Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej

Niemiecki portal Handelsblatt ocenia, że zaostrzenie celów w zakresie emisji CO2 dla producentów samochodów jest ogromnym problemem dla Volkswagena.
Volkswagen  Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej
Volkswagen / rawpixel

Dotychczasowe dane dotyczące emisji przez samochody tej marki nie napawają optymizmem, jeżeli chodzi o przestrzegania wprowadzanych norm. 

W połowie marca opublikowany zostanie raport za ubiegły rok największego europejskiego producenta samochodów w zakresie emisji CO2. Portal Handelsblatt dotarł do wstępnych danych VW, z których wynika, że średnia emisja dwutlenku węgla dla wszystkich pojazdów dostarczanych przez grupę Dax w UE wynosi 118,4 grama na kilometr. Dotychczas limit wynosił 122 gramy na kilometr. 

Czytaj także: Wiemy, kto został polskim kandydatem na szefa Komitetu Wojskowego UE

Volkswagen nie będzie spełniał norm 

Limit ten zostanie jednak zaostrzony już od 2025 roku. Emisja CO2 we flotach samochodowych powinna być wówczas o 15 procent niższa, a wartość docelowa dla Grupy VW będzie wynosić 105 gramów na kilometr.

Oznacza to, że samochody produkowane przez niemiecki koncern nie będą spełniać norm. 

Dlatego producent samochodów z Wolfsburga musi szybko zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych ze swojej floty pojazdów. Będzie to możliwe jedynie pod warunkiem zwiększenia udziału w sprzedaży niskoemisyjnych samochodów elektrycznych. Osoba blisko związana z biznesem samochodów elektrycznych Volkswagena mówi wyraźnie: „Jeśli szybko nie uda nam się zebrać liczb, w 2025 r. będziemy mieli ogromny problem z emisją CO2”

– napisano na portalu Handelsblatt.

Czytaj także: Znamy nowe dane o PKB Polski

Kontekst: Inne problemy Volkswagena 

To nie jedyne problemy Volkswagena i innych europejskich producentów samochodów. Coraz poważniejsze staje się zagrożenie ze strony chińskich producentów. 

O tym, jak poważny robi się problem, świadczy chociażby to, że podczas tegorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbędą się w Niemczech, oficjalnym partnerem reklamowym przestanie być Volkswagen. Jego miejsce zajmie… chiński BYD.

BYD jest już reprezentowany przez salony samochodowe w większości dużych miast, z docelową liczbą około 100 sklepów. W przyszłości 90 procent Niemców powinno być w stanie dotrzeć do sklepu BYD w mniej niż 30 minut samochodem

– czytamy.

 

 

 


Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

POLECANE
Tadeusz Płużański: Jaruzelski na Powązkach Wiadomości
Tadeusz Płużański: Jaruzelski na Powązkach

Zmarł 25 maja 2014 r., a jego pogrzeb odbył się 30 maja na Powązkach Wojskowych w Warszawie. Tyle tylko, że ten komunistyczny zbrodniarz nigdy nie powinien spocząć na tym wyjątkowym polskim cmentarzu. Oczywiście, rzecz dotyczy towarzysza Wojciecha Jaruzelskiego.

Świątek poznała pierwszą rywalkę na French Open z ostatniej chwili
Świątek poznała pierwszą rywalkę na French Open

Liderka światowego rankingu tenisistek Iga Świątek zagra z Francuzką Leolią Jeanjean, a rozstawiony z numerem 8. Hubert Hurkacz z Japończykiem Shintaro Mochizukim w pierwszej rundzie wielkoszlemowego French Open. Turniej w Paryżu rozpocznie się w niedzielę.

Posłowie koalicji rządzącej chcą postawić Macieja Świrskiego przed Trybunałem Stanu. „To próba zastraszenia” z ostatniej chwili
Posłowie koalicji rządzącej chcą postawić Macieja Świrskiego przed Trybunałem Stanu. „To próba zastraszenia”

– Ten cały wniosek to jest oczywiście próba zastraszenia KRRiT i mnie – powiedział w piątek o złożonym w Sejmie wstępnym wniosku o postawieniu go przed Trybunałem Stanu przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) Maciej Świrski.

Lżona podczas ataku na granicę z Białorusią kpt. Anna Michalska wygrała w sądzie z aktywistą tylko u nas
Lżona podczas ataku na granicę z Białorusią kpt. Anna Michalska wygrała w sądzie z aktywistą

Była rzecznik prasowa Straży Granicznej Anna Michalska wygrała sprawę z aktywistą „Człowiek Lasu”.

Roksana Węgiel nie wytrzymała: „Niech każdy się zajmie swoim życiem” z ostatniej chwili
Roksana Węgiel nie wytrzymała: „Niech każdy się zajmie swoim życiem”

– Niech każdy się zajmie swoim życiem – odpowiedziała Roksana Węgiel na pytanie reportera Pomponika. O co poszło?

Burze nad polską. Strażacy odebrali setki zgłoszeń z ostatniej chwili
Burze nad polską. Strażacy odebrali setki zgłoszeń

Strażacy w związku z frontem burzowym na południu Polski do godz. 19 odebrali 580 zgłoszeń - przekazał w piątek PAP rzecznik prasowy PSP st. bryg. Karol Kierzkowski.

Nie żyje znany polski piłkarz z ostatniej chwili
Nie żyje znany polski piłkarz

Media obiegła smutna wiadomość. Nie żyje znany polski piłkarz.

Joński: „Będziemy chcieli złożyć zawiadomienie do prokuratury na Kaczyńskiego” z ostatniej chwili
Joński: „Będziemy chcieli złożyć zawiadomienie do prokuratury na Kaczyńskiego”

– Będziemy chcieli złożyć zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnieniu przestępstwa przez Jarosława Kaczyńskiego „za sprawczość kierowniczą” – poinformował szef komisji ds. „wyborów kopertowych” Dariusz Joński.

Będzie naprawdę niebezpiecznie. IMGW wydał komunikat z ostatniej chwili
Będzie naprawdę niebezpiecznie. IMGW wydał komunikat

W piątek i sobotę kontynuacja groźnej pogody, zwłaszcza w zachodniej, południowo-zachodniej i południowej części kraju. Przelotnych burz i opadów możemy spodziewać się jednak w całej Polsce – poinformował PAP synoptyk Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej Michał Folwarski.

Tragiczny wypadek. Nie żyje 6-letni chłopiec z ostatniej chwili
Tragiczny wypadek. Nie żyje 6-letni chłopiec

Media obiegła informacja o tragicznym wypadku, do jakiego doszło w Romanowie w woj. wielkopolskim. Nie żyje 6-letni chłopiec.

REKLAMA

Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej

Niemiecki portal Handelsblatt ocenia, że zaostrzenie celów w zakresie emisji CO2 dla producentów samochodów jest ogromnym problemem dla Volkswagena.
Volkswagen  Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej
Volkswagen / rawpixel

Dotychczasowe dane dotyczące emisji przez samochody tej marki nie napawają optymizmem, jeżeli chodzi o przestrzegania wprowadzanych norm. 

W połowie marca opublikowany zostanie raport za ubiegły rok największego europejskiego producenta samochodów w zakresie emisji CO2. Portal Handelsblatt dotarł do wstępnych danych VW, z których wynika, że średnia emisja dwutlenku węgla dla wszystkich pojazdów dostarczanych przez grupę Dax w UE wynosi 118,4 grama na kilometr. Dotychczas limit wynosił 122 gramy na kilometr. 

Czytaj także: Wiemy, kto został polskim kandydatem na szefa Komitetu Wojskowego UE

Volkswagen nie będzie spełniał norm 

Limit ten zostanie jednak zaostrzony już od 2025 roku. Emisja CO2 we flotach samochodowych powinna być wówczas o 15 procent niższa, a wartość docelowa dla Grupy VW będzie wynosić 105 gramów na kilometr.

Oznacza to, że samochody produkowane przez niemiecki koncern nie będą spełniać norm. 

Dlatego producent samochodów z Wolfsburga musi szybko zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych ze swojej floty pojazdów. Będzie to możliwe jedynie pod warunkiem zwiększenia udziału w sprzedaży niskoemisyjnych samochodów elektrycznych. Osoba blisko związana z biznesem samochodów elektrycznych Volkswagena mówi wyraźnie: „Jeśli szybko nie uda nam się zebrać liczb, w 2025 r. będziemy mieli ogromny problem z emisją CO2”

– napisano na portalu Handelsblatt.

Czytaj także: Znamy nowe dane o PKB Polski

Kontekst: Inne problemy Volkswagena 

To nie jedyne problemy Volkswagena i innych europejskich producentów samochodów. Coraz poważniejsze staje się zagrożenie ze strony chińskich producentów. 

O tym, jak poważny robi się problem, świadczy chociażby to, że podczas tegorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbędą się w Niemczech, oficjalnym partnerem reklamowym przestanie być Volkswagen. Jego miejsce zajmie… chiński BYD.

BYD jest już reprezentowany przez salony samochodowe w większości dużych miast, z docelową liczbą około 100 sklepów. W przyszłości 90 procent Niemców powinno być w stanie dotrzeć do sklepu BYD w mniej niż 30 minut samochodem

– czytamy.

 

 

 



Oceń artykuł
Wczytuję ocenę...

 

Polecane
Emerytury
Stażowe