„Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej” krytykuje nowy projekt CPK Donalda Tuska, zarzucając mu propagandowe cele i marginalizację wschodnich regionów Polski.
Premier Donald Tusk „Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów
Premier Donald Tusk / fot. PAP/Piotr Nowak

Nowy CPK to projekt dla wybranych?

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej ostro krytykuje nowy projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez Donalda Tuska. W swojej opinii Strzembosz twierdzi, że projekt ten, nazywany przez premiera „megalopolis”, jest podporządkowany interesom Warszawy i kilku dużych miast, ignorując przy tym potrzeby m.in. wschodnich regionów Polski.

„Propaganda dla Tumanów”

Strzembosz stwierdził również, że obecny projekt CPK to nic innego jak „Propaganda Dla Tumanów” (PDT; PDT to także skrót od Premier Donald Tusk). Wskazuje, że brak likwidacji Okęcia w Warszawie nie tworzy nowego hubu, lecz dodatkowy port lotniczy, co powoduje pozostawienie hałasu i zanieczyszczeń w centrum miasta oraz odbieranie najbardziej lukratywnych lotów nowemu lotnisku.

Warszawa w 100 minut, ale nie dla wszystkich

Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez szefa polskiego rządu zakłada połączenie wielkich miast z Warszawą w 100 minut. Jednak Maciej Strzembosz zwraca uwagę, że ograniczenie komponentu kolejowego wyklucza kilka miast i regionów, w tym tradycyjnie popierające PiS województwa lubelskie i podkarpackie. Twierdzi również, że koleje wielkich prędkości nie będą się zatrzymywać w mniejszych miastach.

Powrót do polityki z poprzedniej kadencji

Strzembosz zarzuca Tuskowi powrót do polityki z jego poprzedniej kadencji, gdzie priorytetem było finansowanie wielkich miast z największym poparciem rządu. Ta strategia skazuje wschodnią część kraju na stagnację i marginalizację. Strzembosz podkreśla, że nowy projekt CPK jest jedynie kontynuacją tej niesprawiedliwej polityki.

Czemu tak wolno?

Niepokojący dla Strzembosza jest także terminarz realizacji projektu, który zakłada wydanie pozwolenia na budowę dopiero pod koniec 2026 roku i oddanie projektu w 2032 roku. Taki plan sprawia, że projekt jest podatny na zmiany polityczne. Autor tekstu zwraca także uwagę na spotkanie szefa Vinci Airports z Viktorem Orbánem i zapowiedź budowy hubu pod Budapesztem jako przykład szybszej realizacji podobnych projektów.

CZYTAJ TAKŻE:


 

POLECANE
Raport PSP: Ponad 700 zgłoszeń w związku groźnymi burzami Wiadomości
Raport PSP: Ponad 700 zgłoszeń w związku groźnymi burzami

Do godz. 19 strażacy odebrali ponad 700 zgłoszeń związanych z usuwaniem skutków gwałtownych zjawisk atmosferycznych - poinformował w sobotę rzecznik prasowy Komendanta Głównego PSP st. bryg. Karol Kierzkowski.

Spotkanie Donalda Trumpa i Wołodymyra Zełenskiego. Padła data Wiadomości
Spotkanie Donalda Trumpa i Wołodymyra Zełenskiego. Padła data

- Trwają przygotowania do spotkania prezydentów obu krajów, które ma się odbyć podczas szczytu G7 w Kanadzie – powiedział w Andrij Jermak, szef kancelarii prezydenta Ukrainy.

Płońsk: Staranowali autem drzwi supermarketu, który następnie okradli. Są zatrzymani Wiadomości
Płońsk: Staranowali autem drzwi supermarketu, który następnie okradli. Są zatrzymani

Policjanci z Płońska ujęli pięciu obywateli Rumunii podejrzanych o włamanie do jednego z tamtejszych supermarketów. Sprawcy staranowali autem drzwi ewakuacyjne, zniszczyli stoisko z elektroniką i ukradli m.in. ponad 50 telefonów komórkowych. Wobec wszystkich sąd zastosował areszt.

Kto ze strony Chin pojedzie na rozmowy z USA? Padło nazwisko Wiadomości
Kto ze strony Chin pojedzie na rozmowy z USA? Padło nazwisko

- Wicepremier Chin He Lifeng złoży wizytę w Wielkiej Brytanii w dniach 8-13 czerwca na zaproszenie rządu brytyjskiego, gdzie odbędzie się pierwsze spotkanie mechanizmu konsultacji gospodarczych i handlowych z USA - przekazało w sobotę chińskie ministerstwo spraw zagranicznych.

Potentat produkcji paneli słonecznych składa wniosek o upadłość niemieckich spółek Wiadomości
Potentat produkcji paneli słonecznych składa wniosek o upadłość niemieckich spółek

Szwajcarski producent paneli słonecznych Meyer Burger ogłasza upadłość swoich niemieckich spółek zależnych. Producent zmaga się z konkurencją z Chin.

Szansa na przekroczenie prędkości światła gorące
Szansa na przekroczenie prędkości światła

Prof. Nikodem Popławski to potężny umysł, choć słowa tego należy używać zawsze z wielką pokorą. Jego koncepcja o tym, że czarne dziury tworzą nowe wszechświaty, została uznana przez "National Geographic" i czasopismo "Science" za jedną z dziesięciu najważniejszych w roku. To o nim Morgan Freeman w swoim słynnym cyklu programów „Curiosity” powiedział, że jest drugim Kopernikiem. Jego badaniom poświęcił cały odcinek. Przeprowadziliśmy w Nowym Jorku wywiad, który dziś pod linkiem poniżej ma swoją premierę.

Zaskakujący wynalazek brytyjskich naukowców. Bez mikroskopu się nie obejdzie z ostatniej chwili
Zaskakujący wynalazek brytyjskich naukowców. Bez mikroskopu się nie obejdzie

Fizycy z brytyjskiego Uniwersytetu Loughborough zbudowali "najmniejsze skrzypce świata", które można obejrzeć tylko pod mikroskopem. Instrument ma wymiary 13x35 mikronów.

Ruch Obrony Granic: przed chwilą policja niemiecka podrzuciła w Gubinie sześciu Somalijczyków Wiadomości
Ruch Obrony Granic: przed chwilą policja niemiecka podrzuciła w Gubinie sześciu Somalijczyków

- Przed chwilą policja niemiecka podrzuciła 6 Somalijczyków - poinformował jeden z członków Ruchu Obrony Granic, który w ramach patrolu obywatelskiego działa w Gubinie.

Popularny program Polsatu znika z anteny Wiadomości
Popularny program Polsatu znika z anteny

Poranny program „Halo, tu Polsat” zniknął z ramówki. Widzowie nie zobaczą go w najbliższym czasie, ponieważ stacja zdecydowała o wakacyjnej przerwie, która potrwa do sierpnia. Ostatni odcinek wyemitowano 1 czerwca.

Działacze PiS z odezwą do Kaczyńskiego. Chodzi o przywództwo w partii polityka
Działacze PiS z odezwą do Kaczyńskiego. Chodzi o przywództwo w partii

W trakcie Zjazdu Okręgowego PiS w Szczecinie działacze zwrócili się z apelem do Jarosława Kaczyńskiego. Politycy poparli jego kandydaturę na prezesa partii.

REKLAMA

„Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej” krytykuje nowy projekt CPK Donalda Tuska, zarzucając mu propagandowe cele i marginalizację wschodnich regionów Polski.
Premier Donald Tusk „Rzeczpospolita” o pomyśle Tuska: Propaganda Dla Tumanów
Premier Donald Tusk / fot. PAP/Piotr Nowak

Nowy CPK to projekt dla wybranych?

Maciej Strzembosz na łamach „Rzeczpospolitej ostro krytykuje nowy projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez Donalda Tuska. W swojej opinii Strzembosz twierdzi, że projekt ten, nazywany przez premiera „megalopolis”, jest podporządkowany interesom Warszawy i kilku dużych miast, ignorując przy tym potrzeby m.in. wschodnich regionów Polski.

„Propaganda dla Tumanów”

Strzembosz stwierdził również, że obecny projekt CPK to nic innego jak „Propaganda Dla Tumanów” (PDT; PDT to także skrót od Premier Donald Tusk). Wskazuje, że brak likwidacji Okęcia w Warszawie nie tworzy nowego hubu, lecz dodatkowy port lotniczy, co powoduje pozostawienie hałasu i zanieczyszczeń w centrum miasta oraz odbieranie najbardziej lukratywnych lotów nowemu lotnisku.

Warszawa w 100 minut, ale nie dla wszystkich

Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiony przez szefa polskiego rządu zakłada połączenie wielkich miast z Warszawą w 100 minut. Jednak Maciej Strzembosz zwraca uwagę, że ograniczenie komponentu kolejowego wyklucza kilka miast i regionów, w tym tradycyjnie popierające PiS województwa lubelskie i podkarpackie. Twierdzi również, że koleje wielkich prędkości nie będą się zatrzymywać w mniejszych miastach.

Powrót do polityki z poprzedniej kadencji

Strzembosz zarzuca Tuskowi powrót do polityki z jego poprzedniej kadencji, gdzie priorytetem było finansowanie wielkich miast z największym poparciem rządu. Ta strategia skazuje wschodnią część kraju na stagnację i marginalizację. Strzembosz podkreśla, że nowy projekt CPK jest jedynie kontynuacją tej niesprawiedliwej polityki.

Czemu tak wolno?

Niepokojący dla Strzembosza jest także terminarz realizacji projektu, który zakłada wydanie pozwolenia na budowę dopiero pod koniec 2026 roku i oddanie projektu w 2032 roku. Taki plan sprawia, że projekt jest podatny na zmiany polityczne. Autor tekstu zwraca także uwagę na spotkanie szefa Vinci Airports z Viktorem Orbánem i zapowiedź budowy hubu pod Budapesztem jako przykład szybszej realizacji podobnych projektów.

CZYTAJ TAKŻE:



 

Polecane
Emerytury
Stażowe