Nowe informacje ws. CPK. Ekspert: To koniec kompromitującej farsy

„Koniec kompromitującej farsy, jaką stał się słynny AUDYT CPK. Ekipa Maciej Laska właśnie unieważniła ostatni przetarg na wybór doradcy zewnętrznego” – pisze w mediach społecznościowych Maciej Wilk, ekspert ds. lotniczych, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines.
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego  Nowe informacje ws. CPK. Ekspert: To koniec kompromitującej farsy
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego / mat. prasowe

W środę na oficjalnej stronie Centralnego Portu Komunikacyjnego opublikowano informację nt. przetargu na wykonanie audytu tzw. innych projektów CPK. 

Przetargi na audyt w CPK odwołane

W komunikacie prasowym przekazano, że „postępowanie przetargowe na wykonanie audytu tzw. innych projektów (m.in. Airport City, Cargo City i zagospodarowania terenu po Lotnisku Chopina), w którym ofertę złożyło konsorcjum A2P2 architecture&planning i Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, zostało unieważnione przez spółkę CPK”.

Powód to znacznie przekraczająca budżet wycena za realizację tego zadania. Zgodnie z kosztorysem CPK maksymalna kwota zamówienia wynosiła 561 tys. zł brutto, a złożona oferta opiewała na 982 tys. zł brutto. Z końcem marca br. spółka przekazała do Biura Pełnomocnika Rządu ds. CPK komplet raportów z audytów wewnętrznych. Weryfikowane były sprawozdania, umowy, harmonogramy i inne dokumenty spółki. Celem tych analiz było realne oszacowanie kosztów poszczególnych elementów Programu CPK oraz harmonogramów prac

– głosi opublikowana przez CPK informacja prasowa.

Ekspert komentuje

Powyższy komunikat skomentował na platformie X ekspert ds. lotniczych, dyrektor operacyjny Flair Airlines Maciej Wilk.

TO JUŻ JEST KONIEC‼️ Koniec kompromitującej farsy, jaką stał się słynny AUDYT CPK. Ekipa @LasekMaciej właśnie unieważniła ostatni przetarg na wybór doradcy zewnętrznego. Tym samym, unieważniono 8 z 8 zapowiadanych audytów. Skuteczność 100% 😉

– pisze Maciej Wilk. W kolejnych wpisach przypomina okoliczności unieważnienia wszystkich 8 audytów. Na podsumowanie dodał, że „nie jest prawdą, że do audytów nikt nie chciał się zgłosić, bo poprzednie władze CPK złośliwie skorzystały w przeszłości z usług wszystkich potencjalnych podmiotów mogących przeprowadzić podmiot”. 

Gdyby faktycznie komukolwiek chodziło o przeprowadzenie profesjonalnego, obiektywnego audytu, wykonawcy znaleźliby się bez problemu, chociażby zagraniczni

– wskazuje ekspert i podkreśla, że „nie jest prawdą, że problemem był rzekomy konflikt interesów”.

Minister @LasekMaciej jakoś nie dostrzega konfliktu interesów w fakcie sporządzenia przez spółkę raportu na samą siebie. Pamiętajmy, że to na tej podstawie została przedstawiona rekomendacja dla rządu. Opinia publiczna do dzisiaj nie poznała żadnych szczegółów tego opracowania

– punktuje Maciej Wilk i dodaje, że „prawdziwym powodem, dla którego żadna poważna firma nie chciała mieć nic do czynienia z tą hucpą były dyletanckie brednie opowiadane całymi miesiącami przez kolegów Pana Ministra o megalomanii, o kolesiach pilnujących łąki za miliony, poddające pod wątpliwość cały projekt i prezentujące wizje jakichś duo- i triportów jako realnej alternatywy dla CPK”.

Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę. Pora wreszcie przestać tracić czas i zająć się w końcu rozwojem Polski. Już po wyborach. O nieszczęsnych audytach należy zapomnieć jak najszybciej. Do roboty ‼️

– mocno podsumował ekspert.

Kontekst – sprawa budowy CPK 

Nowy rząd, będąc jeszcze w opozycji, wielokrotnie podważał sens budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Potem w kampanii wyborczej obecna większość próbowała przekonywać Polaków, że jednak popiera tę ideę. Teraz, mimo mglistych zapowiedzi Donalda Tuska dot. kontynuacji projektu, coraz mniej wskazuje na to, że ta ważna dla Polski inwestycja będzie kontynuowana.

Z jednej strony padają ze strony rządzących deklaracje tego, że prace będą kontynuowane, ale z drugiej strony po przejęciu CPK przez nowy rząd do władz spółki trafili przeciwnicy tej inwestycji, a politycy koalicji wielokrotnie powtarzali swoje tezy o „megalomańskiej inwestycji”.

„Gazeta Wyborcza” jeszcze w kwietniu informowała, że budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego została „odłożona”, a rząd planuje inwestycje na Lotnisku Chopina.  

Na początku czerwca Donald Tusk poinformował, że jeszcze w tym miesiącu rząd przedstawi szczegóły dot. przyszłości budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. 

 

 


 

POLECANE
To ma potencjał na upadek Zielonego Ładu. Wyciekła korespondencja mailowa Europejskiego Banku Inwestycyjnego gorące
"To ma potencjał na upadek Zielonego Ładu". Wyciekła korespondencja mailowa Europejskiego Banku Inwestycyjnego

- Do sieci wyciekł e-mail z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI). Zawiera porady dotyczące obejścia przepisów klimatycznych. Czy to sprawiedliwe? - pisze Berliner Zeitung.

Po oświadczeniu Domańskiego. Pan sobie robi kpiny z obywateli, polskiego prawa i własnego słowa? gorące
Po oświadczeniu Domańskiego. "Pan sobie robi kpiny z obywateli, polskiego prawa i własnego słowa?"

Minister finansów Andrzej Domański poinformował, że zwrócił się do PKW o wykładnię uchwały dotyczącej wypłaty środków dla PiS. Jego oświadczenie wywołało gorącą dyskusję, w której udział wziął również były szef TVP.Info Samuel Pereira.

Wielki pożar w Los Angeles. Najnowsze informacje Wiadomości
Wielki pożar w Los Angeles. Najnowsze informacje

Pożary w Los Angeles pochłonęły już co najmniej dwie ofiary śmiertelne, zmuszając 30 tys. mieszkańców do ewakuacji. W Pacific Palisades brakuje wody w hydrantach, co utrudnia działania strażaków.

Samuel Pereira: Solidarność strażnikiem praw i głosem pozbawionych głosu tylko u nas
Samuel Pereira: Solidarność strażnikiem praw i głosem pozbawionych głosu

Gdy w Polsce pada słowo „Solidarność”, na myśl przychodzi ruch społeczny, który odmienił bieg historii. Ale czy NSZZ „Solidarność” to dziś jedynie wspomnienie przeszłości? Wręcz przeciwnie – jak mówi przewodniczący związku Piotr Duda: „Nie znam organizacji w Polsce, która tak długo funkcjonuje, pomimo że ciągle jest atakowana. Ale pamiętajmy, że atakuje się zawsze silnych”. Współczesna rola Solidarności jest równie istotna jak 45 lat temu, bo wyzwania, przed którymi staje dzisiejszy świat pracy, wymagają odważnych i stanowczych działań.

Domański po decyzji: Ja się PiS-u nie boję Wiadomości
Domański po decyzji: "Ja się PiS-u nie boję"

– Ja się PiS-u nie boję. Muszę realizować konstytucyjne obowiązki. Obowiązki, które zobowiązałem się realizować w momencie obejmowania stanowiska ministra finansów – mówił pytany o dzisiejszy ruch w sprawie pieniędzy dla PiS szef resortu finansów Andrzej Domański.

Biden: Mógłbym pokonać Trumpa, gdybym się nie wycofał Wiadomości
Biden: "Mógłbym pokonać Trumpa, gdybym się nie wycofał"

Prezydent USA Joe Biden powiedział w środę w wywiadzie dla "USA Today", że mógłby pokonać Donalda Trumpa, gdyby nie wycofał się z wyścigu o fotel prezydencki i nie poparł wiceprezydent Kamali Harris.

Karol Nawrocki kontra dziennikarz TVN. Nagranie podbija sieć gorące
Karol Nawrocki kontra dziennikarz TVN. Nagranie podbija sieć

– Panie redaktorze, chyba jedziecie prosto do warszawskiego ratusza? – pytał na konferencji prasowej dziennikarza TVN szef IPN i kandydat na prezydenta Karol Nawrocki.

Jan Parys: Broń nuklearna w Polsce byłaby ważnym czynnikiem odstraszania gorące
Jan Parys: Broń nuklearna w Polsce byłaby ważnym czynnikiem odstraszania

- To nie jest czas na naiwność i propagowanie pacyfizmu - mówi w rozmowie z Magazynem Optyka Schumana Jan Parys, były minister obrony narodowej w rządzie Jana Olszewskiego.

Jest decyzja ministra finansów w sprawie pieniędzy dla PiS. Gorące komentarze z ostatniej chwili
Jest decyzja ministra finansów w sprawie pieniędzy dla PiS. Gorące komentarze

Minister finansów Andrzej Domański poinformował, że zwrócił się do PKW o wykładnię uchwały dotyczącej wypłaty środków dla PiS. Pojawiły się pierwsze komentarze.

Andrzej Domański wydał oświadczenie ws. wypłaty środków dla PiS z ostatniej chwili
Andrzej Domański wydał oświadczenie ws. wypłaty środków dla PiS

W wydanym w środę oświadczeniu minister finansów Andrzej Domański poinformował, że zwrócił się do PKW o wykładnię uchwały dotyczącej wypłaty środków dla PiS.

REKLAMA

Nowe informacje ws. CPK. Ekspert: To koniec kompromitującej farsy

„Koniec kompromitującej farsy, jaką stał się słynny AUDYT CPK. Ekipa Maciej Laska właśnie unieważniła ostatni przetarg na wybór doradcy zewnętrznego” – pisze w mediach społecznościowych Maciej Wilk, ekspert ds. lotniczych, obecnie dyrektor operacyjny Flair Airlines.
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego  Nowe informacje ws. CPK. Ekspert: To koniec kompromitującej farsy
Wizualizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego / mat. prasowe

W środę na oficjalnej stronie Centralnego Portu Komunikacyjnego opublikowano informację nt. przetargu na wykonanie audytu tzw. innych projektów CPK. 

Przetargi na audyt w CPK odwołane

W komunikacie prasowym przekazano, że „postępowanie przetargowe na wykonanie audytu tzw. innych projektów (m.in. Airport City, Cargo City i zagospodarowania terenu po Lotnisku Chopina), w którym ofertę złożyło konsorcjum A2P2 architecture&planning i Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, zostało unieważnione przez spółkę CPK”.

Powód to znacznie przekraczająca budżet wycena za realizację tego zadania. Zgodnie z kosztorysem CPK maksymalna kwota zamówienia wynosiła 561 tys. zł brutto, a złożona oferta opiewała na 982 tys. zł brutto. Z końcem marca br. spółka przekazała do Biura Pełnomocnika Rządu ds. CPK komplet raportów z audytów wewnętrznych. Weryfikowane były sprawozdania, umowy, harmonogramy i inne dokumenty spółki. Celem tych analiz było realne oszacowanie kosztów poszczególnych elementów Programu CPK oraz harmonogramów prac

– głosi opublikowana przez CPK informacja prasowa.

Ekspert komentuje

Powyższy komunikat skomentował na platformie X ekspert ds. lotniczych, dyrektor operacyjny Flair Airlines Maciej Wilk.

TO JUŻ JEST KONIEC‼️ Koniec kompromitującej farsy, jaką stał się słynny AUDYT CPK. Ekipa @LasekMaciej właśnie unieważniła ostatni przetarg na wybór doradcy zewnętrznego. Tym samym, unieważniono 8 z 8 zapowiadanych audytów. Skuteczność 100% 😉

– pisze Maciej Wilk. W kolejnych wpisach przypomina okoliczności unieważnienia wszystkich 8 audytów. Na podsumowanie dodał, że „nie jest prawdą, że do audytów nikt nie chciał się zgłosić, bo poprzednie władze CPK złośliwie skorzystały w przeszłości z usług wszystkich potencjalnych podmiotów mogących przeprowadzić podmiot”. 

Gdyby faktycznie komukolwiek chodziło o przeprowadzenie profesjonalnego, obiektywnego audytu, wykonawcy znaleźliby się bez problemu, chociażby zagraniczni

– wskazuje ekspert i podkreśla, że „nie jest prawdą, że problemem był rzekomy konflikt interesów”.

Minister @LasekMaciej jakoś nie dostrzega konfliktu interesów w fakcie sporządzenia przez spółkę raportu na samą siebie. Pamiętajmy, że to na tej podstawie została przedstawiona rekomendacja dla rządu. Opinia publiczna do dzisiaj nie poznała żadnych szczegółów tego opracowania

– punktuje Maciej Wilk i dodaje, że „prawdziwym powodem, dla którego żadna poważna firma nie chciała mieć nic do czynienia z tą hucpą były dyletanckie brednie opowiadane całymi miesiącami przez kolegów Pana Ministra o megalomanii, o kolesiach pilnujących łąki za miliony, poddające pod wątpliwość cały projekt i prezentujące wizje jakichś duo- i triportów jako realnej alternatywy dla CPK”.

Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę. Pora wreszcie przestać tracić czas i zająć się w końcu rozwojem Polski. Już po wyborach. O nieszczęsnych audytach należy zapomnieć jak najszybciej. Do roboty ‼️

– mocno podsumował ekspert.

Kontekst – sprawa budowy CPK 

Nowy rząd, będąc jeszcze w opozycji, wielokrotnie podważał sens budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Potem w kampanii wyborczej obecna większość próbowała przekonywać Polaków, że jednak popiera tę ideę. Teraz, mimo mglistych zapowiedzi Donalda Tuska dot. kontynuacji projektu, coraz mniej wskazuje na to, że ta ważna dla Polski inwestycja będzie kontynuowana.

Z jednej strony padają ze strony rządzących deklaracje tego, że prace będą kontynuowane, ale z drugiej strony po przejęciu CPK przez nowy rząd do władz spółki trafili przeciwnicy tej inwestycji, a politycy koalicji wielokrotnie powtarzali swoje tezy o „megalomańskiej inwestycji”.

„Gazeta Wyborcza” jeszcze w kwietniu informowała, że budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego została „odłożona”, a rząd planuje inwestycje na Lotnisku Chopina.  

Na początku czerwca Donald Tusk poinformował, że jeszcze w tym miesiącu rząd przedstawi szczegóły dot. przyszłości budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. 

 

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe