Koncesje dla TV Republika i wPolsce24 zagrożone. Sprawa trafiła do sądu

Dwie prawicowe telewizje dostały miejsce na multipleksie 21 czerwca, jednak decyzja KRRiT zostanie zaskarżona. Sprawę rozstrzygnie sąd.
TV Republika Koncesje dla TV Republika i wPolsce24 zagrożone. Sprawa trafiła do sądu
TV Republika / Zrzut z YouTube'a

Telewizja Republika i wPolsce24 z miejscem na MUX-8

W piątek, 21 czerwca, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała o przyznaniu miejsc na ósmym multipleksie. Otrzymały je Telewizji Republika Tomasza Sakiewicza oraz telewizja wPolsce24, związana z braćmi Karnowskimi.

Nie przeszły z kolei wnioski węgierskiej firmy TV2 Média, która chciała uruchomić rozrywkowo-lifestyle'owy kanał PTV, a także należącej do Grupy MWE Networks spółki Polskie Media P.S.A., która zaproponowała kanał Polska24 do walki z fake newsami i dezinformacją.

KRRiT postanowiła. Nie wszyscy zgadzają się z tą decyzją

Członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski przesłał serwisowi Wirtualnemedia.pl oświadczenie, w którym poinformował o nieprawidłowościach podczas decydowania o wolnych miejscach na MUX-8.

Na posiedzeniu 21 czerwca br., czterech członków KRRiT podjęło uchwałę o zagospodarowaniu wolnych miejsc na MUX-8. W mojej ocenie nastąpiło to z naruszeniem zasady dochowania należytej staranności wynikającej z braku wystarczającej informacji o wnioskodawcach i zignorowaniu niektórych opinii ekonomicznych

– czytamy w komunikacie.

Rzecznik prasowy KRRiT, Teresa Brykczyńska, zapewnia jednak, że wszystko odbyło się zgodnie z prawem. Zaznaczyła, że wnioski dokładnie przeanalizowano zarówno pod względem merytorycznym, jak i finansowym. Jak dodała, wpływ na decyzję w sprawie TV Republika miały liczne głosy poparcia, co świadczy o „ogromnym zapotrzebowaniu na tego typu, alternatywne wobec istniejących, źródła informacji”.

Przegrani się odwołują. Rozstrzygnie sąd

Argumentacja rzecznik KRRiT nie przekonuje jednak Michała Winnickiego, właściciela Grupy MWE Networks, który już zapowiada odwołanie.

Czekamy na otrzymanie uchwały w sprawie odmowy udzielenia nam koncesji. Chcemy się także zapoznać z protokołem z tego posiedzenia. Profesor Kowalski w swoim oświadczeniu wskazał, że nawet nie brał udziału w głosowaniu, bo jego zdaniem wnioski nie były wystarczającą dokładnie zweryfikowane. Na pewno się będziemy odwoływać

– stwierdził.

Podobną decyzję może podjąć również TV2 Media.

***

Koncesja na nadawanie w ogólnopolskim multipleksie to koszt prawie 18 mln zł rocznie. Do tego trzeba zapłacić ponad 6 mln zł rocznie na rzecz operatora multipleksu, czyli Emitela. Obecnie w skład MUX-8 wchodzą: Nowa TV, WP, Zoom TV, Metro i od niedawna ViDoc TV.


 

POLECANE
Atak nożownika w Warszawie. Nieoficjalne ustalenia z ostatniej chwili
Atak nożownika w Warszawie. Nieoficjalne ustalenia

Zatrzymany 26-latek, jak i dwaj 15-latkowie to obcokrajowcy – wynika z nieoficjalnych ustaleń „Gazety Wyborczej”.

Zamach na Trumpa: dwa przerażające wyjaśnienia tylko u nas
Zamach na Trumpa: dwa przerażające wyjaśnienia

Gdyby na teren, gdzie miał przemawiać 13 lipca Donald Trump, wprowadzić pierwszego lepszego człowieka z ulicy i zapytać, które miejsce w promieniu 150 metrów może stanowić największe zagrożenie, wskazałby dach, z którego strzelał zamachowiec. Nie miałby wątpliwości.

Atak nożownika w Warszawie! Są ranni z ostatniej chwili
Atak nożownika w Warszawie! Są ranni

W warszawskim Lesie Bródnowskim nożownik zaatakował dwóch nastolatków, którzy w wyniku obrażeń zostali przetransportowani do szpitala. Trwa przesłuchanie 26-letniego napastnika – przekazał w poniedziałek mł. asp. Kamil Sobótka z Komendy Stołecznej Policji.

Kwiatkowski wezwał szefa KRRiT do rezygnacji. Mocna odpowiedź z ostatniej chwili
Kwiatkowski wezwał szefa KRRiT do rezygnacji. Mocna odpowiedź

Krzysztof Kwiatkowski wezwał szefa KRRiT do rezygnacji. Maciej Świrski odpowiedział na apel senatora.

Sondaż przedwyborczy Trump–Harris z ostatniej chwili
Sondaż przedwyborczy Trump–Harris

Wiceprezydent USA Kamala Harris kontra kandydat Republikanów Donald Trump. Kto ma większe szanse na wygranie wyścigu o fotel prezydencki w Stanach Zjednoczonych?

