Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla

W razie braku dojścia do porozumienia WOŚP z TV Republiką sieć handlowa Lidl zaprzestanie dalszych emisji spotów reklamowych w stacji – poinformowała PAP dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz.
Jerzy Owsiak Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla
Jerzy Owsiak / PAP/Radek Pietruszka

Ultimatum Owsiaka

W poniedziałek prezes WOŚP Jerzy Owsiak podczas konferencji podsumowującej 33. Finał WOŚP oświadczył, że jeżeli jakakolwiek firma chce współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać".

Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami

– powiedział szef WOŚP.

Owsiak zaznaczył, że chodzi o sytuacje, w których firmy zdecydują się na wykupienie nowych pakietów reklamowych. "Bo te pakiety, które już macie wykupione – z nimi nic nie zrobicie" – podkreślił.

Dotyczyć ma to także firm, z którymi fundacji się obecnie "świetnie współpracuje", ponieważ według Jerzego Owsiaka nie da się połączyć filozofii działania Orkiestry i obecności w TV Republika.

Jest komentarz Lidla

O stanowisko w sprawie deklaracji Owsiaka PAP poprosiła sieć sklepów Lidl Polska, lidera wśród reklamowanych marek w Polsce.

Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach, jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania

– poinformowała Robaszkiewicz. Podkreśliła, że ze względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jest obecny w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych.

W przekazanym stanowisku czytamy, że za zakup reklam medialnych dla Lidl Polska odpowiada dom mediowy. Dodano, że jeśli Telewizja Republika nie dojdzie do porozumienia z WOŚP, dalsze emisje spotów reklamowych na antenie tej stacji nie będą realizowane.

W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku. Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji

– powiedziała Robaszkiewicz.

Lidl najbardziej reklamowaną marką w Polsce

Według analizy Media Context opartej na danych Nielsen Audience Measurement, na które powołuje się serwis Wirtualne Media – Lidl w 2024 r. był najbardziej reklamowaną marką w Polsce. Serwis na podstawie danych firmy Kantar Media poinformował też, że wydatki reklamowe sieci w ostatnim czasie znacząco wzrosły. Od stycznia do października 2024 r. było to 958 mln zł, o ponad 50 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2023 r.


 

POLECANE
Obława za przestępcą w Mazowieckiem. Dwóch policjantów rannych z ostatniej chwili
Obława za przestępcą w Mazowieckiem. Dwóch policjantów rannych

Dwóch policjantów z Radomia zostało poszkodowanych w piątek rano podczas próby zatrzymania w pow. przysuskim (Mazowieckie) mężczyzny poszukiwanego listem gończym. Trwa obława za przestępcą – poinformowała mazowiecka policja.

Donald Trump zapowiada umowę handlową z Chinami. Podał datę Wiadomości
Donald Trump zapowiada umowę handlową z Chinami. Podał datę

W wywiadzie dla tygodnika "Time" prezydent USA Donald Trump stwierdził, że umowy handlowe Chin negocjowane ze Stanami Zjednoczonymi powinny się ukształtować za trzy do czterech tygodni.

Zapytaliśmy MSWiA o polsko-niemieckie patrole na polsko-niemieckiej granicy tylko u nas
Zapytaliśmy MSWiA o polsko-niemieckie patrole na polsko-niemieckiej granicy

Instytucja wspólnych międzynarodowych patroli w regionach przygranicznych nie jest koniecznością, ale może w poszczególnych wąskich wymiarach sprzyjać efektywności pracy na przygraniczu. Z drugiej strony Wydział Prasowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA) na pytanie naszej redakcji o konkretne dane i analizy świadczące o wyższej skuteczności patroli binarodowych w porównaniu do partoli jednonarodowościowych w zakresie zwalczania przestępczości, odpowiedziało, że nie dysponuje danymi w tym obszarze.

Uroczyste zgromadzenie parlamentu w Gnieźnie. Andrzej Duda: Musimy odważnie wykorzystywać swoje dziejowe szanse Wiadomości
Uroczyste zgromadzenie parlamentu w Gnieźnie. Andrzej Duda: Musimy odważnie wykorzystywać swoje dziejowe szanse

– Musimy odważnie wykorzystywać swoje dziejowe szanse. Dlatego już za trzy dni będziemy gościć kilkunastu europejskich przywódców – uczestników jubileuszowego, 10. szczytu Inicjatywy Trójmorza. To sukces, który przyniosła konsekwentna realizacja dalekosiężnej strategii – powiedział prezydent Andrzej Duda podczas uroczystego zgromadzenia parlamentu w Gnieźnie, związanego z 1000. rocznicą koronacji króla Bolesława Chrobrego.

Zamach na ważnego rosyjskiego generała. Precyzyjna likwidacja [WIDEO] Wiadomości
Zamach na ważnego rosyjskiego generała. "Precyzyjna likwidacja" [WIDEO]

W podmoskiewskiej miejscowości Bałaszice doszło do eksplozji samochodu, w którym zginął zastępca szefa Głównego Zarządu Operacyjnego Sztabu Generalnego Sił Zbrojnych Rosji, generał Jarosław Moskalik - podał m.in. portal Nexta, powołując się na rosyjskie media. 

Polska otrzyma dostęp do sprzętu obronnego tylko wówczas, gdy wypełni kryteria unijnych wartości gorące
Polska otrzyma dostęp do sprzętu obronnego tylko wówczas, gdy wypełni kryteria "unijnych wartości"

Jeżeli ktokolwiek sądził, że Polska w sytuacji zagrożenia czy ataku na swoje granice bezwarunkowo otrzyma pomoc ze strony UE po wdrożeniu wspólnej polityki obronnej, jest w poważnym błędzie. W sprawozdaniu przyjętym w środę 23 głosami za, 9 przeciw i 2 wstrzymującymi się, posłowie do PE z Komisji ds. Budżetu przegłosowali priorytety do długoterminowego budżetu, korzyści z którego poszczególne państwa członkowskie czerpać będą jedynie w sytuacji spełniania kryteriów tzw. praworządności i przestrzegania tzw. unijnych wartości.

Bodnarowcy zatrzymali księdza. Jest komunikat kurii Wiadomości
Bodnarowcy zatrzymali księdza. Jest komunikat kurii

Kilka dni temu doszło do zatrzymania czterech osób związanych ze sprawą dr Gizeli Jagielskiej i aborcji w Oleśnicy. Wśród zatrzymanych znalazł się ksiądz z archidiecezji przemyskiej. W tej sprawie pojawił się komunikat Kurii Metropolitalnej w Przemyślu.

Bodnar: Odwołuję sędziego Piotra Schaba. Wbrew ustawie idzie za ciosem z ostatniej chwili
Bodnar: Odwołuję sędziego Piotra Schaba. "Wbrew ustawie idzie za ciosem"

Minister Adam Bodnar odwołał w piątek sędziego Piotra Schaba z funkcji sędziowskiego rzecznika dyscyplinarnego – poinformował na swoich mediach resort sprawiedliwości.

Zabójstwo dyrektora United Healthcare. Amerykańska prokuratura domaga się najwyższej kary Wiadomości
Zabójstwo dyrektora United Healthcare. Amerykańska prokuratura domaga się najwyższej kary

Amerykańscy prokuratorzy złożyli w czwartek w sądzie federalnym formalne zawiadomienie, że zamierzają domagać się kary śmierci dla Luigiego Mangione, oskarżonego o zabójstwo w Nowym Jorku dyrektora generalnego giganta ubezpieczeniowego, United Healthcare. Zarzucają mu chęć „sprowokowania szerokiego oporu wobec tej branży".

Mer Kijowa: Jednym ze scenariuszy jest… oddanie terytorium z ostatniej chwili
Mer Kijowa: Jednym ze scenariuszy jest… oddanie terytorium

Witalij Kliczko, mer Kijowa, przyznał, że Ukraina może być zmuszona oddać ziemię w ramach porozumienia pokojowego z Rosją. Zaznaczył jednak, że może to być rozwiązanie tymczasowe.

REKLAMA

Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla

W razie braku dojścia do porozumienia WOŚP z TV Republiką sieć handlowa Lidl zaprzestanie dalszych emisji spotów reklamowych w stacji – poinformowała PAP dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz.
Jerzy Owsiak Ultimatum Owsiaka wobec reklamodawców TV Republika. Jest oświadczenie Lidla
Jerzy Owsiak / PAP/Radek Pietruszka

Ultimatum Owsiaka

W poniedziałek prezes WOŚP Jerzy Owsiak podczas konferencji podsumowującej 33. Finał WOŚP oświadczył, że jeżeli jakakolwiek firma chce współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać".

Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami

– powiedział szef WOŚP.

Owsiak zaznaczył, że chodzi o sytuacje, w których firmy zdecydują się na wykupienie nowych pakietów reklamowych. "Bo te pakiety, które już macie wykupione – z nimi nic nie zrobicie" – podkreślił.

Dotyczyć ma to także firm, z którymi fundacji się obecnie "świetnie współpracuje", ponieważ według Jerzego Owsiaka nie da się połączyć filozofii działania Orkiestry i obecności w TV Republika.

Jest komentarz Lidla

O stanowisko w sprawie deklaracji Owsiaka PAP poprosiła sieć sklepów Lidl Polska, lidera wśród reklamowanych marek w Polsce.

Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach, jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania

– poinformowała Robaszkiewicz. Podkreśliła, że ze względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jest obecny w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych.

W przekazanym stanowisku czytamy, że za zakup reklam medialnych dla Lidl Polska odpowiada dom mediowy. Dodano, że jeśli Telewizja Republika nie dojdzie do porozumienia z WOŚP, dalsze emisje spotów reklamowych na antenie tej stacji nie będą realizowane.

W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku. Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji

– powiedziała Robaszkiewicz.

Lidl najbardziej reklamowaną marką w Polsce

Według analizy Media Context opartej na danych Nielsen Audience Measurement, na które powołuje się serwis Wirtualne Media – Lidl w 2024 r. był najbardziej reklamowaną marką w Polsce. Serwis na podstawie danych firmy Kantar Media poinformował też, że wydatki reklamowe sieci w ostatnim czasie znacząco wzrosły. Od stycznia do października 2024 r. było to 958 mln zł, o ponad 50 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2023 r.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe