Żenujące billboardy Owsiaka: Jest reakcja WOŚP
Na ulicach polskich miast pojawiły się billboardy sygnowane przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Zawierają hasło: „Polacy! Pokonajmy to ZŁO!!! WygraMy”. Dodajmy, że końcówka „My” ma barwy biało-czerwone. Trudno nie odnieść wrażenia, że wywieszone przed wyborami billboardy mają oczywisty kontekst wyborczy.
Jak dla mnie Jerzy Owsiak może popierać kogo chce, bo jest wolnym człowiekiem. Chce się zaangażować – spoko, nie wpływa to na moje podejście do WOŚP.
Ale udawanie, że w billboardach teoretycznie o sepsie naprawdę chodzi o sepsę, to robienie z odbiorców idiotów
– skomentował dziennikarz Wirtualnej Polski Patryk Słowik.
Być może wydaje mu się, że zrobi z Polaków idiotów, ale Polacy są na to zbyt mądrzy
– uważa Piotr Duda.
Jest „reakcja” WOŚP
A jak reaguje Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy?
Wygramy z sepsą! (…)
– czytamy na oficjalnym profilu WOŚP na platformie X (dawniej Twitter), gdzie WOŚP, ignorując głosy krytyki, raz jeszcze publikuje wzbudzającą kontrowersje grafikę.
Zmieńcie już oficjalnie nazwę na „Fundacja PO”
– komentują internauci.
Bardzo dziękujemy za zainteresowanie naszą kampanią „Wygramy z sepsą”.
(…)
Koszty kampanii billboardowej są poniesione z pieniędzy zbiórkowych i jest to zgodne z przepisami ustawy o zbiórkach publicznych. Stanowią nieco ponad 1 procent zebranych pieniędzy. Tak jak w trakcie zakupu sprzętu, tak i przy tej kampanii billboardowej, otrzymaliśmy duże rabaty od właścicieli powierzchni reklamowych.
Nasza akcja billboardowa to zwrócenie uwagi wszystkim Polakom, że z sepsą możemy wygrać
– mogliśmy przeczytać wczoraj na oficjalnym profilu WOŚP na Facebooku w poście zilustrowanym zdjęciem zadowolonego z siebie Owsiaka.
Tak Owsiak walczy z sepsą?
Czy to agitacja polityczna? Tak można by pomyśleć na kilkanaście dni przed wyborami parlamentarnymi. Ale nie, gdy popatrzymy uważniej, na końcu widnieje dopisek „…z sepsą”, tyle że plakat zaprojektowano w ten sposób, że jest on słabo widoczny. Pod spodem z kolei dopisano dużo mniejszą czcionką: „Ogólnopolski program walki z sepsą”. Czy to oznacza, że Jerzy Owsiak zlecił wykonanie billboardów w ramach swojej akcji walki z sepsą, na którą zbierał pieniądze podczas tegorocznego Finału WOŚP odbywającego się pod hasłem: „Chcemy wygrać z sepsą! Gramy dla wszystkich – małych i dużych!”?
W ramach kampanii zwracamy uwagę na działania dotyczące walki z sepsą, która była sednem 31. Finału WOŚP. Kampania jest finansowana z zebranych w ramach zbiórki środków
– odpowiedziała nam Aleksandra Rutkowska, rzecznik prasowy WOŚP.
❤️ Wygramy z sepsą!
— WOŚP (@fundacjawosp) October 3, 2023
❤️ Walka z sepsą, a dokładnie zakup wyposażenia dla laboratoriów mikrobiologicznych, był celem 31. Finału WOŚP.
❤️ W sumie wsparcie ma otrzymać 206 laboratoriów.https://t.co/gTlXCRmXrZ pic.twitter.com/DdyJ6wmOKG