Lasek chwali się „zoptymalizowaniem” infrastruktury kolejowej pod CPK
"Dzisiaj rozmawiamy o kwocie 131 mld zł do 2032 roku, z czego część lotniskowa - na inwestycje lotniskowe, ma kosztować 42,7 mld zł, natomiast część kolejowa (...), sam +Y+ będzie kosztował około 80 mld zł" - powiedział pełnomocnik. Dodał, że przewidziano też możliwość zainwestowania 8 mld zł w ten projekt przez inwestora prywatnego.
Wyjaśnił, że 80 mld zł to koszt wybudowania linii kolejowej, tzw. "Y" o długości 480 km z Warszawy przez Łódź do Poznania i do Wrocławia.
Lasek chwali się optymalizacją
Lasek przypomniał, że poprzedni rząd założył, że koszt wybudowania CPK wraz z kolejami dużych prędkości miał wynieść 155 mld zł. Pełnomocnik dodał, że kwota 131 mld zł wynika z optymalizacji tego planu, a nie rezygnacji z pewnych inwestycji.
Pełnomocnik wyjaśnił, że finansowanie pokryte skarbowymi papierami wartościowymi wyniesie 57 mld zł.