Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej

Niemiecki portal Handelsblatt ocenia, że zaostrzenie celów w zakresie emisji CO2 dla producentów samochodów jest ogromnym problemem dla Volkswagena.
Volkswagen  Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej
Volkswagen / rawpixel

Dotychczasowe dane dotyczące emisji przez samochody tej marki nie napawają optymizmem, jeżeli chodzi o przestrzegania wprowadzanych norm. 

W połowie marca opublikowany zostanie raport za ubiegły rok największego europejskiego producenta samochodów w zakresie emisji CO2. Portal Handelsblatt dotarł do wstępnych danych VW, z których wynika, że średnia emisja dwutlenku węgla dla wszystkich pojazdów dostarczanych przez grupę Dax w UE wynosi 118,4 grama na kilometr. Dotychczas limit wynosił 122 gramy na kilometr. 

Czytaj także: Wiemy, kto został polskim kandydatem na szefa Komitetu Wojskowego UE

Volkswagen nie będzie spełniał norm 

Limit ten zostanie jednak zaostrzony już od 2025 roku. Emisja CO2 we flotach samochodowych powinna być wówczas o 15 procent niższa, a wartość docelowa dla Grupy VW będzie wynosić 105 gramów na kilometr.

Oznacza to, że samochody produkowane przez niemiecki koncern nie będą spełniać norm. 

Dlatego producent samochodów z Wolfsburga musi szybko zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych ze swojej floty pojazdów. Będzie to możliwe jedynie pod warunkiem zwiększenia udziału w sprzedaży niskoemisyjnych samochodów elektrycznych. Osoba blisko związana z biznesem samochodów elektrycznych Volkswagena mówi wyraźnie: „Jeśli szybko nie uda nam się zebrać liczb, w 2025 r. będziemy mieli ogromny problem z emisją CO2”

– napisano na portalu Handelsblatt.

Czytaj także: Znamy nowe dane o PKB Polski

Kontekst: Inne problemy Volkswagena 

To nie jedyne problemy Volkswagena i innych europejskich producentów samochodów. Coraz poważniejsze staje się zagrożenie ze strony chińskich producentów. 

O tym, jak poważny robi się problem, świadczy chociażby to, że podczas tegorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbędą się w Niemczech, oficjalnym partnerem reklamowym przestanie być Volkswagen. Jego miejsce zajmie… chiński BYD.

BYD jest już reprezentowany przez salony samochodowe w większości dużych miast, z docelową liczbą około 100 sklepów. W przyszłości 90 procent Niemców powinno być w stanie dotrzeć do sklepu BYD w mniej niż 30 minut samochodem

– czytamy.

 

 

 


 

POLECANE
Duda porozumiał się z Sikorskim? Nieoficjalne informacje gorące
Duda porozumiał się z Sikorskim? Nieoficjalne informacje

Trwający od miesięcy spór między Pałacem Prezydenckim a MSZ o ambasadorskie nominacje zdaje się łagodzić. Pierwsze wnioski już trafiły do prezydenta – wynika z informacji podanych przez money.pl.

„Ekscytujące wyzwania. Nowe show z gwiazdami już wkrótce Wiadomości
„Ekscytujące wyzwania". Nowe show z gwiazdami już wkrótce

Już 4 kwietnia na Prime Video pojawi się nowe reality show - „The 50”. To wyjątkowy program, w którym aż 50 znanych osób z telewizji i internetu stanie do rywalizacji o nagrodę w wysokości 100 tysięcy złotych. Ale jest jeden haczyk - zwycięzca nie zgarnie pieniędzy dla siebie, tylko dla swoich fanów.

Stopy procentowe w Polsce. Jest decyzja pilne
Stopy procentowe w Polsce. Jest decyzja

Rada Polityki Pieniężnej utrzymała wszystkie stopy procentowe na niezmienionym poziomie; stopa referencyjna to nadal 5,75 proc.

Mistrz świata przechodzi na sportową emeryturę Wiadomości
Mistrz świata przechodzi na sportową emeryturę

Sześciokrotny mistrz świata w skokach narciarskich Niemiec Markus Eisenbichler przechodzi na sportową emeryturę. Po finale Pucharu Świata w Planicy 33-latek zakończy karierę - oficjalnie potwierdziła jego federacja narciarska (DSV).

Każdy prawak tchórzliwa pi...da. Skandaliczne zachowanie adwokata Wiadomości
"Każdy prawak tchórzliwa pi...da". Skandaliczne zachowanie adwokata

- Zwracam się z wnioskiem o podjęcie stosownych działań wobec adwokata Krzysztofa Bieniasa - napisał poseł Jacek Ozdoba we wniosku do Okręgowej Rady Adwokackiej w sprawie wpisów, które miał zamieścić w mediach społecznościowych adw. Krzysztof Bienias.

Znani dziennikarze z zarzutami. Jest oświadczenie TVN Warner Bros. Discovery Wiadomości
Znani dziennikarze z zarzutami. Jest oświadczenie TVN Warner Bros. Discovery

TVN Turbo podjęło decyzję o zawieszeniu współpracy z Adamem K. i Sebastianem K., którzy zostali zatrzymani w związku z organizowaniem nielegalnych gier losowych. Stacja wydała oficjalne oświadczenie w tej sprawie, podkreślając, że oczekuje od swoich współpracowników przestrzegania obowiązujących przepisów.

Jarosław Kaczyński zareagował na tekst Super Expressu o sporze w PiS polityka
Jarosław Kaczyński zareagował na tekst "Super Expressu" o "sporze w PiS"

Prezes PiS Jarosław Kaczyński odniósł się do ostatnich działań "Super Expressu", gdzie autorzy tekstu pisali o rzekomych problemach związanych z kampanią prezydencką Karola Nawrockiego.

Poseł PiS: Dariusz Matecki trafił do szpitala pilne
Poseł PiS: Dariusz Matecki trafił do szpitala

Przebywający w areszcie od soboty poseł PiS Dariusz Matecki trafił w środę do szpitalnego oddziału Aresztu Śledczego w Radomiu.

Obwód kurski. Ukraina wycofuje się z Sudży pilne
Obwód kurski. Ukraina wycofuje się z Sudży

Siły Zbrojne Ukrainy wycofały się z rosyjskiej Sudży, jednak pozostają jeszcze we wsiach na zachód od tej miejscowości w obwodzie kurskim – poinformowały w środę ukraińskie media z powołaniem na mapy projektu DeepState, który nanosi na mapy pozycje wojsk Ukrainy i Rosji.

„W każdej minucie dnia eksplorujemy wszechświat”. Dwie nowe misje NASA Wiadomości
„W każdej minucie dnia eksplorujemy wszechświat”. Dwie nowe misje NASA

Amerykańska agencja kosmiczna NASA rozpoczęła kolejne ambitne misje badawcze. Na orbitę poleciały dwa nowoczesne instrumenty – teleskop SPHEREx oraz misja solarna PUNCH. Obie wystartowały wspólnie na pokładzie rakiety Falcon 9 od SpaceX z bazy Vandenberg w Kalifornii.

REKLAMA

Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej

Niemiecki portal Handelsblatt ocenia, że zaostrzenie celów w zakresie emisji CO2 dla producentów samochodów jest ogromnym problemem dla Volkswagena.
Volkswagen  Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej
Volkswagen / rawpixel

Dotychczasowe dane dotyczące emisji przez samochody tej marki nie napawają optymizmem, jeżeli chodzi o przestrzegania wprowadzanych norm. 

W połowie marca opublikowany zostanie raport za ubiegły rok największego europejskiego producenta samochodów w zakresie emisji CO2. Portal Handelsblatt dotarł do wstępnych danych VW, z których wynika, że średnia emisja dwutlenku węgla dla wszystkich pojazdów dostarczanych przez grupę Dax w UE wynosi 118,4 grama na kilometr. Dotychczas limit wynosił 122 gramy na kilometr. 

Czytaj także: Wiemy, kto został polskim kandydatem na szefa Komitetu Wojskowego UE

Volkswagen nie będzie spełniał norm 

Limit ten zostanie jednak zaostrzony już od 2025 roku. Emisja CO2 we flotach samochodowych powinna być wówczas o 15 procent niższa, a wartość docelowa dla Grupy VW będzie wynosić 105 gramów na kilometr.

Oznacza to, że samochody produkowane przez niemiecki koncern nie będą spełniać norm. 

Dlatego producent samochodów z Wolfsburga musi szybko zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych ze swojej floty pojazdów. Będzie to możliwe jedynie pod warunkiem zwiększenia udziału w sprzedaży niskoemisyjnych samochodów elektrycznych. Osoba blisko związana z biznesem samochodów elektrycznych Volkswagena mówi wyraźnie: „Jeśli szybko nie uda nam się zebrać liczb, w 2025 r. będziemy mieli ogromny problem z emisją CO2”

– napisano na portalu Handelsblatt.

Czytaj także: Znamy nowe dane o PKB Polski

Kontekst: Inne problemy Volkswagena 

To nie jedyne problemy Volkswagena i innych europejskich producentów samochodów. Coraz poważniejsze staje się zagrożenie ze strony chińskich producentów. 

O tym, jak poważny robi się problem, świadczy chociażby to, że podczas tegorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbędą się w Niemczech, oficjalnym partnerem reklamowym przestanie być Volkswagen. Jego miejsce zajmie… chiński BYD.

BYD jest już reprezentowany przez salony samochodowe w większości dużych miast, z docelową liczbą około 100 sklepów. W przyszłości 90 procent Niemców powinno być w stanie dotrzeć do sklepu BYD w mniej niż 30 minut samochodem

– czytamy.

 

 

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe