Jedna z największych w Polsce morskich inwestycji. Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin
- To strategiczna inwestycja, dzięki której za dwa lata do szczecińskiego portu będą mogły zawijać statki o dwukrotnie większej ładowności, niż dotychczas. Projekt modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 metra rozpoczął się w 2000 roku i został podzielony na trzy etapy. W chwili obecnej realizowany jest trzeci, największy i najbardziej czasochłonny etap, czyli dostosowanie toru do głębokości 12,5 metra na odcinku około 62 km.
- poinformowano w nagraniu wideo zamieszczonym na profilu Centrum Unijnych Projektów Transportowych na Twitterze.
Na stronie Centrum Unijnych Projektów Transportowych można przeczytać, że "celem projektu jest udrożnienie toru wodnego Świnoujście-Szczecin dla statków o większej ładowności i zanurzeniu, jak również poprawa bezpieczeństwa nawigacji statków morskich po szerszym i głębszym torze wodnym".
"Zgodnie z założeniami, projekt przyczyni się również do usprawnienia nawigacji statków po torze wodnym i zwiększenie przepustowości toru spowodowane obniżeniem prawdopodobieństwa wystąpienia kolejki statków na torze wodnym".
Wskazano również, że "modernizacja toru to też znaczne korzyści dla mieszkańców regionu. Szacunki twierdzą, że zwiększenie przepustowości stworzy potrzebę nowych miejsc pracy, pozwoli przyciągnąć nowych inwestorów przyczyni się do obniżenia kosztów transportu morskiego i poszerzenia skali działalności okolicznych portów, zwłaszcza portu w Szczecinie".
"Dofinansowanie unijne w ramach projektu wynosi ponad 1,2 mld złotych przy całkowitej wartości ponad 1,9 mld".
Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m na odcinku blisko 62 km to jedna z największych w Polsce morskich inwestycji
— Centrum Unijnych Projektów Transportowych (@CUPT_gov_pl) July 5, 2021
▶️Wartość całkowita projektu
1 935 556 000,00 PLN
▶️Kwota dofinansowania UE
1 226 448 000,00 PLN
Więcej info▶️ https://t.co/IrHt9ZgMF7 pic.twitter.com/CWNd42uk6v