Eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154?

Według doniesień "Gazety Polskiej", eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154. Nie skontaktowali się też z rosyjskim producentem tupolewa, ani z zakładem, w którym go remontowano. Nie przywieźli ze sobą żadnych informacji.
/ Youtube.com
W tygodniku czytamy, że polscy eksperci „mimo pobytu w Rosji nie skontaktowali się ani z rosyjskim producentem samolotu, ani z zakładem, w którym remontowano tupolewa. Pismo, o którym musiał wiedzieć Donald Tusk, przez pięć lat było ukrywane przez poprzednie władze”.
 
Dokument jest „notatką służbową”, którą podpisał Stanisław Żurkowski - ówczesny przewodniczącego Podkomisji Technicznej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP). Pismo zostało sporządzone w sierpniu 2010 roku.

„Gazeta Polska" podaje, że „Notatka służbowa” składa się z zestawu pytań i odpowiedzi:

W jakich badaniach technicznych szczątków Tu-154 brali udział w Rosji polscy eksperci? 
Odpowiedź: Nie brali udziału w żadnych. 

Jakie sprawozdania mają polscy eksperci z badań technicznych szczątków Tu-154? 
Odpowiedź: Nie mają żadnych i nie wiedzą, czy były robione [sic!]. 

Jakie nieoficjalne informacje dotyczące badań technicznych szczątków Tu-154 mają polscy eksperci? 
Odpowiedź: Nie mają żadnych. 

Jakie oficjalne i nieoficjalne informacje mają polscy eksperci na temat planów badań technicznych szczątków? 
Odpowiedź: Otrzymali od Rosjan ustną informację, że od 23 sierpnia będą robione badania techniczne radiowysokościomierzy i radiokompasów. (Czyli de facto nie uzyskano żadnej informacji, bo powyższa wiadomość jest bez żadnej wartości i - jak stwierdził w podsumowaniu dokumentu sam Żurkowski - nie jest dla komisji Millera niczym nowym). 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z producentem samolotu Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z zakładem, który remontował samolot Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z producentem silników samolotu Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci mają własne albo rosyjskie analizy ostatniego odcinka lotu? 
Odpowiedź: Tak, mają prezentację zrobioną przez nich podczas pobytu w Moskwie. 

Jakie inne informacje i materiały - niewspomniane wyżej - polscy eksperci przywieźli z Rosji? 
Odpowiedź: Nie przywieziono niczego innego.

"Gazeta Polska"

 

POLECANE
Blisko 1,5 tys. ton nielegalnych odpadów z Ukrainy. Udaremniono ogromny przemyt z ostatniej chwili
Blisko 1,5 tys. ton nielegalnych odpadów z Ukrainy. Udaremniono ogromny przemyt

Lubelska Krajowa Administracja Skarbowa zatrzymała na kolejowym przejściu granicznym w Dorohusku prawie 1,5 tys. ton odpadów. Główny Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie potwierdził, że przewóz był nielegalny. 35 wagonów towarowych z odpadami wróciło na Ukrainę.

Trwa spotkanie Nawrocki-Zełenski z ostatniej chwili
Trwa spotkanie Nawrocki-Zełenski

Tuż po godz. 10 prezydent Karol Nawrocki powitał w Pałacu Prezydenckim prezydenta Ukrainy Wołodymyra Zełenskiego.

Marek Papszun nowym trenerem Legii Warszawa z ostatniej chwili
Marek Papszun nowym trenerem Legii Warszawa

Marek Papszun został trenerem piłkarzy Legii Warszawa – poinformował klub. Jednocześnie Raków Częstochowa, w którym do tej pory pracował 51-letni szkoleniowiec, przekazał, że osiągnięto porozumienie w sprawie jego przenosin do stołecznego zespołu.

Znany polski deweloper ofiarą cyberataku. Pilny komunikat z ostatniej chwili
Znany polski deweloper ofiarą cyberataku. Pilny komunikat

Dom Development potwierdza atak hakerski i ryzyko kradzieży danych. W ręce sprawców mogły trafić m.in. numery PESEL i numery dowodów osobistych.

Wigilia z politykiem? Karol Nawrocki faworytem Polaków z ostatniej chwili
Wigilia z politykiem? Karol Nawrocki faworytem Polaków

Z którym politykiem Polacy najchętniej spędziliby wigilię? Sondaż SW Research dla Onetu wskazuje, że zdecydowanym faworytem jest prezydent Karol Nawrocki.

Komunikat Straży Granicznej. Pilne doniesienia z granicy z ostatniej chwili
Komunikat Straży Granicznej. Pilne doniesienia z granicy

Straż Graniczna publikuje raporty dotyczące wydarzeń na polskiej granicy z Białorusią. Ponadto zaraportowano także o sytuacji na granicy z Litwą i Niemcami w związku z przywróceniem na nich tymczasowych kontroli.

Niemieckie media komentują wyrok TSUE ws. Polski: Kto nie chce być w UE, może odejść z ostatniej chwili
Niemieckie media komentują wyrok TSUE ws. Polski: "Kto nie chce być w UE, może odejść"

Komentując czwartkowy wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE ws. polskiego Trybunału Konstytucyjnego, niemiecki dziennik "Frankfurter Allgemeine Zeitung" stwierdził, że kraj, który nie chce pozostać w Unii, może z niej wystąpić.

Warszawskie zoo przekazało radosną nowinę z ostatniej chwili
Warszawskie zoo przekazało radosną nowinę

Warszawskie zoo poinformowało w piątek 19 grudnia, że urodzone latem góralki skalne rosną zdrowo i dobrze odnajdują się w stadzie. Te zwinne zwierzęta mają zaskakujących krewnych. Są to… słonie.

Pożar hotelu we Wrocławiu z ostatniej chwili
Pożar hotelu we Wrocławiu

W hotelu Park Plaza we Wrocławiu doszło do pożaru, w wyniku którego zmarła jedna osoba, a druga trafiła do szpitala – wynika z informacji podanych przez Radio Wrocław.

Prezydent reaguje na szokujący wpis. Wystarczyły dwa słowa z ostatniej chwili
Prezydent reaguje na szokujący wpis. Wystarczyły dwa słowa

Europoseł Platformy Obywatelskiej i była prezydent Warszawy chciała uderzyć w prezydenta po decyzji w sprawie demontażu Okrągłego Stołu. Karol Nawrocki odpowiedział krótko.

REKLAMA

Eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154?

Według doniesień "Gazety Polskiej", eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154. Nie skontaktowali się też z rosyjskim producentem tupolewa, ani z zakładem, w którym go remontowano. Nie przywieźli ze sobą żadnych informacji.
/ Youtube.com
W tygodniku czytamy, że polscy eksperci „mimo pobytu w Rosji nie skontaktowali się ani z rosyjskim producentem samolotu, ani z zakładem, w którym remontowano tupolewa. Pismo, o którym musiał wiedzieć Donald Tusk, przez pięć lat było ukrywane przez poprzednie władze”.
 
Dokument jest „notatką służbową”, którą podpisał Stanisław Żurkowski - ówczesny przewodniczącego Podkomisji Technicznej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP). Pismo zostało sporządzone w sierpniu 2010 roku.

„Gazeta Polska" podaje, że „Notatka służbowa” składa się z zestawu pytań i odpowiedzi:

W jakich badaniach technicznych szczątków Tu-154 brali udział w Rosji polscy eksperci? 
Odpowiedź: Nie brali udziału w żadnych. 

Jakie sprawozdania mają polscy eksperci z badań technicznych szczątków Tu-154? 
Odpowiedź: Nie mają żadnych i nie wiedzą, czy były robione [sic!]. 

Jakie nieoficjalne informacje dotyczące badań technicznych szczątków Tu-154 mają polscy eksperci? 
Odpowiedź: Nie mają żadnych. 

Jakie oficjalne i nieoficjalne informacje mają polscy eksperci na temat planów badań technicznych szczątków? 
Odpowiedź: Otrzymali od Rosjan ustną informację, że od 23 sierpnia będą robione badania techniczne radiowysokościomierzy i radiokompasów. (Czyli de facto nie uzyskano żadnej informacji, bo powyższa wiadomość jest bez żadnej wartości i - jak stwierdził w podsumowaniu dokumentu sam Żurkowski - nie jest dla komisji Millera niczym nowym). 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z producentem samolotu Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z zakładem, który remontował samolot Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z producentem silników samolotu Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci mają własne albo rosyjskie analizy ostatniego odcinka lotu? 
Odpowiedź: Tak, mają prezentację zrobioną przez nich podczas pobytu w Moskwie. 

Jakie inne informacje i materiały - niewspomniane wyżej - polscy eksperci przywieźli z Rosji? 
Odpowiedź: Nie przywieziono niczego innego.

"Gazeta Polska"


 

Polecane