GUS: Sprzedaż detaliczna spadła w listopadzie o 5,3 proc.
W listopadzie 2020 r. największy spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. odnotowały podmioty handlujące tekstyliami, odzieżą i obuwiem (o 21,9% wobec wzrostu o 4,8% przed rokiem). Znacznie mniejszą sprzedaż zaobserwowano również w grupach: „paliwa stałe, ciekłe i gazowe” (o 14,7%); „pozostałe” (o 12,4%); „pojazdy samochodowe, motocykle, części” (o 9,6%) oraz „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 7,5%).
W listopadzie br. w porównaniu z poprzednim miesiącem odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 47,9%). Udział tej sprzedaży zwiększył się z 7,3% w październiku br. do 11,4% w listopadzie br. Wzrost udziału sprzedaży przez Internet zaobserwowano we wszystkich prezentowanych grupach przy czym znaczący wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (z 19,4% przed miesiącem do 35,4%), a także podmioty z grup „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 25,2% do 38,1%) oraz „meble, rtv, agd” (z 12,8% do
22,5%).
Pełen raport znajduje się na stronie GUS: klik.