Kard. Nycz i min. Gliński podpisali umowę współprowadzenia Muzeum Jana Pawła II i kard. Wyszyńskiego

Minister kultury i dziedzictwa narodowego oraz metropolita warszawski podpisali dziś umowę o współprowadzeniu przez kolejne 10 lat Muzeum Jana Pawła II i kard. Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Uroczystość odbyła się w siedzibie muzeum na terenie Świątyni Opatrzności Bożej.
Od prawej: Piotr Gliński, Kazimierz Nycz, Piotr Dmitrowicz
Od prawej: Piotr Gliński, Kazimierz Nycz, Piotr Dmitrowicz / PAP/Paweł Supernak

Zarówno minister Piotr Gliński jak i kard. Nycz wyrazili ogromną radość, że placówka pokazująca na tle naszych dziejów dwie wielkie postacie polskiej historii cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W ubiegłym roku frekwencja wyniosła około 30 tys. zwiedzających, ale wyrażono nadzieję, że w tym roku wzrośnie do około 100 tysięcy.

Metropolita warszawski wyraził wdzięczność Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wspieranie muzeum umiejscowionego wokół kopuły Świątyni Opatrzności Bożej. Wyraził opinię, że powinni tu przybywać zwłaszcza ludzie średniego i młodego pokolenia, a więc ci, którzy nie zetknęli się ani z Janem Pawłem II ani z kard. Wyszyńskim.

Nadzieję na to, że placówkę będzie zwiedzać coraz więcej ludzi młodych wyraził także minister Gliński. Jak dodał, w muzeum, które opowiada o życiu dwóch polskich gigantów, młodzi ludzie powinni odnajdywać sens życia.

45. rocznicą wyboru kard. Wojtyły na papieża

Dyrektor Muzeum Piotr Dmitrowicz zapowiedział, że w związku z 45. rocznicą wyboru kard. Wojtyły na papieża, w październiku odbędzie się międzynarodowa konferencja na ten temat. Poinformował też, że trwają prace nad budową kolejnej strefy muzealnej poświęconej krakowskiemu etapowi życia Karola Wojtyły. To wszystko, jak zaznaczył, będzie możliwe dzięki podpisanej dziś umowie.

Piotr Dmitrowicz powiedział także, że Muzeum zorganizowało już ponad 200 spotkań z młodzieżą w różnych częściach Polski.

Działalność placówki

Muzeum noszące nazwę: "Mt 5,14 | Muzeum Jana Pawła lI i Prymasa Wyszyńskiego" stanowi instytucję kultury, współprowadzoną przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz archidiecezję warszawską. Instytucja została udostępniona szerokiej publiczności w lutym 2020 r.

Zgodnie ze statutem Muzeum, prowadzi ono działalność wystawienniczą, naukową, wydawniczą i edukacyjną związaną z patronami Muzeum i szeroko rozumianym tłem historycznym, odnoszącym się do dziejów Polski i historii powszechnej XX i XXI stulecia. Zbiory muzealne opierają się na dokumentach obrazujących działalność i życie patronów Muzeum oraz artefaktach sakralnych i przedmiotach użytku codziennego z nimi związanych.

Misją Muzeum jest upamiętnianie i upowszechnianie wiedzy na temat życia i nauczania prymasa Stefana Wyszyńskiego oraz papieża Jana Pawła II, którzy zajmują wyjątkowe miejsce w polskim dziedzictwie narodowym. Spotkanie z papieżem Polakiem i Prymasem Tysiąclecia jest także doświadczeniem wartości, którym byli oni wierni i którym dawali świadectwo swoim życiem – miłości, odpowiedzialności, pokoju, prawdy, odwagi, wierności, przyjaźni, pamięci i wolności. Wystawa stała Muzeum o powierzchni blisko 2 tysięcy m2 obejmuje 104 lata historii Polski od narodzin Stefana Wyszyńskiego (1901 r.) po śmierć Jana Pawła II (2005 r.).

Kampania promocyjna

W piątek 15 września wystartowała kampania reklamowa, promująca Mt 5,14 | Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego. Kampanię "Widzimy się?" można zobaczyć przede wszystkim w aglomeracji warszawskiej: na nośnikach reklamy zewnętrznej, tablicach reklamowych Kolei Mazowieckich oraz autobusach. Istotnym elementem komunikacji są działania w mediach społecznościowych, do promowania Muzeum zaproszono również lokalnych influencerów.

Kampania promocyjna, sfinansowana ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, potrwa do końca roku. Jej celem jest trwałe zwiększenie zainteresowania ofertą Muzeum oraz zaproszenie do odwiedzenia jego ekspozycji głównej w Wilanowie.

tk, aa/Mt5,14 / Warszawa


 

POLECANE
UOKiK wydał pilny komunikat dla klientów Pekao S.A z ostatniej chwili
UOKiK wydał pilny komunikat dla klientów Pekao S.A

Prezes UOKiK nałożył łącznie blisko 119 mln zł kary na Bank Polska Kasa Opieki SA i Pekao Bank Hipoteczny SA za niezgodne z prawem utrudnianie korzystania z wakacji kredytowych - poinformował w środę Urząd. Banki zostały też zobowiązane do poinformowania o naruszeniach wszystkich poszkodowanych.

Sensacyjne wyniki sondażu. Partia Grzegorza Brauna trzecią siłą w Sejmie z ostatniej chwili
Sensacyjne wyniki sondażu. Partia Grzegorza Brauna trzecią siłą w Sejmie

Wg najnowszego sondażu OGB opublikowanego w środę, ugrupowanie Grzegorza Brauna zanotowało rekordowe poparcie i wyprzedziło Konfederację, zajmując trzecie miejsce w zestawieniu. Pierwsze miejsce zajmuje Koalicja Obywatelska, a drugie – Prawo i Sprawiedliwość.

Ważny komunikat dla mieszkańców Wrocławia z ostatniej chwili
Ważny komunikat dla mieszkańców Wrocławia

Dobra wiadomość dla pasażerów MPK we Wrocławiu. Po udanych testach do normalnej eksploatacji włączono mijankę tramwajową na ul. Przyjaźni. Zmiana ma poprawić płynność ruchu i skrócić czas oczekiwania tramwajów na jednotorowym odcinku w kierunku Kleciny.

Trump ogłasza blokadę Wenezueli. USA uderzają w tankowce z ropą z ostatniej chwili
Trump ogłasza blokadę Wenezueli. USA uderzają w tankowce z ropą

Prezydent USA Donald Trump ogłosił we wtorek blokadę objętych sankcjami tankowców, które wpływają do portów Wenezueli i wypływają z nich. Oświadczył, że reżim Nicolasa Maduro w Wenezueli to „zagraniczna organizacja terrorystyczna”.

Beata Szydło krytykuje propozycję KE ws. aut spalinowych: „To gospodarcza katastrofa” Wiadomości
Beata Szydło krytykuje propozycję KE ws. aut spalinowych: „To gospodarcza katastrofa”

Beata Szydło na X skomentowała ostatnie doniesienia medialne o tym, że „Komisja Europejska rezygnuje z zakazu aut spalinowych od 2035 roku”. Jak podkreśliła europoseł PiS, nowe regulacje KE nadal zagrażają europejskiemu przemysłowi samochodowemu.

Tego w Volkswagenie jeszcze nie było. Koncern zamyka fabrykę w Dreźnie Wiadomości
Tego w Volkswagenie jeszcze nie było. Koncern zamyka fabrykę w Dreźnie

Z taśmy produkcyjnej fabryki Volkswagena w Dreźnie we wtorek zjechał ostatni samochód. Koncern tym samym zamknął ten zakład, co jest pierwszym takim przypadkiem dla tej firmy w Niemczech w ciągu 88 lat jej działalności. Fabryka w Dreźnie ma zostać przekształcona w centrum badań i rozwoju, skoncentrowane na półprzewodnikach, sztucznej inteligencji oraz robotyce. Połowę przestrzeni ma zająć Uniwersytet Techniczny w Dreźnie.

Chile skręca ostro w prawo. Prawicowa fala w Ameryce Łacińskiej tylko u nas
Chile skręca ostro w prawo. Prawicowa fala w Ameryce Łacińskiej

Ameryka Łacińska ma dość lewicowych eksperymentów, na dodatek prawicę w tej części świata natchnęło zwycięstwo Donalda Trumpa. W kolejnych krajach zwyciężają kandydaci konserwatywni, opowiadający się za wolnym rynkiem, rządami twardego prawa i współpracą z USA. Szczególnie symboliczny jest wynik wyborów prezydenckich w Chile: zdecydowane zwycięstwo polityka otwarcie chwalącego rządy Augusto Pinocheta.

Rząd Czech zapowiada blokadę unijnych regulacji. Nie dla ETS2 i paktu migracyjnego z ostatniej chwili
Rząd Czech zapowiada blokadę unijnych regulacji. "Nie" dla ETS2 i paktu migracyjnego

Nowy rząd Czech pod przewodnictwem premiera Andreja Babisza otwarcie kwestionuje kluczowe elementy polityki Unii Europejskiej. Gabinet, zaprzysiężony dzień wcześniej, przyjął uchwały odrzucające zarówno system handlu emisjami ETS2, jak i unijny pakt migracyjny, zapowiadając, że regulacje te nie zostaną wdrożone do czeskiego prawa.

Jarmark Warszawski pod specjalnym nadzorem. Student podejrzany o planowanie zamachu z ostatniej chwili
Jarmark Warszawski pod specjalnym nadzorem. Student podejrzany o planowanie zamachu

Organizator Jarmarku Warszawskiego, w związku z publikacjami dotyczącymi zatrzymania 19-letniego studenta, który miał planować zamach terrorystyczny, zwrócił się do firmy ochrony o zintensyfikowanie działań prewencyjnych, reagowania i informowania o wszelkich sytuacjach mogących stanowić zagrożenie dla odwiedzających jarmark.

Sondaż Politico. Kto za, a kto przeciw pomocy dla Ukrainy Wiadomości
Sondaż Politico. Kto za, a kto przeciw pomocy dla Ukrainy

Większość Niemców i Francuzów chce ograniczenia pomocy dla Ukrainy, podczas gdy Amerykanie, Brytyjczycy i Kanadyjczycy chcą ją zwiększyć lub utrzymać na obecnym poziomie - wykazał najnowszy sondaż Politico przeprowadzony w tych pięciu krajach i opublikowany we wtorek.

REKLAMA

Kard. Nycz i min. Gliński podpisali umowę współprowadzenia Muzeum Jana Pawła II i kard. Wyszyńskiego

Minister kultury i dziedzictwa narodowego oraz metropolita warszawski podpisali dziś umowę o współprowadzeniu przez kolejne 10 lat Muzeum Jana Pawła II i kard. Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Uroczystość odbyła się w siedzibie muzeum na terenie Świątyni Opatrzności Bożej.
Od prawej: Piotr Gliński, Kazimierz Nycz, Piotr Dmitrowicz
Od prawej: Piotr Gliński, Kazimierz Nycz, Piotr Dmitrowicz / PAP/Paweł Supernak

Zarówno minister Piotr Gliński jak i kard. Nycz wyrazili ogromną radość, że placówka pokazująca na tle naszych dziejów dwie wielkie postacie polskiej historii cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W ubiegłym roku frekwencja wyniosła około 30 tys. zwiedzających, ale wyrażono nadzieję, że w tym roku wzrośnie do około 100 tysięcy.

Metropolita warszawski wyraził wdzięczność Ministerstwu Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wspieranie muzeum umiejscowionego wokół kopuły Świątyni Opatrzności Bożej. Wyraził opinię, że powinni tu przybywać zwłaszcza ludzie średniego i młodego pokolenia, a więc ci, którzy nie zetknęli się ani z Janem Pawłem II ani z kard. Wyszyńskim.

Nadzieję na to, że placówkę będzie zwiedzać coraz więcej ludzi młodych wyraził także minister Gliński. Jak dodał, w muzeum, które opowiada o życiu dwóch polskich gigantów, młodzi ludzie powinni odnajdywać sens życia.

45. rocznicą wyboru kard. Wojtyły na papieża

Dyrektor Muzeum Piotr Dmitrowicz zapowiedział, że w związku z 45. rocznicą wyboru kard. Wojtyły na papieża, w październiku odbędzie się międzynarodowa konferencja na ten temat. Poinformował też, że trwają prace nad budową kolejnej strefy muzealnej poświęconej krakowskiemu etapowi życia Karola Wojtyły. To wszystko, jak zaznaczył, będzie możliwe dzięki podpisanej dziś umowie.

Piotr Dmitrowicz powiedział także, że Muzeum zorganizowało już ponad 200 spotkań z młodzieżą w różnych częściach Polski.

Działalność placówki

Muzeum noszące nazwę: "Mt 5,14 | Muzeum Jana Pawła lI i Prymasa Wyszyńskiego" stanowi instytucję kultury, współprowadzoną przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz archidiecezję warszawską. Instytucja została udostępniona szerokiej publiczności w lutym 2020 r.

Zgodnie ze statutem Muzeum, prowadzi ono działalność wystawienniczą, naukową, wydawniczą i edukacyjną związaną z patronami Muzeum i szeroko rozumianym tłem historycznym, odnoszącym się do dziejów Polski i historii powszechnej XX i XXI stulecia. Zbiory muzealne opierają się na dokumentach obrazujących działalność i życie patronów Muzeum oraz artefaktach sakralnych i przedmiotach użytku codziennego z nimi związanych.

Misją Muzeum jest upamiętnianie i upowszechnianie wiedzy na temat życia i nauczania prymasa Stefana Wyszyńskiego oraz papieża Jana Pawła II, którzy zajmują wyjątkowe miejsce w polskim dziedzictwie narodowym. Spotkanie z papieżem Polakiem i Prymasem Tysiąclecia jest także doświadczeniem wartości, którym byli oni wierni i którym dawali świadectwo swoim życiem – miłości, odpowiedzialności, pokoju, prawdy, odwagi, wierności, przyjaźni, pamięci i wolności. Wystawa stała Muzeum o powierzchni blisko 2 tysięcy m2 obejmuje 104 lata historii Polski od narodzin Stefana Wyszyńskiego (1901 r.) po śmierć Jana Pawła II (2005 r.).

Kampania promocyjna

W piątek 15 września wystartowała kampania reklamowa, promująca Mt 5,14 | Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego. Kampanię "Widzimy się?" można zobaczyć przede wszystkim w aglomeracji warszawskiej: na nośnikach reklamy zewnętrznej, tablicach reklamowych Kolei Mazowieckich oraz autobusach. Istotnym elementem komunikacji są działania w mediach społecznościowych, do promowania Muzeum zaproszono również lokalnych influencerów.

Kampania promocyjna, sfinansowana ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, potrwa do końca roku. Jej celem jest trwałe zwiększenie zainteresowania ofertą Muzeum oraz zaproszenie do odwiedzenia jego ekspozycji głównej w Wilanowie.

tk, aa/Mt5,14 / Warszawa



 

Polecane