Rząd rozważa rozbicie LOT
Nowa linia cargo wydzielona z LOT?
Cargo lotnicze powinniśmy rozwijać, ale mówmy o realnych liczbach i możliwościach. Może powinna się pojawić nasza linia, która specjalizowałaby się w obsłudze tego rynku?
– zapytał Lasek.
Lasek sugeruje, że Katowice, dzięki dostępowi do największych firm przemysłowych w kraju, są idealnym miejscem do rozpoczęcia tego projektu. – Na potrzeby lotów takimi frachtowcami można by już teraz wykorzystywać infrastrukturę m.in. lotniska w Katowicach. All cargo ma swoje zalety – takie samoloty mogą latać tam, gdzie nie wykonuje się rejsów z pasażerami – powiedział.
Lasek spogląda na Lufthansę
Zdaniem Laska warto wzorować się na naszym zachodnim sąsiedzie i Lufthansie. – Popatrzmy na Lufthansę, która – to fakt – jest zdecydowanie większa niż nasz LOT. Oni mają swoje frachtowce. Jest ich blisko dwadzieścia – oświadczył.
– Dlaczego my mamy czekać z rozwojem cargo do otwarcia lotniska w Baranowie? Przecież to nie jest warunek, by ten segment się u nas rozwinął z sukcesem – dodał.
Prezes LOT Michał Fijoł nie wykluczył realizacji takiego planu: – Chciałbym, by LOT rozwinął u siebie all cargo, ale to musi być świadoma decyzja, która nie będzie motywowana tylko wolą polityczną. To się musi obronić biznesowo.