Polska podpisała umowę o współpracy w dziedzinie turystyki z Chinami

Podpisanie umowy jest wyrazem zainteresowania obu stron potrzebą dalszego zintensyfikowania wzajemnej współpracy oraz uznania potrzeby stworzenia podstaw prawnych dla współpracy w dziedzinie turystyki.
Zgodnie z treścią podpisanej umowy Strony będą zachęcać m.in. do:
- wymiany materiałów informacyjnych i promocyjnych;
- udziału w odbywających się w państwach obu Stron targach, konferencjach oraz warsztatach na temat turystyki, a także zwiększania wymiany turystycznej między państwami Stron;
- organizacji pobytów studyjnych dla przedstawicieli administracji turystycznej, dziennikarzy i różnych środków masowego przekazu, w celu prezentowania potencjału turystycznego i kulturalnego poszczególnych krajów;
- przeprowadzania innych imprez promocyjnych.
Chiny są dla Polski ważnym partnerem w zakresie wymiany turystycznej. W „Marketingowej strategii Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020”, autorstwa Polskiej Organizacji Turystycznej, Chiny zostały umieszczone na drugim miejscu (po Niemczech) na liście krajów o największym znaczeniu dla turystyki przyjazdowej do Polski. Polska branża turystyczna systematycznie prezentuje się na turystycznych imprezach targowych na terenie ChRL. Polska uczestniczy też w programie dwunastu kroków na rzecz promocji przyjaznej współpracy Chin z państwami Europy Środkowo-Wschodniej 16+1.
Według danych Światowej Organizacji Turystyki UNWTO oraz polskiego Głównego Urzędu
Statystycznego w 2016 roku Polskę odwiedziło ponad 82 tys. turystów z Chin, co oznacza znaczący wzrost w stosunku do lat minionych. Systematycznie wzrasta też liczba polskich turystów w Chinach zbliżając się do poziomu 80 tys. rocznie.
Rok 2018 został ogłoszony Rokiem Turystyki Unii Europejskiej z Chinami (EU-China Tourism Year).
#REKLAMA_POZIMA#
Źródło: Ministerstwa Sportu i Turystyki Rzeczypospolitej Polskiej