Polska marka może podbić zagraniczne rynki

W 2017 roku wartość polskiego eksportu może sięgnąć 200 mld euro, a z roku na rok wzrost jest kilkuprocentowy. Warunkiem dalszego rozwoju sprzedaży zagranicznej jest budowanie i wzmacnianie wizerunku polskiej marki poza granicami. Taki cel ma program Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która będzie wspierać na arenie międzynarodowej 9 z 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki. Dzięki rządowej pomocy polskie produkty i usługi mają szansę zaistnieć na nowych rynkach, m.in. w Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej.
 Polska marka może podbić zagraniczne rynki
/ Pixabay.com/CC0

 Polscy przedsiębiorcy będą mogli korzystać, ale nie w charakterze wystawców, z infrastruktury polskich stoisk informacyjno-promocyjnych, które będą organizowane przez PAIH na kluczowych imprezach targowych. To przestrzeń do rozmów, spotkań b2b, kontaktów z partnerami zagranicznymi. To miejsca, gdzie będą odbywały się briefingi prasowe, a polski przedsiębiorca będzie mógł dostarczyć swoje promocyjne filmy i materiały drukowane. Wszystko to będziemy starali się dystrybuować, jednocześnie będziemy punktem informacyjnym na każdej imprezie targowej, gdzie będziemy mogli wskazać lokalizację konkretnych polskich podmiotów – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Robert Zawadzki, zastępca dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

W grudniu ruszył projekt „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” przeznaczony dla małych i średnich firm realizowany przez PAIH. Agencja odpowiada za 9 z 12 określonych przez resort rozwoju jako priorytetowe sektory polskiej gospodarki: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech, czyli spożywczego, IT/ICT i usług prozdrowotnych, zajmą się odpowiednio Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Polska Organizacja Turystyczna.

PAIH będzie wspierać polskie firmy na 99 kluczowych imprezach wystawienniczych (61 w 2018 roku i 38 w 2019 roku): w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Niemczech, Rosji, Indach, USA, Iranie, Kazachstanie, Turcji, Ukrainie, Białorusi, Norwegii, Holandii, Australii, we Włoszech, Szwecji, Francji, Singapurze, Brazylii, RPA, Kanadzie, Meksyku i Izraelu. Dodatkowo w Polsce będą realizowane misje gospodarcze dla zagranicznych przedsiębiorców i dziennikarzy, podczas których będą mogli nawiązać kontakt z polskimi firmami.

Zgodnie z założeniami program ma pomóc w ekspansji zagranicznej tam, gdzie polskie firmy mają szanse na sukces.

– Nie w każdym kraju znajdziemy odpowiedni zasób wiedzy na temat polskich firm i polskiego asortymentu, więc te rynki priorytetowe nie są dobrane przypadkowo. Ministerstwo Rozwoju starało się wskazać takie kraje, w których Polska ma szansę na prezentację produktów, nie konkurując bezpośrednio z największymi potęgami na świecie – zaznacza Zawadzki. – Mamy nadzieję, że dzięki programom branżowym uda się wzbudzić świadomość u zagranicznych konsumentów i pokazać, że produkty, które często znajdują w sklepach np. w Dubaju, są produktami polskimi.

Program nie ma na celu promowania poszczególnych polskich firm, ale sprawienie, że marka „made in Poland” zaistnieje w świadomości zagranicznych konsumentów. Obecnie polskie produkty są obecne przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej, ale stopniowo rośnie ich popularność w krajach Azji, Afryki i Ameryki Południowej.

Chcemy się pochwalić zwiększoną rozpoznawalnością polskich marek, Polski jako kraju. Chcemy promować markę każdej z branż, niekoniecznie konkretne firmy, bo specyfika wydatkowania środków unijnych nam na to nie pozwala – podkreśla Robert Zawadzki.

Polski eksport według różnych szacunków w 2017 roku może przekroczyć 197–200 mld euro. Tylko w I półroczu 2017 roku wartość eksportu wyniosła 99 mld euro, czyli o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku. W najbliższych latach eksport powinien rosnąć, w dużej mierze ze względu na wejście na nowe, perspektywiczne rynki.

/ Źródło: Newseria.pl

#REKLAMA_POZIOMA#
 


 

POLECANE
Rosja w gotowości nuklearnej. Putin reaguje na decyzje Trumpa Wiadomości
Rosja w gotowości nuklearnej. Putin reaguje na decyzje Trumpa

Prezydent Rosji Władimir Putin polecił rozpoczęcie przygotowań do potencjalnych prób broni jądrowej. Decyzja Kremla jest odpowiedzią na wcześniejsze zapowiedzi Stanów Zjednoczonych dotyczące wznowienia testów nuklearnych. Szef rosyjskiej dyplomacji Siergiej Ławrow potwierdził, że polecenia zostały już przyjęte do realizacji.

Nie żyje legenda polskiej fotografii z ostatniej chwili
Nie żyje legenda polskiej fotografii

Nie żyje Andrzej Świetlik, polski fotografik, który przez dekady utrwalał w obiektywie najważniejsze postaci kultury, muzyki i polityki. Artysta odszedł 8 listopada.

Gigantyczne korki w Krakowie. Zmiany w organizacji ruchu i objazdy z ostatniej chwili
Gigantyczne korki w Krakowie. Zmiany w organizacji ruchu i objazdy

Sobota, 8 listopada, przyniosła gigantyczne korki w północno-wschodniej części Krakowa. Szczególnie trudna była sytuacja na ulicy Bora-Komorowskiego, gdzie ruch niemal całkowicie się zatrzymał. Kierowcy utknęli w wielokilometrowych zatorach, a dostęp do Galerii Serenada i pobliskich sklepów był mocno utrudniony.

Tragiczna pomyłka w USA. Nie żyje kobieta z ostatniej chwili
Tragiczna pomyłka w USA. Nie żyje kobieta

Władze amerykańskiego stanu Indiana rozważają, czy postawić zarzuty właścicielowi domu, który śmiertelnie postrzelił próbującą wejść do środka 32-letnią kobietę, biorąc ją za włamywaczkę. Okazało się, że kobieta, będąca imigrantką z Gwatemali, pomyliła adres domu, w którym miała sprzątać.

Polska królikiem doświadczalnym nowego systemu - „rewolucyjnej dyktatury” tworzącej „nową demokrację” tylko u nas
Polska królikiem doświadczalnym nowego systemu - „rewolucyjnej dyktatury” tworzącej „nową demokrację”

Sprawa zarzutów wobec byłego ministra sprawiedliwości Zbigniewa Ziobry to przejaw głębszego problemu, który trawi Polskę w zasadzie od przejęcia władzy przez „uśmiechniętą koalicję”, a mianowicie nienazwanej zmiany systemu politycznego. Odtąd już nie prawo reguluje życie polityczno-społeczne, ale wola tych, którzy znajdują się u władzy. Nic dziwnego, że zachodnie media konserwatywne mówią wprost o autorytaryzmie, który zapukał do polskich drzwi. Ja bym jednak nazwała to totalitaryzmem i wykażę, że taka ocena jest uzasadniona.

Niemcy w kłopocie. Alarm w służbie zdrowia i budownictwie Wiadomości
Niemcy w kłopocie. Alarm w służbie zdrowia i budownictwie

W Niemczech rośnie problem z brakiem wykwalifikowanych pracowników. Jak wynika z najnowszego raportu Instytutu Gospodarki Niemieckiej (IW), tylko w 2024 roku nieobsadzonych pozostało ponad 260 tysięcy stanowisk w dziesięciu kluczowych branżach.

ZUS wydał ważny komnikat Wiadomości
ZUS wydał ważny komnikat

ZUS ostrzega przed nową falą oszustw. Do wielu Polaków trafiają wiadomości e-mail, które na pierwszy rzut oka wyglądają jak oficjalna korespondencja z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W rzeczywistości to próba wyłudzenia danych osobowych oraz numerów kont bankowych.

IMGW wydał nowy komunikat. Prognoza pogody na najbliższe dni z ostatniej chwili
IMGW wydał nowy komunikat. Prognoza pogody na najbliższe dni

W weekend na przeważającym obszarze kraju będzie pochmurno, wystąpią gęste mgły i słabe opady deszczu, a w górach także śnieg - przekazała synoptyk Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej Grażyna Dąbrowska. Dodała, że w nocy z soboty na niedzielę w rejonach Karpat możliwe są lokalne przymrozki.

Widzowie pokochali ją za „Klan”. Jej historia porusza do dziś Wiadomości
Widzowie pokochali ją za „Klan”. Jej historia porusza do dziś

Halina Dobrowolska przez niemal pół wieku była związana z polskim teatrem, ale dla szerokiej publiczności stała się znana dopiero dzięki roli Marii Lubicz w serialu „Klan”. Popularność przyszła późno, jednak jej kariera była pełna pasji, skromności i oddania sztuce.

Masz taki dokument? Możesz dostać blisko 30 tys. zł z ostatniej chwili
Masz taki dokument? Możesz dostać blisko 30 tys. zł

Masz przedpłatę na Fiata 126p lub FSO 1500 z 1981 r.? PKO BP wypłaca zwrot wkładu z odsetkami oraz rekompensatę.

REKLAMA

Polska marka może podbić zagraniczne rynki

W 2017 roku wartość polskiego eksportu może sięgnąć 200 mld euro, a z roku na rok wzrost jest kilkuprocentowy. Warunkiem dalszego rozwoju sprzedaży zagranicznej jest budowanie i wzmacnianie wizerunku polskiej marki poza granicami. Taki cel ma program Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która będzie wspierać na arenie międzynarodowej 9 z 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki. Dzięki rządowej pomocy polskie produkty i usługi mają szansę zaistnieć na nowych rynkach, m.in. w Azji, Afryce i Ameryce Łacińskiej.
 Polska marka może podbić zagraniczne rynki
/ Pixabay.com/CC0

 Polscy przedsiębiorcy będą mogli korzystać, ale nie w charakterze wystawców, z infrastruktury polskich stoisk informacyjno-promocyjnych, które będą organizowane przez PAIH na kluczowych imprezach targowych. To przestrzeń do rozmów, spotkań b2b, kontaktów z partnerami zagranicznymi. To miejsca, gdzie będą odbywały się briefingi prasowe, a polski przedsiębiorca będzie mógł dostarczyć swoje promocyjne filmy i materiały drukowane. Wszystko to będziemy starali się dystrybuować, jednocześnie będziemy punktem informacyjnym na każdej imprezie targowej, gdzie będziemy mogli wskazać lokalizację konkretnych polskich podmiotów – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Robert Zawadzki, zastępca dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

W grudniu ruszył projekt „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” przeznaczony dla małych i średnich firm realizowany przez PAIH. Agencja odpowiada za 9 z 12 określonych przez resort rozwoju jako priorytetowe sektory polskiej gospodarki: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech, czyli spożywczego, IT/ICT i usług prozdrowotnych, zajmą się odpowiednio Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Polska Organizacja Turystyczna.

PAIH będzie wspierać polskie firmy na 99 kluczowych imprezach wystawienniczych (61 w 2018 roku i 38 w 2019 roku): w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Niemczech, Rosji, Indach, USA, Iranie, Kazachstanie, Turcji, Ukrainie, Białorusi, Norwegii, Holandii, Australii, we Włoszech, Szwecji, Francji, Singapurze, Brazylii, RPA, Kanadzie, Meksyku i Izraelu. Dodatkowo w Polsce będą realizowane misje gospodarcze dla zagranicznych przedsiębiorców i dziennikarzy, podczas których będą mogli nawiązać kontakt z polskimi firmami.

Zgodnie z założeniami program ma pomóc w ekspansji zagranicznej tam, gdzie polskie firmy mają szanse na sukces.

– Nie w każdym kraju znajdziemy odpowiedni zasób wiedzy na temat polskich firm i polskiego asortymentu, więc te rynki priorytetowe nie są dobrane przypadkowo. Ministerstwo Rozwoju starało się wskazać takie kraje, w których Polska ma szansę na prezentację produktów, nie konkurując bezpośrednio z największymi potęgami na świecie – zaznacza Zawadzki. – Mamy nadzieję, że dzięki programom branżowym uda się wzbudzić świadomość u zagranicznych konsumentów i pokazać, że produkty, które często znajdują w sklepach np. w Dubaju, są produktami polskimi.

Program nie ma na celu promowania poszczególnych polskich firm, ale sprawienie, że marka „made in Poland” zaistnieje w świadomości zagranicznych konsumentów. Obecnie polskie produkty są obecne przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej, ale stopniowo rośnie ich popularność w krajach Azji, Afryki i Ameryki Południowej.

Chcemy się pochwalić zwiększoną rozpoznawalnością polskich marek, Polski jako kraju. Chcemy promować markę każdej z branż, niekoniecznie konkretne firmy, bo specyfika wydatkowania środków unijnych nam na to nie pozwala – podkreśla Robert Zawadzki.

Polski eksport według różnych szacunków w 2017 roku może przekroczyć 197–200 mld euro. Tylko w I półroczu 2017 roku wartość eksportu wyniosła 99 mld euro, czyli o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku. W najbliższych latach eksport powinien rosnąć, w dużej mierze ze względu na wejście na nowe, perspektywiczne rynki.

/ Źródło: Newseria.pl

#REKLAMA_POZIOMA#
 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe