Szokująca cenzura KE: Interesowałeś się Ziemkiewiczem czy Cejrowskim? Ta informacja do Ciebie nie dotrze
W swoim wpisie Łukasz Olejnik alarmuje, że Komisja Europejska targetowała reklamy dot. wprowadzenia nowego prawa, wybierając komu tych reklam... nie wyświetlać.
Kwestie polskie pojawiają się w kryteriach targetowania reklam KE
Komisja Europejska targetowała reklamy ws. projektu prawa o automatycznym skanowaniu treści na naszych urządzeniach. Reklamy targetowane na Twitterze/X. Jak kierowali te treści? Bo to dla Polski szalenie interesujące. Kwestie polskie pojawiają się w kryteriach targetowania!
– informuje ekspert ds. prywatności w sieci Łukasz Olejnik. W swoim wpisie tłumaczy, że reklama internetowa jest kierowana do odbiorców na podstawie ich zainteresowań – np. politycznych, partyjnych, czy zainteresowań wobec określonych produktów lub ich marek.
Co ciekawe, przy targetowaniu można wybrać, komu reklam... nie wyświetlać. I to właśnie uczyniła Komisja Europejska.
I tu wchodzą tematy polskie. Komisja Europejska kierowała tendencyjne reklamy wykluczając ludzi zainteresowanych: R. Ziemkiewiczem, Jarosławem Kaczyńskim, W. Cejrowskim, TV Trwam, Orbanem, AfD, Putinem i nazistami. Teraz wyciekło
– informuje Łukasz Olejnik. Z wpisu wynika, że na "czarnej liście" zainteresowań znajduje się również: premier Włoch Giorgia Meloni, Marine Le Pen, Qatargate, premier Węgier Wiktor Urban, hashtag dot. korupcji w UE, Paweł Kukiz, czy... Gazeta Polska Codziennie.
Reklama internetowa jest kierowana na podstawie zainteresowań. To mogą być np. zainteresowanie polityczne, preferencje partyjne, dla określonych produktów, marek produktów Np. tutaj o tym piszę: https://t.co/Pbi43dfXdU
— Łukasz Olejnik (@[email protected]) (@prywatnik) October 13, 2023
Oto przykładowa reklama: https://t.co/ZuL9Bqzz4K pic.twitter.com/cd6OwJJS5T
— Łukasz Olejnik (@[email protected]) (@prywatnik) October 13, 2023