Polacy przechytrzyli Lidla? Sprawą zajmie się UOKiK
- poinformował redakcję Bankier.pl rzecznik prasowy Lidla.– Chcielibyśmy poinformować, że podjęliśmy decyzję o zakończeniu z dniem 8 listopada 2016 r. promocji objętej „Zasadami zwrotów produktów marek własnych Lidla (artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetyków)”. Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom
To jednak nie koniec sprawy, bo oburzeni klienci donieśli do UOKiK, że dyskont zakończył akcję wbrew własnemu regulaminowi (powinien to zrobić z siedmiodniowym wyprzedzeniem). Co ciekawe, wszyscy, którzy zrobili zakupy przed 8 listopada, nadal mogą zwrócić produkty i otrzymać zwrot pieniędzy na zasadach opisanych w regulaminie. Wynika z tego, że skarżą się ci, którzy nie mogą kontynuować procederu.
UOKiK zaczął już badać sprawę. Opinie prawników są podzielone, ale Lidl podtrzymuje swoje stanowisko.
- odpowiedziała Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.– Po wstępnej analizie otrzymanych sygnałów w sprawie promocji w sieci sklepów Lidl, wystąpimy do spółki z prośbą o wyjaśnienie zasad i warunków prowadzonej i odwołanej promocji. O wynikach naszego wystąpienia będziemy informować na bieżąco