Umowa między Orlenem a Koleją Litewską podpisana. Polski diesel zdominuje państwa nadbałtyckie?

zdemontowane 10 lat temu. To dobra wiadomość – 20 proc. produkcji rafinerii trafia na Łotwę i do Estonii. Jak podkreślił prezes Obajtek – to koniec konfliktu wobec rozebranych torów. Pierwsze przewozy po nowych torach mają mieć miejsce pod koniec 2019 r.
Nowa umowa zakłada, że Orlen Lietuva dalej będzie korzystać z usług kolei litewskich. Podjęto również zobowiązania o przewozie produktów z Możejek w stronę polskiej granicy.
– zaznaczył podczas konferencji prasowej prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.– Obecnie sprowadzamy z Możejek do Polski 600 tysięcy ton diesla rocznie. Docelowo, dzięki umowie z kolejami litewskimi chcemy zwiększyć dostawy o kilkaset tysięcy ton. Popyt w Polsce rośnie i spodziewamy się, że będzie nadal rósł w kolejnych latach, m.in. dzięki ograniczaniu szarej strefy
Źródło: niezalezna.pl
kos
A tak wygląda logistyka #Możejki @orlenlietuva. Dzięki porozumieniu z @LTGelezinkeliai będziemy w stanie zwiększyć transport w kierunku ???????? o kilkaset tysięcy ton. Odbudowa torów do Renge poprawi efektywność logistyki w kierunku północnym ????????????????gdzie lokujemy do 20% produkcji pic.twitter.com/tXdMwNj18S
— ORLEN (@PKN_ORLEN) 14 sierpnia 2018
Za chwilę ogłosimy ważne informacje dotyczące rynku litewskiego i #Możejki. Tymczasem na konferencję udajemy się nietypowo, pociągiem (wyprodukowanym przez bydgoską #PESA) pic.twitter.com/VyvVqf7XY8
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) 14 sierpnia 2018