. Czy młode pokolenie, które dopiero wchodzi na rynek pracy wie jak świadomie pokierować swoim życiem zawodowym?
 Rusza kampania
/ Tygodnik Solidarność nr 36/2021

Z początkiem września, a więc wraz z rozpoczęciem roku szkolnego na dworcach PKP w całej Polsce pojawiły się plakaty i banery informacyjne kampanii edukacyjnej Kolej na Młodych, organizowanej przez Tygodnik Solidarność, portal Tysol.pl oraz Krajową Sekcję Młodych NSZZ Solidarność.

„Kolej na Młodych”, jest projektem edukacyjnym, skierowanym do młodego pokolenia, które dopiero wchodzi na rynek pracy. Mowa o uczniach szkół średnich, studentach oraz osobach, które niedawno podjęły aktywność zawodową.

ZOBACZ STRONĘ KOLEJNAMLODYCH.PL

Skąd pomysł na realizację takiej kampanii? Jak pokazują wszelkie badania i nasze obserwacje, młodzi Polacy posiadają niewystarczającą wiedzę na temat świata pracy. Nie dotyczy to tylko stricte obowiązków i praw pracowniczych zawartych w kodeksie pracy, ale też szeregu zagadnień z którymi pracownicy muszą się mierzyć w XXI w.

Młody człowiek trafiając do swojej pierwszej pracy, często nie zdaje sobie sprawy z tego co może, co musi, a czego absolutnie nie powinien robić jako pracownik. Daje to przestrzeń do różnego rodzaju nieporozumień, nadużyć, a w dalszej kolejności do frustracji i konfliktów na linii pracownik-pracodawca.

Jako redakcja Tygodnik Solidarność i Tysol.pl wraz z Krajową Sekcją Młodych NSZZ Solidarność chcemy w przystępny sposób przekazać młodemu pokoleniu, że mogą wpływać na to jak wygląda ich miejsce pracy, że warto wziąć za nie odpowiedzialność i stać się pracownikiem świadomym, a przede wszystkim zaangażowanym w życie zakładu pracy. Dbanie o własne warunki pracy zaprocentuje nie tylko jemu, ale też pracodawcy na lata.

Tak zorientowana osoba przestanie być jedynie „turystą” w przedsiębiorstwie, który przy pierwszej lepszej okazji je opuści, a dojrzałym i odpowiedzialnym pracownikiem, który sam będzie czuć się ważną częścią firmy, a nie jedynie śrubką, którą można wymienić.

Dlatego stworzyliśmy kompendium wiedzy, którą dobrze posiadać jako młody pracownik, by jak najszybciej odnaleźć się na rynku pracy. Na stronie www.kolejnamlodych.pl będzie można dowiedzieć się:

  • jak efektywnie wykorzystać swoje wykształcenie i kompetencje na rynku pracy. Pokażemy jak znaleźć dobrego pracodawcę i czym go do siebie przekonać. To sprawi, że bardziej świadomie będziesz kierować swoją karierą zawodową;
  • o rodzajach umów jakie można zawrzeć z pracodawcą i jakie wynikają z nich prawa, ale też obowiązki dla pracownika. To podstawa, by nie dać się oszukiwać, ale też być fair wobec przełożonych;
  • że współpraca i otwarty dialog w miejscu pracy to najlepsza forma zagwarantowania sobie lepszych warunków na co dzień. W końcu praca stanowi dużą część naszego życia, ale nie zapominamy o czasie wolnym od pracy. Zachowanie równowagi między światem służbowym i prywatnym to klucz, by czuć się dobrze w nich obu.

 

 

Z kampanią nieprzypadkowo ruszamy właśnie teraz, we wrześniu i dalej w październiku, gdy przez dworce kolejowe będą przewijać się tysiące młodych osób w drodze do szkoły, na uczelnie i do swoich pierwszych prac.

Chcemy, by w tym czasie mieli okazję zapoznać się z naszymi radami, zainteresowali się tematyką pracowniczą i tym, jak być pracownikiem świadomym i odpowiedzialnym. Krótko mówiąc: przyszła kolej na młodych!

W ramach kampanii na przełomie września zostanie zorganizowana debata z udziałem ekspertów nt. spraw pracowniczych w kontekście młodego pokolenia. Na łamach Tygodnika Solidarność i Tysol.pl regularnie będziemy publikować treści edukacyjne nie tylko dla młodzieży. Zachęcamy do śledzenia naszej akcji.

Autorem projektu jest Konrad Wernicki z Tygodnika Solidarność.


 

POLECANE
Turcja reaguje na sankcje. Więcej ropy spoza Rosji Wiadomości
Turcja reaguje na sankcje. Więcej ropy spoza Rosji

Największe rafinerie ropy naftowej w Turcji zaczęły zwiększać zakupy tego surowca spoza Rosji - poinformowała w niedzielę agencja Reutera, powołując się na branżowe źródła. Turcja jest obok Chin i Indii głównym odbiorcą rosyjskiej ropy.

Lewandowski wrócił na boisko. Fani Barcelony długo czekali na ten moment z ostatniej chwili
Lewandowski wrócił na boisko. Fani Barcelony długo czekali na ten moment

Robert Lewandowski wrócił na boisko po trzytygodniowej przerwie spowodowanej kontuzją. Polski napastnik wszedł na ostatni kwadrans niedzielnego spotkania ligowego Barcelony, która na własnym terenie pokonała Elche 3:1. Bramki gospodarzy strzegł Wojciech Szczęsny.

Tragedia na Mazurach. Odnaleziono ciała zaginionych braci Wiadomości
Tragedia na Mazurach. Odnaleziono ciała zaginionych braci

Po trzech dniach nieustannych poszukiwań zakończył się dramatyczny finał akcji nad mazurskim jeziorem Kruklin. W niedzielę służby odnalazły ciała dwóch braci z Ełku, którzy wyruszyli na ryby i zaginęli bez śladu.

Grafzero: Podsumowanie jesień 2025 + mały Openboxing + książka, na którą czekałem 3 lata z ostatniej chwili
Grafzero: Podsumowanie jesień 2025 + mały Openboxing + książka, na którą czekałem 3 lata

W dzisiejszym Bookhaulu Grafzero vlog literacki książka, na którą czekałem trzy lata, trochę postmodernizmu, trochę modernizmu, trochę literatury religijnej. Czyli ogólnie rzecz biorąc literacki miszmasz!

Berlin: 22-latek zatrzymany za planowanie zamachu bombowego Wiadomości
Berlin: 22-latek zatrzymany za planowanie zamachu bombowego

W stolicy Niemiec doszło do poważnej akcji służb. W sobotę (1 listopada) specjalny oddział policji zatrzymał 22-letniego mężczyznę podejrzanego o działalność terrorystyczną. Według informacji przekazanych przez berlińską prokuraturę, sprawa może mieć podłoże islamistyczne.

Tylko w tym tygodniu. Zełenski ujawnił skalę rosyjskich ataków Wiadomości
"Tylko w tym tygodniu". Zełenski ujawnił skalę rosyjskich ataków

Rosja atakuje Ukrainę niemal każdej nocy; w mijającym tygodniu użyła w tym celu blisko 1,5 tys. dronów, 1170 kierowanych bomb lotniczych i ponad 70 rakiet - oświadczył w niedzielę ukraiński prezydent Wołodymyr Zełenski.

Znany aktor walczy z nieuleczalną chorobą Wiadomości
Znany aktor walczy z nieuleczalną chorobą

Eric Dane, znany z ról w „Chirurgach” i „Euforii”, zmaga się z dramatyczną diagnozą. W kwietniu 2025 roku aktor ujawnił, że cierpi na stwardnienie zanikowe boczne (ALS) - chorobę, która stopniowo odbiera władzę nad mięśniami. „Wszystko zaczęło się od osłabienia prawej dłoni. Myślałem, że to przemęczenie albo skutek pisania zbyt wielu SMS-ów” – wspominał. Kilka miesięcy później nie był już w stanie poruszać ręką, a dziś porusza się na wózku inwalidzkim.

Pościg pod Warszawą zakończony groźnym wypadkiem radiowozu. Poszukiwany zbiegły kierowca z ostatniej chwili
Pościg pod Warszawą zakończony groźnym wypadkiem radiowozu. Poszukiwany zbiegły kierowca

Po policyjnym pościgu w Pęcicach (pow. pruszkowski) radiowóz wypadł z drogi i uderzył w drzewo. Jeden z funkcjonariuszy trafił do szpitala. Policja nadal szuka kierowcy osobowej skody, który nie zatrzymał się do kontroli.

Dramat polskiego piłkarza. Poważna kontuzja i miesiące przerwy Wiadomości
Dramat polskiego piłkarza. Poważna kontuzja i miesiące przerwy

Trener Feyenoordu Rotterdam Robin Van Persie po ligowym zwycięstwie nad FC Volendam 3:1 zakomunikował, że Jakub Moder przeszedł operację. Wyklucza to polskiego piłkarza, który zmaga się z kontuzją pleców, z gry przez kilka miesięcy.

„Newsweek” zaatakował Rymanowskiego. Jest odpowiedź z ostatniej chwili
„Newsweek” zaatakował Rymanowskiego. Jest odpowiedź

Najnowsza okładka „Newsweeka” przedstawiająca Bogdana Rymanowskiego jako człowieka „zapraszającego wyznawców teorii spiskowych dla klików” wywołała burzę. Krytyka tygodnika została natychmiast skontrowana przez komentatorów, którzy stają murem za dziennikarzem i jego prawem do wolności słowa. Sam Rymanowski odpowiada na atak tygodnika: "Żadni ‚policjanci myśli’ nie mogą dyktować dziennikarzowi kogo może, a kogo nie może zapraszać.”

REKLAMA

Rusza kampania "Kolej na Młodych"

Kariera zawodowa to długa i wymagająca podróż. To, jak ją pokonamy zależy w dużej mierze od nas samych. Czy młode pokolenie, które dopiero wchodzi na rynek pracy wie jak świadomie pokierować swoim życiem zawodowym?
 Rusza kampania
/ Tygodnik Solidarność nr 36/2021

Z początkiem września, a więc wraz z rozpoczęciem roku szkolnego na dworcach PKP w całej Polsce pojawiły się plakaty i banery informacyjne kampanii edukacyjnej Kolej na Młodych, organizowanej przez Tygodnik Solidarność, portal Tysol.pl oraz Krajową Sekcję Młodych NSZZ Solidarność.

„Kolej na Młodych”, jest projektem edukacyjnym, skierowanym do młodego pokolenia, które dopiero wchodzi na rynek pracy. Mowa o uczniach szkół średnich, studentach oraz osobach, które niedawno podjęły aktywność zawodową.

ZOBACZ STRONĘ KOLEJNAMLODYCH.PL

Skąd pomysł na realizację takiej kampanii? Jak pokazują wszelkie badania i nasze obserwacje, młodzi Polacy posiadają niewystarczającą wiedzę na temat świata pracy. Nie dotyczy to tylko stricte obowiązków i praw pracowniczych zawartych w kodeksie pracy, ale też szeregu zagadnień z którymi pracownicy muszą się mierzyć w XXI w.

Młody człowiek trafiając do swojej pierwszej pracy, często nie zdaje sobie sprawy z tego co może, co musi, a czego absolutnie nie powinien robić jako pracownik. Daje to przestrzeń do różnego rodzaju nieporozumień, nadużyć, a w dalszej kolejności do frustracji i konfliktów na linii pracownik-pracodawca.

Jako redakcja Tygodnik Solidarność i Tysol.pl wraz z Krajową Sekcją Młodych NSZZ Solidarność chcemy w przystępny sposób przekazać młodemu pokoleniu, że mogą wpływać na to jak wygląda ich miejsce pracy, że warto wziąć za nie odpowiedzialność i stać się pracownikiem świadomym, a przede wszystkim zaangażowanym w życie zakładu pracy. Dbanie o własne warunki pracy zaprocentuje nie tylko jemu, ale też pracodawcy na lata.

Tak zorientowana osoba przestanie być jedynie „turystą” w przedsiębiorstwie, który przy pierwszej lepszej okazji je opuści, a dojrzałym i odpowiedzialnym pracownikiem, który sam będzie czuć się ważną częścią firmy, a nie jedynie śrubką, którą można wymienić.

Dlatego stworzyliśmy kompendium wiedzy, którą dobrze posiadać jako młody pracownik, by jak najszybciej odnaleźć się na rynku pracy. Na stronie www.kolejnamlodych.pl będzie można dowiedzieć się:

  • jak efektywnie wykorzystać swoje wykształcenie i kompetencje na rynku pracy. Pokażemy jak znaleźć dobrego pracodawcę i czym go do siebie przekonać. To sprawi, że bardziej świadomie będziesz kierować swoją karierą zawodową;
  • o rodzajach umów jakie można zawrzeć z pracodawcą i jakie wynikają z nich prawa, ale też obowiązki dla pracownika. To podstawa, by nie dać się oszukiwać, ale też być fair wobec przełożonych;
  • że współpraca i otwarty dialog w miejscu pracy to najlepsza forma zagwarantowania sobie lepszych warunków na co dzień. W końcu praca stanowi dużą część naszego życia, ale nie zapominamy o czasie wolnym od pracy. Zachowanie równowagi między światem służbowym i prywatnym to klucz, by czuć się dobrze w nich obu.

 

 

Z kampanią nieprzypadkowo ruszamy właśnie teraz, we wrześniu i dalej w październiku, gdy przez dworce kolejowe będą przewijać się tysiące młodych osób w drodze do szkoły, na uczelnie i do swoich pierwszych prac.

Chcemy, by w tym czasie mieli okazję zapoznać się z naszymi radami, zainteresowali się tematyką pracowniczą i tym, jak być pracownikiem świadomym i odpowiedzialnym. Krótko mówiąc: przyszła kolej na młodych!

W ramach kampanii na przełomie września zostanie zorganizowana debata z udziałem ekspertów nt. spraw pracowniczych w kontekście młodego pokolenia. Na łamach Tygodnika Solidarność i Tysol.pl regularnie będziemy publikować treści edukacyjne nie tylko dla młodzieży. Zachęcamy do śledzenia naszej akcji.

Autorem projektu jest Konrad Wernicki z Tygodnika Solidarność.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe