[Tylko u nas] Blitzkrieg dla Tysol.pl: "Chcemy połączyć przeszłość z przyszłością"

Jesteśmy muzyką niszową. Nie zaliczamy się do topu. Gramy muzykę dla przyjemności i dla osób, które chcą jej słuchać. Chcielibyśmy, żeby Blitzkrieg znalazł odbiorców wśród ludzi, którzy nas pamiętają sprzed wielu lat. Chcielibyśmy być również ciekawym głosem dla ludzi w twoim wieku i młodszych – mówią Peter Guellard i Paweł Bulski, członkowie zespołu Blitzkrieg w rozmowie z Bartoszem Boruciakiem.
 [Tylko u nas] Blitzkrieg dla Tysol.pl: "Chcemy połączyć przeszłość z przyszłością"
/ Materiały prasowe

Po wielu latach przerwy wróciliście z nowym materiałem. Nie obawiacie się, że obecnie wojna błyskawiczna zamieni się w wojnę podjazdową?

Peter Guellard: Ale z kim?

Z przemysłem muzycznym. Ludzie słuchają innej muzyki. Co innego jest obecnie na topie.

PG.: Jesteśmy muzyką niszową. Nie zaliczamy się do topu. Gramy muzykę dla przyjemności i dla osób, które chcą jej słuchać.

Paweł Bulski: Przepracowałem w branży muzycznej prawie 30 lat (zacząłem jako muzyk, grający w wielu łódzkich zespołach, potem przez ponad 10 lat pracowałem w Pomatonie, następnie 15 lat w Chaos Management Group) i wiem, że poza topem są jeszcze bardzo pojemne nisze.

Dlaczego zrezygnowałeś z pracy z największymi artystami w Polsce?

PB.: Wolałem się zająć swoim zespołem.

Jak było kiedyś, a jak jest teraz.

PB.: Pracowałem w Pomatonie w okresie największej prosperity rynku fonograficznego w Polsce i jeśli chodzi  o nakłady, jakie się sprzedawały kiedyś i teraz, nie ma porównania. Na pewno rynek jest dziś trudniejszy, ale o wiele bardziej zróżnicowany dzięki nowym mediom, głównie internetowi. Nie trzeba mieć nawet płyty, żeby bardzo dobrze na nim funkcjonować.

Blitzkrieg ma szansę dzisiaj się przebić?

PB.: Zdrowy rozsądek podpowiada mi, żeby nie odpowiadać na to pytanie., bo to wróżenie z fusów. Jakbyśmy znali na to odpowiedź włącznie z tobą, to siedzielibyśmy na złotych fotelach i czekałaby na nas limuzyna. Gdyby tylko była na to jakaś recepta... Wielką niewiadomą jest, dlaczego osiąga sukces taki chłopak, (poniekąd świetny artysta – chylę czoła) jak Dawid Podsiadło, a nie osiąga ktoś równie utalentowany, o którym może nie słyszeliśmy. Może gra właśnie gdzieś w piwnicy i pisze tak samo dobre piosenki...

To dlaczego tak jest?

PB.: Nie ma na to jednej odpowiedzi. Nawet talent show nie wszystkim pomaga. To wszystko tkwi w odbiorcach. Albo cię pokochają i wszystko dzieje się błyskawicznie, albo nie zauważają i czekają cię rozczarowania.

A to nie zależy od ładnego opakowania danego towaru?

PB.: Zobacz, ile ładnie opakowanego towaru leży na półkach, na który nie chcesz patrzeć.

To czym się broni Blitzkrieg?

PG. I PB.: Prawdą.

PB.: Wiele młodych zespołów robi super rzeczy, my tego nie robiliśmy, bo nie wiedzieliśmy jak albo nie było nas na to stać. Rynek muzyczny się zmienił i jest bardzo nasycony. Chciałbym, żeby Blitzkrieg znalazł odbiorców wśród ludzi, którzy nas pamiętają sprzed wielu lat. Chcielibyśmy być również ciekawym głosem dla ludzi w twoim wieku i młodszych.

Jak chcecie przyciągnąć młodych słuchaczy?

PB.: Młodzi ludzie nie mają ukształtowanych gustów muzycznych. Nie są wierni jednemu gatunkowi tak jak my. Zawsze byliśmy zespołem, który łączył różne gatunki muzyczne. Nasz repertuar był bardzo zróżnicowany. Liczymy na pozyskanie nowych odbiorców, którzy mają szeroko rozstawione sieci.

Muzyka  gitarowa  straciła pazury…

PB.: Muzyka gitarowa w życiu nie miała się tak dobrze jak teraz. Młode zespoły grają bardzo dobrze. Magnificent Muttley - znasz ten zespół? Czad!

Tak.

PB.: Pracowałem z nimi. Jak oni dobrze grają, branża się zachwycała... Powinni dziś grać stadiony. I co? Ciągle grają dla garstki wiernych słuchaczy. Cool Kids of Death się rozpadli, bo mieli dość czekania na sukces rynkowy, nie tylko branżowy. Więc muzyka nie straciła pazurów, ma się świetnie – to jej odbiorcy mają dziś inni oczekiwania i słuchają już czegoś innego.

A Blitzkrieg zapewni im mocne emocje?

PB.: Mnie nasza płyta dostarcza mocnych emocji.

PG.: Moim założeniem było tworzenie muzyki niszowej. Nie mam problemu z przyznawaniem się do tego. Kochamy to, co robimy. Najważniejsze jest to, że jest grupa ludzi, która chce nas jeszcze słuchać. A co przy tym się wydarzy? Pożyjemy, zobaczymy. Jesteśmy na początku naszej nowej drogi.

PB.: Pracowałem z Anitą Lipnicką. Kiedy zaczynała karierę 25 lat temu, jej fani byli mniej więcej w jej wieku. Teraz przychodzą na koncerty ze swoimi dziećmi, które również słuchają Anity. Chciałbym pójść tym tropem. Gramy muzykę przekrojową, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Szerzej się nie da.

Jakie macie dalsze plany na zespół?

PG.: Chcemy połączyć przeszłość z przyszłością.

 

Rozmawiał: Bartosz Boruciak


 

POLECANE
Kanadyjski Sąd Najwyższy uznał minimalne kary za pornografię dziecięcą za niezgodne z konstytucją tylko u nas
Kanadyjski Sąd Najwyższy uznał minimalne kary za pornografię dziecięcą za "niezgodne z konstytucją"

Kanadyjski Sąd Najwyższy zdecydował, że minimalne kary za pornografię dziecięcą są niezgodne z konstytucją. Według niego, trzeba w niektórych przypadkach wydawać wyroki lżejsze, które „sprawiedliwiej” traktują pedofila.

Dzieci na rowerach i hulajnogach obowiązkowo w kaskach. Senat przyjął nowe przepisy pilne
Dzieci na rowerach i hulajnogach obowiązkowo w kaskach. Senat przyjął nowe przepisy

Senat przyjął zmiany w Prawie o ruchu drogowym. Nowe przepisy wprowadzają obowiązek jazdy w kasku dla osób do 16. roku życia korzystających z rowerów i elektrycznych hulajnóg. Przywracają też możliwość uzyskania prawa jazdy w wieku 17 lat.

Karol Nawrocki podpisał dwie ustawy, ale trzecią zawetował. „Chronię obywateli” z ostatniej chwili
Karol Nawrocki podpisał dwie ustawy, ale trzecią zawetował. „Chronię obywateli”

Prezydent Karol Nawrocki sprzeciwił się zmianom w prawie, które – jak ocenił – mogłyby osłabić ochronę Polaków przed nieuczciwymi działaniami ubezpieczycieli. Jednocześnie podpisał dwie inne ustawy: zdrowotną i wspierającą polskich rybaków.

Kongres USA wezwał byłego księcia Andrzeja na przesłuchanie w sprawie Epsteina z ostatniej chwili
Kongres USA wezwał byłego księcia Andrzeja na przesłuchanie w sprawie Epsteina

Komisja działająca w amerykańskim Kongresie, badająca sprawę przestępcy seksualnego Jeffreya Epsteina, zwróciła się w czwartek do Andrzeja Mountbattena Windsora, byłego brytyjskiego księcia Yorku, z prośbą o poddanie się przesłuchaniu w sprawie prowadzonego śledztwa.

Polska powinna posiadać broń jądrową tylko u nas
Polska powinna posiadać broń jądrową

Polska jest nadal postrzegana przez władze na Kremlu jako „bliska zagranica” i obszar ekspansji. Rozmieszczenie głowic nuklearnych na naszym terytorium postawiłoby granicę imperialnym zakusom Putina i całej kliki kagiebistów, którzy rządzą państwem rosyjskim.

Ziobro zostaje w Budapeszcie. Po decyzji komisji jest komentarz polityka z ostatniej chwili
Ziobro zostaje w Budapeszcie. Po decyzji komisji jest komentarz polityka

– Szykuję się na ciężką bitwę. Zdecydowałem się przynajmniej na ten moment zostać w Budapeszcie, korzystając z pomocy i przyjaźni naszych bratanków Węgrów – mówił Zbigniew Ziobro podczas rozmowy z telewizją wPolsce24. Były minister sprawiedliwości tłumaczył, że wyjazd miał związek z obawą przed prowokacją, która mogłaby uniemożliwić mu publiczną reakcję na decyzję komisji sejmowej.

Sydney Sweeney odmówiła przeprosin za rzekomo rasistowską reklamę dżinsów American Eagle gorące
Sydney Sweeney odmówiła przeprosin za rzekomo "rasistowską" reklamę dżinsów American Eagle

W lipcu tego roku amerykańska gwiazda Sydney Sweeney wystąpiła w reklamie dżinsów American Eagle. Reklama wywołała potężną awanturę, ponieważ niektórzy odczytali ją jako "rasistowską". Dzisiaj w programie magazynu mody męskiej GQ Sweeney odmówiła przeprosin.

Jest decyzja komisji sejmowej ws. immunitetu Ziobry z ostatniej chwili
Jest decyzja komisji sejmowej ws. immunitetu Ziobry

Były minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro ma usłyszeć 26 zarzutów dotyczących – według śledczych – "sprzeniewierzenia publicznych środków". Komisja Regulaminowa, Spraw Poselskich i Immunitetowych poparła wniosek prokuratury o uchylenie jego immunitetu. Ostateczna decyzja należy teraz do Sejmu.

Putin odsuwa Ławrowa. To koniec politycznej kariery dyplomaty? z ostatniej chwili
Putin odsuwa Ławrowa. To koniec politycznej kariery dyplomaty?

Nieudane negocjacje z amerykańskim sekretarzem stanu Marco Rubio, a co za tym idzie odwołanie szczytu Trump-Putin, miały przesądzić o losie Siergieja Ławrowa. Po ponad dwóch dekadach na czele rosyjskiego MSZ, 76-letni dyplomata został odsunięty od kluczowych zadań, a jego miejsce w strukturach władzy zaczyna zajmować nowy człowiek Kremla.

Niemiecki przemysł stalowy mocno podupada. Merz: Jest w kryzysie zagrażającym jego istnieniu z ostatniej chwili
Niemiecki przemysł stalowy mocno podupada. Merz: Jest w kryzysie zagrażającym jego istnieniu

Niemiecki przemysł stalowy znajduje się w kryzysie zagrażającym jego istnieniu - ocenił w czwartek kanclerz Niemiec Friedrich Merz. Opowiadając się za protekcjonistycznymi rozwiązaniami, stwierdził że czasy wolnego rynku „niestety minęły”.

REKLAMA

[Tylko u nas] Blitzkrieg dla Tysol.pl: "Chcemy połączyć przeszłość z przyszłością"

Jesteśmy muzyką niszową. Nie zaliczamy się do topu. Gramy muzykę dla przyjemności i dla osób, które chcą jej słuchać. Chcielibyśmy, żeby Blitzkrieg znalazł odbiorców wśród ludzi, którzy nas pamiętają sprzed wielu lat. Chcielibyśmy być również ciekawym głosem dla ludzi w twoim wieku i młodszych – mówią Peter Guellard i Paweł Bulski, członkowie zespołu Blitzkrieg w rozmowie z Bartoszem Boruciakiem.
 [Tylko u nas] Blitzkrieg dla Tysol.pl: "Chcemy połączyć przeszłość z przyszłością"
/ Materiały prasowe

Po wielu latach przerwy wróciliście z nowym materiałem. Nie obawiacie się, że obecnie wojna błyskawiczna zamieni się w wojnę podjazdową?

Peter Guellard: Ale z kim?

Z przemysłem muzycznym. Ludzie słuchają innej muzyki. Co innego jest obecnie na topie.

PG.: Jesteśmy muzyką niszową. Nie zaliczamy się do topu. Gramy muzykę dla przyjemności i dla osób, które chcą jej słuchać.

Paweł Bulski: Przepracowałem w branży muzycznej prawie 30 lat (zacząłem jako muzyk, grający w wielu łódzkich zespołach, potem przez ponad 10 lat pracowałem w Pomatonie, następnie 15 lat w Chaos Management Group) i wiem, że poza topem są jeszcze bardzo pojemne nisze.

Dlaczego zrezygnowałeś z pracy z największymi artystami w Polsce?

PB.: Wolałem się zająć swoim zespołem.

Jak było kiedyś, a jak jest teraz.

PB.: Pracowałem w Pomatonie w okresie największej prosperity rynku fonograficznego w Polsce i jeśli chodzi  o nakłady, jakie się sprzedawały kiedyś i teraz, nie ma porównania. Na pewno rynek jest dziś trudniejszy, ale o wiele bardziej zróżnicowany dzięki nowym mediom, głównie internetowi. Nie trzeba mieć nawet płyty, żeby bardzo dobrze na nim funkcjonować.

Blitzkrieg ma szansę dzisiaj się przebić?

PB.: Zdrowy rozsądek podpowiada mi, żeby nie odpowiadać na to pytanie., bo to wróżenie z fusów. Jakbyśmy znali na to odpowiedź włącznie z tobą, to siedzielibyśmy na złotych fotelach i czekałaby na nas limuzyna. Gdyby tylko była na to jakaś recepta... Wielką niewiadomą jest, dlaczego osiąga sukces taki chłopak, (poniekąd świetny artysta – chylę czoła) jak Dawid Podsiadło, a nie osiąga ktoś równie utalentowany, o którym może nie słyszeliśmy. Może gra właśnie gdzieś w piwnicy i pisze tak samo dobre piosenki...

To dlaczego tak jest?

PB.: Nie ma na to jednej odpowiedzi. Nawet talent show nie wszystkim pomaga. To wszystko tkwi w odbiorcach. Albo cię pokochają i wszystko dzieje się błyskawicznie, albo nie zauważają i czekają cię rozczarowania.

A to nie zależy od ładnego opakowania danego towaru?

PB.: Zobacz, ile ładnie opakowanego towaru leży na półkach, na który nie chcesz patrzeć.

To czym się broni Blitzkrieg?

PG. I PB.: Prawdą.

PB.: Wiele młodych zespołów robi super rzeczy, my tego nie robiliśmy, bo nie wiedzieliśmy jak albo nie było nas na to stać. Rynek muzyczny się zmienił i jest bardzo nasycony. Chciałbym, żeby Blitzkrieg znalazł odbiorców wśród ludzi, którzy nas pamiętają sprzed wielu lat. Chcielibyśmy być również ciekawym głosem dla ludzi w twoim wieku i młodszych.

Jak chcecie przyciągnąć młodych słuchaczy?

PB.: Młodzi ludzie nie mają ukształtowanych gustów muzycznych. Nie są wierni jednemu gatunkowi tak jak my. Zawsze byliśmy zespołem, który łączył różne gatunki muzyczne. Nasz repertuar był bardzo zróżnicowany. Liczymy na pozyskanie nowych odbiorców, którzy mają szeroko rozstawione sieci.

Muzyka  gitarowa  straciła pazury…

PB.: Muzyka gitarowa w życiu nie miała się tak dobrze jak teraz. Młode zespoły grają bardzo dobrze. Magnificent Muttley - znasz ten zespół? Czad!

Tak.

PB.: Pracowałem z nimi. Jak oni dobrze grają, branża się zachwycała... Powinni dziś grać stadiony. I co? Ciągle grają dla garstki wiernych słuchaczy. Cool Kids of Death się rozpadli, bo mieli dość czekania na sukces rynkowy, nie tylko branżowy. Więc muzyka nie straciła pazurów, ma się świetnie – to jej odbiorcy mają dziś inni oczekiwania i słuchają już czegoś innego.

A Blitzkrieg zapewni im mocne emocje?

PB.: Mnie nasza płyta dostarcza mocnych emocji.

PG.: Moim założeniem było tworzenie muzyki niszowej. Nie mam problemu z przyznawaniem się do tego. Kochamy to, co robimy. Najważniejsze jest to, że jest grupa ludzi, która chce nas jeszcze słuchać. A co przy tym się wydarzy? Pożyjemy, zobaczymy. Jesteśmy na początku naszej nowej drogi.

PB.: Pracowałem z Anitą Lipnicką. Kiedy zaczynała karierę 25 lat temu, jej fani byli mniej więcej w jej wieku. Teraz przychodzą na koncerty ze swoimi dziećmi, które również słuchają Anity. Chciałbym pójść tym tropem. Gramy muzykę przekrojową, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Szerzej się nie da.

Jakie macie dalsze plany na zespół?

PG.: Chcemy połączyć przeszłość z przyszłością.

 

Rozmawiał: Bartosz Boruciak



 

Polecane
Emerytury
Stażowe