Jak promować biznes? Pomysły na rozkręcenie firmy
Grupa docelowa na początek
Pierwszym krokiem do skutecznej promocji jest klarowne określenie naszej grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów naszej firmy. Przeanalizujmy, jakie są potrzeby i zainteresowania użytkowników – inne komunikaty bowiem trafią do seniorów, inne do młodzieży, jeszcze inne do aktywnych zawodowo, młodych kobiet. Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć jak najwięcej o ludziach, którzy mogą być zainteresowani jego produktami czy usługami. Określając grupę docelową, opiszmy jej wiek, wykształcenie, zainteresowania, sytuację rodzinną. Dobrym pomysłem jest stworzenie „buyer persony” – przykładowego profilu klienta, dzięki któremu łatwiej nam będzie analizować potrzeby i tworzyć skuteczne komunikaty.
Zadbana witryna
Pamiętajmy, że typ promocji będzie też uzależniony od rodzaju biznesu, jego położenia i typu wykonywanych usług. Jeśli mamy tę przewagę, że posiadamy lokal usługowy w Warszawie, Gdyni czy Wrocławiu, wykorzystajmy ją! Sama witryna sklepu czy restauracji jest już doskonałym miejscem na ciekawą promocję. Zadbajmy o to, by zawsze prezentowała się bez zarzutu. Nie ma mowy o nieaktualnych informacjach na drzwiach, o zwiędłych kwiatach przed wejściem. Każdy element składa się na dobrą reklamę. Nic tak nie zachęca do wejścia do lokalu, jak zadbana, elegancka, kusząca witryna. Na drzwiach czy szybach warto opisać promocje i rabaty. Niech klienci na pierwszy rzut oka widzą, na co mogą sobie pozwolić.
Reklama online i offline
Ale nawet najlepiej położony lokal usługowy np. w Warszawie na Woli nie zda się na wiele, jeśli nie zadbamy o to, by jak najwięcej osób się o nim dowiedziało. Najlepszym sposobem na to, by skutecznie promować biznes, jest połączenie akcji marketingowych online z tymi offline. Synergia działań między tym, co w sieci, a tym, co w realu to klucz do sukcesu. Na początek stwórzmy profil swojej marki w mediach społecznościowych i pamiętajmy o tym, by na bieżąco go aktualizować. Publikowanie treści w social mediach warto zlecić fachowcom, którzy dokładnie będą wiedzieli, co i kiedy postować. Niezbędna będzie też strona internetowa – pamiętajmy o tym, by była estetyczna i funkcjonalna.
Nie zapominajmy też o reklamie tradycyjnej. Warto korzystać z tradycyjnych ulotek, z wlepek, plakatów i banerów. Restauracje często stawiają również na „potykacze”, a salony fryzjerskie czy kosmetyczne dzielą się z potencjalnymi klientami eleganckimi katalogami usług. Dbając o to, by nasi klienci znali nasze usługi i ich ceny, zapewniamy sobie zaufanie i szacunek u potencjalnych gości.