Nowy przetarg na audyt CPK unieważniony. Ekspert: Ale jaja
Z powodu braku ofert spółka Centralny Port Komunikacyjny nie rozstrzygnęła przetargu na audyt finansowy. W związku z powyższym została podjęta decyzja, że audyt będzie kontynuowany siłami spółki, Biura Pełnomocnika ds. CPK oraz przy wykorzystaniu zewnętrznych konsultantów
– informuje spółka. Poinformowano również, że w odpowiedzi na prośbę oferentów Spółka CPK podjęła decyzję o wydłużeniu terminów składania ofert w innych trwających przetargach: na audyt kolejowy do 24 kwietnia, marketingowy do 25 kwietnia, dotyczący innych projektów do 29 kwietnia i na lotniskowy do 30 kwietnia.
Przypominamy, że na ukończeniu są audyty wewnętrzne prowadzone siłami spółki i przez Biuro Pełnomocnika ds. CPK. W ramach tych prac weryfikowane są m.in. harmonogramy lotniskowe i kolejowe, Program Społeczno- Gospodarczy (PSG) i Program Dobrowolnych Nabyć (PDN) oraz obszary zatrudnienia i marketingu
– przekazano.
Czytaj także: Gen. Polko ostro o odwołaniu gen. Gromadzińskiego: To nieakceptowalne
Ekspert komentuje
Informacje o anulowaniu kolejnego przetargu na audyt skomentował Maciej Wilk, ekspert ds. lotniczych, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines.
ALE JAJA🥚🥚 4-ty przetarg na audyt #CPK TANGO DOWN, tym razem z uwagi na brak chętnych 🤷♂️. Terminy rozstrzygnięcia kolejnych przetargów OPÓŹNIONE z 2.04 na koniec miesiąca
– wskazuje Maciej Wilk i podkreśla, że "audyt wewnętrzny wspomagają zewnętrzni, nieujawnieni przez pełnomocnika rządu ds. CPK Macieja Laska "eksperci".
Transparentność 👌👌👌
– ironicznie podsumował Maciej Wilk.
Czytaj również: Zełenski przyznaje: Reakcja USA na to nie była pozytywna
ALE JAJA🥚🥚
— Maciej Wilk ✈️🌎🇵🇱🇨🇦 (@MacVVilk) March 30, 2024
4-ty przetarg na audyt #CPK TANGO DOWN, tym razem z uwagi na brak chętnych🤷♂️
Terminy rozstrzygnięcia kolejnych przetargów OPÓŹNIONE z 2.04 na koniec miesiąca
Audyt wewnętrzny wspomagają zewnętrzni, nieujawieni przez @LasekMaciej "eksperci". Transparentność 👌👌👌 pic.twitter.com/uAasqnQHWM
Skandal wokół „audytu” CPK
W Centralnym Porcie Komunikacyjnym trwają działania kontrolne, których celem – zdaniem nowego rządu – jest kompleksowa ocena dotychczasowej pracy Spółki. Poinformowano, że to od wyników audytów zależeć będzie przyszłość poszczególnych składowych Programu CPK, ich docelowe zakresy i harmonogramy – poinformowała spółka w lutym.
Przypomnijmy, że wybór pierwszych audytorów zakończył się potężnym skandalem, który odbił się głośnym echem w polskich mediach; sposób wyboru audytora wzbudził ogromne wzburzenie wśród ekspertów.
Jest rzeczą ABSOLUTNIE ZATRWAŻAJĄCĄ, że przyszłość strategicznego projektu o budżecie 155 mld zł (Faza 1 do 2030 r. – lotnisko + kolejowy Y), nad którym przez ostatnie lata pracował sztab wysokiej klasy specjalistów, powierzona zostaje trzem firmom-krzakom
– komentował na gorąco Maciej Wilk.