Austria zainwestuje w rozbudowę wiedeńskiego lotniska, by wypełniło rolę CPK

Międzynarodowe lotnisko w Wiedniu (VIE) rozpoczęło budowę wartego 420 milionów euro projektu rozbudowy terminalu południowego – informuje branżowy serwis "Airportindustry-News". Efektem ma być największe centrum przesiadkowe w naszej części Europy.
Port lotniczy Wiedeń-Schwechat Austria zainwestuje w rozbudowę wiedeńskiego lotniska, by wypełniło rolę CPK
Port lotniczy Wiedeń-Schwechat / Wikipedia CC BY-SA 3.0 / Simisa

Projekt, którego zakończenie zaplanowano na 2027 r., ma na celu poprawę komfortu podróży pasażerów, jednocześnie przyczyniając się do roli lotniska jako kluczowego węzła komunikacyjnego

– czytamy w publikacji. 

Czytaj również: Beata Szydło po publikacji ws. CPK: Tusk jest po to, żeby Polskę zwijać

"Kluczowy węzeł transportowy dla Austrii"

Jak informuje serwis, w ramach rozbudowy powstanie 70 000 metrów kwadratowych powierzchni, na której znajdą się punkty handlowe i gastronomiczne, strefy rekreacyjne, salony, 18 nowych bramek autobusowych i nowy punkt kontroli bezpieczeństwa.

Julian Jäger, członek Zarządu Flughafen Wien AG powiedział, że "lotnisko rozwija się, liczba pasażerów rośnie, a my stale znajdujemy się wśród najlepszych na świecie pod względem jakości naszych usług". 

Teraz modernizujemy również naszą infrastrukturę terminalową, aby być na najwyższym światowym poziomie! Dzięki nowemu projektowi południowej rozbudowy kładziemy podwaliny pod to, aby lotnisko w Wiedniu dołączyło do grona najlepszych portów lotniczych

– przekazał Jäger. 

Gubernator Dolnej Austrii Johanna Mikl-Leitner powiedziała, że "międzynarodowy port lotniczy w Wiedniu znajduje się na ścieżce wzrostu" i "dzięki temu projektowi podejmuje ważne kroki w celu zapewnienia przyszłego rozwoju węzła lotniczego i całego regionu".

Lotnisko jest nie tylko kluczowym węzłem transportowym dla Austrii, ale także największym pracodawcą w regionie wschodnim i kluczowym przedsiębiorstwem flagowym dla całego kraju związkowego Dolna Austria. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę terminalu, Międzynarodowy Port Lotniczy Wiedeń w Schwechat umacnia swoją rolę jako bramy na świat dla dolnoaustriackiego krajobrazu biznesowego, turystycznego i kulturalnego

– podsumowała Mikl-Leitner.

Czytaj również: Niemcy skończyli z dofinansowaniem samochodów elektrycznych, teraz dofinansowywać będą Polacy

"W Polsce trwa dyskusja o CPK, a tymczasem Wiedeń..."

O rozbudowie wiedeńskiego lotniska Wiedeń-Schwechat informował również na swoich łamach dziennik "Rzeczpospolita". 

W Polsce trwa dyskusja o CPK, a Wiedeń rozbudowuje centrum przesiadkowe. Lotnisko Schwechat zaczyna duży projekt inwestycyjny (...) Wiedeński port ma ogromne ambicje. Wykorzystuje czas dyskusji nad programem inwestycyjnym w CPK i po prostu buduje swoje. W 2027 roku ma ruszyć nowy Terminal Południowy, wobec którego wiedeńczycy mają ogromne oczekiwania i chcą zaistnieć w ścisłej czołówce najlepszych lotnisk na świecie

– czytamy w publikacji. 

Czytaj także: Prof. Romuald Szeremietiew: Niemcy po raz trzeci mogą wywołać wojnę światową

Budowa polskiego CPK odłożona

Tymczasem wszystko wskazuje na to, że z trudnych do wyjaśnienia przyczyn rząd Donalda Tuska zaniecha inwestycji w polski hub przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia. Zaledwie kilka dni temu „Gazeta Wyborcza” poinformowała, że budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego została „odłożona”. 

Wracają inwestycje na Lotnisku Chopina, którego przepustowość kosztem 2,4 mld zł wzrośnie do 30 mln pasażerów rocznie, czyli o połowę. Część samolotów ma być przeniesiona do Modlina, Radomia i Łodzi

– poinformowano w publikacji. Pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek przekazał, że w 2035 r. cały ruch lotniczy z Warszawy będzie mógł zostać przeniesiony do planowanego portu w Baranowie. PPL LOT podały, że 2035 r. to realny termin, a poprzednia data, czyli 2028 r., „była myśleniem życzeniowym”.

Gorzki komentarz eksperta

Do decyzji w sprawie Lotniska Chopina oraz Centralnego Portu Komunikacyjnego odniósł się w mediach społecznościowych Andrzej Banucha, ekspert z zarządzania strategicznego w logistyce. Jego zdaniem audyty CPK okazały się „ściemą”.

Dotychczasowe analizy i wydane 3 mld zł na projekty i grunty w piach, za to wydamy 2,4 mld zł na Chopina, który i tak nie zwiększy przepustowości, bo NIE MA SLOTÓW. Ach, i skończą na ok. 2032 r, czyli później niż mogło być CPK

– podkreślił Andrzej Banucha. 


 

POLECANE
Raz popiera, a raz krytykuje Zielony Ład. Przypomniano Trzaskowskiemu jego słowa polityka
Raz popiera, a raz krytykuje Zielony Ład. Przypomniano Trzaskowskiemu jego słowa

"Będę domagał się od rządu przyjęcia unijnego Zielonego Ładu dla Polski i rozpoczęcia stopniowego odchodzenia od węgla - najpóźniej do 2030 roku w ogrzewaniu domów i do 2040 roku w elektroenergetyce" – obiecywał w swoim programie z 2020 roku Rafał Trzaskowski z Koalicji Obywatelskiej.

Taniec z gwiazdami. Powrót w wielkim stylu z ostatniej chwili
"Taniec z gwiazdami". Powrót w wielkim stylu

Agnieszka Kaczorowska powraca do programu "Taniec z gwiazdami" po sześciu latach przerwy.

Znany youtuber Budda wychodzi na wolność. Jest decyzja z ostatniej chwili
Znany youtuber "Budda" wychodzi na wolność. Jest decyzja

Prokuratura Krajowa przekazała, że w poniedziałek uchylony został areszt dla Kamila L., ps. Budda, i jego partnerki. Dodała, że zastosowano m.in. poręczenie majątkowe – odpowiednio 2 mln zł i 1 mln zł.

Wiadomości
Czym się różni serwer od hostingu?

Zastanawiasz się, czym jest serwer, a czym hosting? Jakie są różnice między tymi pojęciami? Te terminy często pojawiają się w kontekście stron internetowych, ale ich znaczenie bywa mylone. W tym artykule wyjaśnię, czym różni się serwer od hostingu oraz jaką rolę pełnią w działaniu stron www.

Gwiazda serialu Pierwsza miłość zdradziła rodzinną tajemnicę Wiadomości
Gwiazda serialu "Pierwsza miłość" zdradziła rodzinną tajemnicę

Aneta Zając, aktorka znana z serialu "Pierwsza miłość", wyznała, że w jej rodzinnym domu "nie ma świąt bez Kevina".

Wiadomości
Windows 11 Home czy Pro? Jak wybrać najlepszą wersję dla siebie?

System operacyjny Microsoft Windows 11 jest obecny na rynku od ponad trzech lat. Przez ten czas platforma zyskała zaufanie użytkowników, stopniowo wypierając zasłużoną Dziesiątkę. Podobnie jak w przypadku Windows 10, Jedenastka dostępna jest w dwóch odsłonach, Home oraz Pro. Czym różnią się one między sobą i którą z nich warto wybrać?

Niemcy: brutalny gwałt na Polce. Sprawca ją pobił i sfilmował Wiadomości
Niemcy: brutalny gwałt na Polce. Sprawca ją pobił i sfilmował

Według doniesień niemieckich mediów w Hanowerze w Niemczech miało dojść do brutalnego gwałtu na Polce. Sprawca pochodzący z Iraku pobił ją i sfilmował. W zeszłym tygodniu sędzia wydał nakaz aresztowania dla zatrzymanego 36-letniego Mohammeda K.

Żona Baszara al-Asada nie chce żyć w Moskwie Wiadomości
Żona Baszara al-Asada nie chce żyć w Moskwie

Obalony przez rebeliantów były prezydent Syrii Baszar al-Asad wraz z rodziną uciekł do Moskwy. Według mediów, jego żona Asma al-Asad nie jest zadowolona z życia w stolicy Rosji. Miała złożyć wniosek o opuszczenie kraju.

Wiadomości
5 powodów, dla których warto używać kątowników tekturowych w logistyce

W logistyce liczy się precyzja i dbałość o każdy etap procesu – od pakowania, przez transport, aż po dostawę do klienta. To właśnie drobne detale decydują o tym, czy produkty dotrą na czas, w nienaruszonym stanie i zrobią dobre wrażenie, dlatego firmy na całym świecie szukają rozwiązań, które nie tylko ułatwiają życie, ale też pomagają budować profesjonalny wizerunek. Czasami najprostsze rozwiązania mają największy wpływ – przekonaj się, jak jeden z takich elementów może zrewolucjonizować cały ten proces.

Burza w sieci. Platforma Obywatelska usuwa posty po fali krytyki gorące
Burza w sieci. Platforma Obywatelska usuwa posty po fali krytyki

Według badania "wigilijnego koszyka" prowadzonego od lat przez Rzeczpospolitą ceny produktów żywnościowych wzrosły i to w porównaniu z wysokimi poziomami bazowymi z zeszłego roku, kiedy to mieliśmy wysoką inflację. A tymczasem Platforma Obywatelska w szeregu grafik chciała udowodnić Polakom, że "jest taniej".

REKLAMA

Austria zainwestuje w rozbudowę wiedeńskiego lotniska, by wypełniło rolę CPK

Międzynarodowe lotnisko w Wiedniu (VIE) rozpoczęło budowę wartego 420 milionów euro projektu rozbudowy terminalu południowego – informuje branżowy serwis "Airportindustry-News". Efektem ma być największe centrum przesiadkowe w naszej części Europy.
Port lotniczy Wiedeń-Schwechat Austria zainwestuje w rozbudowę wiedeńskiego lotniska, by wypełniło rolę CPK
Port lotniczy Wiedeń-Schwechat / Wikipedia CC BY-SA 3.0 / Simisa

Projekt, którego zakończenie zaplanowano na 2027 r., ma na celu poprawę komfortu podróży pasażerów, jednocześnie przyczyniając się do roli lotniska jako kluczowego węzła komunikacyjnego

– czytamy w publikacji. 

Czytaj również: Beata Szydło po publikacji ws. CPK: Tusk jest po to, żeby Polskę zwijać

"Kluczowy węzeł transportowy dla Austrii"

Jak informuje serwis, w ramach rozbudowy powstanie 70 000 metrów kwadratowych powierzchni, na której znajdą się punkty handlowe i gastronomiczne, strefy rekreacyjne, salony, 18 nowych bramek autobusowych i nowy punkt kontroli bezpieczeństwa.

Julian Jäger, członek Zarządu Flughafen Wien AG powiedział, że "lotnisko rozwija się, liczba pasażerów rośnie, a my stale znajdujemy się wśród najlepszych na świecie pod względem jakości naszych usług". 

Teraz modernizujemy również naszą infrastrukturę terminalową, aby być na najwyższym światowym poziomie! Dzięki nowemu projektowi południowej rozbudowy kładziemy podwaliny pod to, aby lotnisko w Wiedniu dołączyło do grona najlepszych portów lotniczych

– przekazał Jäger. 

Gubernator Dolnej Austrii Johanna Mikl-Leitner powiedziała, że "międzynarodowy port lotniczy w Wiedniu znajduje się na ścieżce wzrostu" i "dzięki temu projektowi podejmuje ważne kroki w celu zapewnienia przyszłego rozwoju węzła lotniczego i całego regionu".

Lotnisko jest nie tylko kluczowym węzłem transportowym dla Austrii, ale także największym pracodawcą w regionie wschodnim i kluczowym przedsiębiorstwem flagowym dla całego kraju związkowego Dolna Austria. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę terminalu, Międzynarodowy Port Lotniczy Wiedeń w Schwechat umacnia swoją rolę jako bramy na świat dla dolnoaustriackiego krajobrazu biznesowego, turystycznego i kulturalnego

– podsumowała Mikl-Leitner.

Czytaj również: Niemcy skończyli z dofinansowaniem samochodów elektrycznych, teraz dofinansowywać będą Polacy

"W Polsce trwa dyskusja o CPK, a tymczasem Wiedeń..."

O rozbudowie wiedeńskiego lotniska Wiedeń-Schwechat informował również na swoich łamach dziennik "Rzeczpospolita". 

W Polsce trwa dyskusja o CPK, a Wiedeń rozbudowuje centrum przesiadkowe. Lotnisko Schwechat zaczyna duży projekt inwestycyjny (...) Wiedeński port ma ogromne ambicje. Wykorzystuje czas dyskusji nad programem inwestycyjnym w CPK i po prostu buduje swoje. W 2027 roku ma ruszyć nowy Terminal Południowy, wobec którego wiedeńczycy mają ogromne oczekiwania i chcą zaistnieć w ścisłej czołówce najlepszych lotnisk na świecie

– czytamy w publikacji. 

Czytaj także: Prof. Romuald Szeremietiew: Niemcy po raz trzeci mogą wywołać wojnę światową

Budowa polskiego CPK odłożona

Tymczasem wszystko wskazuje na to, że z trudnych do wyjaśnienia przyczyn rząd Donalda Tuska zaniecha inwestycji w polski hub przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia. Zaledwie kilka dni temu „Gazeta Wyborcza” poinformowała, że budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego została „odłożona”. 

Wracają inwestycje na Lotnisku Chopina, którego przepustowość kosztem 2,4 mld zł wzrośnie do 30 mln pasażerów rocznie, czyli o połowę. Część samolotów ma być przeniesiona do Modlina, Radomia i Łodzi

– poinformowano w publikacji. Pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek przekazał, że w 2035 r. cały ruch lotniczy z Warszawy będzie mógł zostać przeniesiony do planowanego portu w Baranowie. PPL LOT podały, że 2035 r. to realny termin, a poprzednia data, czyli 2028 r., „była myśleniem życzeniowym”.

Gorzki komentarz eksperta

Do decyzji w sprawie Lotniska Chopina oraz Centralnego Portu Komunikacyjnego odniósł się w mediach społecznościowych Andrzej Banucha, ekspert z zarządzania strategicznego w logistyce. Jego zdaniem audyty CPK okazały się „ściemą”.

Dotychczasowe analizy i wydane 3 mld zł na projekty i grunty w piach, za to wydamy 2,4 mld zł na Chopina, który i tak nie zwiększy przepustowości, bo NIE MA SLOTÓW. Ach, i skończą na ok. 2032 r, czyli później niż mogło być CPK

– podkreślił Andrzej Banucha. 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe