KE wycofuje się z całkowitego zakazu aut spalinowych. Ma nowy plan
Co musisz wiedzieć?
- Komisja Europejska utrzymuje cel radykalnej redukcji emisji CO2, ale rezygnuje z całkowitego wyeliminowania silników spalinowych.
- Silniki spalinowe nie znikną automatycznie w 2035 roku.
- Nowe przepisy dopuszczają dalszą sprzedaż pojazdów spalinowych i hybrydowych, jeśli spełnią wymogi emisyjne lub zastosują mechanizmy kompensacji.
- Hybrydy plug-in, miękkie hybrydy, pojazdy z wydłużonym zasięgiem oraz e-paliwa i biopaliwa mają pozostać elementem rynku motoryzacyjnego UE.
- Propozycja Komisji musi zostać zatwierdzona zarówno przez Radę UE, jak i Parlament Europejski
Co z samochodami spalinowymi po 2035 roku
Komisja Europejska wycofuje się z całkowitego zakazu sprzedaży w UE nowych samochodów spalinowych od 2035 roku. We wtorek zaproponowała, aby producenci samochodów od 2035 r. musieli spełnić wymóg redukcji emisji CO2 o 90 proc.
- Komunikat dla mieszkańców woj. małopolskiego
- Komunikat Straży Granicznej. Pilne doniesienia z granicy
- ZUS wydał pilny komunikat
- Polska w pierwszej dwudziestce świata, miliony w nędzy. Druga strona gospodarczego sukcesu
- Ważny komunikat dla mieszkańców Krakowa
- Jelenia Góra w szoku po znalezieniu martwej 12-latki. Jest zatrzymanie i nowe ustalenia w sprawie
- Negocjacje pokojowe. „Berliner Zeitung”: Niemcy nie są graczem. Niemcy zapewniają lokal i kawę
Redukcja emisji CO2 o 90 proc. – nowe wymogi dla producentów aut
KE chce, aby od 2035 roku producenci samochodów musieli osiągnąć cel redukcji emisji spalin o 90 proc., a pozostałe 10 proc. emisji będzie musiało być kompensowane poprzez stosowanie stali niskowęglowej wyprodukowanej w UE lub e-paliw i biopaliw.
Hybrydy, e-paliwa i silniki spalinowe po 2035 roku
Zdaniem KE pozwoli to, aby hybrydy typu plug-in (pojazdy łączące silnik spalinowy z elektrycznym), pojazdy z wydłużonym zasięgiem (samochody elektryczne z dodatkowym spalinowym generatorem prądu), hybrydy miękkie (samochody spalinowe wspierane przez niewielki silnik elektryczny) i pojazdy z silnikami spalinowymi nadal „odgrywały rolę” na rynku po 2035 roku, oprócz pojazdów w pełni elektrycznych i pojazdów wodorowych.
Propozycja KE będzie musiała zostać zaakceptowana przez państwa członkowskie w ramach Rady UE i przez Parlament Europejski.




