Parlament Europejski o warunkach pracy kierowców
W rezolucji Parlament wzywa by państwa członkowskie zaostrzyły kontrole zwłaszcza w odniesieniu do zgodności z przepisami dotyczącymi czasu jazdy i odpoczynku oraz kabotażu. Parlament podkreśla, że wymogi prawne powinny być proporcjonalne, ma jednak wątpliwości, co do tego, czy zwolnienie lekkich pojazdów dostawczych ze stosowania szeregu europejskich przepisów ma wystarczające uzasadnienie. W ocenie PE konieczne jest wyjaśnienie zakresu i zasad stosowania przepisów o delegowaniu pracowników w sektorze transportu drogowego oraz poprawa ich wdrożenia i egzekwowania. Europosłowie zwracają uwagę, że infrastruktura umożliwiająca kierowcom wypoczynek jest niewystarczająca i nieodpowiednia, a poprawa tego stanu rzeczy wymaga pilnych działań Komisji i państw członkowskich.
-Krajowa Sekcja Transportu Drogowego NSZZ Solidarność jest zdania, że przegłosowana Rezolucja przyniesie pozytywny efekt w kształtowaniu przepisów Pakietu drogowego - wskazuje Tomasz Michalak, przedstawiciel KSTD we władzach Europejskiej Federacji Transportowców.
-Rezolucja zawiera zapisy, które mogą przyczynić się do właściwego ukształtowania zasad wynagradzania i warunków pracy (w tym prawa do odpoczynku) kierowców zawodowych – dodaje Tadeusz Kucharski, przewodniczący Sekcji.
Pakiet drogowy zostanie wydany prawdopodobnie do końca maja 2017 r. Rezolucja Parlamentu Europejskiego dostępna jest tutaj.
bs