W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

W Zakopanem pojawił się billboard reklamujący biuro podróży ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, skierowany wyłącznie do arabskich turystów – bez polskiego tłumaczenia. Firma wzbudza kontrowersje, ponieważ w swojej ofercie ma wycieczki m.in. do Rosji.
Zakopane W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży
Zakopane / screen YT, X

Co musisz wiedzieć:

  • Billboard z reklamą arabskiego biura podróży Hejozati pojawił się przy wjeździe do Zakopanego.
  • W Zakopanem pojawiają się arabscy touroperatorzy i lokalne partnerstwa biznesowe.
  • Język arabski widoczny jest już nie tylko na billboardach, ale też w komunikatach zakopiańskiej policji.

 

 

Reklama została ustawiona przy jednej z dróg wjazdowych do miasta. Na plakacie widnieje logo z wizerunkiem szejka Zajida ibn Sultana Al Nahajjana, pierwszego prezydenta ZEA, symbol biura podróży Hejozati z Dubaju.

 

W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

Na billboardzie umieszczono także flagi Polski i Emiratów, a wszystkie treści promocyjne zapisano w języku arabskim. To działanie jest odpowiedzią na rosnące w ostatnich latach zainteresowanie Tatrami ze strony turystów z Bliskiego Wschodu.

Kontrowersje jednak wzbudza fakt, że biuro podróży Hejozati, oprócz wyjazdów do krajów Unii Europejskiej czy Azji, oferuje także podróże do Rosji.

Przedstawiciel Tatrzańskiej Izby Gospodarczej zwracał uwagę, że firma jednak nie reklamuje Polski, lecz własne usługi, a miejsce ekspozycji wybrała ze względu na obecność swojej grupy docelowej. Jego zdaniem nie ma tu miejsca na politykę ani naruszenie prawa, a cała sytuacja to przykład skutecznego marketingu, który jest zgodny z przepisami i korzystny zarówno dla właściciela billboardu, jak i zagranicznej firmy.

 

Zakopane bije rekordy popularności na Bliskim Wschodzie

W 2024 roku Zakopane stało się jednym z ulubionych miejsc turystów z Bliskiego Wschodu – na ulicach miasta można było spotkać ich całe tłumy. Trend ten trwa nadal, co potwierdzają nowe billboardy w stolicy Tatr.

O ile wcześniej pojawiały się tam oferty polskich firm tłumaczone na arabski, dziś reklamują się już same przedsiębiorstwa z Emiratów

– informuje „Gazeta Krakowska”.

Na plakatach promowane są wycieczki do Tajlandii, Włoch, Rosji, a także do południowej Polski, w tym Krakowa. – To wyraźny sygnał, że firmy te kierują ofertę nie do Polaków, lecz do arabskich turystów odwiedzających Zakopane

– komentuje Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej, cytowany przez „Gazetę Krakowską”.

 

Nie tylko turyści, ale i biura podróży

W Zakopanem coraz częściej pojawiają się także arabscy touroperatorzy, którzy oferują turystom z Bliskiego Wschodu usługi związane z transportem, organizacją wycieczek i rezerwacją noclegów. – Powstają nawet swoiste spółki typu joint venture. 

Popularność Zakopanego wśród turystów z Bliskiego Wschodu niesie kolejne zmiany. Język arabski pojawia się już nie tylko na billboardach, ale również w komunikatach zakopiańskiej policji publikowanych w mediach społecznościowych. 


 

POLECANE
Wiadomości
Justyna Steczkowska wystąpi na Forum Ekonomicznym w Karpaczu

We wtorek, 2 września, w południe, w Hotelu Gołębiewski w Karpaczu rozpocznie się XXXIV Forum Ekonomiczne – jedno z najważniejszych wydarzeń gospodarczo-politycznych Europy Środkowo-Wschodniej. Oprócz ponad 500 debat, sesji plenarnych i wydarzeń specjalnych, uczestnicy Forum będą mogli wziąć udział w bogatym programie kulturalnym, którego kulminacją będzie koncert Justyny Steczkowskiej – jednej z największych gwiazd polskiej sceny muzycznej.

Machał banderowską flagą podczas koncertu Korża w Warszawie. Teraz przeprasza Wiadomości
Machał banderowską flagą podczas koncertu Korża w Warszawie. Teraz przeprasza

Wraca sprawa sobotniego koncertu białoruskiego rapera Maxa Korża. Zjechało się na niego wielu fanów, w dużej mierze Białorusinów i Ukraińców. Część z nich zachowywała się skandalicznie wdając się w szarpaniny z ochroną i eksponując zakazane banderowskie flagi. Nagranie jednego z ukraińskich fanów obiegło media społecznościowe, wzbudzając oburzenie komentatorów.  Dziś Ukrainiec postanowił  przeprosić. 

Ważny komunikat dla mieszkańców Warszawy pilne
Ważny komunikat dla mieszkańców Warszawy

Warszawscy tramwajarze poinformowali, że od piątku rozpoczynają remont torów na skrzyżowaniu Wolskiej i Skierniewickiej. W związku z tym tramwaje nie będą kursowały Wolską i Skierniewicką. Remont ma potrwać 4 tygodnie.

IMGW wydał komunikat. Oto co nas czeka Wiadomości
IMGW wydał komunikat. Oto co nas czeka

Prawie w całym kraju będzie cieplej niż w poniedziałek. Spokojna wyżowa pogoda ze słabym wiatrem i dużym usłonecznieniem przez większość dnia będzie sprzyjała rekreacji na świeżym powietrzu.

Afera KPO. Należące do Ringier Axel Springer Politico: Ból głowy kruchej koalicji z ostatniej chwili
Afera KPO. Należące do Ringier Axel Springer Politico: Ból głowy kruchej koalicji

Portal Politico opublikował tekst na temat afery KPO. Pisze o dziwacznych dotacjach i uważa, że dały one tylko w ręce PiS argument w walce z "kruchą koalicją premiera Donalda Tuska".  

Niepokojące doniesienia z granicy. Pilny komunikat Straży Granicznej pilne
Niepokojące doniesienia z granicy. Pilny komunikat Straży Granicznej

Straż Graniczna publikuje raporty dotyczące wydarzeń na polskiej granicy, która znajduje się pod naciskiem ataku hybrydowego zarówno ze strony Białorusi, jak i Niemiec.

Najnowszy sondaż partyjny. Tak się rozkładają sympatie Polaków pilne
Najnowszy sondaż partyjny. Tak się rozkładają sympatie Polaków

Według najnowszego sondażu partyjnego największym zaufaniem Polaków cieszy się rządząca Koalicja Obywatelska.

Afera KPO. Minister Żurek zdradził, co o niej sądzi gorące
Afera KPO. Minister Żurek zdradził, co o niej sądzi

Nie milkną echa afery KPO, w której z publicznych pieniędzy zostały zakupione takie dobra, jak jachty czy mobilne ekspresy do kawy. Głos w sprawie zabrał też minister Waldemar Żurek.

Groźny wypadek w kopalni Knurów. Trwa akcja ratownicza z ostatniej chwili
Groźny wypadek w kopalni Knurów. Trwa akcja ratownicza

W kopalni Knurów doszło do wstrząsu, w zagrożonym miejscu wciąż przebywa górnik, z którym utracono kontakt.

ZUS wydał pilny komunikat z ostatniej chwili
ZUS wydał pilny komunikat

Od 1 lipca tego roku ZUS przyznał świadczenie 300+ z programu Dobry Start na blisko 3,3 mln uczniów. Wypłacono już 634 mln zł – informuje ZUS.

REKLAMA

W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

W Zakopanem pojawił się billboard reklamujący biuro podróży ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, skierowany wyłącznie do arabskich turystów – bez polskiego tłumaczenia. Firma wzbudza kontrowersje, ponieważ w swojej ofercie ma wycieczki m.in. do Rosji.
Zakopane W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży
Zakopane / screen YT, X

Co musisz wiedzieć:

  • Billboard z reklamą arabskiego biura podróży Hejozati pojawił się przy wjeździe do Zakopanego.
  • W Zakopanem pojawiają się arabscy touroperatorzy i lokalne partnerstwa biznesowe.
  • Język arabski widoczny jest już nie tylko na billboardach, ale też w komunikatach zakopiańskiej policji.

 

 

Reklama została ustawiona przy jednej z dróg wjazdowych do miasta. Na plakacie widnieje logo z wizerunkiem szejka Zajida ibn Sultana Al Nahajjana, pierwszego prezydenta ZEA, symbol biura podróży Hejozati z Dubaju.

 

W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

Na billboardzie umieszczono także flagi Polski i Emiratów, a wszystkie treści promocyjne zapisano w języku arabskim. To działanie jest odpowiedzią na rosnące w ostatnich latach zainteresowanie Tatrami ze strony turystów z Bliskiego Wschodu.

Kontrowersje jednak wzbudza fakt, że biuro podróży Hejozati, oprócz wyjazdów do krajów Unii Europejskiej czy Azji, oferuje także podróże do Rosji.

Przedstawiciel Tatrzańskiej Izby Gospodarczej zwracał uwagę, że firma jednak nie reklamuje Polski, lecz własne usługi, a miejsce ekspozycji wybrała ze względu na obecność swojej grupy docelowej. Jego zdaniem nie ma tu miejsca na politykę ani naruszenie prawa, a cała sytuacja to przykład skutecznego marketingu, który jest zgodny z przepisami i korzystny zarówno dla właściciela billboardu, jak i zagranicznej firmy.

 

Zakopane bije rekordy popularności na Bliskim Wschodzie

W 2024 roku Zakopane stało się jednym z ulubionych miejsc turystów z Bliskiego Wschodu – na ulicach miasta można było spotkać ich całe tłumy. Trend ten trwa nadal, co potwierdzają nowe billboardy w stolicy Tatr.

O ile wcześniej pojawiały się tam oferty polskich firm tłumaczone na arabski, dziś reklamują się już same przedsiębiorstwa z Emiratów

– informuje „Gazeta Krakowska”.

Na plakatach promowane są wycieczki do Tajlandii, Włoch, Rosji, a także do południowej Polski, w tym Krakowa. – To wyraźny sygnał, że firmy te kierują ofertę nie do Polaków, lecz do arabskich turystów odwiedzających Zakopane

– komentuje Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej, cytowany przez „Gazetę Krakowską”.

 

Nie tylko turyści, ale i biura podróży

W Zakopanem coraz częściej pojawiają się także arabscy touroperatorzy, którzy oferują turystom z Bliskiego Wschodu usługi związane z transportem, organizacją wycieczek i rezerwacją noclegów. – Powstają nawet swoiste spółki typu joint venture. 

Popularność Zakopanego wśród turystów z Bliskiego Wschodu niesie kolejne zmiany. Język arabski pojawia się już nie tylko na billboardach, ale również w komunikatach zakopiańskiej policji publikowanych w mediach społecznościowych. 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe