Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej

Niemiecki portal Handelsblatt ocenia, że zaostrzenie celów w zakresie emisji CO2 dla producentów samochodów jest ogromnym problemem dla Volkswagena.
Volkswagen
Volkswagen / rawpixel

Dotychczasowe dane dotyczące emisji przez samochody tej marki nie napawają optymizmem, jeżeli chodzi o przestrzegania wprowadzanych norm. 

W połowie marca opublikowany zostanie raport za ubiegły rok największego europejskiego producenta samochodów w zakresie emisji CO2. Portal Handelsblatt dotarł do wstępnych danych VW, z których wynika, że średnia emisja dwutlenku węgla dla wszystkich pojazdów dostarczanych przez grupę Dax w UE wynosi 118,4 grama na kilometr. Dotychczas limit wynosił 122 gramy na kilometr. 

Czytaj także: Wiemy, kto został polskim kandydatem na szefa Komitetu Wojskowego UE

Volkswagen nie będzie spełniał norm 

Limit ten zostanie jednak zaostrzony już od 2025 roku. Emisja CO2 we flotach samochodowych powinna być wówczas o 15 procent niższa, a wartość docelowa dla Grupy VW będzie wynosić 105 gramów na kilometr.

Oznacza to, że samochody produkowane przez niemiecki koncern nie będą spełniać norm. 

Dlatego producent samochodów z Wolfsburga musi szybko zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych ze swojej floty pojazdów. Będzie to możliwe jedynie pod warunkiem zwiększenia udziału w sprzedaży niskoemisyjnych samochodów elektrycznych. Osoba blisko związana z biznesem samochodów elektrycznych Volkswagena mówi wyraźnie: „Jeśli szybko nie uda nam się zebrać liczb, w 2025 r. będziemy mieli ogromny problem z emisją CO2”

– napisano na portalu Handelsblatt.

Czytaj także: Znamy nowe dane o PKB Polski

Kontekst: Inne problemy Volkswagena 

To nie jedyne problemy Volkswagena i innych europejskich producentów samochodów. Coraz poważniejsze staje się zagrożenie ze strony chińskich producentów. 

O tym, jak poważny robi się problem, świadczy chociażby to, że podczas tegorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbędą się w Niemczech, oficjalnym partnerem reklamowym przestanie być Volkswagen. Jego miejsce zajmie… chiński BYD.

BYD jest już reprezentowany przez salony samochodowe w większości dużych miast, z docelową liczbą około 100 sklepów. W przyszłości 90 procent Niemców powinno być w stanie dotrzeć do sklepu BYD w mniej niż 30 minut samochodem

– czytamy.

 

 

 


 

POLECANE
Wulgarny hejter z platformy X zdemaskowany. Jest oświadczenie Fundacji Myśli Demokratycznej z ostatniej chwili
Wulgarny hejter z platformy "X" zdemaskowany. Jest oświadczenie Fundacji Myśli Demokratycznej

Po ujawnieniu przez wp.pl, kto ma kryć się za wpisami hejtera Morgenstern616, Fundacja Myśli Demokratycznej wydała oświadczenie. Według portali autorem wulgarnych wpisów miał być Kamil Rudziński, dyrektor oddziału fundacji założonej m.in. przez Macieja Laska, pełnomocnika rządu ds. CPK. Zarząd Fundacji "podjął decyzja o zamknięciu oddziału w Opolu oraz o zakończeniu współpracy z Kamilem Rudzińskim".

KO na czele, 5 partii w Sejmie, Konfederacja rośnie. Zobacz najnowszy sondaż z ostatniej chwili
KO na czele, 5 partii w Sejmie, Konfederacja rośnie. Zobacz najnowszy sondaż

Koalicja Obywatelska utrzymuje pierwsze miejsce w najnowszym badaniu preferencji partyjnych IBRiS dla „Rzeczpospolitej”. Tuż za nią znajduje się Prawo i Sprawiedliwość, a Konfederacja notuje największy wzrost. 

Kreml dostał nową wersję planu pokojowego. Jest pierwsza reakcja Wiadomości
Kreml dostał nową wersję planu pokojowego. Jest pierwsza reakcja

Rosja otrzymała najnowszą wersję amerykańskiego planu pokojowego dla Ukrainy i wymaga on „poważnej analizy” – oświadczył w środę Jurij Uszakow, doradca rosyjskiego przywódcy Władimira Putina ds. polityki zagranicznej.

Von der Leyen: KE gotowa do przedstawienia propozycji ws. wykorzystania rosyjskich aktywów z ostatniej chwili
Von der Leyen: KE gotowa do przedstawienia propozycji ws. wykorzystania rosyjskich aktywów

Szefowa Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen podała w środę, że KE jest gotowa do przedstawienia propozycji legislacyjnej ws. wykorzystania zamrożonych w UE rosyjskich aktywów dla Ukrainy. – Nie wyobrażam sobie scenariusza, w którym rachunek zapłacą wyłącznie europejscy podatnicy – powiedziała.

Wyrok TSUE ws. małżeństw jednopłciowych w Polsce. Bosak odpowiada w 10 punktach Wiadomości
Wyrok TSUE ws. małżeństw jednopłciowych w Polsce. Bosak odpowiada w 10 punktach

TSUE stwierdził, że Polska ma obowiązek honorować małżeństwa jednopłciowe zawarte w innych krajach UE. Krzysztof Bosak w 10 punktach wylicza, dlaczego Polska nie powinna honorować wyroku Trybunały Sprawiedliwości UE.

WP.PL: Znany hejter z platformy X zidentyfikowany. Ma być dyrektorem fundacji założonej przez Macieja Laska z ostatniej chwili
WP.PL: Znany hejter z platformy X zidentyfikowany. Ma być dyrektorem fundacji założonej przez Macieja Laska

Według Wirtualnej Polski znany na platformie X wulgarny hejter Morgenstern616 to tak naprawdę Kamil Rudziński, dyrektor w fundacji założonej przez Macieja Laska, pełnomocnika rządu ds. CPK.

Co dalej z programem Orka? Szef MON zdradził nowe informacje z ostatniej chwili
Co dalej z programem Orka? Szef MON zdradził nowe informacje

Wicepremier, szef MON Władysław Kosiniak-Kamysz zapowiedział, że w tym roku dojdzie do podpisania umowy rządowej z państwem wybranym do realizacji programu Orka, czyli budowy nowych okrętów podwodnych dla naszej marynarki wojennej. Zapewnił, że umowy wykonawcze zostaną podpisane na początku 2026 r.

Prezydent Karol Nawrocki powołał swojego przedstawiciela do KRS z ostatniej chwili
Prezydent Karol Nawrocki powołał swojego przedstawiciela do KRS

Kancelaria Prezydenta RP poinformowała, że Karol Nawrocki powołał Grzegorza Ksepko w skład Krajowej Rady Sądownictwa. Akt powołania został wręczony podczas spotkania 25 listopada 2025 r.

Witkoff niedługo rusza do Moskwy. Jest potwierdzenie z ostatniej chwili
Witkoff niedługo rusza do Moskwy. Jest potwierdzenie

Doradca rosyjskiego przywódcy Władimira Putina ds. polityki zagranicznej Jurij Uszakow potwierdził w środę, że wysłannik prezydenta USA Donalda Trumpa Steve Witkoff w przyszłym tygodniu przyjedzie do Moskwy w związku z rozmowami na temat zakończenia wojny na Ukrainie – podała Agencja Reutera.

Ważny komunikat dla mieszkańców Krakowa z ostatniej chwili
Ważny komunikat dla mieszkańców Krakowa

Kraków zapowiada podwyżki cen biletów Komunikacji Miejskiej. Jak podaje Urząd Miasta, podwyżki mają pozwolić utrzymać i rozwijać ofertę transportową, a jednocześnie zabezpieczyć środki na planowane inwestycje. Projekt uchwały trafił już do Rady Miasta.

REKLAMA

Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej

Niemiecki portal Handelsblatt ocenia, że zaostrzenie celów w zakresie emisji CO2 dla producentów samochodów jest ogromnym problemem dla Volkswagena.
Volkswagen
Volkswagen / rawpixel

Dotychczasowe dane dotyczące emisji przez samochody tej marki nie napawają optymizmem, jeżeli chodzi o przestrzegania wprowadzanych norm. 

W połowie marca opublikowany zostanie raport za ubiegły rok największego europejskiego producenta samochodów w zakresie emisji CO2. Portal Handelsblatt dotarł do wstępnych danych VW, z których wynika, że średnia emisja dwutlenku węgla dla wszystkich pojazdów dostarczanych przez grupę Dax w UE wynosi 118,4 grama na kilometr. Dotychczas limit wynosił 122 gramy na kilometr. 

Czytaj także: Wiemy, kto został polskim kandydatem na szefa Komitetu Wojskowego UE

Volkswagen nie będzie spełniał norm 

Limit ten zostanie jednak zaostrzony już od 2025 roku. Emisja CO2 we flotach samochodowych powinna być wówczas o 15 procent niższa, a wartość docelowa dla Grupy VW będzie wynosić 105 gramów na kilometr.

Oznacza to, że samochody produkowane przez niemiecki koncern nie będą spełniać norm. 

Dlatego producent samochodów z Wolfsburga musi szybko zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych ze swojej floty pojazdów. Będzie to możliwe jedynie pod warunkiem zwiększenia udziału w sprzedaży niskoemisyjnych samochodów elektrycznych. Osoba blisko związana z biznesem samochodów elektrycznych Volkswagena mówi wyraźnie: „Jeśli szybko nie uda nam się zebrać liczb, w 2025 r. będziemy mieli ogromny problem z emisją CO2”

– napisano na portalu Handelsblatt.

Czytaj także: Znamy nowe dane o PKB Polski

Kontekst: Inne problemy Volkswagena 

To nie jedyne problemy Volkswagena i innych europejskich producentów samochodów. Coraz poważniejsze staje się zagrożenie ze strony chińskich producentów. 

O tym, jak poważny robi się problem, świadczy chociażby to, że podczas tegorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbędą się w Niemczech, oficjalnym partnerem reklamowym przestanie być Volkswagen. Jego miejsce zajmie… chiński BYD.

BYD jest już reprezentowany przez salony samochodowe w większości dużych miast, z docelową liczbą około 100 sklepów. W przyszłości 90 procent Niemców powinno być w stanie dotrzeć do sklepu BYD w mniej niż 30 minut samochodem

– czytamy.

 

 

 



 

Polecane