Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej

Niemiecki portal Handelsblatt ocenia, że zaostrzenie celów w zakresie emisji CO2 dla producentów samochodów jest ogromnym problemem dla Volkswagena.
Volkswagen  Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej
Volkswagen / rawpixel

Dotychczasowe dane dotyczące emisji przez samochody tej marki nie napawają optymizmem, jeżeli chodzi o przestrzegania wprowadzanych norm. 

W połowie marca opublikowany zostanie raport za ubiegły rok największego europejskiego producenta samochodów w zakresie emisji CO2. Portal Handelsblatt dotarł do wstępnych danych VW, z których wynika, że średnia emisja dwutlenku węgla dla wszystkich pojazdów dostarczanych przez grupę Dax w UE wynosi 118,4 grama na kilometr. Dotychczas limit wynosił 122 gramy na kilometr. 

Czytaj także: Wiemy, kto został polskim kandydatem na szefa Komitetu Wojskowego UE

Volkswagen nie będzie spełniał norm 

Limit ten zostanie jednak zaostrzony już od 2025 roku. Emisja CO2 we flotach samochodowych powinna być wówczas o 15 procent niższa, a wartość docelowa dla Grupy VW będzie wynosić 105 gramów na kilometr.

Oznacza to, że samochody produkowane przez niemiecki koncern nie będą spełniać norm. 

Dlatego producent samochodów z Wolfsburga musi szybko zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych ze swojej floty pojazdów. Będzie to możliwe jedynie pod warunkiem zwiększenia udziału w sprzedaży niskoemisyjnych samochodów elektrycznych. Osoba blisko związana z biznesem samochodów elektrycznych Volkswagena mówi wyraźnie: „Jeśli szybko nie uda nam się zebrać liczb, w 2025 r. będziemy mieli ogromny problem z emisją CO2”

– napisano na portalu Handelsblatt.

Czytaj także: Znamy nowe dane o PKB Polski

Kontekst: Inne problemy Volkswagena 

To nie jedyne problemy Volkswagena i innych europejskich producentów samochodów. Coraz poważniejsze staje się zagrożenie ze strony chińskich producentów. 

O tym, jak poważny robi się problem, świadczy chociażby to, że podczas tegorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbędą się w Niemczech, oficjalnym partnerem reklamowym przestanie być Volkswagen. Jego miejsce zajmie… chiński BYD.

BYD jest już reprezentowany przez salony samochodowe w większości dużych miast, z docelową liczbą około 100 sklepów. W przyszłości 90 procent Niemców powinno być w stanie dotrzeć do sklepu BYD w mniej niż 30 minut samochodem

– czytamy.

 

 

 


 

POLECANE
Komunikat Watykanu: język polski jednym z siedmiu głównych języków komunikacji z ostatniej chwili
Komunikat Watykanu: język polski jednym z siedmiu głównych języków komunikacji

Język polski dołączył do siedmiu głównych języków Mediów Watykańskich. Decyzja obowiązuje od 1 października 2025 r.

Hamburg przyspiesza neutralność klimatyczną. Zapłacą mieszkańcy tylko u nas
Hamburg przyspiesza neutralność klimatyczną. Zapłacą mieszkańcy

Hamburg powiedział „tak” radykalnej transformacji klimatycznej. W referendum mieszkańcy poparli przyspieszenie neutralności klimatycznej, co oznacza koniec ogrzewania gazowego, ograniczenia ruchu aut i miliardowe wydatki. Opozycja ostrzega: to początek zielonej katastrofy.

AfD uderza w Sławomira Cenckiewicza z ostatniej chwili
AfD uderza w Sławomira Cenckiewicza

Rzecznik federalny niemieckiej partii Alternatywa dla Niemiec (AfD), Tino Chrupalla, zaatakował wypowiedź szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego, Sławomira Cenckiewicza, w sprawie Ukraińca podejrzanego o sabotaż gazociągów Nord Stream. Chrupalla podkreślił, że niemiecki rząd powinien "stanąć w obronie niemieckiego prawa karnego i interesów swoich obywateli wobec Polski".

Nowy sondaż, nowe zmartwienie Donalda Tuska z ostatniej chwili
Nowy sondaż, nowe zmartwienie Donalda Tuska

Donald Tusk ma powody do zmartwień. Aż 51,8 proc. pytanych ocenia rząd źle – wynika z opublikowanego w czwartek badania pracowni OGB Pro.

Wypadek busa przewożącego dzieci. Są ranni z ostatniej chwili
Wypadek busa przewożącego dzieci. Są ranni

Bus przedszkolny uderzył w drzewo w Gulczewie w woj. wielkopolskim. Rannych jest pięć osób. Droga Krajowa nr 15 między Wrześnią a Gnieznem zablokowana – poinformowało w czwartek po godz. 10 RMF FM.

Premier: Nie wiedziałem, że to tyle kosztuje. Bogucki: Absolutna kompromitacja Wiadomości
Premier: Nie wiedziałem, że to tyle kosztuje. Bogucki: Absolutna kompromitacja

Premier Donald Tusk podczas konferencji prasowej w Piotrkowie Trybunalskim przyznał, że przed objęciem urzędu nie zdawał sobie sprawy z wysokości środków potrzebnych na zbrojenia. Na te słowa ostro zareagował Zbigniew Bogucki, szef Kancelarii Prezydenta RP, który stwierdził, że premier „skompromitował się w sposób absolutny”.

Bank Pekao wydał pilny komunikat z ostatniej chwili
Bank Pekao wydał pilny komunikat

Bank Pekao SA poinformował o zmianie operatora odpowiedzialnego za realizację doładowań telefonów na kartę. Od 29 października 2025 roku zlecenia będą obsługiwane przez Autopay sp. z o.o. Zmiana dotyczy serwisu Pekao24, aplikacji PeoPay oraz PeoPay Kids.

Komunikat dla mieszkańców woj. śląskiego z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców woj. śląskiego

''Rekordowy wrzesień w ruchu pasażerskim w porcie lotniczym Katowice-Pyrzowice: obsłużono 887 205 pasażerów. Rekordy bije także ruch cargo: 32 554 ton. To najlepszy 9. miesiąc i rekord frachtu'' – czytamy w komunikacie Katowice Airport.

 Pożar hotelu na Mazowszu. W środku było 9 osób z ostatniej chwili
Pożar hotelu na Mazowszu. W środku było 9 osób

W nocy ze środy na czwartek doszło do poważnego pożaru w hotelu i restauracji w miejscowości Mniszew w województwie mazowieckim. Na miejscu działa 30 zastępów straży pożarnej, które od kilku godzin walczą z żywiołem. Wszyscy przebywający w budynku zdołali się ewakuować, a według wstępnych informacji nikt nie został poszkodowany.

Upadek niemieckiego giganta. To może wywołać reakcję łańcuchową z ostatniej chwili
Upadek niemieckiego giganta. To może wywołać reakcję łańcuchową

13 października 2025 r. firma Dettmer Container Packing (DCP) złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości w sądzie rejonowym w Bremie – informuje serwis merkur.de. Decyzja może wywołać reakcję łańcuchową w branży.

REKLAMA

Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej

Niemiecki portal Handelsblatt ocenia, że zaostrzenie celów w zakresie emisji CO2 dla producentów samochodów jest ogromnym problemem dla Volkswagena.
Volkswagen  Poważne kłopoty niemieckiej lokomotywy gospodarczej
Volkswagen / rawpixel

Dotychczasowe dane dotyczące emisji przez samochody tej marki nie napawają optymizmem, jeżeli chodzi o przestrzegania wprowadzanych norm. 

W połowie marca opublikowany zostanie raport za ubiegły rok największego europejskiego producenta samochodów w zakresie emisji CO2. Portal Handelsblatt dotarł do wstępnych danych VW, z których wynika, że średnia emisja dwutlenku węgla dla wszystkich pojazdów dostarczanych przez grupę Dax w UE wynosi 118,4 grama na kilometr. Dotychczas limit wynosił 122 gramy na kilometr. 

Czytaj także: Wiemy, kto został polskim kandydatem na szefa Komitetu Wojskowego UE

Volkswagen nie będzie spełniał norm 

Limit ten zostanie jednak zaostrzony już od 2025 roku. Emisja CO2 we flotach samochodowych powinna być wówczas o 15 procent niższa, a wartość docelowa dla Grupy VW będzie wynosić 105 gramów na kilometr.

Oznacza to, że samochody produkowane przez niemiecki koncern nie będą spełniać norm. 

Dlatego producent samochodów z Wolfsburga musi szybko zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych ze swojej floty pojazdów. Będzie to możliwe jedynie pod warunkiem zwiększenia udziału w sprzedaży niskoemisyjnych samochodów elektrycznych. Osoba blisko związana z biznesem samochodów elektrycznych Volkswagena mówi wyraźnie: „Jeśli szybko nie uda nam się zebrać liczb, w 2025 r. będziemy mieli ogromny problem z emisją CO2”

– napisano na portalu Handelsblatt.

Czytaj także: Znamy nowe dane o PKB Polski

Kontekst: Inne problemy Volkswagena 

To nie jedyne problemy Volkswagena i innych europejskich producentów samochodów. Coraz poważniejsze staje się zagrożenie ze strony chińskich producentów. 

O tym, jak poważny robi się problem, świadczy chociażby to, że podczas tegorocznych mistrzostw Europy w piłce nożnej, które odbędą się w Niemczech, oficjalnym partnerem reklamowym przestanie być Volkswagen. Jego miejsce zajmie… chiński BYD.

BYD jest już reprezentowany przez salony samochodowe w większości dużych miast, z docelową liczbą około 100 sklepów. W przyszłości 90 procent Niemców powinno być w stanie dotrzeć do sklepu BYD w mniej niż 30 minut samochodem

– czytamy.

 

 

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe