Postać Prymasa Tysiąclecia fascynuje współczesną młodzież
Konkurs
Konkurs miał na celu zainspirowanie uczniów do zgłębiania życia i dziedzictwa Stefana Kardynała Wyszyńskiego - wybitnego Polaka, Męża Stanu, nauczyciela i duchowego przewodnika. Uczestnicy mieli okazję odkryć, jak życie i praca Kardynała wpłynęły na współczesną historię Polski. Celem było nie tylko wdrożenie młodzieży do samokształcenia, ale również ukazanie aktualności słów Wyszyńskiego. Konkurs zachęcał do poznawania i wcielania w życie wartości i ideałów, które były bliskie Kardynałowi, takich jak wolność, praca i godność. Dodatkowo, miał na celu przedstawienie uczniom wzorca osobowego, jakim był kard. Stefan Wyszyński, podkreślając jego rolę jako wzoru do naśladowania.
Komisja
- Byliśmy bardzo zaskoczeni w komisji, jak młodzież była bardzo dobrze przygotowana – mówiła Michalina Jankowska, przewodnicząca komisji konkursu.
– Często było nam przykro przerywać wypowiedzi młodzieży, które były naprawdę pogłębione i bardzo mądre – dodaje przewodnicząca komisji. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że nasza córka uczestniczyła w konkursie – mówią rodzice jednej z laureatek.
Było wręcz naocznie widać, jak zmienia swoje myślenie pod wpływem poznawania nauczania Prymasa Tysiąclecia. Bardzo cieszy mnie takie zainteresowanie postacią Prymasa Wyszyńskiego. Jest to znak, że współczesna młodzież szuka prawdziwych wartości – mówi ks. Jerzy Limanówka, prezes Pallotyńskiej Fundacji Misyjnej Salvatti.pl, fundator nagród dla laureatów.
Etapy konkursu
Konkurs składał się z trzech etapów. W pierwszym etapie na poziomie szkolnym uczestnicy konkursu otrzymali biografię Stefana Wyszyńskiego z brakującymi informacjami, które należało uzupełnić. To zadanie miało na celu sprawdzenie wiedzy uczniów na temat życia i osiągnięć tej wybitnej postaci historycznej. Drugi etap na poziomie rejonu konkursu był testem składający się z pytań otwartych i zamkniętych, które dotyczyły życia i pracy kard. Wyszyńskiego. Ostatni, trzeci, etap konkursu był rozmową z Komisją Konkursową. Uczestnicy losowali temat i prezentowali swoją wiedzę na dany temat. Był to sprawdzian umiejętności komunikacyjnych i prezentacyjnych uczniów, a także ich zdolności do krytycznego myślenia i argumentacji.
xjl