loading
Proszę czekać...
reklama_pozioma
Koniec sporu zbiorowego w AIRBUS
Opublikowano dnia 09.10.2019 12:54
W dniu 03.10.2019 w AIRBUS Poland zostało podpisane porozumienie w trwającym sporze zbiorowym. Po niemal całym roku bezskutecznych rozmów i 9 - dniach strajku Strony doszły do porozumienia. Dużą rolę w tym porozumieniu odegrał mediator Pan Johannes von Thadden, który został zaproszony do rozmów na wniosek przedstawicieli strony pracowników w radzie nadzorczej firmy oraz członków europejskiej rady zakładowej, którzy także są przedstawicielami Solidarności. Tym razem mediacje nabrały pozytywnego znaczenia i równego tempa.

Solidarność
Oczywiście nie były to rozmowy łatwe, pozbawione emocji i dużych różnic zdań, ale mimo wszystko udało się wypracować porozumienie, które gwarantuje podwyżki płac i przede wszystkim pokazuje znaczenie dialogu społecznego oraz daje perspektywy na jego poszanowanie w naszej firmie. To ważne, ponieważ w obecnej nienajlepszej sytuacji spółki Strony mają jeszcze przed sobą dużo bardzo istotnych dla pracowników rozmów.

Porozumienie w Airbus Poland gwarantuje pracownikom podwyżki wynagrodzeń do nowej siatki płac, co w rzeczywistości daje wzrost o minimum 450 PLN brutto płacy zasadniczej dla poszczególnych stanowisk, o ile nie osiągną wartości wartości maksymalnej w danej kategorii. Jeśli tak się stanie, to pracownicy posiadający odpowiednie kwalifikacje będą kierowani na szkolenia, kursy i w miarę możliwości przeszeregowywani, aby umożliwić im także dalszy awans finansowy. Raz do roku będzie dokonywany przegląd realizacji zapisów porozumienia, mający na celu wykluczyć wszelkie ewentualne niejasności. Kolejny ważny aspekt porozumienia to gwarancje dotyczące podpisania porozumień o współpracy z NSZZ Solidarność i Radą Pracowników.

Zdaniem Solidarności bez tego dialog społeczny w firmie nadal nie nabierze właściwej wartości. Pracodawca zobowiązany jest także  wycofać się z postępowania sądowego w kwestii zasadności sporu zbiorowego toczącego się w spółce i wypłacić należne wynagrodzenia za działalność związkową dla członków Komisji Zakładowej NSZZ Solidarność. Rozwiązany został także problem pracowników, których pracodawca za udział w strajku wykluczył z losowania kwartalnych nagród pieniężnych z tytułu zerowej absencji. Solidarność zobowiązała się także razem z Pracodawcą do wypracowania nowego systemu wynagradzania.

KZ NSZZ Solidarność w Airbus Poland bardzo dziękuje wszystkim pracownikom oraz koleżankom i kolegom z Solidarności, którzy w tym trudnym okresie wspierali jej działania i motywowali do dalszej walki o oprawę sytuacji Wszystkich Pracowników. Jednocześnie przedstawiciele Solidarności w AIRBUS Poland zapewniają, że dołożą wszelkich starań i podejmą każde możliwe działanie, żeby zapisy tego porozumienia zostały w pełni zrealizowane a sytuacja Pracowników i firmy uległa znaczącej poprawie.
Wydarzenia
więcej
Opinie
więcej
Najnowszy numer
Związek
więcej
Wideo Tysol.pl Wywiad Cezarego Krysztopy z Tomaszem Szatkowskim
Blogi
avatar
Jerzy
Bukowski

Muzułmańscy studenci chcą mieć przerwy na modlitwę
Studiujący na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu Indonezyjczycy zwrócili się do jego władz o dostosowanie harmonogramu zajęć do terminarza modlitwy,
avatar
Marcin
Królik

Marcin Królik: Aborcja jak frytki w McDonaldzie, czyli „Nieplanowane”
"Nieplanowane" to ani kino wybitnie złe, ani mistrzowskie. Gdyby nie silnie wpływający na ocenę ciężki temat, powiedziałbym nawet, że to film nieco hallmarkowy.
avatar
Przemysław
Jarasz

P. Jarasz: Kosztowna podróż Pendolino zamieniła się w kolejowy koszmar z kaskaderskimi wyzwaniami
To miała być dla 69-letniego pana Krzysztofa (pełne dane do wiadomości redakcji) z Zabrza służbowa wyprawa do Warszawy połączona z delektowaniem się jazdą nowoczesnym Pendolino oraz zwiedzaniem stolicy kraju. W rzeczywistości z powodu niejasnych do dziś kłopotów technicznych całego składu, podróż zamieniła się dla niego w istny koszmar. Nie dość, że wydłużyła się o dwie godziny, to związana była nie tylko z jazdą w ogromnym ścisku i na stojąco, ale także z niemal kaskaderskimi wyzwaniami. A wszystko to za „jedyne” 150 złotych w drugiej klasie pociągu… - Awarie się zdarzają i nikt nie ma na nie wpływu, dla mnie jednak skandaliczna była organizacja sposobu radzenia sobie z usuwaniem ich skutków – mówi rozżalony zabrzanin.

Drogi Użytkowniku,

Nasz Serwis korzysta z plików cookies. Przez dalsze aktywne korzystanie z naszego Serwisu (zamknięcie komunikatu, kliknięcie na elementy na stronie poza komunikatem, przeglądanie Serwisu z otwartym komunikatem) bez zmian ustawień Twojej przeglądarki, wyrażasz zgodę na:
• przetwarzanie danych osobowych przez Tysol Sp. z o.o. i naszych zaufanych partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć, niezależnie od zgód wyrażonych na pozostałe rodzaje przetwarzania danych. Dowiedz się więcej o zgodzie marketingowej w naszej Polityce prywatności / Cofnij zgodę.

• na zapisywanie plików cookies w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych. Ten rodzaj plików cookies pozwala nam na dopasowanie treści dostępnych w Serwisie do Twoich preferencji, utrzymywania sesji po zalogowaniu oraz zapewnienia optymalnej funkcjonalności Serwisu. Więcej o plikach cookies i sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych dowiesz się w naszej Polityce prywatności.