Solidarność w Volkswagen Motor Polska świętuje 25-lecie. Zaczęła się konferencja „Przyszłość i transformacja przemysłu motoryzacyjnego”

Na temat przyszłości miejsc pracy w przemyśle motoryzacyjnym oraz międzynarodowej współpracy Związków Zawodowych rozmawiają dziś w Głogowie uczestnicy konferencji „Przyszłość i transformacja przemysłu motoryzacyjnego”, która odbywa się z okazji 25-lecia NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska.
Włodzimierz Broda Solidarność w Volkswagen Motor Polska świętuje 25-lecie. Zaczęła się konferencja „Przyszłość i transformacja przemysłu motoryzacyjnego”
Włodzimierz Broda / fot. M. Żegliński

Chcemy obchody 25-lecia NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska poprowadzić mądrze. Dlatego mamy dzisiaj dwie imprezy. Wieczorem organizujemy tradycyjną imprezę piwną dla pracowników. Natomiast za chwilę spotykamy się na konferencji międzynarodowej, podczas której będziemy rozmawiali o przyszłości motoryzacji. Wiemy, że żeby zabezpieczyć miejsca pracy, musimy mieć nowe produkty i musimy wziąć aktywny udział w transformacji

– powiedział przed konferencją Włodzimierz Broda, przewodniczący NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska.

Rozmawiają o przyszłości pracowników branży motoryzacyjnej

Konferencja jest podzielona na trzy panele dyskusyjne: „Wpływ przedstawicieli pracowników na rozwój przedsiębiorstwa. Model współdecydowania na przykładzie Volkswagen Motor Polska oraz współpracy w ramach zakładów należących do Volkswagen Group Components”, „Współpraca przedstawicieli pracowników Grupy Volkswagen w ramach InterSoli oraz Europejskiej i Światowej Rady Pracowników Koncernu Volkswagen” oraz „Szanse i ryzyka dla transformacji pracowników. Kształtowanie niezbędnych kompetencji wśród młodych pracowników, zawody przyszłości oraz możliwości dopasowania dualnego systemu edukacji do nowych warunków”.

Dziś chcemy opowiedzieć o samej motoryzacji, o jej transformacji, ale także o przyszłości pracowników tej branży. Podyskutujemy między innymi o tym, skąd wziąć wiedzę, jakie zawody będą potrzebne w przyszłości i jak kształcić przyszłych pracowników

– zaznaczył przed spotkaniem Włodzimierz Broda.

Z jednej strony automatyzujemy cały proces produkcji, jest więcej robotyki, czyli teoretycznie mniej miejsc pracy. Ale są potrzebni ludzie, którzy będą ten proces obsługiwali. Mamy już pewne doświadczenia, bo jako Volkswagen Motor Polska wprowadziliśmy w Polsce zawód mechatronika. To, czego dziś młodzież ucząca się tego zawodu dowiaduje się w szkole, wyszło z Volkswagen Motor Polska. Szykujemy sobie kadry, między innymi współpracując ze szkołą w Chocianowie. Mamy tam klasę, której uczniowie są naszymi pracownikami młodocianymi. Wchodzimy więc w dualny system kształcenia. Ściśle współpracujemy ze szkołą, a uczniom zawsze powtarzamy, że to, co się wydarzy w szkole, my wiemy od razu, a to, co się wydarzy u nas, wie szkoła

– dodał.

„Pracujemy w nietypowy sposób”

Mówił także o samym związku zawodowym Solidarność w Volkswagenie.

Jesteśmy jedną z prężniejszych organizacji. Mamy około 92 proc. uzwiązkowienia. Jest to w skali kraju chyba najlepszy wynik, jeśli chodzi o jeden duży zakład. Pracujemy w sposób nietypowy w Polsce, opieramy się bowiem na modelu współdecydowania. To oznacza, że mamy więcej praw, niż wynika to choćby z Kodeksu pracy. Niektóre decyzje podejmowane przez zakład muszą być z nami uzgodnione

– powiedział Włodzimierz Broda.

NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska powstał 22 marca1999 roku. Model współdecydowania, o którym wspominał przewodniczący, polega także na tym, że wiele kluczowych decyzji wymaga wcześniejszej zgody Związku Zawodowego. Taka forma współdecydowania o przyszłości zakładu wiąże się również z dużą współodpowiedzialnością za miejsca pracy. NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska oprócz dbania o dobre warunki płacy i pracy pracowników oferuje swoim członkom szeroką ofertę benefitów.

CZYTAJ TAKŻE: Już jutro konferencja z okazji 25-lecia NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska


 

POLECANE
Nazwał mnie śmierdzielem. Giertych poszedł na skargę do TVN24 gorące
"Nazwał mnie śmierdzielem". Giertych poszedł na skargę do TVN24

W środę doszło do ostrej sprzeczki na mównicy sejmowej pomiędzy szefem PiS Jarosławem Kaczyńskim a posłem KO Romanem Giertychem. Sytuacja skończyła się rejteradą Giertycha z mównicy sejmowej.

