Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla

W razie braku dojścia do porozumienia WOŚP z TV Republiką sieć handlowa Lidl zaprzestanie dalszych emisji spotów reklamowych w stacji – poinformowała PAP dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz.
Jerzy Owsiak Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla
Jerzy Owsiak / PAP/Radek Pietruszka

Ultimatum Owsiaka

W poniedziałek prezes WOŚP Jerzy Owsiak podczas konferencji podsumowującej 33. Finał WOŚP oświadczył, że jeżeli jakakolwiek firma chce współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać".

Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami

– powiedział szef WOŚP.

Owsiak zaznaczył, że chodzi o sytuacje, w których firmy zdecydują się na wykupienie nowych pakietów reklamowych. "Bo te pakiety, które już macie wykupione – z nimi nic nie zrobicie" – podkreślił.

Dotyczyć ma to także firm, z którymi fundacji się obecnie "świetnie współpracuje", ponieważ według Jerzego Owsiaka nie da się połączyć filozofii działania Orkiestry i obecności w TV Republika.

Jest komentarz Lidla

O stanowisko w sprawie deklaracji Owsiaka PAP poprosiła sieć sklepów Lidl Polska, lidera wśród reklamowanych marek w Polsce.

Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach, jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania

– poinformowała Robaszkiewicz. Podkreśliła, że ze względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jest obecny w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych.

W przekazanym stanowisku czytamy, że za zakup reklam medialnych dla Lidl Polska odpowiada dom mediowy. Dodano, że jeśli Telewizja Republika nie dojdzie do porozumienia z WOŚP, dalsze emisje spotów reklamowych na antenie tej stacji nie będą realizowane.

W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku. Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji

– powiedziała Robaszkiewicz.

Lidl najbardziej reklamowaną marką w Polsce

Według analizy Media Context opartej na danych Nielsen Audience Measurement, na które powołuje się serwis Wirtualne Media – Lidl w 2024 r. był najbardziej reklamowaną marką w Polsce. Serwis na podstawie danych firmy Kantar Media poinformował też, że wydatki reklamowe sieci w ostatnim czasie znacząco wzrosły. Od stycznia do października 2024 r. było to 958 mln zł, o ponad 50 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2023 r.


 

POLECANE
Viktor Orban rozmawiał z Donaldem Trumpem. Jest komunikat węgierskich władz Wiadomości
Viktor Orban rozmawiał z Donaldem Trumpem. Jest komunikat węgierskich władz

Premier Węgier Viktor Orban odbył telefoniczną rozmowę z prezydentem USA Donaldem Trumpem – poinformowały węgierskie władze.

Michał Probierz podjął decyzję. Ważna zmiana przed zgrupowaniem Wiadomości
Michał Probierz podjął decyzję. Ważna zmiana przed zgrupowaniem

Selekcjoner reprezentacji Polski, Michał Probierz, podjął ważną decyzję dotyczącą przygotowań do nadchodzących meczów eliminacji mistrzostw świata 2026.

Niemcy: Atak w Mannheim. Władze przekazały informacje o sprawcy Wiadomości
Niemcy: Atak w Mannheim. Władze przekazały informacje o sprawcy

Mężczyzna, który wjechał w poniedziałek samochodem w tłum ludzi w Mannheim, zabijając dwie osoby, był prawdopodobnie chory psychicznie – przekazała niemiecka prokuratura podczas konferencji prasowej. Śledczy nie zakładają obecnie politycznego tła ataku.

Nowa postać w „Pierwszej miłości”. Kto dołączy do obsady? Wiadomości
Nowa postać w „Pierwszej miłości”. Kto dołączy do obsady?

Telenowela „Pierwsza miłość” nie zwalnia tempa. Serial, który gości na antenie Polsatu od 2004 roku, wciąż cieszy się ogromną popularnością. Do obsady właśnie dołączyła kolejna gwiazda - Anna Samusionek.

Co z przyszłością Szczęsnego w Barcelonie? Jest komentarz Polaka Wiadomości
Co z przyszłością Szczęsnego w Barcelonie? Jest komentarz Polaka

Wojciech Szczęsny, który w październiku ubiegłego roku wznowił karierę i został bramkarzem Barcelony, przyznał, że jest "otwarty na wszystko", jeśli chodzi o jego przyszłość w katalońskiej drużynie. Początkowo zakładał, że będzie w niej tylko do czerwca 2025 roku.

Nowe cła. Jest decyzja Donalda Trumpa pilne
Nowe cła. Jest decyzja Donalda Trumpa

Prezydent USA Donald Trump poinformował, że jego administracja podwyższy cła na "zewnętrzne produkty rolne". Przekazał, że przepisy mają wejść w życie już 2 kwietnia.

Nie żyją Gene Hackman i jego żona. Znany patolog sądowy wysunął teorię o przyczynie śmierci Wiadomości
Nie żyją Gene Hackman i jego żona. Znany patolog sądowy wysunął teorię o przyczynie śmierci

Gene Hackman i jego żona, Betsy Arakawa, zostali znalezieni martwi w swoim domu w Santa Fe w stanie Nowy Meksyk 26 lutego. Według śledczych ich śmierć nastąpiła kilka dni wcześniej. W posiadłości odkryto również martwego psa. Sprawa wciąż budzi wiele wątpliwości i emocji.

Trump reaguje na słowa Zełenskiego. Nie będziemy tego tolerować polityka
Trump reaguje na słowa Zełenskiego. "Nie będziemy tego tolerować"

Prezydent USA Donald Trump powiedział w poniedziałek, że prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski nie chce pokoju, dopóki ma wsparcie Ameryki, i stwierdził, że "nie będzie tego tolerować zbyt długo". Odniósł się w ten sposób do wypowiedzi Zełenskiego o tym, że koniec wojny jest "bardzo, bardzo daleko".

Sylwia Grzeszczak wydała oświadczenie. Fani mają powody do smutku i radości Wiadomości
Sylwia Grzeszczak wydała oświadczenie. Fani mają powody do smutku i radości

Fani Sylwii Grzeszczak muszą pogodzić się z faktem, że tego lata nie zobaczą swojej ulubionej artystki na scenie podczas plenerowych koncertów. Wokalistka potwierdziła w mediach społecznościowych, że w 2025 roku nie planuje letniego tourneé. Nie oznacza to jednak, że całkowicie rezygnuje z koncertowania – jesienią wyruszy w kameralną trasę pod nazwą "Było sobie marzenie".

CBOS: Rząd Donalda Tuska ma więcej przeciwników niż zwolenników polityka
CBOS: Rząd Donalda Tuska ma więcej przeciwników niż zwolenników

W lutym 36 proc. badanych to zwolennicy gabinetu Donalda Tuska, 39 proc. jest jego przeciwnikami. 37 proc. respondentów jest zadowolonych ze sprawowania funkcji szefa rządu przez Donalda Tuska, przy 51 proc. niezadowolonych z tego faktu - wynika z sondażu CBOS.

REKLAMA

Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla

W razie braku dojścia do porozumienia WOŚP z TV Republiką sieć handlowa Lidl zaprzestanie dalszych emisji spotów reklamowych w stacji – poinformowała PAP dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz.
Jerzy Owsiak Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla
Jerzy Owsiak / PAP/Radek Pietruszka

Ultimatum Owsiaka

W poniedziałek prezes WOŚP Jerzy Owsiak podczas konferencji podsumowującej 33. Finał WOŚP oświadczył, że jeżeli jakakolwiek firma chce współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać".

Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami

– powiedział szef WOŚP.

Owsiak zaznaczył, że chodzi o sytuacje, w których firmy zdecydują się na wykupienie nowych pakietów reklamowych. "Bo te pakiety, które już macie wykupione – z nimi nic nie zrobicie" – podkreślił.

Dotyczyć ma to także firm, z którymi fundacji się obecnie "świetnie współpracuje", ponieważ według Jerzego Owsiaka nie da się połączyć filozofii działania Orkiestry i obecności w TV Republika.

Jest komentarz Lidla

O stanowisko w sprawie deklaracji Owsiaka PAP poprosiła sieć sklepów Lidl Polska, lidera wśród reklamowanych marek w Polsce.

Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach, jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania

– poinformowała Robaszkiewicz. Podkreśliła, że ze względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jest obecny w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych.

W przekazanym stanowisku czytamy, że za zakup reklam medialnych dla Lidl Polska odpowiada dom mediowy. Dodano, że jeśli Telewizja Republika nie dojdzie do porozumienia z WOŚP, dalsze emisje spotów reklamowych na antenie tej stacji nie będą realizowane.

W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku. Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji

– powiedziała Robaszkiewicz.

Lidl najbardziej reklamowaną marką w Polsce

Według analizy Media Context opartej na danych Nielsen Audience Measurement, na które powołuje się serwis Wirtualne Media – Lidl w 2024 r. był najbardziej reklamowaną marką w Polsce. Serwis na podstawie danych firmy Kantar Media poinformował też, że wydatki reklamowe sieci w ostatnim czasie znacząco wzrosły. Od stycznia do października 2024 r. było to 958 mln zł, o ponad 50 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2023 r.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe