NASA ostrzega: Asteroida JF1 może zderzyć się z Ziemią
Opublikowano dnia 23.11.2019 00:09
Jak podają brytyjskie media, 6 maja 2020 roku w pobliżu Ziemi znajdzie się asteroida JF1. NASA opublikowała już ostrzeżenie w tej sprawie. Okazuje się, że jeśli asteroida będzie kontynuować swoją obecną trajektorię, może uderzyć z siłą 230 kiloton trotylu, czyli piętnaście razy większą niż siła bomby atomowej zrzuconej na Hiroszimę w 1945 roku, która uwolniła energię odpowiadającą około 15 kilotonom – czytamy na express.co.uk.

pixabay.com
Naukowcy  podają, że w przybliżeniu rozmiar asteroidy odpowiada wielkiej piramidzie w Gizie. Gdyby zatem JF1 uderzyła w zaludniony obszar Ziemi, mogłaby spowodować śmierć nawet miliona osób.

NASA szacuje prawdopodobieństwo zderzenia JF1 z Ziemią na 1 do 3800, czyli w przybliżeniu na 0,026 proc. Jest to „niewielka, ale znacząca szansa”, dlatego uczeni ze względu na wielkość asteroidy będą ją stale monitorować.

Ze względu na niebezpieczeństwo, jakie stwarza możliwość kolizji asteroidy z Ziemią, naukowcy z Europy i USA pracują nad rozwiązaniami, które miałyby zmienić tor lotu obiektu.

W ramach projektu pod nazwą Asteroid Impact Deflection Assessment (AIDA), naukowcy chcą zmienić tor lotu wybranej wcześniej asteroidy Didymos.

Pierwszy etap misji ma polegać na rozbiciu statku kosmicznego o asteroidę. W tym samym czasie drugi satelita będzie rejestrował parametry Didymosa i badał, czy zmieni on swoją trajektorię.

/ Źródło: Express.co.uk

pec

--> POBIERZ WYDANIE CYFROWE

Sprawdź w których placówkach Poczty Polskiej kupisz "TS": https://bit.ly/tysolnapoczcie

Wideo Tysol.pl Wywiad Cezarego Krysztopy z Tomaszem Szatkowskim
Prawy
Sierpowy Mikroblog

Prawy Sierpowy: Półmetek kampanii drugiej tury
Oj dzieje się wiele na naszych oczach. Wilki łagodnieją barankom obiecują bezpieczeństwo dożywotnie, Rekiny na vege dietę przechodzą, Trzaskowski ultrakonserwatystą jest, Nitras gołąbkiem pocztowym...
Ryszard
Czarnecki

Ryszard Czarnecki: Talerz zupy, konstytucja, stołówka przy Szewskiej i ja-obżartuch ...
W swojej książce „Porozumienie przeciw monowładzy. Z dziejów PC” Jarosław Kaczyński był łaskaw umieścić mnie w historii Polski. Kilka razy wspomniał o mnie jako o polityku.

Jerzy Bukowski: Kim jest gen. Kukliński dla Andrzeja Dudy i Rafała Trzaskowskiego?
Od wielu lat stosunek do „pierwszego polskiego oficera w NATO” jest najlepszym probierzem patriotyzmu.

Drogi Użytkowniku,

• przetwarzanie danych osobowych przez Tysol Sp. z o.o. i naszych zaufanych partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć, niezależnie od zgód wyrażonych na pozostałe rodzaje przetwarzania danych. Dowiedz się więcej o zgodzie marketingowej w naszej Polityce prywatności / Cofnij zgodę.