Komunikat dla mieszkańców Warszawy

Komunikat dla mieszkańców Warszawy
Tarcza Anna dotarła już do stacji metra Lazurowa. Teraz czas na tarczę Krystyna, która w ten weekend wydrąży tunel w sąsiedztwie podziemnego przystanku. Podobnie jak poprzednio, na dwa dni zamkną odcinek jezdni ulicy Lazurowej pomiędzy Doroszewskiego a Górczewską. Autobusy komunikacji miejskiej zostaną skierowane na objazd.
Jak poinformował stołeczny ratusz, w piątek, 7 marca, o godzinie 23 zamknięta zostanie wschodnia jezdnia Lazurowej pomiędzy Doroszewskiego a Górczewską. Kierowcy ponownie pojadą ulicą Lazurową do Górczewskiej w poniedziałek, 10 marca, od godziny 4 rano. Ruch w stronę ulicy Człuchowskiej będzie odbywał się bez zmian.
Kierowcy nie przejadą ulicą Lazurową, pomiędzy Doroszewskiego a Górczewską w kierunku ronda. Jadący od Człuchowskiej będą musieli skręcić w prawo w Doroszewskiego. Z kolei z Doroszewskiego nie będzie wyjazdu na Lazurową.
Objazd został wytyczony ulicami: Człuchowską, Powstańców Śląskich i Górczewską. Ruch na nitce w stronę Człuchowskiej będzie odbywał się bez zmian.
Tak, jak poprzednio budowniczowie wygrodzą także fragment chodnika i drogi dla rowerów przyległe do zamkniętej jezdni, pomiędzy Doroszewskiego a wjazdem do stacji benzynowej. Przejście i przejazd będą możliwe drugą stroną ulicy Lazurowej. Znaki pokierują do zebr w rejonie ulicy Szobera i Górczewskiej.
Zmiany w kursowaniu autobusów
Autobusy linii: 105, 122, 189, 190, 220, 249 i N45 zmienią swoje trasy, tak aby ominąć zamknięty dla ruchu odcinek ulicy Lazurowej. I tak, 105 w stronę pętli Osiedle Górczewska i 220 do Nowego Bemowa z ulicy Lazurowej skręcą w Człuchowską, następnie w Powstańców Śląskich i dalej w Górczewską, którą dojadą do swoich stałych tras.
Autobusy linii 189 jadąc na Osiedle Górczewska ominą odcinek swojej trasy na ulicy Człuchowskiej i Lazurowej – pojadą prosto Powstańców Śląskich do Górczewskiej i pętli. Podobnie 190 i 249 – do pętli pojadą bezpośrednio na wprost ulicą Górczewską, czyli bez odcinka tras na Powstańców Śląskich, Człuchowskiej i Lazurowej.
Autobusy 122 w tym czasie nie będą dojeżdżały do pętli Osiedle Górczewska, tylko z ulicy Człuchowskiej pojadą w lewo w Lazurową do ronda na skrzyżowaniu z Połczyńską, gdzie zmienią kierunek jazdy, aby pojechać na drugi kraniec, na Gwiaździstą. Nocne N45 natomiast zakończą i rozpoczną kursy na pętli Osiedle Górczewska, czyli nie dojadą do skrzyżowania ulicy Lazurowej z Połczyńską.
Warszawskie tarcze TBM ważą ponad 650 ton, mają długość niemal 100 metrów i średnicę ponad 6 metrów każda. Tarcza TBM jest w pełni zmechanizowana, jednak konieczna jest obecność człowieka. Jej pracę nadzoruje 12-osobowa załoga, która pracuje na cztery zmiany. Do napędu TBM służy 16 par siłowników hydraulicznych.
Na prawie czterokilometrowym, bemowskim odcinku drugiej linii metra zaprojektowano trzy stacje. Stacja Lazurowa powstaje po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej, między pętlą tramwajową a Lazurową. Stację Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską. Stacja Karolin znajduje się pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Za nią budowane jest zaplecze techniczne dla całej linii – STP Karolin. Zakończenie wartego 1,9 mld zł kontraktu i oddanie go do użytku pasażerom planowane jest w 2026 roku.