Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?

Jeżeli prowadzisz własny biznes w sieci, z pewnością chcesz, aby potencjalni klienci odwiedzali stronę lub sklep. To szansa na zwiększenie sprzedaży oraz rozwój działalności. Jak pozyskiwać ruch? Jednym z najpopularniejszych kanałów jest wyszukiwarka Google. Aby Twoja witryna znalazła się w wynikach wyszukiwania, możesz wykorzystać dwie różne strategie: pozycjonowanie oraz płatne reklamy. Co wybrać i dlaczego?
 Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?
/ grafika partnera

Pozycjonowanie stron (SEO) – charakterystyka i zalety

Pozycjonowanie stron to SEO, czyli Search Engine Optimization. Proces ten polega na dostosowywaniu oraz optymalizowaniu witryny zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Odpowiednio zaprojektowana i rozwijana witryna zaczyna budować widoczność w Google dzięki zdobywaniu wysokiej pozycji na wartościowe frazy kluczowe, czyli takie, które mogą prowadzić do konwersji. Należy zdecydować się na wyrażenia wyszukiwane przez użytkowników. Wówczas widoczność przełoży się na ruch organiczny, a w sprzyjających warunkach także konwersję.

Co ważne, biznesy lokalne także mogą zdecydować się na SEO. Jeżeli interesuje Cię na przykład pozycjonowanie stron Wrocław – lub chcesz zadbać o widoczność w innym mieście – należy wyszukać fraz związane nie tylko z Twoją działalnością (produkty, usługi), ale także nazwą miejscowości. W ten sposób generowany ruch będzie tworzony przez użytkowników zainteresowanych ofertą w danym mieście.

Zalety SEO:

  • długoterminowe efekty, nawet po zaprzestaniu pozycjonowania,
  • zwykle wysoki CTR na frazy znajdujące się w TOP1,
  • budowanie renomy i rozpoznawalności na rynku,
  • możliwość skalowania.

Strategia SEO wymaga wiedzy i praktycznego doświadczenia. Jeżeli nie masz odpowiednich kompetencji, osiągnięcie odpowiednich efektów może być trudne i niezwykle czasochłonne. Dlatego warto zastanowić się nad współpracą ze specjalistami. Pomoc w tym zakresie oferują agencje SEO. Wówczas Twoja strona będzie kompleksowo pozycjonowana i efekty pojawią się w stosunkowo szybkim czasie.

Płatne reklamy w wyszukiwarce – charakterystyka i zalety

Sposobem na generowanie ruchu z wyszukiwarki są także płatne reklamy, wyświetlane dzięki kampaniom Google Ads. Rozliczanie się przez właściciela witryny ma charakter CPC (cost per click) więc przedsiębiorca płaci tylko wtedy, gdy internauta rzeczywiście kliknie w link reklamowy, a nie tylko go wyświetli. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, dlatego cieszy się popularnością.

Warto jednak wiedzieć, że pierwsza pozycja dzięki reklamom nie zawsze jest tak skuteczna, jak widoczność dzięki SEO – wielu użytkowników ignoruje takie materiały płatne, a inni korzystają wtyczek do przeglądarki, które blokują wyświetlanie kampanii Google Ads. Niemniej ciągle taki sposób na marketing internetowy warto rozważyć, szczególnie w e-commerce.

Zalety kampanii reklamowych Google Ads:

  • szybkie i widoczne efekty,
  • możliwość elastycznego zarządzania kampanią i budżetem,
  • prosta analiza efektywności (ROI/ROAS),
  • zwiększanie świadomości marki i rozpoznawalności.

Utworzenie kampanii Google Ads samodzielnie jest bardzo proste. Trudniej jednak opracować treść reklamy, która będzie skuteczna, zapewniając wysoki współczynnik CTR oraz konwersję. Jeżeli nie czujesz się w tej materii pewnie i nie chcesz przepalać swojego budżetu, pomyśl o współpracy ze specjalistami.

Co wybrać? Pozycjonowanie czy kampanie Google Ads?

Zastanawiasz się nad SEO oraz Google Ads i nie wiesz, co wybrać? Jeżeli obie strategie wydają się atrakcyjne, to pamiętaj, że nie musisz decydować się tylko na jedną. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednocześnie publikować płatne reklamy oraz budować widoczność w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania. Takie połączenie strategii marketingowych dobrze sprawdza się na stronach firmowych oraz w branży e-commerce.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o skuteczności strategii SEO oraz jak pozycjonowanie pozwala rozwijać biznes online, koniecznie zapoznaj się z Case Study Pozycjonowanie, gdzie ukazano ten proces od zaplecza. To wartościowa publikacja dla pozycjonerów, marketerów oraz przedsiębiorców.


 

POLECANE
Rusza proces ws tragicznego wypadku na Łazienkowskiej. Obrońca żąda zmiany sędziego z ostatniej chwili
Rusza proces ws tragicznego wypadku na Łazienkowskiej. Obrońca żąda zmiany sędziego

We wtorek w Sądzie Rejonowym dla Warszawy‑Śródmieścia rozpoczął się proces Łukasza Ż., oskarżonego o spowodowanie śmiertelnego wypadku na Trasie Łazienkowskiej w 2024 r.

Prokuratorzy badają nowy wątek w tzw. aferze śmieciowej. Przesłuchiwany Rafał Trzaskowski z ostatniej chwili
Prokuratorzy badają nowy wątek w tzw. aferze śmieciowej. Przesłuchiwany Rafał Trzaskowski

Prokuratura w Katowicach sprawdza, jaką rolę mógł odegrać prezydent Warszawy w tzw.  aferze śmieciowej. Śląski śledczy zakończyli w maju postepowanie ws. podejrzeń korupcji przy zagospodarowywaniu odpadów w Warszawie, ale wyodrębnili wątek do oddzielnego postępowania. W ten sposób chcą zbadać nadzór władz stolicy, na czele z Rafałem Trzaskowskim, nad Miejskim Przedsiębiorstwem Oczyszczania.

Nowy kandydat na selekcjonera polskiej kadry narodowej. To znany sportowiec Wiadomości
Nowy kandydat na selekcjonera polskiej kadry narodowej. To znany sportowiec

Według doniesień „Przeglądu Sportowego Onet” na biurko prezesa PZPN Cezarego Kuleszy wpłynęła oferta od Garetha Southgate’a – byłego selekcjonera reprezentacji Anglii, który osobiście zgłosił chęć objęcia funkcji trenera kadry Polski po odejściu Michała Probierza

Ewakuacja Polaków z Izraela. MSZ podał konkrety z ostatniej chwili
Ewakuacja Polaków z Izraela. MSZ podał konkrety

Ministerstwo Spraw Zagranicznych podało, że ewakuacja Polaków z Izraela nastąpi dwoma samolotami; pierwszy z Szarm el-Szejk, drugi - z Ammanu.

Wcisło zmieniła kościół, bo nie chciała spotykać Czarnka. Ten ripostuje: Marto, zacznij myśleć Wiadomości
Wcisło zmieniła kościół, bo nie chciała spotykać Czarnka. Ten ripostuje: "Marto, zacznij myśleć"

Przemysław Czarnek odniósł się w nagraniu udostępnionym na platformie X do wypowiedzi poseł Marty Wcisło, która stwierdziła, że w związku z tym, że są z prof. Czarnkiem z jednej parafii, to musiała zmienić kościół, "żeby go nie oglądać".

Ortopeda sadysta z Syrii leczył w niemieckich szpitalach. Zapadł wyrok z ostatniej chwili
Ortopeda sadysta z Syrii leczył w niemieckich szpitalach. Zapadł wyrok

40-letni lekarz został skazany we Frankfurcie na dożywocie za tortury i zbrodnie wojenne popełnione w Syrii, skąd pochodzi. Alaa M. mieszka w Niemczech od dziesięciu lat i pracował jako ortopeda w kilku tutejszych klinikach.

Kluczowa trasa na Poznań całkowicie zablokowana. Karambol na S8 Wiadomości
Kluczowa trasa na Poznań całkowicie zablokowana. Karambol na S8

W Warszawie na trasie S8 doszło do karambolu. W zdarzeniu uczestniczyło osiem pojazdów. W wypadku ucierpiała jedna osoba, która została przetransportowana do szpitala śmigłowcem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Eksplozja i pożar w gdyńskim laboratorium badawczym. Ewakuacja setek pracowników z ostatniej chwili
Eksplozja i pożar w gdyńskim laboratorium badawczym. Ewakuacja setek pracowników

W laboratorium badawczym w Gdyni wybuchł pożar. Z budynku ewakuowało się ok. 260 pracowników. Na miejscu pracuje 11 zastępów straży pożarnej.

Pilny komunikat policji w Gdańsku. Poszukiwany groźny przestępca z ostatniej chwili
Pilny komunikat policji w Gdańsku. Poszukiwany groźny przestępca

Policjanci z Gdańska poszukują mężczyzny podejrzanego o gwałt. Do dramatu doszło 14 czerwca 2025 r. przy ul. Kampinoskiej w Gdańsku. 

Pierwsze śmigłowce Apache w Polsce Wiadomości
Pierwsze śmigłowce Apache w Polsce

Pierwsze z ośmiu wyleasingowanych od USA śmigłowców szturmowych AH-64D Apache trafiły do polskich żołnierzy w bazie w Latkowie pod Inowrocławiem.

REKLAMA

Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?

Jeżeli prowadzisz własny biznes w sieci, z pewnością chcesz, aby potencjalni klienci odwiedzali stronę lub sklep. To szansa na zwiększenie sprzedaży oraz rozwój działalności. Jak pozyskiwać ruch? Jednym z najpopularniejszych kanałów jest wyszukiwarka Google. Aby Twoja witryna znalazła się w wynikach wyszukiwania, możesz wykorzystać dwie różne strategie: pozycjonowanie oraz płatne reklamy. Co wybrać i dlaczego?
 Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?
/ grafika partnera

Pozycjonowanie stron (SEO) – charakterystyka i zalety

Pozycjonowanie stron to SEO, czyli Search Engine Optimization. Proces ten polega na dostosowywaniu oraz optymalizowaniu witryny zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Odpowiednio zaprojektowana i rozwijana witryna zaczyna budować widoczność w Google dzięki zdobywaniu wysokiej pozycji na wartościowe frazy kluczowe, czyli takie, które mogą prowadzić do konwersji. Należy zdecydować się na wyrażenia wyszukiwane przez użytkowników. Wówczas widoczność przełoży się na ruch organiczny, a w sprzyjających warunkach także konwersję.

Co ważne, biznesy lokalne także mogą zdecydować się na SEO. Jeżeli interesuje Cię na przykład pozycjonowanie stron Wrocław – lub chcesz zadbać o widoczność w innym mieście – należy wyszukać fraz związane nie tylko z Twoją działalnością (produkty, usługi), ale także nazwą miejscowości. W ten sposób generowany ruch będzie tworzony przez użytkowników zainteresowanych ofertą w danym mieście.

Zalety SEO:

  • długoterminowe efekty, nawet po zaprzestaniu pozycjonowania,
  • zwykle wysoki CTR na frazy znajdujące się w TOP1,
  • budowanie renomy i rozpoznawalności na rynku,
  • możliwość skalowania.

Strategia SEO wymaga wiedzy i praktycznego doświadczenia. Jeżeli nie masz odpowiednich kompetencji, osiągnięcie odpowiednich efektów może być trudne i niezwykle czasochłonne. Dlatego warto zastanowić się nad współpracą ze specjalistami. Pomoc w tym zakresie oferują agencje SEO. Wówczas Twoja strona będzie kompleksowo pozycjonowana i efekty pojawią się w stosunkowo szybkim czasie.

Płatne reklamy w wyszukiwarce – charakterystyka i zalety

Sposobem na generowanie ruchu z wyszukiwarki są także płatne reklamy, wyświetlane dzięki kampaniom Google Ads. Rozliczanie się przez właściciela witryny ma charakter CPC (cost per click) więc przedsiębiorca płaci tylko wtedy, gdy internauta rzeczywiście kliknie w link reklamowy, a nie tylko go wyświetli. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, dlatego cieszy się popularnością.

Warto jednak wiedzieć, że pierwsza pozycja dzięki reklamom nie zawsze jest tak skuteczna, jak widoczność dzięki SEO – wielu użytkowników ignoruje takie materiały płatne, a inni korzystają wtyczek do przeglądarki, które blokują wyświetlanie kampanii Google Ads. Niemniej ciągle taki sposób na marketing internetowy warto rozważyć, szczególnie w e-commerce.

Zalety kampanii reklamowych Google Ads:

  • szybkie i widoczne efekty,
  • możliwość elastycznego zarządzania kampanią i budżetem,
  • prosta analiza efektywności (ROI/ROAS),
  • zwiększanie świadomości marki i rozpoznawalności.

Utworzenie kampanii Google Ads samodzielnie jest bardzo proste. Trudniej jednak opracować treść reklamy, która będzie skuteczna, zapewniając wysoki współczynnik CTR oraz konwersję. Jeżeli nie czujesz się w tej materii pewnie i nie chcesz przepalać swojego budżetu, pomyśl o współpracy ze specjalistami.

Co wybrać? Pozycjonowanie czy kampanie Google Ads?

Zastanawiasz się nad SEO oraz Google Ads i nie wiesz, co wybrać? Jeżeli obie strategie wydają się atrakcyjne, to pamiętaj, że nie musisz decydować się tylko na jedną. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednocześnie publikować płatne reklamy oraz budować widoczność w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania. Takie połączenie strategii marketingowych dobrze sprawdza się na stronach firmowych oraz w branży e-commerce.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o skuteczności strategii SEO oraz jak pozycjonowanie pozwala rozwijać biznes online, koniecznie zapoznaj się z Case Study Pozycjonowanie, gdzie ukazano ten proces od zaplecza. To wartościowa publikacja dla pozycjonerów, marketerów oraz przedsiębiorców.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe