Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?

Jeżeli prowadzisz własny biznes w sieci, z pewnością chcesz, aby potencjalni klienci odwiedzali stronę lub sklep. To szansa na zwiększenie sprzedaży oraz rozwój działalności. Jak pozyskiwać ruch? Jednym z najpopularniejszych kanałów jest wyszukiwarka Google. Aby Twoja witryna znalazła się w wynikach wyszukiwania, możesz wykorzystać dwie różne strategie: pozycjonowanie oraz płatne reklamy. Co wybrać i dlaczego?
 Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?
/ grafika partnera

Pozycjonowanie stron (SEO) – charakterystyka i zalety

Pozycjonowanie stron to SEO, czyli Search Engine Optimization. Proces ten polega na dostosowywaniu oraz optymalizowaniu witryny zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Odpowiednio zaprojektowana i rozwijana witryna zaczyna budować widoczność w Google dzięki zdobywaniu wysokiej pozycji na wartościowe frazy kluczowe, czyli takie, które mogą prowadzić do konwersji. Należy zdecydować się na wyrażenia wyszukiwane przez użytkowników. Wówczas widoczność przełoży się na ruch organiczny, a w sprzyjających warunkach także konwersję.

Co ważne, biznesy lokalne także mogą zdecydować się na SEO. Jeżeli interesuje Cię na przykład pozycjonowanie stron Wrocław – lub chcesz zadbać o widoczność w innym mieście – należy wyszukać fraz związane nie tylko z Twoją działalnością (produkty, usługi), ale także nazwą miejscowości. W ten sposób generowany ruch będzie tworzony przez użytkowników zainteresowanych ofertą w danym mieście.

Zalety SEO:

  • długoterminowe efekty, nawet po zaprzestaniu pozycjonowania,
  • zwykle wysoki CTR na frazy znajdujące się w TOP1,
  • budowanie renomy i rozpoznawalności na rynku,
  • możliwość skalowania.

Strategia SEO wymaga wiedzy i praktycznego doświadczenia. Jeżeli nie masz odpowiednich kompetencji, osiągnięcie odpowiednich efektów może być trudne i niezwykle czasochłonne. Dlatego warto zastanowić się nad współpracą ze specjalistami. Pomoc w tym zakresie oferują agencje SEO. Wówczas Twoja strona będzie kompleksowo pozycjonowana i efekty pojawią się w stosunkowo szybkim czasie.

Płatne reklamy w wyszukiwarce – charakterystyka i zalety

Sposobem na generowanie ruchu z wyszukiwarki są także płatne reklamy, wyświetlane dzięki kampaniom Google Ads. Rozliczanie się przez właściciela witryny ma charakter CPC (cost per click) więc przedsiębiorca płaci tylko wtedy, gdy internauta rzeczywiście kliknie w link reklamowy, a nie tylko go wyświetli. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, dlatego cieszy się popularnością.

Warto jednak wiedzieć, że pierwsza pozycja dzięki reklamom nie zawsze jest tak skuteczna, jak widoczność dzięki SEO – wielu użytkowników ignoruje takie materiały płatne, a inni korzystają wtyczek do przeglądarki, które blokują wyświetlanie kampanii Google Ads. Niemniej ciągle taki sposób na marketing internetowy warto rozważyć, szczególnie w e-commerce.

Zalety kampanii reklamowych Google Ads:

  • szybkie i widoczne efekty,
  • możliwość elastycznego zarządzania kampanią i budżetem,
  • prosta analiza efektywności (ROI/ROAS),
  • zwiększanie świadomości marki i rozpoznawalności.

Utworzenie kampanii Google Ads samodzielnie jest bardzo proste. Trudniej jednak opracować treść reklamy, która będzie skuteczna, zapewniając wysoki współczynnik CTR oraz konwersję. Jeżeli nie czujesz się w tej materii pewnie i nie chcesz przepalać swojego budżetu, pomyśl o współpracy ze specjalistami.

Co wybrać? Pozycjonowanie czy kampanie Google Ads?

Zastanawiasz się nad SEO oraz Google Ads i nie wiesz, co wybrać? Jeżeli obie strategie wydają się atrakcyjne, to pamiętaj, że nie musisz decydować się tylko na jedną. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednocześnie publikować płatne reklamy oraz budować widoczność w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania. Takie połączenie strategii marketingowych dobrze sprawdza się na stronach firmowych oraz w branży e-commerce.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o skuteczności strategii SEO oraz jak pozycjonowanie pozwala rozwijać biznes online, koniecznie zapoznaj się z Case Study Pozycjonowanie, gdzie ukazano ten proces od zaplecza. To wartościowa publikacja dla pozycjonerów, marketerów oraz przedsiębiorców.


 

POLECANE
PiS przypomniało wypowiedź Rafała Trzaskowskiego ws. pomnika ofiar katastrofy smoleńskiej Wiadomości
PiS przypomniało wypowiedź Rafała Trzaskowskiego ws. pomnika ofiar katastrofy smoleńskiej

W najnowszym klipie, Prawo i Sprawiedliwość przypomina wypowiedź prezydenta Warszawy i kandydata na Prezydenta RP Rafała Trzaskowskiego ws. pomnika ofiar katastrofy smoleńskiej, który znajduje się na pl. Józefa Piłsudskiego w Warszawie.

Chcą aresztować Dariusza Mateckiego. Jest komentarz Marcina Warchoła polityka
Chcą aresztować Dariusza Mateckiego. Jest komentarz Marcina Warchoła

Prokurator generalny Adam Bodnar poinformował, że przekazał do Sejmu wniosek o uchylenie immunitetu oraz wyrażenie zgody na zatrzymanie posła Dariusza Mateckiego w związku ze śledztwem dotyczącym Funduszu Sprawiedliwości. W tej sprawie wypowiedział się były minister sprawiedliwości Marcin Warchoł.

Mer Lwowa zaatakował Sławomira Mentzena. Jest odpowiedź kandydata na Prezydenta RP polityka
Mer Lwowa zaatakował Sławomira Mentzena. Jest odpowiedź kandydata na Prezydenta RP

Kandydat na Prezydenta RP Sławomir Mentzen wraz z europoseł Anna Bryłką złożył kwiaty na Cmentarzu Orląt Lwowskich. Politycy domagali się także od władz Ukrainy zaprzestania kultu Bandery. Mer Lwowa Andrij Sadowy zaatakował Mentzena sugerując, że jest "prorosyjskim politykiem". Lider Konfederacji postanowił odpowiedzieć na tę wypowiedź ukraińskiego polityka.

Radosław Sikorski odejdzie ze stanowiska szefa MSZ? Wiadomości
Radosław Sikorski odejdzie ze stanowiska szefa MSZ?

Nowym ambasadorem Polski w Stanach Zjednoczonych będzie minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski – twierdzi ekspert ds. stosunków międzynarodowych dr Michał Kuź z Klubu Jagiellońskiego.

Wcisło z KO: Nie do końca zgadzam się z tą tezą, że mamy nie wiadomo jaką drożyznę Wiadomości
Wcisło z KO: "Nie do końca zgadzam się z tą tezą, że mamy nie wiadomo jaką drożyznę"

- Nie do końca zgadzam się z tą tezą, że mamy nie wiadomo jaką drożyznę - stwierdziła europoseł Marta Wcisło z KO w programie "Super Expressu".

Ruch Kontroli Wyborów informuje o zbliżających się szkoleniach Wiadomości
Ruch Kontroli Wyborów informuje o zbliżających się szkoleniach

Stowarzyszenie Ruch Kontroli Wyborów informuje o zbliżających się bezpłatnych szkoleniach dla kandydatów na mężów zaufania, obserwatorów i członków Obwodowych Komisji Wyborczych.

Gangi cudzoziemców w Polsce. Tusk: Czas na deportację Wiadomości
Gangi cudzoziemców w Polsce. Tusk: "Czas na deportację"

Premier Donald Tusk poinformował we wtorek, że otrzymał od szefa MSWiA Tomasza Siemoniaka informacje o działaniach służb wobec zagranicznych gangów. Podkreślił, że dokonano licznych zatrzymań, a teraz czas na deportacje.

Bruksela chciała złożyć ofertę ws. ukraińskich surowców? Jest komunikat rzecznika KE Wiadomości
Bruksela chciała złożyć ofertę ws. ukraińskich surowców? Jest komunikat rzecznika KE

- Nie ma żadnej propozycji Unii Europejskiej dla Ukrainy w sprawie surowców – poinformował w Brukseli rzecznik Komisji Europejskiej Thomas Regnier, dodając, że UE ma z Ukrainą od 2021 roku partnerstwo w dziedzinie surowców krytycznych.

Billboardy uderzające w Rafała Trzaskowskiego w Warszawie polityka
Billboardy uderzające w Rafała Trzaskowskiego w Warszawie

W centrum Warszawy niebawem pojawią się billboardy uderzające w kandydata KO na prezydenta, Rafała Trzaskowskiego. Akcję organizuje znany dziennikarz Wojciech Sumliński, który poinformował o szczegółach w mediach społecznościowych.

Wybory w Niemczech. Wstępne rozmowy Merza z Scholzem Wiadomości
Wybory w Niemczech. Wstępne rozmowy Merza z Scholzem

Zwycięzca wyborów i kandydat chadecji na kanclerza Friedrich Merz i urzędujący szef rządu Olaf Scholz spotkali się we wtorek w Urzędzie Kanclerskim w Berlinie na wstępne rozmowy dotyczące utworzenia koalicyjnego rządu po wyborach do Bundestagu.

REKLAMA

Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?

Jeżeli prowadzisz własny biznes w sieci, z pewnością chcesz, aby potencjalni klienci odwiedzali stronę lub sklep. To szansa na zwiększenie sprzedaży oraz rozwój działalności. Jak pozyskiwać ruch? Jednym z najpopularniejszych kanałów jest wyszukiwarka Google. Aby Twoja witryna znalazła się w wynikach wyszukiwania, możesz wykorzystać dwie różne strategie: pozycjonowanie oraz płatne reklamy. Co wybrać i dlaczego?
 Pozycjonowanie stron czy płatne reklamy? Co wybrać?
/ grafika partnera

Pozycjonowanie stron (SEO) – charakterystyka i zalety

Pozycjonowanie stron to SEO, czyli Search Engine Optimization. Proces ten polega na dostosowywaniu oraz optymalizowaniu witryny zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Odpowiednio zaprojektowana i rozwijana witryna zaczyna budować widoczność w Google dzięki zdobywaniu wysokiej pozycji na wartościowe frazy kluczowe, czyli takie, które mogą prowadzić do konwersji. Należy zdecydować się na wyrażenia wyszukiwane przez użytkowników. Wówczas widoczność przełoży się na ruch organiczny, a w sprzyjających warunkach także konwersję.

Co ważne, biznesy lokalne także mogą zdecydować się na SEO. Jeżeli interesuje Cię na przykład pozycjonowanie stron Wrocław – lub chcesz zadbać o widoczność w innym mieście – należy wyszukać fraz związane nie tylko z Twoją działalnością (produkty, usługi), ale także nazwą miejscowości. W ten sposób generowany ruch będzie tworzony przez użytkowników zainteresowanych ofertą w danym mieście.

Zalety SEO:

  • długoterminowe efekty, nawet po zaprzestaniu pozycjonowania,
  • zwykle wysoki CTR na frazy znajdujące się w TOP1,
  • budowanie renomy i rozpoznawalności na rynku,
  • możliwość skalowania.

Strategia SEO wymaga wiedzy i praktycznego doświadczenia. Jeżeli nie masz odpowiednich kompetencji, osiągnięcie odpowiednich efektów może być trudne i niezwykle czasochłonne. Dlatego warto zastanowić się nad współpracą ze specjalistami. Pomoc w tym zakresie oferują agencje SEO. Wówczas Twoja strona będzie kompleksowo pozycjonowana i efekty pojawią się w stosunkowo szybkim czasie.

Płatne reklamy w wyszukiwarce – charakterystyka i zalety

Sposobem na generowanie ruchu z wyszukiwarki są także płatne reklamy, wyświetlane dzięki kampaniom Google Ads. Rozliczanie się przez właściciela witryny ma charakter CPC (cost per click) więc przedsiębiorca płaci tylko wtedy, gdy internauta rzeczywiście kliknie w link reklamowy, a nie tylko go wyświetli. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, dlatego cieszy się popularnością.

Warto jednak wiedzieć, że pierwsza pozycja dzięki reklamom nie zawsze jest tak skuteczna, jak widoczność dzięki SEO – wielu użytkowników ignoruje takie materiały płatne, a inni korzystają wtyczek do przeglądarki, które blokują wyświetlanie kampanii Google Ads. Niemniej ciągle taki sposób na marketing internetowy warto rozważyć, szczególnie w e-commerce.

Zalety kampanii reklamowych Google Ads:

  • szybkie i widoczne efekty,
  • możliwość elastycznego zarządzania kampanią i budżetem,
  • prosta analiza efektywności (ROI/ROAS),
  • zwiększanie świadomości marki i rozpoznawalności.

Utworzenie kampanii Google Ads samodzielnie jest bardzo proste. Trudniej jednak opracować treść reklamy, która będzie skuteczna, zapewniając wysoki współczynnik CTR oraz konwersję. Jeżeli nie czujesz się w tej materii pewnie i nie chcesz przepalać swojego budżetu, pomyśl o współpracy ze specjalistami.

Co wybrać? Pozycjonowanie czy kampanie Google Ads?

Zastanawiasz się nad SEO oraz Google Ads i nie wiesz, co wybrać? Jeżeli obie strategie wydają się atrakcyjne, to pamiętaj, że nie musisz decydować się tylko na jedną. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednocześnie publikować płatne reklamy oraz budować widoczność w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania. Takie połączenie strategii marketingowych dobrze sprawdza się na stronach firmowych oraz w branży e-commerce.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o skuteczności strategii SEO oraz jak pozycjonowanie pozwala rozwijać biznes online, koniecznie zapoznaj się z Case Study Pozycjonowanie, gdzie ukazano ten proces od zaplecza. To wartościowa publikacja dla pozycjonerów, marketerów oraz przedsiębiorców.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe