PKP Cargo wyprzedaje majątek i złomuje nowe wagony. Solidarność ostrzegała

Jak podaje portal Rynek Kolejowy, zarząd PKP Cargo chce sprzedać wagony, które będą musiały zostać przeznaczone na złom. O możliwości realizacji takiego scenariusza od dawna alarmowała kolejarska "Solidarność".
kolej - zdjęcie symboliczne PKP Cargo wyprzedaje majątek i złomuje nowe wagony. Solidarność ostrzegała
kolej - zdjęcie symboliczne / pixabay

Nowe wagony na złom

Nie trzeba było długo czekać na realizację czarnego scenariusza, przed czym od wielu miesięcy ostrzegała kolejarska "Solidarność". Po tym, kiedy na początku czerwca tego roku zarząd PKP Cargo poinformował o kolejnych grupowych zwolnieniach pracowników, przewodniczący "Solidarności" w PKP Cargo przestrzegł w rozmowie z portalem Tysol.pl, że kolejnym krokiem stanie się zapewne wyprzedaż majątku spółki.

To jest długa, potężna lista nieruchomości, które zarząd zamierza sprzedać, tłumacząc się tym, że jest w złej sytuacji finansowej i że nie ma pieniędzy na wypłaty. A wyprzedanie "zbędnego" w ich opinii majątku jest najszybszym sposobem na pozyskanie środków

- wskazywał wówczas Jan Majder.

Szef "S" w PKP Cargo stwierdził, że prognozy na przyszłość są dla niewesołe i że PKP Cargo może po prostu upaść, ponieważ działania obecnego zarządu doprowadzą spółkę do utraty zdolności operacyjnej. 

Ten scenariusz jest niestety realizowany na naszych oczach. Jak podaje Rynek Kolejowy, "wagony, które zarząd PKP Cargo chce sprzedać, będą musiały zostać przeznaczone na złom. Wśród nich są tymczasem pojazdy stosunkowo nowe (zaledwie kilkunastoletnie). Zarząd PKP Cargo dopuszcza bowiem sprzedaż wagonów wyłącznie jako złomu". Jak pisze dziennikarz Rynku Kolejowego Roman Czubiński, "jak przyznała w odpowiedzi prezes PKP Cargo Agnieszka Wasilewska-Semail, niektóre wagony z listy – i to przyszłościowych typów, przeznaczonych do obsługi transportu intermodalnego – nie zostały wykorzystane ani razu."

Co z naszym bezpieczeństwem?

Według ustaleń ProKolej na liście wystawionych wagonów są też platformy do przewozu czołgów

- podaje Czubiński.

O skandalicznych dla polskiego bezpieczeństwa działaniach władz spółki PKP Cargo informował także na łamach portalu Tysol.pl Jan Majder.

Zastanawiam się, gdzie w tej sytuacji są wszyscy politycy, gdzie jest premier, gdzie jest minister obrony? Czy przewóz polskiego wojska ma obsługiwać firma prywatna? Może niemiecka? Albo ukraińska?

- pytał.

Jeśli nawet zarząd PKP Cargo uznał, że poszczególne wagony są mu niepotrzebne, to nie oznacza, że nie znajdą one zatrudnienia na polskich torach. Wysyłanie na złom sprzętu, który może dalej jeździć, jest błędem. Chyba że spółka PKP Cargo próbuje blokować konkurencję

- wskazał w rozmowie z portalem Rynek Kolejowy prezes Fundacji ProKolej dr Jakub Majewski, przypominając, że PKP Cargo odziedziczyła majątek po państwowej kolei, który został kupiony za publiczne pieniądze, toteż zarząd spółki ponosi za niego szczególną odpowiedzialność.

 


 

POLECANE
Reparacje od Niemiec. Prezydent mówi jasno z ostatniej chwili
Reparacje od Niemiec. Prezydent mówi jasno

– Musimy osiągnąć 5 procent PKB na polskie siły zbrojne, pokój będzie wtedy, gdy będziemy gotowi do wojny – oświadczył prezydent Karol Nawrocki w Wieluniu. – Żeby był pokój musimy być silni, musimy mieć potężną armię, sprzęt i sojusze międzynarodowe – podkreślił.

Komunikat dla mieszkańców Podkarpacia z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców Podkarpacia

Inwestycje w transport kolejowy, sytuacja projektu HoReCa oraz wsparcie dla szpitala w Tarnobrzegu były głównymi tematami XIX sesji Sejmiku Województwa Podkarpackiego.

Anonimowy koordynator akcji #ReparationsForPoland: Skończymy kiedy Niemcy zapłacą tylko u nas
Anonimowy koordynator akcji #ReparationsForPoland: Skończymy kiedy Niemcy zapłacą

1 września to data szczególna dla historii Polski – tego dnia w 1939 roku III Rzesza dokonała agresji, rozpoczynając II wojnę światową. W rocznicę tych wydarzeń w mediach społecznościowych ponownie zyskuje popularność akcja #ReparationsForPoland, której celem jest przypomnienie o nierozliczonych wojennych stratach i domaganie się reparacji od Niemiec. Pragnącemu zachować anonimowość koordynatorowi akcji zadaliśmy kilka pytań.

Nowe informacje ws. incydentu z czapką po meczu na US Open. Polski biznesmen wydał oświadczenie z ostatniej chwili
Nowe informacje ws. incydentu z czapką po meczu na US Open. Polski biznesmen wydał oświadczenie

Piotr Szczerek wydał oświadczenie w związku z incydentem podczas turnieju tenisowego US Open. Chodziło o czapkę, którą polski zawodnik Kamil Majchrzak przekazał małemu chłopcu. Podarunek przejął jednak polski biznesmen. Przez kolejne dwa dni Piotr Szczerek miał swoje "pięć minut" w światowych mediach, o których z pewnością chciałby zapomnieć. Przedsiębiorca próbuje się wytłumaczyć w opublikowanym właśnie oświadczeniu. 

Skandaliczny transparent kibiców z Izraela. UEFA ma badać wątek prowokacji z ostatniej chwili
Skandaliczny transparent kibiców z Izraela. UEFA ma badać wątek "prowokacji"

Nie milkną echa skandalicznego zachowania kibiców z Izraela podczas meczu z Rakowem Częstochowa. – Jest tam strasznie dużo wątpliwości, czy nie była to prowokacja. Kibiców izraelskich specjalnie na tym meczu nie było. Mecz odbył się w Debreczynie. Wiadomo, jakie jest nastawienie Węgier i Rosji do naszego kraju – stwierdził były prezes PZPN Zbigniew Boniek.

Skandal w Berlinie. Jest nagranie ze złożenia wieńca od niemieckiego rządu z ostatniej chwili
Skandal w Berlinie. Jest nagranie ze złożenia wieńca od niemieckiego rządu

1 września zamiast godnej delegacji rządowej wieniec pod tzw. Kamieniem Pamięci dla Polski 1939–1945 złożył… mężczyzna w krótkich spodenkach i adidasach. Telewizja Republika opublikowała nagranie tej sytuacji.

Minister obrony Niemiec wściekły na Ursulę von der Leyen. Unia nie ma takich uprawnień z ostatniej chwili
Minister obrony Niemiec wściekły na Ursulę von der Leyen. "Unia nie ma takich uprawnień"

Minister obrony Niemiec Boris Pistorius ostro skrytykował Ursulę von der Leyen za wypowiedzi dotyczące możliwego zaangażowania wojskowego UE na rzecz Ukrainy. Jego zdaniem tego typu deklaracje powinny być wstrzymane przynajmniej do czasu rozpoczęcia formalnych rozmów.

Kanclerz Niemiec nie zamieścił na X żadnego wpisu w rocznicę napaści Niemiec na Polskę 1 września 1939 r. z ostatniej chwili
Kanclerz Niemiec nie zamieścił na X żadnego wpisu w rocznicę napaści Niemiec na Polskę 1 września 1939 r.

Friedrich Merz nie znalazł czasu na przesłanie na platformie X choćby jednego zdania upamiętniającego 86. rocznicę inwazji Niemiec na Polskę i rozpoczęcie II wojny światowej. 

Makabra koło Konina. Nie żyje kobieta i jej dwie córki z ostatniej chwili
Makabra koło Konina. Nie żyje kobieta i jej dwie córki

32-letnia kobieta i jej dwie córki w wieku 6 i 7 lat zginęły w szambie w Helenowie koło Konina – poinformowała mł. asp. Sylwia Król z Komendy Miejskiej Policji w Koninie. Policjanci pod nadzorem prokuratury wyjaśniają okoliczności tragedii.

Komunikat Straży Granicznej z przejścia z Ukrainą z ostatniej chwili
Komunikat Straży Granicznej z przejścia z Ukrainą

Strażnicy graniczni z przejścia w Krościenku odmówili wjazdu 77 obywatelom Mołdawii. Dzień później kierowca wraz z pasażerami spróbowali jeszcze raz, przedstawiając fałszywy zbiorowy dokument potwierdzający rzekomą pracę przewożonych osób w Republice Czeskiej.

REKLAMA

PKP Cargo wyprzedaje majątek i złomuje nowe wagony. Solidarność ostrzegała

Jak podaje portal Rynek Kolejowy, zarząd PKP Cargo chce sprzedać wagony, które będą musiały zostać przeznaczone na złom. O możliwości realizacji takiego scenariusza od dawna alarmowała kolejarska "Solidarność".
kolej - zdjęcie symboliczne PKP Cargo wyprzedaje majątek i złomuje nowe wagony. Solidarność ostrzegała
kolej - zdjęcie symboliczne / pixabay

Nowe wagony na złom

Nie trzeba było długo czekać na realizację czarnego scenariusza, przed czym od wielu miesięcy ostrzegała kolejarska "Solidarność". Po tym, kiedy na początku czerwca tego roku zarząd PKP Cargo poinformował o kolejnych grupowych zwolnieniach pracowników, przewodniczący "Solidarności" w PKP Cargo przestrzegł w rozmowie z portalem Tysol.pl, że kolejnym krokiem stanie się zapewne wyprzedaż majątku spółki.

To jest długa, potężna lista nieruchomości, które zarząd zamierza sprzedać, tłumacząc się tym, że jest w złej sytuacji finansowej i że nie ma pieniędzy na wypłaty. A wyprzedanie "zbędnego" w ich opinii majątku jest najszybszym sposobem na pozyskanie środków

- wskazywał wówczas Jan Majder.

Szef "S" w PKP Cargo stwierdził, że prognozy na przyszłość są dla niewesołe i że PKP Cargo może po prostu upaść, ponieważ działania obecnego zarządu doprowadzą spółkę do utraty zdolności operacyjnej. 

Ten scenariusz jest niestety realizowany na naszych oczach. Jak podaje Rynek Kolejowy, "wagony, które zarząd PKP Cargo chce sprzedać, będą musiały zostać przeznaczone na złom. Wśród nich są tymczasem pojazdy stosunkowo nowe (zaledwie kilkunastoletnie). Zarząd PKP Cargo dopuszcza bowiem sprzedaż wagonów wyłącznie jako złomu". Jak pisze dziennikarz Rynku Kolejowego Roman Czubiński, "jak przyznała w odpowiedzi prezes PKP Cargo Agnieszka Wasilewska-Semail, niektóre wagony z listy – i to przyszłościowych typów, przeznaczonych do obsługi transportu intermodalnego – nie zostały wykorzystane ani razu."

Co z naszym bezpieczeństwem?

Według ustaleń ProKolej na liście wystawionych wagonów są też platformy do przewozu czołgów

- podaje Czubiński.

O skandalicznych dla polskiego bezpieczeństwa działaniach władz spółki PKP Cargo informował także na łamach portalu Tysol.pl Jan Majder.

Zastanawiam się, gdzie w tej sytuacji są wszyscy politycy, gdzie jest premier, gdzie jest minister obrony? Czy przewóz polskiego wojska ma obsługiwać firma prywatna? Może niemiecka? Albo ukraińska?

- pytał.

Jeśli nawet zarząd PKP Cargo uznał, że poszczególne wagony są mu niepotrzebne, to nie oznacza, że nie znajdą one zatrudnienia na polskich torach. Wysyłanie na złom sprzętu, który może dalej jeździć, jest błędem. Chyba że spółka PKP Cargo próbuje blokować konkurencję

- wskazał w rozmowie z portalem Rynek Kolejowy prezes Fundacji ProKolej dr Jakub Majewski, przypominając, że PKP Cargo odziedziczyła majątek po państwowej kolei, który został kupiony za publiczne pieniądze, toteż zarząd spółki ponosi za niego szczególną odpowiedzialność.

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe