„Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej” krytykuje nowy projekt CPK Donalda Tuska, zarzucając mu propagandowe cele i marginalizację wschodnich regionów Polski.
Premier Donald Tusk „Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów
Premier Donald Tusk / fot. PAP/Piotr Nowak

Nowy CPK to projekt dla wybranych?

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej ostro krytykuje nowy projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez Donalda Tuska. W swojej opinii Strzembosz twierdzi, że projekt ten, nazywany przez premiera „megalopolis”, jest podporządkowany interesom Warszawy i kilku dużych miast, ignorując przy tym potrzeby m.in. wschodnich regionów Polski.

„Propaganda dla Tumanów”

Strzembosz stwierdził również, że obecny projekt CPK to nic innego jak „Propaganda Dla Tumanów” (PDT; PDT to także skrót od Premier Donald Tusk). Wskazuje, że brak likwidacji Okęcia w Warszawie nie tworzy nowego hubu, lecz dodatkowy port lotniczy, co powoduje pozostawienie hałasu i zanieczyszczeń w centrum miasta oraz odbieranie najbardziej lukratywnych lotów nowemu lotnisku.

Warszawa w 100 minut, ale nie dla wszystkich

Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez szefa polskiego rządu zakłada połączenie wielkich miast z Warszawą w 100 minut. Jednak Maciej Strzembosz zwraca uwagę, że ograniczenie komponentu kolejowego wyklucza kilka miast i regionów, w tym tradycyjnie popierające PiS województwa lubelskie i podkarpackie. Twierdzi również, że koleje wielkich prędkości nie będą się zatrzymywać w mniejszych miastach.

Powrót do polityki z poprzedniej kadencji

Strzembosz zarzuca Tuskowi powrót do polityki z jego poprzedniej kadencji, gdzie priorytetem było finansowanie wielkich miast z największym poparciem rządu. Ta strategia skazuje wschodnią część kraju na stagnację i marginalizację. Strzembosz podkreśla, że nowy projekt CPK jest jedynie kontynuacją tej niesprawiedliwej polityki.

Czemu tak wolno?

Niepokojący dla Strzembosza jest także terminarz realizacji projektu, który zakłada wydanie pozwolenia na budowę dopiero pod koniec 2026 roku i oddanie projektu w 2032 roku. Taki plan sprawia, że projekt jest podatny na zmiany polityczne. Autor tekstu zwraca także uwagę na spotkanie szefa Vinci Airports z Viktorem Orbánem i zapowiedź budowy hubu pod Budapesztem jako przykład szybszej realizacji podobnych projektów.

CZYTAJ TAKŻE:


 

POLECANE
Komunikat dla mieszkańców Krakowa Wiadomości
Komunikat dla mieszkańców Krakowa

W Krakowie startuje ważna inwestycja, która poprawi stan środowiska i funkcjonowanie lotniska w Balicach. Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II uzyskał oficjalne zezwolenie na zmianę trasy potoku Olszanickiego. Co istotne, decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności.

Trwa żałoba narodowa w związku z pogrzebem papieża Franciszka Wiadomości
Trwa żałoba narodowa w związku z pogrzebem papieża Franciszka

O północy w sobotę rozpoczęła się żałoba narodowa, którą prezydent Andrzeja Duda zarządził w związku z zaplanowanymi na ten dzień uroczystościami pogrzebowymi papieża Franciszka. Żałoba kończy się o północy w nocy z soboty na niedzielę.

Tadeusz Płużański: Pilecki kontra Bartoszewski tylko u nas
Tadeusz Płużański: Pilecki kontra Bartoszewski

24 kwietnia 2015 r. w Warszawie zmarł Władysław Bartoszewski. Człowiek, który próbował przywłaszczyć sobie zasługi rtm. Witolda Pileckiego. Pilecki - dobrowolny więzień niemieckiego KL Auschwitz - został zamordowany strzałem w tył głowy 25 maja 1948 ….

RKW: Uchwała PKW otwiera szeroko drzwi fałszerstwom wyborczym gorące
RKW: Uchwała PKW otwiera szeroko drzwi fałszerstwom wyborczym

W dniu 23 kwietnia br. została opublikowana przez Państwową Komisję Wyborczą Uchwała Nr 165/2025 w sprawie wytycznych dla Obwodowych Komisji Wyborczych (OKW) w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 2025.

Tȟašúŋke Witkó: Szyderczy śmiech rosyjskiej duszy tylko u nas
Tȟašúŋke Witkó: Szyderczy śmiech rosyjskiej duszy

Marco Antonio Rubio, 72. sekretarz stanu USA, jest obecnie jednym z moich większych rozczarowań, jeśli chodzi o ocenę kadr tworzących administrację Donalda Trumpa. Gorzej od niego wypada jedynie Steven Charles Witkoff, Specjalny Wysłannik Stanów Zjednoczonych na Bliski Wschód, ale żadne to pocieszenie dla Rubio – człowieka odpowiedzialnego za całokształt polityki zagranicznej atomowego mocarstwa i wciąż światowego hegemona, które ponownie aspiruje do bezdyskusyjnego przewodzenia wolnym narodom.

Grecja nie chce imigrantów z Niemiec. Twarde stanowisko po wyroku sądu z ostatniej chwili
Grecja nie chce imigrantów z Niemiec. Twarde stanowisko po wyroku sądu

Niemiecki sąd zezwala na deportacje migrantów do Grecji, ale Ateny odmawiają ich przyjęcia, żądając najpierw sprawiedliwego podziału odpowiedzialności w UE – informuje Die Welt.

Prognoza pogody na weekend. Oto, co nas czeka z ostatniej chwili
Prognoza pogody na weekend. Oto, co nas czeka

IMGW wydało komunikat dotyczący pogody na najbliższy weekend - 26 i 27 kwietnia 2025 r.

Wówczas nikt nie wierzył. Zestawiono kadry z wieców Dudy i Nawrockiego z ostatniej chwili
"Wówczas nikt nie wierzył". Zestawiono kadry z wieców Dudy i Nawrockiego

Kandydat na prezydenta Karol Nawrocki spotkał się w piątek z mieszkańcami Koszalina, gdzie witały go tłumy. Publicysta Wojciech Mucha przypomniał wiec wyborczy z lutego 2015 roku przyszłego prezydenta Andrzeja Dudy.

Senator Piotr Woźniak usunięty z klubu Lewicy z ostatniej chwili
Senator Piotr Woźniak usunięty z klubu Lewicy

Klub Lewicy podczas posiedzenia zdecydował o usunięciu ze swoich szeregów senatora Piotra Woźniaka.

Powinniśmy wtedy przesłuchać Ziobrę. Sroka przyznaje się do błędu z ostatniej chwili
"Powinniśmy wtedy przesłuchać Ziobrę". Sroka przyznaje się do błędu

– Dzisiaj analizując wstecz to, co się wydarzyło i w którym miejscu bylibyśmy dzisiaj — tak, uważam, że powinniśmy wtedy przesłuchać Zbigniewa Ziobrę – stwierdziła w piątek szefowa komisji ds. Pegasusa Magdalena Sroka.

REKLAMA

„Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej” krytykuje nowy projekt CPK Donalda Tuska, zarzucając mu propagandowe cele i marginalizację wschodnich regionów Polski.
Premier Donald Tusk „Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów
Premier Donald Tusk / fot. PAP/Piotr Nowak

Nowy CPK to projekt dla wybranych?

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej ostro krytykuje nowy projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez Donalda Tuska. W swojej opinii Strzembosz twierdzi, że projekt ten, nazywany przez premiera „megalopolis”, jest podporządkowany interesom Warszawy i kilku dużych miast, ignorując przy tym potrzeby m.in. wschodnich regionów Polski.

„Propaganda dla Tumanów”

Strzembosz stwierdził również, że obecny projekt CPK to nic innego jak „Propaganda Dla Tumanów” (PDT; PDT to także skrót od Premier Donald Tusk). Wskazuje, że brak likwidacji Okęcia w Warszawie nie tworzy nowego hubu, lecz dodatkowy port lotniczy, co powoduje pozostawienie hałasu i zanieczyszczeń w centrum miasta oraz odbieranie najbardziej lukratywnych lotów nowemu lotnisku.

Warszawa w 100 minut, ale nie dla wszystkich

Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez szefa polskiego rządu zakłada połączenie wielkich miast z Warszawą w 100 minut. Jednak Maciej Strzembosz zwraca uwagę, że ograniczenie komponentu kolejowego wyklucza kilka miast i regionów, w tym tradycyjnie popierające PiS województwa lubelskie i podkarpackie. Twierdzi również, że koleje wielkich prędkości nie będą się zatrzymywać w mniejszych miastach.

Powrót do polityki z poprzedniej kadencji

Strzembosz zarzuca Tuskowi powrót do polityki z jego poprzedniej kadencji, gdzie priorytetem było finansowanie wielkich miast z największym poparciem rządu. Ta strategia skazuje wschodnią część kraju na stagnację i marginalizację. Strzembosz podkreśla, że nowy projekt CPK jest jedynie kontynuacją tej niesprawiedliwej polityki.

Czemu tak wolno?

Niepokojący dla Strzembosza jest także terminarz realizacji projektu, który zakłada wydanie pozwolenia na budowę dopiero pod koniec 2026 roku i oddanie projektu w 2032 roku. Taki plan sprawia, że projekt jest podatny na zmiany polityczne. Autor tekstu zwraca także uwagę na spotkanie szefa Vinci Airports z Viktorem Orbánem i zapowiedź budowy hubu pod Budapesztem jako przykład szybszej realizacji podobnych projektów.

CZYTAJ TAKŻE:



 

Polecane
Emerytury
Stażowe