W Gdyni powstanie tzw. „port zewnętrzny”, który pozwoli na obsługę największych kontenerowców

Serwis podkreśla, że nowy port pozwoli na obsługiwanie m.in. kontenerów z 430-metrowych statków oceanicznych i zanurzeniu sięgającym do 16 metrów, które są największymi jednostkami, jakie mogą wpłynąć na Morze Bałtyckie.
Głębokowodny Port Zewnętrzny o powierzchni ponad 150 hektarów powstaje na sztucznej wyspie. Nowa inwestycja zwiększy zdolności przeładunkowe o 2,5 mln TEU czyli około 25 mln ton ładunków.Przygotowany został również dostęp drogowy i kolejowy do Portu Zewnętrznego. Zdaniem autorów projektu może w ten sposób powstać 700 nowych miejsc w pracy w samym Porcie Zewnętrznym i 4200 w otoczeniu branżowym
– pisze polska-morska.pl.
Zaznaczono, że w grudniu ubiegłego roku wydano w sprawie inwestycji decyzję środowiskową.
CZYTAJ TAKŻE: Niemcy ciągną w dół gospodarkę Francji
Ile kosztuje inwestycja?
Według portalu Port Zewnętrzny wstępnie będzie kosztować ponad 4 miliardy złotych. Inwestycja ma być istotnym elementem Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T, czyli unijnego programu sieci drogowych, kolejowych, wodnych i powietrznych.
„Planowane ukończenie budowy i wyposażenia Portu Zewnętrznego jest na rok 2028” – podkreślono.
CZYTAJ TAKŻE: Masowe protesty rolników w całej Polsce