Czy TikTok trafi w ręce Amazona? Biały Dom analizuje inne opcje Wiadomości
Czy TikTok trafi w ręce Amazona? Biały Dom analizuje inne opcje

Koncern Amazon złożył w ostatnich dniach ofertę kupna TikToka - poinformował w środę "New York Times". Jednak według "Washington Post", propozycja ta nie jest poważnie rozpatrywana przez Biały Dom, w grę wchodzi kilka innych opcji.

21.37 tylko u nas
21.37

„Najdrożsi Bracia i Siostry, o godzinie 21.37 nasz ukochany Ojciec Święty Jan Paweł II odszedł do Domu Ojca. Módlmy się za Niego” – przekazał wieczorem 2 kwietnia 2005 roku zgromadzonym na Placu Świętego Piotra wiernym kardynał Leonardo Sandri.

Samuel Pereira: wypuszczenie Ryszarda Cyby to doskonale zaplanowany ruch tylko u nas
Samuel Pereira: wypuszczenie Ryszarda Cyby to doskonale zaplanowany ruch

Gdy kampania wyborcza nabiera tempa, nie ma miejsca na przypadki – wszystko, co się dzieje, jest elementem większej strategii. Trudno uwierzyć, że wypuszczenie Ryszarda Cyby, mordercy działacza Prawa i Sprawiedliwości, było jedynie efektem administracyjnej pomyłki czy zbiegu okoliczności.

Karol Nawrocki o Rafale Trzaskowskim. To radykalnie lewicowy polityk polityka
Karol Nawrocki o Rafale Trzaskowskim. "To radykalnie lewicowy polityk"

- Mój główny kontrkandydat jest przede wszystkim zależny od obecnego premiera. (...) Jest to radykalnie lewicowy polityk - powiedział kandydat na prezydenta RP Karol Nawrocki podczas spotkania z wyborcami w Suchej Beskidzkiej.

W Hiszpanii powstanie największa na świecie wytwórnia owadów spożywczych Wiadomości
W Hiszpanii powstanie największa na świecie wytwórnia owadów "spożywczych"

W Salamance rozpoczęto budowę największej na świecie farmy owadów. Firma Tebrio stworzy zakład o powierzchni 90 000 metrów kwadratowych do produkcji i przetwarzania mącznika młynarka, który zostanie wykorzystany m.in. w paszach dla zwierząt.

Niemiecki Bild pisze, że kod nazistowskiej Enigmy złamali Brytyjczycy. I ani słowa o Polakach Wiadomości
Niemiecki Bild pisze, że kod "nazistowskiej" Enigmy złamali Brytyjczycy. I ani słowa o Polakach

Niemiecki "Bild" wspominając postać zmarłej w poniedziałek Charlotte Betty pisze, że kod "nazistowskiej" Enigmy złamali Brytyjczycy z ośrodka Bletchley Park. Jednak warto przypomnieć, że to Polacy jako pierwsi w świecie zastosowali do złamania szyfru Enigmy metody matematyczne. Marian Rejewski już w grudniu 1932 odczytał pierwszą depeszę Enigmy i odtworzył konstrukcję urządzenia wyłącznie na podstawie matematycznej teorii, nie widząc nigdy niemieckiego pierwowzoru.

Zabójca Marka Rosiaka ma już nie przebywać w szpitalu psychiatrycznym. Gdzie jest Ryszard Cyba? Wiadomości
Zabójca Marka Rosiaka ma już nie przebywać w szpitalu psychiatrycznym. "Gdzie jest Ryszard Cyba?"

Jak donoszą media, Ryszard Cyba opuścił oddział szpitala psychiatrycznego. Jednak zabójca Marka Rosiaka miał nie wrócić do schroniska dla bezdomnych. Głos w tej sprawie zabrał poseł Sebastian Kaleta.

To są sytuacje niedopuszczalne. Politycy PiS skomentowali przyjęcie przez PE rezolucji ws. obronności polityka
"To są sytuacje niedopuszczalne". Politycy PiS skomentowali przyjęcie przez PE rezolucji ws. obronności

- Mamy do czynienia z głosowaniem przez posłów koalicji rządzącej w Polsce za rozwiązaniami, które są wbrew polskiej racji stanu (...) To są sytuacje niedopuszczalne - powiedział europoseł Tobiasz Bocheński komentując przyjęcie przez PE rezolucji ws. obronności

Żarty się skończyły. OKO Press grozi swoim czytelnikom? gorące
"Żarty się skończyły". OKO Press grozi swoim czytelnikom?

OKO Press to mocno zaangażowany politycznie serwis, który powstał przy wsparciu Agory. Teraz grozi swoim czytelnikom "zamknięciem na zawsze".

REKLAMA

Solidarność w Volkswagen Motor Polska świętuje 25-lecie. Zaczęła się konferencja „Przyszłość i transformacja przemysłu motoryzacyjnego”

Na temat przyszłości miejsc pracy w przemyśle motoryzacyjnym oraz międzynarodowej współpracy Związków Zawodowych rozmawiają dziś w Głogowie uczestnicy konferencji „Przyszłość i transformacja przemysłu motoryzacyjnego”, która odbywa się z okazji 25-lecia NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska.
Włodzimierz Broda Solidarność w Volkswagen Motor Polska świętuje 25-lecie. Zaczęła się konferencja „Przyszłość i transformacja przemysłu motoryzacyjnego”
Włodzimierz Broda / fot. M. Żegliński

Chcemy obchody 25-lecia NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska poprowadzić mądrze. Dlatego mamy dzisiaj dwie imprezy. Wieczorem organizujemy tradycyjną imprezę piwną dla pracowników. Natomiast za chwilę spotykamy się na konferencji międzynarodowej, podczas której będziemy rozmawiali o przyszłości motoryzacji. Wiemy, że żeby zabezpieczyć miejsca pracy, musimy mieć nowe produkty i musimy wziąć aktywny udział w transformacji

– powiedział przed konferencją Włodzimierz Broda, przewodniczący NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska.

Rozmawiają o przyszłości pracowników branży motoryzacyjnej

Konferencja jest podzielona na trzy panele dyskusyjne: „Wpływ przedstawicieli pracowników na rozwój przedsiębiorstwa. Model współdecydowania na przykładzie Volkswagen Motor Polska oraz współpracy w ramach zakładów należących do Volkswagen Group Components”, „Współpraca przedstawicieli pracowników Grupy Volkswagen w ramach InterSoli oraz Europejskiej i Światowej Rady Pracowników Koncernu Volkswagen” oraz „Szanse i ryzyka dla transformacji pracowników. Kształtowanie niezbędnych kompetencji wśród młodych pracowników, zawody przyszłości oraz możliwości dopasowania dualnego systemu edukacji do nowych warunków”.

Dziś chcemy opowiedzieć o samej motoryzacji, o jej transformacji, ale także o przyszłości pracowników tej branży. Podyskutujemy między innymi o tym, skąd wziąć wiedzę, jakie zawody będą potrzebne w przyszłości i jak kształcić przyszłych pracowników

– zaznaczył przed spotkaniem Włodzimierz Broda.

Z jednej strony automatyzujemy cały proces produkcji, jest więcej robotyki, czyli teoretycznie mniej miejsc pracy. Ale są potrzebni ludzie, którzy będą ten proces obsługiwali. Mamy już pewne doświadczenia, bo jako Volkswagen Motor Polska wprowadziliśmy w Polsce zawód mechatronika. To, czego dziś młodzież ucząca się tego zawodu dowiaduje się w szkole, wyszło z Volkswagen Motor Polska. Szykujemy sobie kadry, między innymi współpracując ze szkołą w Chocianowie. Mamy tam klasę, której uczniowie są naszymi pracownikami młodocianymi. Wchodzimy więc w dualny system kształcenia. Ściśle współpracujemy ze szkołą, a uczniom zawsze powtarzamy, że to, co się wydarzy w szkole, my wiemy od razu, a to, co się wydarzy u nas, wie szkoła

– dodał.

„Pracujemy w nietypowy sposób”

Mówił także o samym związku zawodowym Solidarność w Volkswagenie.

Jesteśmy jedną z prężniejszych organizacji. Mamy około 92 proc. uzwiązkowienia. Jest to w skali kraju chyba najlepszy wynik, jeśli chodzi o jeden duży zakład. Pracujemy w sposób nietypowy w Polsce, opieramy się bowiem na modelu współdecydowania. To oznacza, że mamy więcej praw, niż wynika to choćby z Kodeksu pracy. Niektóre decyzje podejmowane przez zakład muszą być z nami uzgodnione

– powiedział Włodzimierz Broda.

NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska powstał 22 marca1999 roku. Model współdecydowania, o którym wspominał przewodniczący, polega także na tym, że wiele kluczowych decyzji wymaga wcześniejszej zgody Związku Zawodowego. Taka forma współdecydowania o przyszłości zakładu wiąże się również z dużą współodpowiedzialnością za miejsca pracy. NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska oprócz dbania o dobre warunki płacy i pracy pracowników oferuje swoim członkom szeroką ofertę benefitów.

CZYTAJ TAKŻE: Już jutro konferencja z okazji 25-lecia NSZZ „Solidarność” w Volkswagen Motor Polska



 

Polecane
Emerytury
Stażowe