Nie żyje współtwórczyni legendarnych filmów
Długa lista filmów jej produkcji obejmuje takie hity, jak: „Flashdance”, „The Fisher King”, „Szczęśliwy dzień”, „Kontakt”, „Ulotna nadzieja”, „Interstellar” i „Jak stracić chłopaka w 10 dni”. Była również producentką „Bezsenności w Seattle” i współpracowała ze słynnym Sony Pictures Television.
Świetna producentka i wspaniała matka
Byłem z niej niezmiernie dumny
– powiedział o zmarłej producentce jej brat Rosen.
Była pionierką dla kobiet w czasach, gdy bardzo trudno było im odgrywać znaczące role w tej branży. Pasjonowała się swoją pracą, ale jeszcze bardziej była oddana rodzinie
– dodał.
Syn Lyndy, Oly, partner w 3 Arts Entertainment, powiedział natomiast:
Moja mama była pionierką i wielką orędowniczką kobiet. Była też wspaniałą matką, siostrą i najlepszą przyjaciółką. Julie i ja jesteśmy niesamowicie wdzięczni, że była naszą mamą i że moje córki mogły ją mieć za babcię. Będzie nam jej bardzo brakowało.
Początek kariery
Obst dorastała na przedmieściach Nowego Jorku, rozpoczęła karierę jako redaktorka i dziennikarka „The Rolling Stone History of the Sixties”. Później nawiązała współpracę z „New York Times Magazine”.
Do Hollywood została zwerbowana przez Petera Gubera, dla którego opracowała słynny „Flashdance”, a następnie „Trop” i hit z Jodie Foster „Kontakt”. W 1982 roku dołączyła do The Geffen Company, gdzie była mentorem Davida Geffena i pracowała nad „Ryzykownym interesem” i „Po godzinach”. Następnie odeszła, aby współpracować z producentką Debrą Hill, zakładając z nią Hill/Obst Productions w Paramount Pictures. Razem stworzyły m.in. „The Fisher King” z oscarową rolą Robina Williamsa.
Nie żyje współtwórczyni legendarnych filmów
W 1989 roku rozpoczęła karierę w produkcji w Columbia Pictures, gdzie wyprodukowała debiut reżyserski Nory Ephron „This Is My Life”. W Seattle wyprodukowała drugi film Ephron – „Bezsenność w Seattle”. Następnie przeniosła się do Fox, gdzie wyprodukowała „Stan oblężenia”, „Ulotną nadzieję”, „Szczęśliwy dzień” oraz „Ktoś jak ty”. W 1997 roku wyprodukowała dla Warner Bros „Kontakt” w reżyserii Roberta Zemeckisa.
Kandydat PiS na prezydenta. Nowe informacje
Hennig-Kloska o spadku sprzedaży detalicznej: To dobrze dla klimatu
„Rzeczpospolita”: Złe prognozy przemysłu motoryzacyjnego