Sprostowanie

Treść sprostowania
- Autorzy materiałów za wystarczające źródło wiedzy na temat mojej wystawy uznali amatorskie zdjęcie z wernisażu opublikowane na Twitterze mimo, iż w tym samym obszarze internetowym można bez trudu znaleźć szereg wiarygodnych materiałów dotyczących wystawy. Ponadto można przeczytać dwie recenzje w renomowanych pismach - „Format” i „Odra”. Wszystkie źródła (poza wybranym przez dziennikarzy TVP amatorskim zdjęciem) w sposób jednoznaczny definiują wystawę jako antyfaszystowską.
- Prezentowana w artykule fotografia jest amatorskim zdjęciem nie oddającym faktycznego wyglądu oryginalnego dzieła. Słaba jakość zdjęcia uniemożliwiła zobaczenia różnic formalnych będących podstawowym założeniem kompozycji. Niezgodnym z faktem jest mówienie o wystawie składającej się z 34 obrazów na podstawie jednego, amatorskiego zdjęcia bez wskazania jego kontekstu. Posługując się fragmentem wystawy autor materiału dokonał manipulacji polegającej na odwróceniu moich artystycznych założeń
- Pokazany obraz („Wandale”) został przedstawiony anonimowo, pozbawiony tytułu, który stanowi integralna część dzieła i tłumaczy jego znaczenie. Tym samym widzowie i czytelnicy zostali wprowadzeni w błąd i nie mieli możliwości zrozumienia tego, co im pokazano. Wyjaśniam: na obrazie nie ma swastyki. Jest krzyż symbolizujący dominującą w Polsce kulturę, który został zdewastowany przez tytułowych wandali przy pomocy graffiti. Obraz pokazuje to z czym mamy do czynienia w Polsce – z powracającymi aktami wandalizmu. Praca jest reakcją m.in., na publiczny akt spalenia kukły Żyda we Wrocławiu. Pytanie kim są tytułowi wandale? Obraz „Wandale” to jednoznaczne potępienie aktów wandalizmu i ostrzeżenie przed narastającym faszyzmem – na co wskazuje sam tytuł i o czym można było przeczytać przed wystawą (wywiad) a także w recenzjach z wystawy
- Wystawa, o której mowa miała miejsce w styczniu 2018 roku. Jej fragment (amatorskie zdjęcie) po upływie ponad roku stał się pretekstem do krzywdzących aktów i został wykorzystany w celu innym niż arty.