Pomnik w Nowogardzie obalony. „Dość obiektów sowieckiej propagandy w Polsce” z ostatniej chwili
Pomnik w Nowogardzie obalony. „Dość obiektów sowieckiej propagandy w Polsce”

22 lipca 2024 roku w Nowogardzie, na placu Wolności 9, został zdemontowany jeden z ostatnich symboli propagandowych na Pomorzu Zachodnim.

Już wszystko jasne. Hubert Hurkacz podjął decyzję z ostatniej chwili
Już wszystko jasne. Hubert Hurkacz podjął decyzję

Hubert Hurkacz poinformował, że nie wystartuje w igrzyskach olimpijskich w Paryżu. – Była to bardzo, bardzo trudna decyzja – oświadczył na Instagramie polski tenisista, który doznał kontuzji kolana podczas niedawnego turnieju w Wimbledonie.

„Ministrze Kosiniak-Kamysz, czy nie widzi Pan, że Tusk rękami ministra finansów chce Pana zniszczyć?” polityka
„Ministrze Kosiniak-Kamysz, czy nie widzi Pan, że Tusk rękami ministra finansów chce Pana zniszczyć?”

„Panie ministrze Kosiniak-Kamysz, czy nie widzi Pan, że Tusk rękami ministra finansów chce Pana zniszczyć?” – zapytał Mariusz Błaszczak we wpisie w mediach społecznościowych.

Szefowa Secret Service przyznaje: To nasza największa porażka od dziesięcioleci z ostatniej chwili
Szefowa Secret Service przyznaje: To nasza największa porażka od dziesięcioleci

Szefowa Secret Service Dyrektor Kimberly Cheatle oświadczyła, że próba zamachu na Donalda Trumpa była "najważniejszą porażką operacyjną agencji" od dziesięcioleci.

Niemieckie media radzą: Olaf Scholz powinien pójść w ślady Joe Bidena gorące
Niemieckie media radzą: Olaf Scholz powinien pójść w ślady Joe Bidena

Kanclerz Niemiec Olaf Scholz zaprowadził rząd do ślepego zaułka i nie panuje nad własną partią. Jeśli dyrygent nie pasuje do orkiestry, porażka jest nieunikniona. Kanclerz powinien pójść w ślady Joe Bidena - napisał w poniedziałek niemiecki dziennik „Die Welt”.

REKLAMA

Koncesje dla TV Republika i wPolsce24 zagrożone. Sprawa trafiła do sądu

Dwie prawicowe telewizje dostały miejsce na multipleksie 21 czerwca, jednak decyzja KRRiT zostanie zaskarżona. Sprawę rozstrzygnie sąd.
TV Republika Koncesje dla TV Republika i wPolsce24 zagrożone. Sprawa trafiła do sądu
TV Republika / Zrzut z YouTube'a

Telewizja Republika i wPolsce24 z miejscem na MUX-8

W piątek, 21 czerwca, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała o przyznaniu miejsc na ósmym multipleksie. Otrzymały je Telewizji Republika Tomasza Sakiewicza oraz telewizja wPolsce24, związana z braćmi Karnowskimi.

Nie przeszły z kolei wnioski węgierskiej firmy TV2 Média, która chciała uruchomić rozrywkowo-lifestyle'owy kanał PTV, a także należącej do Grupy MWE Networks spółki Polskie Media P.S.A., która zaproponowała kanał Polska24 do walki z fake newsami i dezinformacją.

KRRiT postanowiła. Nie wszyscy zgadzają się z tą decyzją

Członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski przesłał serwisowi Wirtualnemedia.pl oświadczenie, w którym poinformował o nieprawidłowościach podczas decydowania o wolnych miejscach na MUX-8.

Na posiedzeniu 21 czerwca br., czterech członków KRRiT podjęło uchwałę o zagospodarowaniu wolnych miejsc na MUX-8. W mojej ocenie nastąpiło to z naruszeniem zasady dochowania należytej staranności wynikającej z braku wystarczającej informacji o wnioskodawcach i zignorowaniu niektórych opinii ekonomicznych

– czytamy w komunikacie.

Rzecznik prasowy KRRiT, Teresa Brykczyńska, zapewnia jednak, że wszystko odbyło się zgodnie z prawem. Zaznaczyła, że wnioski dokładnie przeanalizowano zarówno pod względem merytorycznym, jak i finansowym. Jak dodała, wpływ na decyzję w sprawie TV Republika miały liczne głosy poparcia, co świadczy o „ogromnym zapotrzebowaniu na tego typu, alternatywne wobec istniejących, źródła informacji”.

Przegrani się odwołują. Rozstrzygnie sąd

Argumentacja rzecznik KRRiT nie przekonuje jednak Michała Winnickiego, właściciela Grupy MWE Networks, który już zapowiada odwołanie.

Czekamy na otrzymanie uchwały w sprawie odmowy udzielenia nam koncesji. Chcemy się także zapoznać z protokołem z tego posiedzenia. Profesor Kowalski w swoim oświadczeniu wskazał, że nawet nie brał udziału w głosowaniu, bo jego zdaniem wnioski nie były wystarczającą dokładnie zweryfikowane. Na pewno się będziemy odwoływać

– stwierdził.

Podobną decyzję może podjąć również TV2 Media.

***

Koncesja na nadawanie w ogólnopolskim multipleksie to koszt prawie 18 mln zł rocznie. Do tego trzeba zapłacić ponad 6 mln zł rocznie na rzecz operatora multipleksu, czyli Emitela. Obecnie w skład MUX-8 wchodzą: Nowa TV, WP, Zoom TV, Metro i od niedawna ViDoc TV.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe