„Jaskółka nadziei?”. Wzrósł wskaźnik ufności konsumenckiej
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) pokazuje obecne nastroje konsumentów. Może przyjmować wartość od -100 do +100, gdzie wynik poniżej 0 oznacza negatywny nastrój, zaś powyżej 0 - pozytywny.
GUS podał dane
Jak podał Główny Urząd Statystyczny, w grudniu 2022 r. BWUK wyniósł minus 41,9 pkt. Najbardziej poprawiły się nastroje dotyczącej przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej Polski.
Lepszy wynik osiągnęły także oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego.
„Jaskółka nadziei?” – pyta serwis money.pl. Zaznaczono jednak, że w odniesieniu do grudnia 2021 r. wartość BWUK jest niższa aż o 14,6 pkt.
W grudniu 2022 r. bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (#BWUK) osiągnął wartość -41,9 (wzrost o 2,1 p. proc. m/m i spadek o 14,6 p. proc. r/r). https://t.co/HGZZhlheO4#GUS #statystyki #KoniunkturaKonsumencka #NastrojeKonsumentów #koniunktura pic.twitter.com/XnABVbZB8P
— GUS (@GUS_STAT) December 21, 2022