Niemcy: 2/3 salonów samochodowych nie przyjmuje używanych samochodów elektrycznych

Po zniesieniu dotacji na samochody elektryczne ich sytuacja na niemieckim rynku gwałtownie się zmieniła. Większość dealerów samochodowych w tym kraju nie jest już zainteresowana używanymi autami, co wiąże się z niskimi możliwościami ich sprzedaży.
Samochód / zdjęcie poglądowe  Niemcy: 2/3 salonów samochodowych nie przyjmuje używanych samochodów elektrycznych
Samochód / zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Według ankiety przeprowadzonej przez magazyn „Kfz-Betrieb” i firmę Vogel Research, nawet 68,7% dealerów nie przyjmuje używanych samochodów elektrycznych. Dla 51,1% z nich pojazdy te są obecnie „prawie nienadające się do sprzedaży”.

Dealerzy w odpowiedzi na kryzys zmuszeni są oferować duże rabaty, sięgające średnio 27% planowanej ceny sprzedaży, aby pozbyć się elektrycznych samochodów z placu. W czerwcu 2024 roku aż 80,2% dealerów stwierdziło, że sprzedając używane pojazdy BEV, ponosili straty: 61,1% zgłosiło „wysokie straty”, a 19,1% „niewielkie straty”. Testy przeprowadzone przez ADAC również potwierdziły, że wiele platform zakupowych nawet nie składa ofert na samochody elektryczne.

Niska atrakcyjność używanych samochodów elektrycznych

Badania nie pozostawiają złudzeń. Używane samochody elektryczne coraz częściej nie są atrakcyjne ani dla dealerów, ani dla konsumentów. Doniesienia z zagranicy potwierdzają, że używane elektryki często tracą na wartości szybciej niż ich spalinowe odpowiedniki. 

Przypomnijmy, że chociaż samochody elektryczne oferują pewne zalety, posiadają również poważne wady. 

Najczęściej wymienia się: długi czas ładowania, wysoką cenę, ograniczony zasięg na jednym ładowaniu, szybką degradację baterii, czułość na temperaturę, gdzie wydajność auta znacząca spada przy tej niższej, czy ograniczoną dostępność modeli.

Reakcje producentów

Producenci samochodów takich jak BMW starają się wspierać swoich dealerów poprzez szkolenia z zakresu sprzedaży używanych elektryków. Nie ma jednak pewności, czy wdrożone działania w czymkolwiek pomogą. 

Rozpoczęliśmy już ofensywę kwalifikacyjną w sprzedaży samochodów używanych, ze szczególnym uwzględnieniem samochodów elektrycznych, aby umożliwić naszym dealerom radzenie sobie z rosnącą liczbą zwrotów i ich remarketingiem. Na te szkolenia jest obecnie duże zapotrzebowanie

– powiedział rzecznik koncernu.

Audi również podjęło profilaktyczne działania szkoleniowe. Mercedes oferuje pięcioletnią gwarancję na wybrane modele, natomiast Porsche korzysta z „zatwierdzonej gwarancji”. Sytuacja jednak nadal jest trudna, a przyszłość rynku używanych samochodów elektrycznych w Niemczech pozostaje pod znakiem zapytania. 

Philipp Seidel z firmy konsultingowej Arthur D. Little uważa, że problemy z używanymi samochodami elektrycznymi wynikają z szybkiego rozwoju technologii. Podkreśla, że wartość rezydualna samochodów elektrycznych jest ograniczona przez wysoką wartość akumulatora. Długoterminowo podstawowe elementy elektryków, takie jak baterie, będą stawały się tańsze, co może poprawić sytuację.

⅔ niem. salonów samochodowych NIE przyjmuje używanych elektryków nawet przy zakupie nowych pojazdów. Powód – dalsza sprzedaż jest praktycznie niemożliwa. Teraz wiecie, dlaczego rząd uśmiechniętej Polski będzie dotował używane e-cuda z Niemiec

– komentuje na portalu X Pan Cogito, użytkownik platformy. 

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ: „Wszystko przekażę Radzie Europy”. Tusk i Koalicja 13 grudnia mają poważny problem?

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Von der Leyen nie odpuszcza: 90 proc. redukcji emisji do 2040 roku

 


 

POLECANE
Niemcy: Atak nożownika. Polak walczy o życie Wiadomości
Niemcy: Atak nożownika. Polak walczy o życie

Polski kibic Górnika Zabrze został ciężko ranny nożem w niemieckiej Kolonii. Wszystko działo się przed pożegnalnym meczem Lukasa Podolskiego.

Niemiecki raj rosyjskiego oligarchy tylko u nas
Niemiecki raj rosyjskiego oligarchy

Alisher Usmanow urodził się w 1953 roku w Taszkencie, stolicy Uzbekistanu. Jako obywatel Uzbekistanu, według Bloomberga, Usmanow zaliczany jest do pierwszej dziesiątki najbogatszych Rosjan. Jego majątek ma wynosić około 19 miliardów dolarów. Należy do grupy 16 miliarderów z kręgu Putina, którzy są objęci sankcjami przez USA, Wielką Brytanię czy Unię Europejską. W rezultacie Unia Europejska zamroziła wszystkie jego aktywa na obszarze UE.

Tusk wprowadzi kwotę wolną 60 tys. W przyszłej kadencji… polityka
Tusk wprowadzi kwotę wolną 60 tys. W przyszłej kadencji…

Rząd nie rezygnuje z kwoty wolnej od podatku do 60 tys. zł, ale widzi szansę jej realizacji dopiero… w 2028 roku – informuje Business Insider.

Dramat w Pałacu Buckingham. Księżna musiała to wyznać z ostatniej chwili
Dramat w Pałacu Buckingham. Księżna musiała to wyznać

Księżna Yorku Sarah Ferguson podzieliła się nowymi informacjami na temat swojego stanu zdrowia. Nawiązała też do księżnej Kate Middleton.

Krzysztof Czabański odwołany z Rady Mediów Narodowych z ostatniej chwili
Krzysztof Czabański odwołany z Rady Mediów Narodowych

Sejm odwołał Krzysztofa Czabańskiego z funkcji przewodniczącego Rady Mediów Narodowych.

Europoseł ze Szwecji grzmiała o prześladowaniach żydów i muzułmanów. Takiej odpowiedzi Polaka się nie spodziewała [WIDEO] gorące
Europoseł ze Szwecji grzmiała o prześladowaniach żydów i muzułmanów. Takiej odpowiedzi Polaka się nie spodziewała [WIDEO]

– Muzułmanie i żydzi w Europie są zaniepokojeni tym, co się dzieje. Trzeba nadal walczyć z wrogością wobec tych wyznań. Przypominam, że nienawiść wobec różnych osób jest niedopuszczalna – grzmiała z mównicy w PE szwedzka europoseł Evin Incir. Na jej słowa zareagował europarlamentarzysta z Polski.

Jeśli to zrobią, zagrożone będą wybory prezydenckie. Zaskakujące doniesienia polityka
"Jeśli to zrobią, zagrożone będą wybory prezydenckie". Zaskakujące doniesienia

Członkowie Państwowej Komisji Wyborczej z nadania obecnej władzy chcieli przegłosować stanowisko ws. nielegalności decyzji podejmowanych przez Izbę Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego – donosi serwis niezalezna.pl.

IMGW wydał komunikat. Oto co nas czeka Wiadomości
IMGW wydał komunikat. Oto co nas czeka

Rozległy układ niskiego ciśnienia „Ex-Kirk” oraz nadciągający wyż znad Atlantyku wpływają na pogodę w Polsce. Sprawdź, czego możemy się spodziewać w najbliższych dniach.

Wypadek autobusu z Warszawy pod Lwowem. Są ofiary z ostatniej chwili
Wypadek autobusu z Warszawy pod Lwowem. Są ofiary

Tragiczny wypadek autobusu na trasie Warszawa–Odessa. Nie żyją trzy osoby – informuje serwis Ukrainska Prawda.

Klęska koalicji 13 grudnia. Zobacz najnowszy sondaż polityka
Klęska koalicji 13 grudnia. Zobacz najnowszy sondaż

"Gazeta Wyborcza" w piątkowym wydaniu opublikowała wyniki sondażu, który pokazuje, jak scena polityczna wygląda rok po wyborach parlamentarnych.

REKLAMA

Niemcy: 2/3 salonów samochodowych nie przyjmuje używanych samochodów elektrycznych

Po zniesieniu dotacji na samochody elektryczne ich sytuacja na niemieckim rynku gwałtownie się zmieniła. Większość dealerów samochodowych w tym kraju nie jest już zainteresowana używanymi autami, co wiąże się z niskimi możliwościami ich sprzedaży.
Samochód / zdjęcie poglądowe  Niemcy: 2/3 salonów samochodowych nie przyjmuje używanych samochodów elektrycznych
Samochód / zdjęcie poglądowe / pixabay.com

Według ankiety przeprowadzonej przez magazyn „Kfz-Betrieb” i firmę Vogel Research, nawet 68,7% dealerów nie przyjmuje używanych samochodów elektrycznych. Dla 51,1% z nich pojazdy te są obecnie „prawie nienadające się do sprzedaży”.

Dealerzy w odpowiedzi na kryzys zmuszeni są oferować duże rabaty, sięgające średnio 27% planowanej ceny sprzedaży, aby pozbyć się elektrycznych samochodów z placu. W czerwcu 2024 roku aż 80,2% dealerów stwierdziło, że sprzedając używane pojazdy BEV, ponosili straty: 61,1% zgłosiło „wysokie straty”, a 19,1% „niewielkie straty”. Testy przeprowadzone przez ADAC również potwierdziły, że wiele platform zakupowych nawet nie składa ofert na samochody elektryczne.

Niska atrakcyjność używanych samochodów elektrycznych

Badania nie pozostawiają złudzeń. Używane samochody elektryczne coraz częściej nie są atrakcyjne ani dla dealerów, ani dla konsumentów. Doniesienia z zagranicy potwierdzają, że używane elektryki często tracą na wartości szybciej niż ich spalinowe odpowiedniki. 

Przypomnijmy, że chociaż samochody elektryczne oferują pewne zalety, posiadają również poważne wady. 

Najczęściej wymienia się: długi czas ładowania, wysoką cenę, ograniczony zasięg na jednym ładowaniu, szybką degradację baterii, czułość na temperaturę, gdzie wydajność auta znacząca spada przy tej niższej, czy ograniczoną dostępność modeli.

Reakcje producentów

Producenci samochodów takich jak BMW starają się wspierać swoich dealerów poprzez szkolenia z zakresu sprzedaży używanych elektryków. Nie ma jednak pewności, czy wdrożone działania w czymkolwiek pomogą. 

Rozpoczęliśmy już ofensywę kwalifikacyjną w sprzedaży samochodów używanych, ze szczególnym uwzględnieniem samochodów elektrycznych, aby umożliwić naszym dealerom radzenie sobie z rosnącą liczbą zwrotów i ich remarketingiem. Na te szkolenia jest obecnie duże zapotrzebowanie

– powiedział rzecznik koncernu.

Audi również podjęło profilaktyczne działania szkoleniowe. Mercedes oferuje pięcioletnią gwarancję na wybrane modele, natomiast Porsche korzysta z „zatwierdzonej gwarancji”. Sytuacja jednak nadal jest trudna, a przyszłość rynku używanych samochodów elektrycznych w Niemczech pozostaje pod znakiem zapytania. 

Philipp Seidel z firmy konsultingowej Arthur D. Little uważa, że problemy z używanymi samochodami elektrycznymi wynikają z szybkiego rozwoju technologii. Podkreśla, że wartość rezydualna samochodów elektrycznych jest ograniczona przez wysoką wartość akumulatora. Długoterminowo podstawowe elementy elektryków, takie jak baterie, będą stawały się tańsze, co może poprawić sytuację.

⅔ niem. salonów samochodowych NIE przyjmuje używanych elektryków nawet przy zakupie nowych pojazdów. Powód – dalsza sprzedaż jest praktycznie niemożliwa. Teraz wiecie, dlaczego rząd uśmiechniętej Polski będzie dotował używane e-cuda z Niemiec

– komentuje na portalu X Pan Cogito, użytkownik platformy. 

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ: „Wszystko przekażę Radzie Europy”. Tusk i Koalicja 13 grudnia mają poważny problem?

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Von der Leyen nie odpuszcza: 90 proc. redukcji emisji do 2040 roku

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe