Polacy przechytrzyli Lidla? Sprawą zajmie się UOKiK

We wtorek Lidl zakończył akcję promocyjną "Sprytnie i Tanio", umożliwiającą zwrot pieniędzy w przypadku niezadowolenia z produktów, co prowadziło do nadużyć i żenujących zachowań w sklepach. To jednak nie koniec sprawy, bo oburzeni klienci skarżą się na dyskont do UOKiK.
 Polacy przechytrzyli Lidla? Sprawą zajmie się UOKiK
/ Tygodnik Solidarność
Akcja Lidla "Sprytnie i Tanio" zaczęła się 27 października i polegała na tym, że niezadowoleni klienci mogli zwrócić zakupiony towar i otrzymać zwrot pieniędzy. Według regulaminu zwrotu trzeba było dokonać w ciągu 30 dni od zakupu na podstawie paragonu. Produkt mógł być zamknięty, zjedzony do połowy, bądź udokumentowany jedynie pustym opakowaniem. Klienci zaczęli masowo nadużywać tej możliwości. 8 listopada Lidl zakończył akcję, tłumacząc się "wykorzystywaniem promocji wbrew jej celom".

– Chcielibyśmy poinformować, że podjęliśmy decyzję o zakończeniu z dniem 8 listopada 2016 r. promocji objętej „Zasadami zwrotów produktów marek własnych Lidla (artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetyków)”. Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom

- poinformował redakcję Bankier.pl rzecznik prasowy Lidla.

To jednak nie koniec sprawy, bo oburzeni klienci donieśli do UOKiK, że dyskont zakończył akcję wbrew własnemu regulaminowi (powinien to zrobić z siedmiodniowym wyprzedzeniem). Co ciekawe, wszyscy, którzy zrobili zakupy przed 8 listopada, nadal mogą zwrócić produkty i otrzymać zwrot pieniędzy na zasadach opisanych w regulaminie. Wynika z tego, że skarżą się ci, którzy nie mogą kontynuować procederu.

UOKiK zaczął już badać sprawę. Opinie prawników są podzielone, ale Lidl podtrzymuje swoje stanowisko.

– Po wstępnej analizie otrzymanych sygnałów  w sprawie promocji w sieci sklepów Lidl, wystąpimy do spółki z prośbą o wyjaśnienie zasad i warunków prowadzonej i odwołanej promocji. O wynikach naszego wystąpienia będziemy informować na bieżąco

- odpowiedziała Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

POLECANE
Szef MSZ Estonii mówi wprost: Telefon Scholza do Putina to błąd polityka
Szef MSZ Estonii mówi wprost: Telefon Scholza do Putina to błąd

– Rozmowa kanclerza Niemiec Olafa Scholza z prezydentem Rosji Władimirem Putinem była "strategicznym błędem" – powiedział w poniedziałek szef estońskiej dyplomacji Margus Tsahkna.

Trudno się rozstać z pałką antysemityzmu tylko u nas
Trudno się rozstać z pałką antysemityzmu

Rozmowa Moniki Olejnik z Radosławem Sikorskim przywołuje odwieczny temat emocji, jakie budzą wzmianki o czyimś żydowskim pochodzeniu.

Nie mam litości. Znany aktor nie szczędził gorzkich słów z ostatniej chwili
"Nie mam litości". Znany aktor nie szczędził gorzkich słów

Jan Englert, ceniony aktor z wieloletnim dorobkiem, mimo swoich 81 lat nadal występuje na scenie i współpracuje z młodszymi od siebie artystami. Jednak w jednym z ostatnich wywiadów podzielił się gorzką opinią na ich temat. Nie szczędził ostrych słów, krytykując ich podejście do życia i pracy.

Śmierć na siłowni w Gnieźnie. Nie żyje mistrz Europy z ostatniej chwili
Śmierć na siłowni w Gnieźnie. Nie żyje mistrz Europy

W siłowni w Gnieźnie doszło do tragicznego zdarzenia. Przemysław Górnicki, znany trener personalny i mistrz Europy w trójboju siłowym, nagle zasłabł podczas treningu i mimo reanimacji zmarł na miejscu.

Śmierć 3-latki w Nowym Tomyślu. Podano wyniki sekcji z ostatniej chwili
Śmierć 3-latki w Nowym Tomyślu. Podano wyniki sekcji

Decyzję dyspozytora o niezadysponowaniu Zespołu Ratownictwa Medycznego na miejsce zatrucia w okolicach Grodziska Wielkopolskiego należy uznać za niewłaściwą - podał w poniedziałek Wielkopolski Urząd Wojewódzki. Sprawa dotyczy śmierci 3-letniej dziewczynki w szpitalu w Nowym Tomyślu.

Zbigniew Ziobro przeszedł operację. Żona zabrała głos Wiadomości
Zbigniew Ziobro przeszedł operację. Żona zabrała głos

– Przeprowadzony ostatnio zabieg ułatwił przyjmowanie pokarmów. To daje szansę na szybszą odbudowę masy ciała niż dotychczas – mówi o ostatniej operacji Zbigniewa Ziobry jego żona Patrycja Kotecka-Ziobro.

Nowe informacje ws. stanu zdrowia żony Dawida Kubackiego Wiadomości
Nowe informacje ws. stanu zdrowia żony Dawida Kubackiego

Ostatnie miesiące były dla Dawida Kubackiego i jego bliskich niezwykle trudnym czasem. W ubiegłym roku żona polskiego skoczka narciarskiego Marta Kubacka nagle trafiła do szpitala z powodu poważnych problemów kardiologicznych. Jej stan był na tyle ciężki, że wymagał pilnej interwencji specjalistów ze Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu. Dawid Kubacki, mimo trwającego sezonu Pucharu Świata, nie wahał się ani chwili i przerwał rywalizację, by być przy rodzinie.

Sprawozdanie PiS odrzucone. Szef PKW: Rozstrzygnęła większość sejmowo-rządowa gorące
Sprawozdanie PiS odrzucone. Szef PKW: Rozstrzygnęła większość sejmowo-rządowa

– Większość sejmowo-rządowa w PKW rozstrzygnęła 5:4, że należy odebrać subwencję – komentuje dzisiejszą decyzję PKW przewodniczący komisji Sylwester Marciniak.

Przerwana tama w Stroniu Śląskim. Podano przyczynę pilne
Przerwana tama w Stroniu Śląskim. Podano przyczynę

Uszkodzenie tamy w Stroniu Śląskim nastąpiło w miejscu, gdzie wcześniej prowadzono prace ziemne związane z układaniem rur – wskazał Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. Urzędnicy nakazali Wodom Polskim zabezpieczenie wyrwy do czasu remontu zapory.

Nowy autor na łamach Tygodnika Solidarność i Tysol.pl tylko u nas
Nowy autor na łamach "Tygodnika Solidarność" i Tysol.pl

Ludwik Pęzioł, znany na platformie YouTube jako "Radykalny Pasywista", dołącza do zespołu "Tygodnika Solidarność".

REKLAMA

Polacy przechytrzyli Lidla? Sprawą zajmie się UOKiK

We wtorek Lidl zakończył akcję promocyjną "Sprytnie i Tanio", umożliwiającą zwrot pieniędzy w przypadku niezadowolenia z produktów, co prowadziło do nadużyć i żenujących zachowań w sklepach. To jednak nie koniec sprawy, bo oburzeni klienci skarżą się na dyskont do UOKiK.
 Polacy przechytrzyli Lidla? Sprawą zajmie się UOKiK
/ Tygodnik Solidarność
Akcja Lidla "Sprytnie i Tanio" zaczęła się 27 października i polegała na tym, że niezadowoleni klienci mogli zwrócić zakupiony towar i otrzymać zwrot pieniędzy. Według regulaminu zwrotu trzeba było dokonać w ciągu 30 dni od zakupu na podstawie paragonu. Produkt mógł być zamknięty, zjedzony do połowy, bądź udokumentowany jedynie pustym opakowaniem. Klienci zaczęli masowo nadużywać tej możliwości. 8 listopada Lidl zakończył akcję, tłumacząc się "wykorzystywaniem promocji wbrew jej celom".

– Chcielibyśmy poinformować, że podjęliśmy decyzję o zakończeniu z dniem 8 listopada 2016 r. promocji objętej „Zasadami zwrotów produktów marek własnych Lidla (artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetyków)”. Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom

- poinformował redakcję Bankier.pl rzecznik prasowy Lidla.

To jednak nie koniec sprawy, bo oburzeni klienci donieśli do UOKiK, że dyskont zakończył akcję wbrew własnemu regulaminowi (powinien to zrobić z siedmiodniowym wyprzedzeniem). Co ciekawe, wszyscy, którzy zrobili zakupy przed 8 listopada, nadal mogą zwrócić produkty i otrzymać zwrot pieniędzy na zasadach opisanych w regulaminie. Wynika z tego, że skarżą się ci, którzy nie mogą kontynuować procederu.

UOKiK zaczął już badać sprawę. Opinie prawników są podzielone, ale Lidl podtrzymuje swoje stanowisko.

– Po wstępnej analizie otrzymanych sygnałów  w sprawie promocji w sieci sklepów Lidl, wystąpimy do spółki z prośbą o wyjaśnienie zasad i warunków prowadzonej i odwołanej promocji. O wynikach naszego wystąpienia będziemy informować na bieżąco

- odpowiedziała Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.


 

Polecane
Emerytury
Stażowe