Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?

Jeżeli prowadzisz własny biznes w sieci, z pewnością chcesz, aby potencjalni klienci odwiedzali stronę lub sklep. To szansa na zwiększenie sprzedaży oraz rozwój działalności. Jak pozyskiwać ruch? Jednym z najpopularniejszych kanałów jest wyszukiwarka Google. Aby Twoja witryna znalazła się w wynikach wyszukiwania, możesz wykorzystać dwie różne strategie: pozycjonowanie oraz płatne reklamy. Co wybrać i dlaczego?
 Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?
/ grafika partnera

Pozycjonowanie stron (SEO) – charakterystyka i zalety

Pozycjonowanie stron to SEO, czyli Search Engine Optimization. Proces ten polega na dostosowywaniu oraz optymalizowaniu witryny zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Odpowiednio zaprojektowana i rozwijana witryna zaczyna budować widoczność w Google dzięki zdobywaniu wysokiej pozycji na wartościowe frazy kluczowe, czyli takie, które mogą prowadzić do konwersji. Należy zdecydować się na wyrażenia wyszukiwane przez użytkowników. Wówczas widoczność przełoży się na ruch organiczny, a w sprzyjających warunkach także konwersję.

Co ważne, biznesy lokalne także mogą zdecydować się na SEO. Jeżeli interesuje Cię na przykład pozycjonowanie stron Wrocław – lub chcesz zadbać o widoczność w innym mieście – należy wyszukać fraz związane nie tylko z Twoją działalnością (produkty, usługi), ale także nazwą miejscowości. W ten sposób generowany ruch będzie tworzony przez użytkowników zainteresowanych ofertą w danym mieście.

Zalety SEO:

  • długoterminowe efekty, nawet po zaprzestaniu pozycjonowania,
  • zwykle wysoki CTR na frazy znajdujące się w TOP1,
  • budowanie renomy i rozpoznawalności na rynku,
  • możliwość skalowania.

Strategia SEO wymaga wiedzy i praktycznego doświadczenia. Jeżeli nie masz odpowiednich kompetencji, osiągnięcie odpowiednich efektów może być trudne i niezwykle czasochłonne. Dlatego warto zastanowić się nad współpracą ze specjalistami. Pomoc w tym zakresie oferują agencje SEO. Wówczas Twoja strona będzie kompleksowo pozycjonowana i efekty pojawią się w stosunkowo szybkim czasie.

Płatne reklamy w wyszukiwarce – charakterystyka i zalety

Sposobem na generowanie ruchu z wyszukiwarki są także płatne reklamy, wyświetlane dzięki kampaniom Google Ads. Rozliczanie się przez właściciela witryny ma charakter CPC (cost per click) więc przedsiębiorca płaci tylko wtedy, gdy internauta rzeczywiście kliknie w link reklamowy, a nie tylko go wyświetli. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, dlatego cieszy się popularnością.

Warto jednak wiedzieć, że pierwsza pozycja dzięki reklamom nie zawsze jest tak skuteczna, jak widoczność dzięki SEO – wielu użytkowników ignoruje takie materiały płatne, a inni korzystają wtyczek do przeglądarki, które blokują wyświetlanie kampanii Google Ads. Niemniej ciągle taki sposób na marketing internetowy warto rozważyć, szczególnie w e-commerce.

Zalety kampanii reklamowych Google Ads:

  • szybkie i widoczne efekty,
  • możliwość elastycznego zarządzania kampanią i budżetem,
  • prosta analiza efektywności (ROI/ROAS),
  • zwiększanie świadomości marki i rozpoznawalności.

Utworzenie kampanii Google Ads samodzielnie jest bardzo proste. Trudniej jednak opracować treść reklamy, która będzie skuteczna, zapewniając wysoki współczynnik CTR oraz konwersję. Jeżeli nie czujesz się w tej materii pewnie i nie chcesz przepalać swojego budżetu, pomyśl o współpracy ze specjalistami.

Co wybrać? Pozycjonowanie czy kampanie Google Ads?

Zastanawiasz się nad SEO oraz Google Ads i nie wiesz, co wybrać? Jeżeli obie strategie wydają się atrakcyjne, to pamiętaj, że nie musisz decydować się tylko na jedną. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednocześnie publikować płatne reklamy oraz budować widoczność w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania. Takie połączenie strategii marketingowych dobrze sprawdza się na stronach firmowych oraz w branży e-commerce.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o skuteczności strategii SEO oraz jak pozycjonowanie pozwala rozwijać biznes online, koniecznie zapoznaj się z Case Study Pozycjonowanie, gdzie ukazano ten proces od zaplecza. To wartościowa publikacja dla pozycjonerów, marketerów oraz przedsiębiorców.


 

POLECANE
Tajny program rakietowy Ukraińców niepokoi Władimira Putina? Wywoła popłoch Wiadomości
Tajny program rakietowy Ukraińców niepokoi Władimira Putina? "Wywoła popłoch"

Ukraińcy od pewnego czasu opracowują tajny program rakietowy, który jak podaje Fakt, może "wywołać popłoch na Kremlu" szczególnie u prezydenta Władimira Putina. Brytyjskie media informują z kolei o pocisku Trembity, gdzie nowoczesny silnik inspirowany jest technologią z niemieckiej bomby V-1 z 1994 r.

Święta Bożego Narodzenia na Ukrainie. Prezydent Zełenski złożył życzenia Wiadomości
Święta Bożego Narodzenia na Ukrainie. Prezydent Zełenski złożył życzenia

Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski w mediach społecznościowych opublikował życzenia z okazji świąt Bożego Narodzenia. Kościół Prawosławny Ukrainy w 2023 r. postanowił obchodzić święta według kalendarza nowojuliańskiego.

Sonda kosmiczna Parker próbuje przelecieć najbliżej Słońca w historii Wiadomości
Sonda kosmiczna Parker próbuje przelecieć najbliżej Słońca w historii

Należącą do NASA sonda Parker podjęła we wtorek próbę zbliżenia się do Słońca bliżej niż kiedykolwiek wcześniej, na odległość 6,2 mln km – podała agencja AFP. Celem misji jest zbadanie atmosfery gwiazdy, w tym szczególnie burz słonecznych, które mogą mieć wpływ na systemy komunikacyjne na Ziemi.

Niebezpieczny incydent pod Kaliszem. Pocisk wpadł do mieszkania Wiadomości
Niebezpieczny incydent pod Kaliszem. Pocisk wpadł do mieszkania

W miejscowości pod Kaliszem doszło w poniedziałek wieczorem do niebezpiecznego incydentu. Pocisk przebił szybę i wpadł do mieszkania, w którym znajdowała się rodzina.

Premier Węgier wskazał na datę końca wojny na Ukrainie polityka
Premier Węgier wskazał na datę końca wojny na Ukrainie

- Wojna skończy się w 2025 roku. Albo zakończą ją negocjacje pokojowe, albo jedna z walczących stron zostanie pokonana - stwierdził Viktor Orban. Premier Węgier wyraził pewność, że konflikt na wschodzie Europy zakończy się w przyszłym roku.

Zawieszono wszystkie loty American Airlines. Pasażerowie skarżą się na utrudnienia Wiadomości
Zawieszono wszystkie loty American Airlines. Pasażerowie skarżą się na utrudnienia

Rzecznik American Airlines poinformował o zawieszeniu wszystkich swoich lotów na terenie USA. Powodem tej decyzji są wykryte problemy techniczne. Pasażerowie skarżą się na brak informacji o opóźnieniach.

Amerykanin urodzony w Rosji został skazany za szpiegostwo Wiadomości
Amerykanin urodzony w Rosji został skazany za szpiegostwo

Amerykanin rosyjskiego pochodzenia Gene Spector, został skazany we wtorek na 15 lat więzienia za szpiegostwo. Jak podała agencja AFP, szczegóły sprawy pozostają jednak niejasne. Dodatkowo sąd nałożył na niego grzywnę w wysokości 134 tys. euro.

Litwa potężnie przepłaci za niemieckie Leopardy? Najdroższe czołgi na świecie gorące
Litwa potężnie przepłaci za niemieckie Leopardy? "Najdroższe czołgi na świecie"

Litwa zakupiła 44 czołgi Leopard 2A8 za 950 milionów euro,. Zakup ten stanowi prawie 50 proc. budżetu obronnego Litwy, który na 2024 rok wynosi 2,4 miliarda euro.

Nie żyje Wacław Gluth-Nowowiejski ps. Wacek. Był ostatnim żyjącym robinsonem warszawskim Wiadomości
Nie żyje Wacław Gluth-Nowowiejski ps. "Wacek". Był ostatnim żyjącym robinsonem warszawskim

Nie żyje Wacław Gluth-Nowowiejski ps. "Wacek", dowódca drużyny z Powstania Warszawskiego, cudem ocalały z Rzezi Marymontu. Był ostatnim żyjącym robinsonem warszawskim.

Janusz Palikot w areszcie. Są nowe informacje od jego obrońcy gorące
Janusz Palikot w areszcie. Są nowe informacje od jego obrońcy

Przebywający od początku października br. w areszcie były poseł, biznesmen Janusz Palikot nie wyjdzie we wtorek na wolność – poinformował PAP jego obrońca mec. Andrzej Malicki. Rodzinie Palikota nie uda się w terminie wpłacić 2 mln zł poręczenia majątkowego.

REKLAMA

Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?

Jeżeli prowadzisz własny biznes w sieci, z pewnością chcesz, aby potencjalni klienci odwiedzali stronę lub sklep. To szansa na zwiększenie sprzedaży oraz rozwój działalności. Jak pozyskiwać ruch? Jednym z najpopularniejszych kanałów jest wyszukiwarka Google. Aby Twoja witryna znalazła się w wynikach wyszukiwania, możesz wykorzystać dwie różne strategie: pozycjonowanie oraz płatne reklamy. Co wybrać i dlaczego?
 Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?
/ grafika partnera

Pozycjonowanie stron (SEO) – charakterystyka i zalety

Pozycjonowanie stron to SEO, czyli Search Engine Optimization. Proces ten polega na dostosowywaniu oraz optymalizowaniu witryny zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Odpowiednio zaprojektowana i rozwijana witryna zaczyna budować widoczność w Google dzięki zdobywaniu wysokiej pozycji na wartościowe frazy kluczowe, czyli takie, które mogą prowadzić do konwersji. Należy zdecydować się na wyrażenia wyszukiwane przez użytkowników. Wówczas widoczność przełoży się na ruch organiczny, a w sprzyjających warunkach także konwersję.

Co ważne, biznesy lokalne także mogą zdecydować się na SEO. Jeżeli interesuje Cię na przykład pozycjonowanie stron Wrocław – lub chcesz zadbać o widoczność w innym mieście – należy wyszukać fraz związane nie tylko z Twoją działalnością (produkty, usługi), ale także nazwą miejscowości. W ten sposób generowany ruch będzie tworzony przez użytkowników zainteresowanych ofertą w danym mieście.

Zalety SEO:

  • długoterminowe efekty, nawet po zaprzestaniu pozycjonowania,
  • zwykle wysoki CTR na frazy znajdujące się w TOP1,
  • budowanie renomy i rozpoznawalności na rynku,
  • możliwość skalowania.

Strategia SEO wymaga wiedzy i praktycznego doświadczenia. Jeżeli nie masz odpowiednich kompetencji, osiągnięcie odpowiednich efektów może być trudne i niezwykle czasochłonne. Dlatego warto zastanowić się nad współpracą ze specjalistami. Pomoc w tym zakresie oferują agencje SEO. Wówczas Twoja strona będzie kompleksowo pozycjonowana i efekty pojawią się w stosunkowo szybkim czasie.

Płatne reklamy w wyszukiwarce – charakterystyka i zalety

Sposobem na generowanie ruchu z wyszukiwarki są także płatne reklamy, wyświetlane dzięki kampaniom Google Ads. Rozliczanie się przez właściciela witryny ma charakter CPC (cost per click) więc przedsiębiorca płaci tylko wtedy, gdy internauta rzeczywiście kliknie w link reklamowy, a nie tylko go wyświetli. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, dlatego cieszy się popularnością.

Warto jednak wiedzieć, że pierwsza pozycja dzięki reklamom nie zawsze jest tak skuteczna, jak widoczność dzięki SEO – wielu użytkowników ignoruje takie materiały płatne, a inni korzystają wtyczek do przeglądarki, które blokują wyświetlanie kampanii Google Ads. Niemniej ciągle taki sposób na marketing internetowy warto rozważyć, szczególnie w e-commerce.

Zalety kampanii reklamowych Google Ads:

  • szybkie i widoczne efekty,
  • możliwość elastycznego zarządzania kampanią i budżetem,
  • prosta analiza efektywności (ROI/ROAS),
  • zwiększanie świadomości marki i rozpoznawalności.

Utworzenie kampanii Google Ads samodzielnie jest bardzo proste. Trudniej jednak opracować treść reklamy, która będzie skuteczna, zapewniając wysoki współczynnik CTR oraz konwersję. Jeżeli nie czujesz się w tej materii pewnie i nie chcesz przepalać swojego budżetu, pomyśl o współpracy ze specjalistami.

Co wybrać? Pozycjonowanie czy kampanie Google Ads?

Zastanawiasz się nad SEO oraz Google Ads i nie wiesz, co wybrać? Jeżeli obie strategie wydają się atrakcyjne, to pamiętaj, że nie musisz decydować się tylko na jedną. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednocześnie publikować płatne reklamy oraz budować widoczność w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania. Takie połączenie strategii marketingowych dobrze sprawdza się na stronach firmowych oraz w branży e-commerce.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o skuteczności strategii SEO oraz jak pozycjonowanie pozwala rozwijać biznes online, koniecznie zapoznaj się z Case Study Pozycjonowanie, gdzie ukazano ten proces od zaplecza. To wartościowa publikacja dla pozycjonerów, marketerów oraz przedsiębiorców.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe