Marcin Horała: Możemy coś razem zrobić
Posłowie PiS i Razem utworzyli ruch "Tak dla Rozwoju"
W czwartek poseł PiS Marcin Horała wraz z poseł partii Razem Pauliną Matysiak ogłosili utworzenie ruchu "Tak dla Rozwoju", którego jest łączenie obywateli, organizacji i polityków różnych opcji w celu wspierania inwestycji kluczowych dla rozwoju Polski.
Jak podkreślił w rozmowie z Tysol.pl poseł Marcin Horała, ma być to płaszczyzna dla ludzi, którzy mimo różnych formach i przynależności partyjnych mogli powiedzieć: "W wielu sprawach się różnimy i pewnie nie zamażemy tych różnic, ale w tych kilku sprawach, istotnych dla naszej przyszłości, możemy coś razem zrobić".
Paulina Matysiak zawieszona. Horała: Tolerancyjna Lewica w najlepszym wydaniu
Niedługo po ogłoszeniu decyzji o zainicjowaniu ruchu, prezydium Klubu Parlamentarnego Lewicy zdecydowało o zawieszeniu poseł Pauliny Matysiak w prawach członka klubu na trzy miesiące. Z kolei partia Razem poinformowała o wszczęciu procedury dyscyplinarnej wobec Pauliny Matysiak.
Poseł Horała zapytany o decyzję klubu Lewicy odparł krótko:
Tolerancyjna, inkluzywna, szanująca decyzje kobiet Lewica w swoim najlepszym wydaniu
Poseł Horała o zapowiedzi Tuska ws. CPK
Poseł Horała zapytany o środową zapowiedź Donalda Tuska o kontynuacji budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego podkreślił, że "to, co jest pozytywne, to fakt, że padło deklaratywne stwierdzenie, że CPK będzie kontynuowane".
To na pewno lepiej, niż żeby było powiedziane wprost, że jest zaorane. Natomiast cała reszta to jest jakiś straszliwy chaos. Decyzje, które jedna z drugą ze sobą nie pasują. Na przykład: niezwykle kłopotliwa rozbudowa Lotniska Chopina nawet do przepustowości 30 mln pasażerów rocznie, po to, żeby równolegle budować pomniejszony CPK na zaledwie 34 mln pasażerów rocznie i będzie oddany do użytku 2-3 lata później. Jedno do drugiego absolutnie nie pasuje
– podkreślił poseł PiS.
Ostre cięcie programu kolejowego
Były pełnomocnik rządu ds. CPK zwrócił także uwagę na ostre cięcie programu kolejowego. Jego zdaniem w tym aspekcie w rządzie Donalda Tuska panuje chaos. – Co innego mówił minister Piotr Malepszak, a co innego mówił premier Tusk i pokazywane jest na mapach – zaznaczył.
De facto wygląda na to, że jest to obcięcie programu kolejowego do samego Y [połączenie Warszawy i Łodzi z Poznaniem oraz Wrocławiem - przyp. red.], jeżeli chodzi o nowe inwestycje, a w ramach Y przyspieszenie, czyli wycięcie średnich miast. Czyli cała oferta sprowadza się do obsługi mieszkańców Warszawy, Łodzi, Poznania czy Wrocławia, a reszta Polski będzie sobie z daleka obserwować szybki transport kolejowy
– powiedział Marcin Horała.
CPK w pierwotnej wersji bez szans?
Poseł PiS zapytany o to, czy istnieje jakakolwiek szansa, by rząd Donalda Tuska wykonał projekt CPK w pierwotnej wersji odparł, że jego zdaniem nie jest to możliwe.
Natomiast ogromną mobilizacją społeczną, którą właśnie w ramach "Tak dla Rozwoju" będziemy chcieli aktywizować, naciskiem i działaniami obywatelskimi, jesteśmy w stanie wymusić kilka ruchów w dobrym kierunku. One będą za późno, ale będą w dobrym kierunku, więc musimy cały czas działać, żeby tę władzę "przeciągnąć", by coś w tym dobrym kierunku wykonywała
– zakończył.