Krysztopa w PR24: Skromna polska aplikacja, która zirytowała Niemców
- Biało-czerwone masło orzechowe, czyli jak działa patriotyczna konsumpcja w Polsce (…) Kupuję jajka i mięso z Niemiec, czy dzięki temu jestem dobrą Niemką? W Polsce ta logika się sprawdza. Polska przeżywa właśnie modę na patriotyczną konsumpcję (…) aplikacja chce pokazać, czy producent produktu nie posiada zagranicznych inwestorów, czy jest w Polsce zarejestrowany, czy w Polsce produkuje, czy prowadzi w Polsce badania i czy ma wyłącznie polskiego właściciela. Tak naprawdę aplikacji chodzi o to, żeby pokazać ile polskich pieniędzy jest w maśle orzechowym – W ten sposób prezenterka niemieckiej telewizji MDR demaskowała nic innego jak skromną aplikację do rozpoznawania polskich produktów po kodzie kreskowym „Pola”. Popularność aplikacji musiała ich zaboleć. Prawda jak wiele to mówi o tym czym byliśmy i w niemałym stopniu ciągle jesteśmy, dla naszych dobrych sąsiadów Niemców?
- Pojęcie patriotyzmu gospodarczego nie jest niczym nowym. Jest również z całą pewnością bardzo bliskie samym Niemcom. Kiedy zagraniczny kapitał próbował kupić niemiecki „Berliner Zeitung” wybuchła histeria, w której padały argumenty o tym, że nikt z zagranicy nie może wpływać na niemiecką opinię publiczną i że to naruszenie niezależności mediów. Co nawiasem mówiąc jest również ciekawym przyczynkiem do dyskusji na temat repolonizacji polskich mediów w ogromnym stopniu należących do zagranicznych, głównie niemieckich koncernów. Tym bardziej, że ostatecznie transakcja sprzedaży „Berliner Zeitung” nie doszła do skutku.
- mówił Cezary Krysztopa
Całości audycji można wysłuchać na stronie Polskiego Radia 24
- Źródło: tysol.pl
- Data: 24.10.2017 14:23
- Tagi: , Pola, patriotyzm gospodarczy,